Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Rozemarijke, ik heb vanwege vermoeden koemelkallergie een eliminatie/provocatietest gedaan en heb de melk vervangen door rijstemelk. Hier zijn ook calcium en vitamines aan toegevoegd en is een volwaardige melkvervanger. Dit mogen ze vanaf een jaar. Het heet rice o dream en is te koop bij de AH. Kevin vindt het heerlijk en drinkt het vanaf dat hij 15 maanden is. Je kan er ook goed pap van maken.

edit... ik zie nu dat je dit zelf al drinkt. Volgens de dietiste was dit een volwaardige melkvervanger en als ik gewoon boter op brood gaf en de druppeltjes, dat ik dat zeker niet te weinig gaf.

Roosvicee heeft ook een calciumvariant, maar dat wist je waarschijnlijk al.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Appeltje: tegen mij is juist gezegd dat de rijstemelk dus geen vervanger was, omdat er bijvoorbeeld al geen vetten in zitten en er geen vitamine B aan toegevoegd is...
    Nouja, leg het wel voor aan de kinderarts volgende week, kan die misschien eens kijken met de dietist samen daar... (speciaal team). Want heb ook al 2 dietisten gehad en die zeggen allebei ook alweer wat anders dan de CB-arts enzo. Je wordt helemaal niet goed van al die tegenstrijdige adviezen :(
    Was overigens al wel aan het proberen met de rijstemelk gisteren, omdat er iig wel calcium aan toegevoegd is. Wel weer leuk dat je dat dan weer niet vergoed krijgt van de verzekering, want dat spul kost 2,15 per liter :(
    Ga die roosvicee dan maar eens kopen ook, dat wist ik nog niet (begin me eigenlijk pas net een beetje te orienteren).
    Hoe heb jij dat gedaan met Kevin dan? En vanaf de 15 mnd heeft hij dus nog wel 2 mnd BV gehad, als ik je banner zie, dus dat was de periode dat je bent gaan afbouwen? Hoe heb jij dat allemaal gedaan?
    At hij wel goed verder? Of was eten ook moeilijk bij hem? Thirza eet eigenlijk alleen de pap en de warme hap goed, en dat dan ook alleen nog maar thuis en als ze lekker in haar vel zit. En dat laatste is bij het kleinste beetje onrust of snotterigheid al verstoord :(

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Fijn dat het weekend weg gezellig was! Wel vervelend natuurlijk van de drama nachten met Thirza. Fijn dat je in ieder geval weer helemaal heel thuis gekomen bent op de terug weg door al die sneeuw en gladheid! Wat lekker dat ze toen jullie thuis waren weer meteen wat bij kwam! Nee, hier geen echte plannen met kerst, jullie wel? ;)! Wat betreft de voeding zou ik het idd eens met de kinderarts overleggen. Hoop dat die samen met de dietisten daar wat advies voor je/jullie hebben. En mama moet ook goed gaan eten dus, maarja wel lastig natuurlijk als je weinig mag. Knuffel!

Poeh,
    Owww, grrrrr! Nouja gelukkig is het met kolven helemaal goed gekomen! Maar ik zou een punthoofd krijgen geloof ik als ik zo een baas/collega's had :)! Lekker dat ze zich op de verjaardag netjes gedragen heeft! Nee hier geen speciale plannen met kerst, jullie dus ene dag ouders andere dag schoonouders. Drukke boel ;) hoop dat het gezellig is meid!

Lautjuh,
    Sluit me aan bij de antwoorden van Rozemarijke en Bluesky! Succes in ieder geval! Maar ik zou dus eerst beginnen met voor de voeding het ergste 'spuiten' eraf te kolven ;)!

Zo ben weer een beetje bij gelezen! Moet toegeven dat ik niet alles helemaal heeeel erg goed gelezen heb. Maar de grove stukken heb ik wel mee gekregen :D!

Nouja hier alles rustig zn gangetje. Hadden maandag eigenlijk met Benthe naar de kinderarts gemoeten maar zijn niet gegaan ivm het slechte weer (of had ik dat al verteld, dan sorry). Nouja vond dat de mensen die echt voor werk etc op de weg moesten zijn maar de weg op moesten gaan en wij niet voor iets wat 'onnodig' is het druk moeten gaan zitten maken op de weg. Afspraak is dus verzet.

Verder gaat het met die kleine meid prima! Ben ipv een voeding eraf te halen begonnen met wat minder klokkijken. Ook al heel fijn, gewoon eens wat langer dan een uur of 2 'rust' :).

Liefs, Hanneke!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow en natuurlijk allemaal hele fijne kerstdagen :D!

Liefs van ons!

5. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorig jaar was al een bijzonder kerst. We hadden toen als cadeau voor de ouders dat ze opa en oma werden en nou dit jaar, dit jaar vieren we de kerst als gezin met onze lieve schat en de mensen die we lief hebben.

Zijn gisteravond al naar mijn schoonouders gereden vanwege de ijzel die ze voorspeld hadden/ hebben. Gisteravond een leuke kerstfilm gekeken en om half 12 Sterre haar laatste avondvoeding gegeven en ze is toen gaan slapen weer tot wel half 7!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat we vanavond krijgen, ben benieuwd. Ik denk dat het wel lekker zal zijn, schoonmoeder kan goed koken. Zaterdagmorgen gaan we dan naar ons huis weer en dan komen mijn ouders 's middags bij ons eten.

Gisteren een drukke dag gehad op het werk. Ja al die bestellingen die opgehaald werden. Heb zelf wel fijn gewerkt, maar was toch wel moe 's avonds. Kregen nog een leuk kerstcadeau, een mand gevuld met kerstbrood en een tappasset en chocolade klokjes en een pak koffie en voor de vrouwen nog een plantje. Vond het wel leuk om gisteren te werken, maar nu ga ik kerst vieren!

Een fijne kerst allemaal en maak er wat gezelligs van.
    oja gisteren goed gegaan met kolven op het werk en weet je sprak aan het eind van de dag de vrouw van mijn baas en die vroeg of alles goed ging en dat zij vroeger ook bv had gegeven en ook heeft moeten kolven. Ach denk dat het gewoon komt doordat mijn baas een man is en het daardoor niet snapt hahahaha.

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Fijne dagen allemaal!!!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hallo meisjes,

Hier gaat het heel slecht. Twee dagen geleden dronk mijn zoontje om 1 uur 's nachts eerst 10 minuten aan de rechterborst en daarna draaide ik hem zoals altijd om naar de andere borst en hij wil de tepel in zijn mond doen en hij gilt het uit! Nog een paar keer voorzichtig geprobeerd en het was een uur drama! Allemaal overstuur hier!

Toen heeft hij 24 uur de borst geweigerd; bij elke keer aanleggen was het gillen en wegdraaien, echt vreselijk! Hij hapt niet eens aan; hij neemt de tepel in zijn open mond, kijkt bang en als hij zijn mondje dicht wil doen, heeft hij heel veel pijn, dan krijst hij heel de boel bij elkaar!

Goed in zijn mond gekeken en beide boventanden komen door, van de rechter is een streepje te zien en van de linker een stipje. Verder is de kaak bij de onderhoektanden ook enorm dik.

Manlief om een kolf gestuurd, die hij pas om 13.00 uur te pakken had. Na de handel te hebben gesteriliseerd kon ik eindelijk kolven; ik verging van de pijn van de stuwing! De opbrengst was 260 cc, die natuurlijk in 1x op ging.

De nacht, na precies 24 uur, dronk hij opeens weer, ik was ziels- en zielsgelukkig! Ik was me er heel bewust van dat dit weleens de laatste keer kon zijn. Hij was klaar met drinken en lag nog 5 minuten met de tepel in zijn mondje mij aan te kijken, dit gevoel ging heel heel diep (shit, ik schiet weer vol na 48 uur janken).

