Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Stranger: Super dat je al zo lang geeft :thumup: Gefeliciteerd.
    @Kathy: je moet ook goed op je hygiene letten hoor ! Vaak zoogcompressen verschonen, elke dag schone bh en bh wassen op 60 graden, ook anders spul wat met je melk/borst in aanraking komt (spuugdoekje enz) wassen op 60 graden, melk die je nu kolft niet invriezen enz. enz.

Ik ben afgelopen vrijdag getrouwd en voeden ging supermakkelijk. Fotograaf heeft hele mooie foto's gemaakt van het voeden. Mischien dat ik die t.z.t nog eens plaats.

2. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Gefeliciteerd Nemo! En fijn dat het voeden zo makkelijk ging! Ik heb even in je album gekeken, mooooie jurk had je aan!

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wauw Nemo jij zag er echt mooi uit! Ben heel benieuwd naar de foto's van het voeden :D

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mooi hoor Neme, gefeliciteerd, was een mooie dag zeker.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Meiden, ik heb hulp nodig.
    Over een paar weken moet ik eenmalig zaterdagmiddag/avonddienst weken van 15.00 tot 20.00 uur. Ik sta dan alleen.
    Hoe ga ik dat doen met kolven, ik zou het in principe met 1x kolven redden maar niet kolven.... ik weet niet of dat lukt.
    Vier augustus heb ik eenmalig gewerkt van half 4 tot 8, en toen als een gek naar huis geracet, Jelte lag om 20.15 aan de borst, toen waren ze wel wat gespannen.
    Die keer dat ik werk zal eind oktober zijn, dus over zo'n 6 weken. Dan is Jelte bijna 6 maanden.
    Wat denken jullie, zal mijn fabriek die tijd dan aankunnen? 's Nachts kunnen ze dat al een tijdje, maar bovenstaande genoemde tijden zijn Jelte's clustertijden en dan *weten* mijn borsten dat ze moeten produceren.......

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gefeliciteerd Nemo... nog veel gelukkige jaren gewenst.

jingels ik kan in principe makkelijk zoner 5u te voeden... ze zullen misschien wat gespannen zijn maar voor mij is het zeker te doen. Ook overdag als ik dus gewend ben om om de ong. 3 tot4u te voeden... denk gewoon maar uitproberen he. Voorde zekerheid wat extra pads en een schoon shirt mee nemen.

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @ jingles: ik ga vrijdag proberen het vol te houden van 13.00 tot 19.00. volgens mij gaat dat wel lukken maarja, de een is de ander niet he. Ik heb 's middags/ 's avonds niet echt een productie om over naar huis te schrijven. Misschien bij nood heel even de druk eraf kolven tijdens een "plaspauze"?

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou geke, ben benieuwd, tenminste 6 uur achter elkaar. Succes, laat je even weten hoe het ging?

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb 's avonds nauwelijk productie, hoef niet bang te zijn dat ik na 6 uurtjes overloop.

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo

Ik wil ook even wat kwijt.
    Onze kleine meid is nu ruim 3 weken. En ik ben ook erg trots dat ik borstvoeding kan geven. Ik moet zeggen dat ik soms stiekem fantaseert over flesvoeding, want ik vind borstvoeding best een gedoe.

In het begin hapte ze steeds verkeerd en kreeg ik kloven wat ontzettend zeer deed. Buiten dat had ik zoveel melk dat het 24 uur per dag stroomde. Ik heb alle soorten pads geprobeerd en zalfjes, tepelhoedjes en ik heb een electrische kolf aangeschaft om af en toe te kolven omdat ik zowat tegen het plafond schoot als ze werd aangelegd. Ik was van plan om, 48 uur te gaan kolven om mijn tepels rust te geven, maar dat werd iets langer omdat het me zo goed beviel. Alhoewel ik wel steeds onzekerder werd met het idee dat ik haar toch wel een keer weer moest aanleggen.. En ik kreeg ook de koorts van de pijn.

Maar....
    Ik heb nu van avent wasbare pads waar ik heel erg blij mee bent en een voedingskussen doet wonderen. Ze hapt ook steeds beter en het doet nog wel pijn de eerste hap, maar het gaat echt goed. En dat maakt mij zo blij!

Ik moet zeggen dat ik borstvoeding heel erg heb onderschat, en dat het niet niks is. Het is echt een kwestie van geduld en tijd en oefenen. En ik vind het echt knap van alle moeders die zo doorzetten met borstvoeding. Want ikzelf vind het echt niet meevallen.

XXX

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Misschien kunnen jullie mij helpen..

Ik heb in het begin haar om de 3 uur aangelegd. Elke keer 1 borst. Dus ik heb niet van borst gewisseld tijdens het voeden. Dat werd mij aangeraden.

Ik ben toen gaan kolven. 50cc per borst. tegelijk.

