Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @zogelukkig: fijn zeg!

@hanneke: maar het gaat verder toch goed met Bente? ( of heb ik daar overheen gelezen...).

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Wauw fijn zeg! Hoop dat het zo blijft en alleen maar beter word!

Jingels,
    Lekker trots zijn op die kleine meid die lekker groeit op die super melk! Met de kleine hier gaat het goed hoor idd, maar baal soms gewoon zo van die cijfertjes bij ons :), sorry dus! Beetje te emo geloof ik gister met lezen en reageren!

Liefs Hanneke!

3. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jingels wat een schatje en zo fijn aan het drinken bij haar mammie.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poeh,
    Huh, dat stukje van jou net helemaal niet gezien!
    Nouja zo te lezen prima kerst gehad dus! Fijn :D!

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

lukt me dus ook niet dit bij te houden.
    Te druk met kerst en wat prive zaken.

Maarree...zogelukkig hoe is het nu? Wat een verhaal zeg moest ook gewoon janken om alles. Zou t ook zooo erg vinden zeg.
    Maar gisteren al 2 x live gedronken?!

Jingels> wat een scheetje is ze toch! Leuk dat je een foto plaatst. Moet ik ook eens doen met mijn kleine. Zal eens een keertje wat opsnorren. Vind foto's altijd zo mooi. Bekijk die van Bv.com altijd!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even klein stukje ego ;)!

Vandaag met Benthe naar de kinderarts geweest. Hij was erg tevreden over onze kleine meid. Hij wil ons wel over 3-4 maanden weer even terug zien, gewoon om haar toch even te blijven volgen nog, geen problemen mee verder. We mogen ook eerder een afspraak maken als we samen besloten hebben dat we de scan willen laten maken wat nog altijd moet gebeuren. Maar voor nu hebben we met de kinderarts afgesproken dat we die afspraak gaan maken als we weer de afspraak bij hem hebben. Dus over 3-4 maanden gaan we kijken wanneer er een plaatsje is.

Gewicht was nu 6465 gram en haar lengte was 66 centimeter.
    Helemaal prima in de curve eigenlijk, zelfs in de bv curve weer netjes tegen het goene gedeelte aan :D!

Dus eigenlijk niets om me druk te maken! Gewoon niet zulke grote erg snel groeiende kindjes hier en daar moet ik me volgens de kinderarts gewoon bij neerleggen...!

Liefs, Hanneke!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fijn dat de kinderarts zo nuchter is :) En fijn dat het dus gewoon goed gaat!
    Hier gaat het de laatste 2 dagen weer beter, de rust keert weer na de drukke feestdagen. Thirza slaapt overdag weer langer (2-3 uur) en pakt 's nachts weer minder voedingen. Vannacht enkel om 23.00-1.30 en toen pas 6.30 Lekker dus, heeft deze mama eindelijk weer eens 5 uur achter elkaar kunnen slapen...
    Ik merk het ook aan het drinken: ze hapt weer normaal aan, dus ik kan weer relaxed voeden, ipv in elkaar krimpend van de pijn. Lekker zo :)

@Jingels: leuke foto :)

@Zogelukkig: was ook wel ff benieuwd hoe het nu bij jullie is!?!

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hanneke, wat fijn zeg!!!

Zogelukkig, hoe gaat het nu?

Sorry meiden, ik kom van de week (eindelijk) weer eens uitgebreider reageren!

9. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    goede middag dames..

vorige week zat ik in zak en as omdat Anna maar 58 gram in een week was gegroeid.. ik heb jullie tips toegepast en vanmorgen weer gewogen...

en jawel

240 GRAM..schoon aan de haak GEGROEID!!!!!!!!!....

DANK JULLIE WEL VOOR DE TIPS, HETMEELEVEN en HET MOTIVEREN!!!!.. ik ga als traktatie morgen een Kolf aanschaffen...whahaha...

Jullie zijn TOP..