Sinds vanochtend geen tsr met kolven (ik haat het ook!). Heb de oxytocine-neusspray gekregen. Mijn man stond 1,5 uur in de rij bij de apotheek! Daarna ging het kolven weer beter. Maar het sucks en mijn borsten doen zeer.

Iedere keer weer proberen aan te leggen, maar hij weigerde weer en hij beet me; eerst 3x zachtjes en toen tsjakkaa! Ik reageerde niet, terwijl ik verging van de pijn, was bang om hem te laten schrikken. Sindsdien bijt hij me en word ik steeds banger, want het doet echt zeer; heel zeer!

Hij lag vanavond om 7 uur in bed en werd om 9.30 uur wakker. Hij wou zoals te verwachten niet aan de borst, wat ik heel erg vond, want borst is ook troost. We hebben wel fijn body-to-body geknuffeld, dat doen we heel de tijd. Het doet hem lichamelijk pijn en daar heeft ook hij moeite mee, dat zie je gewoon! Hij was ijs- en ijskoud. Kolven ging niet door de spanning (het loopt echt terug nu) en ik heb geen voorraad. Ik had nog wat proefzakjes kunstmelk achterin de kast staan. Heb 200cc gemaakt en het ging zo op. Hij kende 8 maanden geen fles, maar drinkt er zo uit; hij houdt zelf de fles vast, dat is dan wel weer fijn, maar ik vind het vreselijk die kunstmelk en die spenen, maar als je kind honger heeft, dan moet je wat!

Ik huil al 48 uur, het houdt niet op, het houdt gewoon niet op! Ik heb zo'n verdriet, zit er helemaal doorheen!

Mijn man is een kanjer, die troost me heel de dag en zegt dat ik onze mooie zoon 9 + 8 maanden gevoed heb en dat ie heel trots op me is. Dat is mooi, maar ik had zo graag lang willen voeden!

En ik snap ook een heleboel niet; waarom doet aanhappen zo zeer bij hem met die doorkomende tanden? Waarom bijt hij daardoor? Waarom doet drinken uit een fles geen pijn?

Ik ben ontzettend dankbaar dat hij vannacht nog heeft gedronken, het was zo'n speciaal moment! Ik mis het, ik wil hem bij me, dit gevoel is niet rationeel te benaderen op het moment, dit moet echt enorm slijten, want het komt veel te vroeg...

8. raspberry

He jeetje meid! Wat naar allemaal! Wat sneu ook dat ie dan blijkbaar zo'n last heeft van z'n tandjes...
    Heb je al geprobeerd om met dentinox of gengigel te smeren, juist voor een voeding aan? En hier geven we Thirza bij tandjes altijd elke 8 uur een paracetamol, omdat ze anders ook vergaat van de pijn :( Vind ik niet ideaal, maar liever even wat paracetamol dan een kind dat alles bij elkaar brult....
    En dat bijten... weet hoe zeer dat doet en snap helemaal dat je dan volledig gespannen aan het voeden bent!
    Sterkte ermee en hopelijk zijn die tandjes maar snel door!

9. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zogelukkig, heeeeeeeeel veel sterkte!!!
    Ik hoop voor je dat dit even een (hele korte!) fase is!!!
    Knuff!

10. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    pff allemaal helemaal niet leuk om te lezen!
    Heb en gelukkig gen ervaringen mee in die mate maar wel dat dochterlief zachtjes beet als ze tandjes kreeg, Ik smeerde ook gengigel en gaf paracetamol, daarvan knapte ze wel wat op.

Voorje zelf zou je eventueel domperidom kunnen proberen hier zou je melk productie van omhoog kunnen gaan. (zelf gen ervaringen mee maar mijn schpoonzus wel goede)

Op de site van borstvoeding.com staat er vast ook wel iets over.

Succes, en ik hoop dat het snel over is.

11. zogelukkig

Bedankt voor de steun meiden, heel erg lief!:)

Vannacht om 4.30 heeft hij een flesje gekolfde melk gedronken en om 8.30 was hij weer wakker. Mijn man heeft hem net als altijd bij me gelegd en hij heeft beide borsten gedronken, zo fijn!!! Hij was daarna helemaal opgelucht en vrolijk en knuffelig, hij vindt het kennelijk ook prettiger dan een flesje!

Als hij 1x per dag wil drinken vind ik het ook prima, daar kan ik mee leven heb ik besloten. Ik moet door, kan niet blijven janken!

Ik smeer vantevoren met Dentinox, dat schijnt te helpen en het helpt denk ik ook dat ik nu weer (sneller) een tsr heb door die neusspray. Domperidon en Gengigel ken ik niet? Hij krijgt overigens gewoon pijnstilling, anders huilt hij de hele dag.

12. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wat fijn dat ie goed heeft gedronken!!! Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op! Houd moed!

Bijten heeft zoonlief hier ook gedaan trouwens, een paar dagen, ik zat me echt te verbijten. Bij hem leek het meer een spelletje overigens. Na een paar dagen was het over.

13. raspberry

He, super om te horen! Domperidon is volgens mij hetzelfde als de syntocinon, staat me bij, (weet ik niet zeker).
    Gengigel is een gel voor op de kaakjes, zit een lichaamseigen stof in die herstel van het tandvlees weer bevordert. Hielp hier beter dan dentinox...

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dit is mijn juweeltje, ondertussen alweer in maat 62 en 5,5 kg, dusseh mlle laat het haar goed smaken :D

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Domperidon neem je zelf in om je productie een boost te geven. Dit kun je het beste onder begeleiding van een lactatiekundige doen, omdat de dosis nogal hoog is, en het medicijn eigenlijk bedoelt is voor maagklachten.

Met neusspray wek je alleen een tsr op, daar krijg je niet mèèr productie van, het kolft alleen makkelijker...

Maar wel vreselijk balen zeg! Jitte bijt ook wel eens, nu ook weer en idd, er komen ook tandjes door... Nu de bovenste snijtanden, maar bij de onderste had ze het ook... Heel veel sterkte, en houd in gedachte dat het maar een fase is... ((((((Zogelukkig)))))

@Jingels: Wat een lekker ding zeg! En die blik in haar ogen, om te smelten!

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Wat een verhaal meid! Tjonge! Geloof dat ik eigenlijk niks meer kan toevoegen aan de tips/adviesen die al gegeven zijn. Sterkte in ieder geval!

Jingels,
    Wat een prachtig meisje! En lekker aan de borst, super! Wat groeit ze al goed zeg! Supermelk :D! (Onze kleine meid was 1.5 mnd geleden ong 2cm groter en 500gr zwaarder :().

17. zogelukkig

JOEPIEEEEEEEEEEEEEEE!!!:):):)

Mijn lieve ventje heeft net zomaar weer de borst gepakt! Ik voelde dat hij wou en legde aan en hij had geen pijn, draaide niet weg en beet niet! Daarna slaakt hij echt zo'n kreet van: aaach!

Oh, ik hoop zo dat het goed komt! Vandaag dus 2x live gevoed, we zijn weer op de goede weg!;)

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Yes!!!

19. raspberry

He, gelukkig! Komt allemaal wel goed! :)

20. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowel bij mijn schoonouders heerlijk gegeten als gisteren hier met mijn ouders. Allebei de dagen waren leuk en gezellig en nou ons verheugen op oud en nieuw. Vrijdag alleen niet gewogen, omdat we al bij mijn schoonouders waren. Ga hier er zo weer eentje drinken geven en dan kan ze boven slapen. Hebben net met ons drietjes hier een kerstontbijt gehad hahahaha. Morgen misschien even naar de stad, kijken hoe het weer is. Een fijne zondag en spreek jullie snel.

Kom snel weer bijlezen en reageren.

Deel Deze Pagina