Nu geef ik haar weer de borst en ik heb het idee dat ik een stuk minder heb. Ik kolf nu met moeite 90cc bijelkaar. En ik heb het idee dat ze nog steeds een beetje honger heb. Alhoewel ik haar nu elke uur gewoon de borst geef, moet ik haar tijdens het voeden veranderen van borst omdat ik niet genoeg heb per borst.

Ik wil graag mijn oude ritme weer terug dus gewoon haar 1 borst per keer geven omdat ik dat fijner vond en ik had veel meer melk. Hoe kan ik dat weer terugbrengen.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen... Ik kan het niet zo goed uitleggen.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zie dat je dochten 3 weken is.
    Dan hebben veel kindjes last van regeldagen. Je zit daar dus nu middenin.
    Het enige wat je kan doen is je kindje aanleggen als ze erom vraagt. Je productie past zich dan aan, en je kindje kan het dan waarschijnlijk weer af met een borst.
    Wat jezelf al zegt, een kwestie van doorzetten.
    Hier staat alles op wat je maar wil weten: www.borstvoeding.com.

Regeldagen kan je verwachten met: 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden, BV-dip met 4 maanden, 6 maanden, 9 maanden ..... inderdaad je krijgt het niet kado,maar je krijgt er wel iets moois voor terug.
    Heel veel succes.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hej Miss X fijn dat je nog steeds bv geeft! En dat het steeds beter live gaat!

Ik denk dat veel moeders het onderschatten... en dat er daarom zoveel al zo snel opgeven. Je moet maar zo denken: nu even doorbijten en investeren, straks wordt het allemaal makkelijker!

Wat Jingels zegt, je zit vast in de regeldagen. Je kindje heeft meer drinken nodig, met kv stop je meer in je fles, met bv moeten je borsten wel weten dat ze meer aan moeten maken. Daarom gaat je kindje veel drinken, zodat je borsten het seintje krijgen. Het beste is er gewoon aan toegeven, zoveel laten drinken als ze wil en dan is het het snelst over. niet denken dat je niet genoeg hebt en bij moet voeden met kv hoor! Nergens voor nodig!

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bedankt allemaal. Ik ben erg blij dat ik hier een beetje mijn ei kwijt kan. Ik vind het namelijk best heftig dat borstvoeding.

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leander is nu bijna 8 weken en ik vroeg mij af op hoeveel voedingen jullie kindjes dan zaten. Hij zit nu op 7 à 8 voedingen, terwijl hij een paar weken geleden op zo'n 11 voedingen zat. Moet er best wel aan wennen, dat ik nu plots veel meer tijd over heb.

(moeilijk typen met baby aan borst)

16. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kan best hoor dat hij nu effectiever drinkt en daardoor minder nodig heeft. Verder groeit hij waarschijnlijk goed en dus ook zn maaginhoud, hij kan dus ook meer opslaan in zn buik.

7 tot 8 voedingen is heel netjes, zou er wel voor oppassen dat het er niet nog veel minder worden op deze leeftijd maar als jij/hij dit volhoudt is het denk ik helemaal super. Met regeldagen er gewoon aan toe geven... Ik zat toen op ong 8 tot 9 voedingen denk ik.

Hey missX bv is idd de eerste weken/maanden erg heftig en wordt idd vaak onderschat maar zoals stranger al zei, het is een investering. De eerste tijd is het voor bijna iedereen gewoon een kwestie van doorzetten en hopen dat het gauw beter wordt. Genieten van de bv komt met de tijd. Succes!

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Rond de 8 weken zat Jelte ook op 8-9 voedingen per dag.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zo terug van het CB, alles goed, maar Annika maakt wel een enorme dip mee in haar groei, niet een klein beetje, nee echt heel erg. Geen zorgen, maar ze moet meer eten. gewoon BV is voldoende, maar misschien eens per dag een flesje BV geven zou geen kwaad kunnen. Het heeft waarschijnlijk te maken met haar grote bewegelijkheid, want daarmee loopt ze zo'n 2 maanden voor. bijvoeren is dus normaal vanaf 6 maanden, maar eigenlijk heeft Annika het nu al nodig. Hoeft niet in de vorm van vast voedsel, mag dus ook gewoon extra BV zijn.

19. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gaat best netjes vind ik hoor... zou me er niet druk om maken. Een bewegelijk kind scheelt echt een boel. Mijn dochter is ook altijd al erg actief en is erg licht (ookal gedoe gehad bij het cb) terwijl mn zoon helemaal niet actief is en dus volgens het cb een beetje aan de zware kant is.

Ik laat ze maar kletsen. Ze willen het liefst dat een kind netjes 1 lijn volgt maar zo werkt de praktijk niet. Volgende maand mag annika ookal wat eten dus dan trekt het misschien vanzelf bij... maar dan nog. Je hebt lichte kinderen en je hebt zware

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik vind haar eigenlijk best mollig :) advies was om naar het KDV flessen van 200cc ipv 180 cc mee te geven, maar die krijgt ze toch niet leeg.

Deel Deze Pagina