Ik heb 3 leuke fopspenen gewonnen met mijn dochters naam erop doordat ik mijn bevallingsverhaal opgestuurd heb naar de site van Wij jonge ouders. Binnenkort ontvang ik ze.
@Poeh: wat leuk! En goed van je baas! @Amfy: nou, lekker dat je wat opknapt dan! Dat gesjouw met dat grote mannetje van jou zal ook niet meewerken voor je schouder he? @Jingels: hier ook zo'n ziekig en jengelig kindje, pfff... Het is hier echt op en af de afgelopen week. Dan weer verhoging, (37,4/5 ipv normaal 36,4), dan weer normaal... Zodra de temp zakt, is ze weer vrolijker en eet ze beter, maar zodra de temp stijgt, jengelt ze de hele boel weer bij elkaar en wil niks meer, behalve bij mij zijn. Ze ligt nu weer op bed, was nog maar 2,5 uur wakker, maar wilde dus weer niks en op bed ging probleemloos. Nou, OK, prima dan... Hier weer een kloof te pakken de afgelopen dagen. Met 'r snotterige hoofd hapt ze rechts dus niet goed aan, (links wel vreemd genoeg), dus rechts is ff verboden terrein. Niet heel handig, met al dat voeden 's nachts nog, maar vannacht kwam ze gelukkig 'maar' om de 3 uur, dus dat trok m'n linkerborst wel... Rechts stond vanochtend dus op ploffen en heb ik een kwart liter afgekolfd, (haha, dat klinkt echt veeeeeel zo he? ) Hopelijk is die kloof snel weer dicht....
Rozemarijke, misschien die pijnlijke borst in rugbyhouding aanbieden? Kan voor je kindje met een volle neus misschien ook net makkelijker zijn.
Hmm, kan het proberen, maar betwijfel of dat bij ons draaikontje gaat werken... Ga ik iig even doen als de kloof dicht is. Eens zien of dat lukt.
Rozemarijke smeer jij die kloof ook in? Ik deed er steeds bepanthine zalf op, dat hielp bij mij erg goed en ja zo win je nooit wat en nou opeens dan die speentjes met haar naam erop. Ben benieuwd wanneer ik ze krijg. Sterkte met je meisje en ach als ze idd. wil slapen prima dan hé. Hier ligt ze ook weer te slapen. Is net met mij meegeweest wat kleine boodschapjes doen en had haar in de draagzak en vind dat zo fijn haar zo dicht tegen me aan en mij de hele tijd aankijken en lachen en vooral lucht vind ze heel interessant. Zit dan echt met grote ogen naar boven te kijken de lucht in.
Ja, dat deed Thirza op die leeftijd ook. Alsmaar de lucht inkijken, en wolken en boomtakken en alles wat langs kwam, was vreselijk interessant Ik smeer de kloof idd in. Mij bevalt Calendula van VSM erg goed, en als de wond erg 'nat' nog is, doe ik er zinkzalf op, (maar dat laatste dus wel alleen als Thirza er even niet aan drinkt). Mar de calendula bestaat dus net als bepanthen ook uit wolvet, plus daarnaast nog wat genezende bestanddelen...
Ach elke leeftijd is leuk, vanaf dat ze geboren zijn. Toch nu ons meisje steeds meer gaat ontwikkelen en dingen doen, we genieten er echt van en zij maakt ons zo gelukkig. Zij maakt ons echt compleet.
Mijn zoontje is nu 7,5 maand en dat is ook zo'n geweldige leeftijd; hij gaat echt mensen herkennen en missen en hij kan al zelf gaan zitten en goed tijgeren en bijna kruipen; zo op handjes en knietjes steunen en dan maar wiebelen. Ze zijn zich nu zo bewust van zichzelf en hun omgeving echt mooi is dat! 's Nachts als ik heb gevoed in bed, kijkt hij altijd naar papa en "roept" hem dan echt. En het is pas goed als hij een kus van papa heeft gehad en dan maar kirren en lachen! Als ik hem dan terug leg in zijn bedje lacht hij vaak nog een kwartier na; daar word ik echt gelukkig van, daar kan ik de hele dag wel naar luisteren, ook midden in de nacht! Gisteren op het cb geweest; zoonlief is weer helemaal goedgekeurd, meet nu 74 cm. en weegt 9600 gram. Ik "moest' wel de nachtvoeding afbouwen en overdag van 4 naar 2 voedingen gaan. Was gisteren helemaal verbolgen erover, maar nu lach ik erom; domme adviezen en gelukkig slechts "adviezen"! Ook "moest" ik pap gaan geven, ach ja..... Trek toch mijn eigen plan! Straks weer even een pan stoofperen koken, daar is meneer momenteel verzot op; hij eet er een stuk of 4, 5 per dag. Ik vind ze ook heerlijk gewoon zo kaal gekookt! Ik weet niet of er nog heel veel vitamientjes inzitten na een uur koken, maar geef ook nog ander fruit. Oh ja; op het cb zeiden ze dat ik nog meer fruit moest geven, want vitamine C werd niet doorgegeven via de borstvoeding. Is dat zo? Maar ik vind een appel, banaan, wat stoofpeertjes en 2 soorten verse groente iedere dag wel genoeg! Het wordt heerlijk weer dit weekend; lekker boompje kopen en optuigen! Fijn weekend alvast en beterschap voor de zieke kindjes!
Waaaatttt???? Wat een pure onzin zeg! Je geeft BV, geen KV, hallohooo .. wat een stom advies zeg!:x 2 voedingen BV per dag bij 7,5 mnd, dat kan toch niet? Stelletje idioten! Sorry hoor, maar kan me er zo kwaad om maken. Gelukkig denken wij met zn allen na en weten we wat meer van BV, maar kan me best indenken dat als je er verder niet zoveel van weet, je die adviezen volgt en dan je BV verpest.. zonde! Mooi gewicht en lengte hoor! Denk dat onze zoontjes aardig vergelijkbaar zijn qua bouw. Ik geef ook geen pap hoor, hij is groot genoeg zonder
@zogelukkig: wat een vreemd advies! KV-kids van die leeftijd krijgen toch ook nog meer dan 2 flessen??? Want -advies van de dietisten altijd- ze horen nog 500 cc melkproducten te krijgen ivm de calcium... Nouja, gekke CB's, die zouden eens flink bij moeten gaan scholen. Daar hoor ik bij mij op het CB trouwens nooit wat over, dat ze me proberen te vertellen hoe ik het met de BV moet doen. Ja, enkel dat ze dus bij 7,5 mnd vonden dat ik Thirza maar moest laten huilen 's nachts, want ze had het echt niet meer nodig, (maar ondanks de nachtvoedingen stagneerde vanaf dat moment de groei en toen kwamen we dus achter de KMA. Wel handig als ze dat soort adviezen geven als ze een compleet plaatje van je kind hebben..) Maar je klinkt lekker energiek weer Hier een *@*^$#*-dag Thirza jengelt weer alle kanten uit, (hmm, die tekentjes voor dag kleuren nu allemaal ineens paars, even weer zwart maken). Maar goed, vanochtend was ze al erg snel aan de jengel weer, dus na 2,5 uur wakker lag ze alweer op bed, heeft toen bijna 2,5 uur geslapen en dat ging probleemloos. Wilde daarna niet eten, dus eerst maar even langs de prenatal om Thirza's speeltentje te ruilen (helemaal krom na 1 keer invouwen), maar daarna wilde ze nog niet eten. Ja, BV ws wel, maar als het aan haar ligt, krijgt ze de hele dag BV. En als ze daar nou gewoon op ging slapen... maar dat doet ze dus niet. Dus toen heb ik 'r uiteindelijk maar weer op bed gelegd. Drama 2 keer wezen troosten na een kwartier af en aan huilen en soms brullen en toen is ze uiteindelijk na een dikke 3 kwartier in slaap gevallen. Zal me benieuwen hoe ze zometeen te genieten is en of ze dan misschien eens wil eten.... Als dit een voorproefje is van vannacht, dan maak ik m'n borst alvast maar weer nat. Pfff, herkennen jullie dat, dat je op dit soort dagen je kind wel achter het behang kunt plakken en zo´n beetje gillend gek wordt?
Rozemarijke, herken ik hoor! Over het algemeen heb ik een modelkind, maar soms heeft ie van die dagen.... grrr... Hij vindt bijvoorbeeld ook altijd dat ie uitgeslapen is wanneer ie 5 minuten in de auto heeft liggen tukken . In bed wil ie dan echt niet slapen, terwijl ik weet dat ie nog moe is. Net ook, krijsen krijsen... Heb hem er maar uitgevist en nu zit ie lief te spelen.. maar ik vrees dat we straks weer drama krijgen dan, maar ja...
O, heel herkenbaar idd... Ik hoop hier altijd maar dat Thirza OF direct in slaap valt in de auto, OF niet, want 5 minuten slapen is hier ook succesrecept voor verder niet meer willen slapen Hmm, ze wordt weer wakker. Huilend. Geen goed teken
Gelukkig heb ik meestal ook en modelkind; het gaat gewoon heel goed de laatste tijd met slapen en huilen enzo, maar nu bijvoorbeeld is hij sinds 15.00 uur wakker en hij heeft om 16.30 gegeten. Ik ga in de keuken rommelen en dan mag hij mee in de wipper en krijgt dan een lekkere rijstwafel. Die ging bijna helemaal op en ik zie hem rosig worden en gapen. Ik schil de aardappeltjes even af en nog meer gapen en gaap = slaap, dus leg ik hem erin en keihard huilen! Ja, dat begrijp ik, want de laatste tijd gaat hij pas na zijn warme eten tussen 20.00 en 21.00 uur naar bed. Oh... het viel mee. Hij huilde maar zo lang als dit bericht typen duurde... Maar ik kan er ook niet tegen hoor, als hij zo doet! Krijg dan migraine en loop maar m'n kindje te pleasen, dat kost gewoon heel veel energie. Ben dan blij als papa thuiskomt, ga ik even een frisse neus halen met de honden ofzo.
Het gehuil had een reden, vannacht een doorgebroken oortje. Arme schat he, allicht dat hij niet te genieten was. Vandaag ook nog erg wit,maar niet meer jengelig, gelukkig. Maarja die ander was vanochtend niet in slaap te krijgen, die is zo 3 uur wakker achter elkaar, en dan slaapt ze rustig 3 uur. Geen peil op te trekken. Vannacht kwam ze wederom 1x en dan tukt ze door tot een uur of half negen. Dusja ,niet zo gek dat je overdag wat meer wakker bent.... Uhm mama moet iets minder vergelijken denk ik. Maarja das een automatisme. Ze tankt zich ook echt helemaal vol, in week 2 begon dat al. Dan drinkt ze rustig 3-4 borsten, ze spuugt niet of nauwelijks, en slaapt dan 3 uur achter elkaar. En een plasluiers dat ze heeft. Als je zou zeggen ´tis een kerel, geloof je het ook, op dat gebied. Maarja het is nog steeds zo in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ik hoop dat ze voorlopig het ´s nachts zo blijft doen, ook al is ze overdag dan veel wakker, want dan kom ik zelf wel aan rust toe. Over dat CB: ene oor in andere oor uit, en vit.C niet doorgegeven via de borst? Welke Einstein heeft dat bedacht? Moet er even besmuikt om lachen eerlijk gezegd.
ik red t niet aan het eind van de week mee te schrijven. Ben kapot van me werk met die feestdagen. Pfff kolfrecht zondag afgelopen maar die is verlengd. Betekend alleen dat ik weer onregelmatig moet werken. Dus ook meer avond activiteiten moet gaan doen. Vraagje: Bij wie is de omvang van je BH verkleind? Ik had altijd 75 B en ik heb een mooi setje gekregen van de sint. Maar ik pas 75 niet. Ik heb als bv Bh's 80 C. Zou de omvang nog krimpen. (niet de cup he...komt vanzelf wel) Of zou ik voortaan aan de 80 blijven hangen?
De tijden zijn hier ook ongeveer, hoor... Vooral die van de bv.. Idd, je hebt gelijk, ze krijgt wel veel te drinken in de middag... Ik heb het gisteren dus anders gedaan en dat ging eigenlijk best goed. 8.00 bv 10.00 fruit. 11.00 bv (paar slokjes maar, Jelle was interessanter) 12.30 boterham en kv na (120/4) 16.00 bv 17.30 half potje warm eten en wat bloemkool uit het vuistje 19.00 kv 180/6 Al met al een iets rustiger schema en ze red het prima op alleen bv in de middag... Ze at nu tenminste fatsoenlijk haar avondeten ipv maar 2 hapjes. De koekjes en rijstwafeltjes blijven even in de kast... Ze krijgt 2x kv omdat ze, toen ze 3 maanden was als een gek ging krijsen als ik haar aan wilde leggen rond 19.00... Op de een of andere manier wilde ze echt, echt ècht niet en ik ben er nooit achter gekomen waarom... Te moe, misschien... Na een week of 2 tobben kv gaan geven en dat dronk ze op om vervolgens de hele avond lekker te slapen... En dat flesje 's middags is omdat ik eigenlijk wilde gaan afbouwen een paar weken geleden, omdat Jitte nog steeds minstens 8/10 keer wilde drinken van 7.00 tot 19.00... Van 19.00 tot 7.00 deed ze op 1 fles en 1 bv om 23.00 's avonds... En overdag wilde ze niet slapen, ik was gewoon op! Maar nu met die ene fles er tussendoor is er zoveel rust in huis gekomen, dat het me nu eigenlijk wel bevalt! (nu klinkt het alsof ik me moet verontschuldigen voor hoe ik het doe, maar zo bedoel ik het niet.. Ik leg het graag uit, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden... ) Voor nu wil ik voorlopig nog even doorvoeden, maar dat kan zomaar veranderen... Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dit clubje wel een steuntje in de rug vind wat dat betreft... Het is een goede stok achter de deur om toch door te gaan, al was het alleen maar omdat ik niet voor jullie onder wil doen... @Amfy: Fijn dat je nek weer beter voelt. En wat goed dat je man wil masseren, al dan niet onder lichte dwang.. De mijne doet dat echt niet... @Jingels: Ja, dat klinkt heel bekend Hier kan het soms ook zo lekker gaan Aan de Andere kant wel lekker dat ze regelt als Jelte er niet is, heeft hij er geen last van Jelle word er altijd zo jaloers van en is dan steeds aan het duwen en trekken aan Jitte. @Poeh: Ja, die baas van jou.. Rolletje behang lenen? Leuk trouwens, die fopspenen! @Rozemarijke: Jeetje, het zit je echt niet mee, hè? Ik heb nog nooit een kloof gehad (klopt wederom af) dus ik zou niet weten hoe het voelt, maar het zal wel erg zeer doen als je niet live kunt voeden Hahaha.. Een kwart liter Zo krijg ik helemaal het campina gevoel! Lees nu je volgende stukje: Als je een stukje behang eil moet je even aan Poeh vragen of je ook wat mag @Zogelukkig: Dat is gewoon 3 kilo zwaarder dan die van mij! Scheelt een halve Jitte! Wat een verschil kan er zijn, hè? Jitte vind stoofperen ook lekker, ze heeft ze alleen bij oma een keer op laatst, en ja, die zou ik ook lekker vinden Zit me een berg van die roze suiker bij! Manlief had even niet nagedacht.. Of wel, hij dacht fruit=goed en gaf haar stoofperen Kind heeft zitten smullen! Maar goed, maar even gezegds dat dat niet zo slim was en toen vond hij dat zelf eigenlijk ook Nou zo is het wel weer even genoeg geloof ik (tekst even aangepast, vanuit word gekopieerd en hij zette alles achterelkaar zonder alinea's. Zo'n lap tekst vind ik altijd zo lastig lezen.)
@Jingels: jeetje, ja, dat oortje zal zeer gedaan hebben!!! @Bluesky: ach ja... 't is wel goed voor je zelfbeeld Als ik dit kan, kan ik alles, hihihi. En met een flesje KV erbij bij jullie prima toch zo? Hier ging de dame vanavond zonder problemen slapen. Dit in tegenstelling tot de dagen dat ze 's middags niet meer slaapt, dus tja... MIsschien als ze er weer aan went om 's middags te slapen, dat ze dat dan binnenkort ook weer probleemloos gaat doen. Dus we houden het er nog maar even in voorlopig, want het lijkt ook gunstig effect op de nacht te hebben, als ze overdag meer slaapt...
@ zo gelukkig. jeetje wat geef jij slagroom lekker dat hij zo goed groeit wat stom van die adviezen zeg! hier helemaal geen "gezeur"over pap of weet ik veel wat (ja van anderen maar niet van het cb) ik geef ook altijd lekker laconiek antwoord hoor op de vraag hoeveel melk krijgt hij nog zeg ik ald weet ik niet. @ rozemarijke, ja denk ook dat me vriend dat fijner vind. maar wat balen zeg die kloof! ik heb er 1 keer 1 gehad in de kraamtijd en toen was het echt drama.ik herken het ook hoor fynn heeft hier ook een dag @bleusky, hij doet het gelukkig wel ik wil trouwen ook nog wel even door gaan met voeden en wat je zegt dit hoekje heeft een posi invloed daarop @swl, ja ik zit ook 5 groter en tot de dag van vandaag is dat niet minder geworden.ik heb voor mijn mooiste bh's z'n verleg stukje gekocht bij de hunkemuller. @jingels, wat een pijn zal die kleine van jou gehad hebben zeg @all, ik ben ook erg blij dat het weer beter gaat hier tis erg lastig als je niet eens je eigen kind op kan tillen. fynn is hier al 2 dagen aan het spoken niets is goed en hij wil alleen maar aan de borst.om moe van te worden
Over de cup..... Bij mij duurde het ongeveer een jaar voordat ik in een kleinere cupmaat zat. Naarmate de tijd vordert drinkt je kind effectiever, en korter, er is minder vraag naar melk, en dus neemt de productie af. Klierweefsel slaat weer heel langzaam om in vetweefsel. Vaak een jaar nadat je gestopt bent met voeden krijg je je eigenlijke cupmaat terug ( als er tenminste geen grote gewichtsschommelingen zijn), soms blijven de borsten altijd groot, dan is het idd een kwestie van nieuwe setjes. Zo erg om weer eens lekker te shoppen in de collectie van Marlies ( die trouwens hele leuke voedingslingerie heeft !!!).