*wilde toch even laten weten hoe het was verlopen..lukt me niet om ookdit topic te volgen en breek zo af en toe graag in met de onzekerheden e.d., maar ben jullie erg dankbaar..**

dikke knuff

10. raspberry

Super om te horen!!! :)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is nog eens goed nieuws! *doet vreugdedansje* Mooi is dat, hè? Dat je eigen lichaam dat allemaal kan... :D

Hier ook geen tijd om uitgebreid te reageren, maar dat komt nog... Ik heb nu even ruzie met de laptop, het laadstekkertje is voor de zoveelste keer kapot en ik zit echt een half uur te fiedelen met dat ding om weer contact te krijgen. Ga morgen maar weer eens naar de computer winkel voor een nieuwe stekkertje en dan laat ik meteen een nieuwe lader bestellen, een originele deze keer...

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Allemaal goede groeiberichten dus, lekker hoor!

13. raspberry

Nou, en Thirza zal naar alle waarschijnlijkheid morgen bij de KA ook wel ff gewogen en gemeten worden, neem ik aan (hoe gaat dat eigenlijk?), dus kan ik jullie dan ook laten weten of deze dame de goeie groei heeft doorgezet :)

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ben benieuwd :D

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!

Heel veel succes morgen bij de kinderarts!

Bij ons bij de kinderarts is het altijd, melden dat je er bent, rustig gaan zitten, er word je verteld bij het melden wanneer je ong de kleine uit mag kleden of als je een beetje vroeg bent komen ze het later aan je vertellen. Dan uitgekleed gaat er iemand met je wegen en meten in een apart hokje en dan mag je weer wat aankleden of iets van een cape om doen ;) en vlak daarna ben je aan de beurt bij de kinderarts.

Eigenlijk een klein beetje vergelijkbaar als wat bij het cb ook gewoonlijk is :D!

Liefs, Hanneke!

16. raspberry

Aha, OK. Goed om te weten, dan neem ik haar badjasje mee voor de zekerheid, (ik zou dus zo'n ding noooooit gekocht hebben, maar we kregen het van collega's van mijn man en het is toch wel echt heel handig!). Ze heeft een hekel aan aan- en uitkleden, dus dan kunnen we even makkelijk doen, (en neem aan dat het daar minder warm is dan op het CB altijd... hahaha. (ons CB zit ook nog eens in een bejaardentehuis, dus dat is helemaal zo'n tropische omgeving dan ;)).

17. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles goed, maar druk en ook druk met het werken. Wil jullie een fijne jaarwisseling wensen en kom snel weer langs. Morgen en zaterdag nog werken en dan een midweekje weg! Iedereen een dikke knuffel en houd jullie goed, tot snel.

18. Sweetlakecity

heb gewoon gemist waarom Thirza naar de KA moet rozemarijke.
    Wil je het nog kort vertellen?

Al ook zelfgemaakte oliebollen gemaakt?

19. raspberry

@SWC: wij wilden zelf graag, omdat de eczeem een probleem blijft en ze nog niet doorslaapt, (en dat laatste is zacht uitgedrukt zoals jullie wel weten). Eens even grondig doorlichten, voordat we over zouden gaan op de methode: Laat maar brullen... (laatste redmiddel).
    Maar... (tromgeroffel) ;):
    we hebben dus vanmiddag eerst een uitgebreide anamnese gehad en daarna heeft de arts haar onderzocht en zodra hij de eczeemplekken op haar rug en arm zag, zei hij direct: Geen wonder dat ze niet doorslaapt.
    Hij gaf aan dat een heleboel kids met eczeem onrustig slapen en dat dat ook niet zo gek is, want ze worden wakker van de jeuk... My goodness, wat was dat heerlijk, om een arts te horen zeggen dat Thirza's gedrag gegeven de situatie gewoon normaal is! Na alle (uiteraard goedbedoelde) adviezen in de trant van: Laat maar brullen, ze wordt vanzelf een keer stil. En alle vragen (wel of niet met opgetrokken wenkbrauwen) van: Slaapt ze nou NOG niet door? was dat dus wel even heel fijn.
    Hij vond dat we het goed aanpakken, door wel te laten jengelen/huilen, ("want ze is natuurlijk wel op een leeftijd dat ze er ook mee kan spelen en weet dat als ze maar hard genoeg brult, ze er wel uitgehaald wordt"), maar bij lang brullen gewoon te troosten. Dat ze niet doorslaapt is heel jammer, maar gewoon wat lastig te sturen omdat ze gewoon echt wel jeuk zal hebben van die plekken. Wij zouden ook niet doorslapen als we jeuk hadden...
    Nou, fijn. Wij zijn dus niet gek en ik kan echt al die goedbedoelde adviezen van me af laten glijden. Super :)

Hij gaf trouwens aan dat het zeer zeldzaam is dat eczeem veroorzaakt wordt door een KMA. Het komt wel voor, maar meestal heeft de eczeem toch andere oorzaken, (waarop echter maar heel lastig te sturen is: stress, water/uitdroging van de huid, weersomstandigheden, de stof waarvan kleding is gemaakt). Maar dat gaan we met anderhalf ongeveer wel dubbelblind testen om dat zeker te weten.
    En in de tussentijd gaan we dan zoeken naar de juiste combi van hormoonzalf en vettende of hydraterende zalf. Daarvoor hebben we over 2 weken weer een afspraak met hun verpleegkundige.

Verder was Thirza weer 200 gram gegroeid afgelopen maand, (weegt nu 9260). Netjes dus. Ze is volgens de meting van de arts wel minder lang dan volgens het CB, dus ze is de afgelopen maand 1,5 cm gekrompen, hahaha. Nou vond ik toch altijd al wel dat dat meten van de lengte maar moeilijk gaat bij die kleintjes... Maar goed, gewicht is wat mij betreft de belangrijkste indicator dat ze wel goed gaat.

Nou, en er is vanmiddag de eerste kies doorgekomen. Tweede staat op springen, dus die zal deze week ook nog wel volgen. Dame ligt nu met dentinox op d'r kaakje in bed en dat ging goed :) Hopen op een rustige nacht nu. Mag het nog wel wat rustiger worden qua knallen, want er wordt hier nu flink geknald al... en daar lag ze net toch even een brul door te geven nog :(
    Nouja, blij toe als we al dat vuurwerk weer gehad hebben. Ik ga nog die petitie ondertekenen dat vuurwerk wel algemeen verboden mag worden en dat de gemeente met oud&nieuw dan op een aantal plaatsen een groot vuurwerk afsteekt. Veel leuker, 1 centrale mooie vuurwerkshow :)

Hoe is het bij jullie verder?

20. Sweetlakecity

nou lekker dan dat ze is gekrompen. :( Blijf het toch gek vinden met die lengte daar. Kan zij al staand gemeten worden of nog steeds in de ligbak?
    oo nu snap ik het van de KA. Goed van jullie om dat te doen zeg. Alleen hormoonzalf daar ben ik geen fan van. Pas goed op he! Ik heb in het begin gesmeerd hiermee en niet veel maar moet zeggen dat Pauline haar wangen wel wat roder en dunner zijn. Ze zullen altijd er gevoelig uitzien. Of dat door die zalf komt?
    Hoe doen ze een dubbelblind test? Wat bedoelen ze daarmee?
    Lekker trouwens met lipkar baume smeren. Die is goed!

Pauline is ziek. Heel ziek. Goed hoge koorts. 39,5 graden. Zwaar verstopte neus met vieze groenen bullen die er zelf uitstromen. Wil niet bij me aan de borst dus ik kolf maar. Hopen dat het 1 dag is en daarna over. Ze eet wel een beetje en drinkt wat afgekolfde melk uit een beker/ tuit en ik geef ook water bij.
    Maar kut is het wel zeg.

Share This Page