Een gelukkig nieuwjaar gewenst dame's. Hier een rustig avondje gehad met zijn drietjes. Was om kwart over 5 al thuis. Denk dat mijn baas zelf ook snel naar huis wilde. De kleine sliep gewoon door het vuurwerk heen. Wel rond half 12 wakker gemaakt voor haar laatste avondvoeding en zo kon ik om 0:00 uur ook even proosten, wilde dat graag een keer doen. Hebben toen met zijn drieën naar het vuurwerk gekeken, ze vond het heel leuk al die lichtjes en toen om 1 uur naar bed gegaan. Sliepen allemaal pas om 2 uur en om 6 uur had de kleine meid alweer honger, dus was een kort nachtje. Ach vandaag toch vrij. Morgen nog een dag en dan gaan we maandag een midweekje weg! Hebben er zin in. Voor het eerst met de kleine het zwembad in, ben benieuwd hoe ze dat zal vinden. Ga nu stoppen, ze heeft honger en dan kan ze weer naar bed en gaan we ook hier wat doen. Een fijne dag en vast een fijn weekend.
Hier ook rustig nachtje. M inke lag om 21.30 te slapen en kwam vanochtend pas om 08.00 ( sorry dames, dit is voor mij ook nieuw, zo lang slapen). Totdat ze haar ritme omgooit geniet ik er maar even van . J elte werd om 01.15 wakker, hebben we samen even vuurwerk gekeken, en daarna lekker samen geslapen.
Rozemarijke, Fijn dat je het een en ander aan uitleg en antwoorden hebt gekregen van de kinderarts. Succes met het vervolg, hoop dat ze iets voor jullie kunnen doen verder! Hier overigens ook geen aanhanger van hormoonzalf, maar vooruit, soms heb je vanalles geprobeerd en kun je gewoon niet anders. Poeh, Fijne avond gehad dus jullie! Lekker! En volgende week lekker een weekje weg! Gezellig! Samen heerlijk genieten! Alvast hele fijne vakantie voor als ik hier niet meer kom (of er niet aan denk, tja hormonen zullen we maar zeggen ... haha). Jingels, Wauw wat een heerlijke slaper ! Super hoor! En maar gewoon van genieten tot ze het weer allemaal om gooit! Fijn dat de grote vent ook lekker heeft geslapen na het vuurwerk kijken! Slc, Getsie! Beterschap voor die kleine meid! Hoop dat ze snel weer opgeknapt is en dat jij niet meer hoeft te kolven dat ze zelf weer lekker aan de borst drinkt!! Hier alles prima gegaan gister avond! Malou en Ruben zijn om normale tijd naar bed gegaan, hadden bedacht ze lekker te laten liggen. Benthe lag zoals altijd lekker bij Leander op de borst te slapen, en schrok steeds wakker van het vuurwerk. Wat al dagen gebeurd en tja vorig jaar in mijn buik had ze dat ook al eigenlijk, dus kijken we niet raar van op. Om tien over half 12 of kwart voor 12 ofzo, hadden we besloten om Malou en Ruben toch maar uit bed te halen . Tja gewoon uit eigen belang en niet voor de kindjes, maar oke ! Ze waren meteen helemaal wakker en vrolijk echt een super verrasing! