Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

mazzelaarrrrrr met die man van jou!:D Ach, mijn man zou het ook doen hoor; we hebben gewoon schatten!:)
    Het is dus een echte tweeling, slaapt er nooit eens 1 zonder de ander door; zijn ze altijd samen wakker?

Afijn, vraagje aan jou en de andere borstvoed-mama's die het al meegemaakt hebben:

Hoe zit het nou met die tandjes? Hij heeft er nu twee onder, komen er dan nu twee boven of hoeft dat niet? En hoelang zit ertussen? Mijn zoontje is met veel dingen snel, maar volgens mij met tanden niet. Hij kreeg de eerste onder met precies 6 maanden en pas 6 weken later het tweede puntje. Mijn moeder vindt dat maar raar.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja tandjes, die komen gewoon niet bij iedereen in dezelfde volgorde. Zo had ik zelf de hoektanden bovenin als eerst, een dracula baby dus ;)! Kortom, gewoon lekker afwachten wanneer en waar ze te voorschijn komen :)!

En ja idd echte schatten hebben we! En weet ook wel waarom hij het deed/doet natuurlijk, maar vind ook dat het niet zo hoort. Lastig dus!

Maar jawel hoor tot een week of 2 geleden sliepen ze beide prima. Oke, soms wel een een van de twee of beide wakker voor een voeding snachts, maar dat was melk erin en weer slapen (evt bij ons in bed). Maar dat werkt nu dus niet, dacht al dat het misschien de leeftijd zou zijn gezien ze het op het moment beide hebben. Maar vooruit, weet ook niet wat we eraan kunnen doen, of misschien later naar bed doen (gaan nu tussen 19.30/20.30) of smiddags korter laten slapen (slapen nu ong van 12.30 tot 14.30/15.00) en ze zijn smorgens meestal rond 7.00 wel wakker.

Nouja het lijkt wel een slaaptopic te worden ipv een bv topic :D!

Dusse, de bv gaat hier prima! Zitten een beetje te kijken hoe we naar een voeding per dag minder zouden kunnen gaan. En das lastig gezien ik nu erg aan vaste tijden gewend ben, en die wil ik er dus wel een beetje in houden. Zo wil ik perse rond 12.00 een voeding houden zodat we daarna kunnen slapen (tja daar is het weer :D:D) en vind smorgens om 06.00 de eerste voeding ook wel echt vroeg genoeg.

Dus had al zitten denken van iets als 06.00 - 09.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 - 23.30- 03.00 maar twijfel of dat wel goed is, omdat er dan van savonds 23.30 tot smiddags 12.00 steeds ong 3 uur tussen zit zegmaar en juist in de middag dus overdag er steeds ong 4 uur tussen zit. Kortom, we twijfelen, maar komen er vast wel uit! (maar meningen zijn uiteraard welkom hoor :D)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na zo lang voeden zijn borsten heel flexibel hoor, dus ik zou lekker proberen waar jullie je het beste bij voelen!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry, was erg onduidelijk :)! En idd je hebt gelijk Dirksmama, borsten zijn daarin gelukkig erg flexibel. Zo heb ik pas nog vanuit het niets een tijd rond 24.00 gekolfd (terwijl ik alle maanden nu bij de derde nog nooit rond die tijd gevoed heb, alleen de eerste weken rond die tijd gekolfd) en toch kolfde ik ong 200cc.

Ik bedoelde dus dat we niet weten wat we moeten doen, wat goed is voor de kleine meid ;)!

Maar eigenlijk moet het gewoon te doen zijn, paar keer 3 uur, paar keer 4 uur, das nu eenmaal de natuur :D! En we zullen het vast wel weer merken als ze vind dat ze te weinig krijgt of als ze de verandering niet fijn vind.

Liefs, Hanneke!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Luister naar die dame. Vaak weten ze zelf instinctief wat het beste voor ze is.
    (Dat geld helaas niet meer als ze het snoepen ontdekt hebben...)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dankje! En idd beetje vertrouwen in die kleine meid. Maar vooruit, ze heeft nog nooit zelf om voeding gevraagd en de keer dat we dat wel geprobeerd hebben was het dagen lang drama ... ! Dus tja vooruit, daarom dus maar gewoon proberen denk ik, want geloof dat ze nu toch wel te oud word voor 8 voedingen :). En tja vind ze het niet fijn merken we het drama vast wel weer. Hoewel ik twijfel of ik me nu nog meer drama op de hals wil halen :D!

Whaha! Tja maar snoepjes zijn ook zo lekker! Hoewel M&R beter weten wanneer te stoppen als mama ooit, haha!

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hanneke, gewoon proberen idd, dan merk je vast gauw genoeg of het werkt, toch?
    Sterkte met je gebroken nachten! Fijn dat je man het afgelopen nacht ff van je overnam!

Hier een mannetje dat de laatste week weer erg vaak aan de tiet wil, komt omdat ie ziek is... had sinds lange tijd zelfs weer lekkende boobs, hij heeft de productie dus weer fijn omhoog gekrikt ;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    MG,
    Beterschap voor die kleine man! Beetje vervelend natuurlijk van die lekkende borsten, maar wel fijn dat ie in ieder geval wel lekker melk wil drinken nu hij ziek is. En jij ook dankje!

Tjonge, geloof ik wel duidelijk dat ik me verveel vanavond! Haha! Honderd reacties van mij op 1 pagina :D!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    ;)Hanneke power!!!;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! Zoiets idd! Bedenk net dat ik beter naar bed had kunnen gaan :)!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  12. zogelukkig

Je klinkt nog best fit voor een moeie mama Hanneke, forumverslaafde gheghe!:D

Zo, papa is weer thuis: verrassing! Zou pas voor de kerst thuiskomen, staat ie ineens op de stoep om 9 uur, schrok me de rambam! Moet wel weer weg morgen, maar ach, dan kunnen we er weer even tegen!:p

Sinds het bijvoeden had meneertje ook ineens minder trek in borst en had ik ook lekkende borsten, maar het heeft zich kennelijk opnieuw ingeregeld en nu zitten we ook vaak op 4 keer per dag en dat gaat helemaal prima. Ik voed nu ook soms op mijn verzoek en maak hem nu wel wakker voordat ik ga slapen, zo tegen twaalven en op die voeding slaapt hij dan lekker 6 uurtjes.;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Wat een super verrassing! Leuk! En fijn natuurlijk dat het voeden prima gaat en jullie dus een beetje het een en ander geregeld hebben :D!

En pssstt, niemand zeggen hoor, maar ik had smiddags lekker van ong 13.00 tot 15.30 geslapen :D! Daarom nog wakker!

Maar vannacht hebben Malou en Ruben heerlijk geslapen! Wel beide een keer een flesje melk (beide rond 01.00) en later niet meer gehoord :D!

En vannacht een heerlijk soort van romantisch nachtje gehad! Whaha, nee geen gekke dingen denken :p! We werden wakker omdat het 03.00 was en dus de wekker op mn tel ging ivm de nachtvoeding, en tja toen bleek de er geen stroom te zijn! Grrr! Maar oke, lang leve de borstvoeding, geen magnetron nodig :D! En dus lekker romantisch met kaarsjes gevoed vannacht :D! Gelukkig was de stroom om kwart voor 5 weer terug, want toen gingen ineens de lampen aan (hadden natuurlijk aan de knoppen gezeten en waren dus aan blijven staan, maar uit omdat ze het dus niet deden ... )! Haha! Maar iedereen dus heerlijk geslapen vannacht :D!

Liefs!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En wat ik dus nu net weer vergeet! En gister ook al vergat! En nu dus te laat is, grrr!

Rozemarijke,
    Heel fijn weekend gewenst! Hoop dat het gezellig is geweest ;)!

15. zogelukkig

Wow; er is hier al 20 cm. sneeuw gevallen en het sneeuwt nog steeds!

Lekker met de honden net wezen spelen in het park waar alle vriendjes waren; honden en sneeuw, dat is echt een groot feest!

We gaan nu recepten uitzoeken voor kerst, lekker koken!:)

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ff vraagje..

Anna groeit veel te weinig.. nu 58 gram afgelopen week...

ze is wel tevreden en ik voed nu gemiddeld 6 voedingen per dag.. als ik dmv kolven de producte omhoog haal gaat ze dan automatisch ook meer drinken?? juist omdat ze zo tevreden is lijkt t me niet dat t een productie probleem is.. ze is al zo klein..ik wil niet stoppen!!!!!

iemand een tip??

heb hier ook een topic over neer gezet, maar dacht..vraag t hier ook ff bij de ervaren dames...

17. zogelukkig

Je bedoelt extra kolven naast het aanleggen?
    Ik weet wel dat als je meer gaat aanleggen je productie omhoog gaat, want: meer vraag is meer aanbod.
    Toen mijn zoontje zo oud was als jouw dochter nu is, voedde ik 8 tot 12 keer per dag. Mijn zoontje groeide 300 gram per week, een ander uiterste!
    Met 4 a 5 maanden ging ik pas naar 6 voedingen per dag.
    Als ze verder tevreden is, lijkt het me wel moeilijk, sterkte!

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ja idd naast t aanleggen kolven..

T lijkt me nl geen productie probleem wat haar behoefte betreft.. ze nl altijd tevreden..du dan zal die extra productie haar een worst wezen lijkt me..zucht...ik ga volgende week weer wegen...als t maar niet minder wordt...

19. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik zou proberen vaker te voeden. 6 keer per dag is op die leeftijd niet zo heel veel. Probeer er wat voedingen op jouw verzoek tussen te doen, dus bijv zowel voor als na een slaapje etc.

Kolven heeft weinig zin lijkt me, dat is dubbel werk als je kindje ook gewoon goed uit de borst drinkt.

Succes!

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als je haar aanlegt op jouw verzoek, drinkt ze dan wel? Dan zou je bijv een paar dagen maximaal om de 2 uur kunnen voeden, dan krijgt ze wel wat meer binnen... 58 gram is erg weinig, al groeien ze vaak met sprongen... Jitte komt de ene keer meer aan in gewicht, de andere keer meer in de lengte, zeg maar.

En je zegt dat ze tevreden is, dat is op zich goed, maar verwar tevreden niet met suffig... Klinkt een beetje stom dat ik dat zeg, maar je zou de eerste niet zijn... Jitte leek ook tevreden op een gegeven moment, maar dronk ook te weinig en toen ik wat meer ging voeden werd ze veel alerter... Vooral bij die hele kleintjes is het verschil soms minimaal, omdat ze ook nog niet echt lachen enzo..

Deel Deze Pagina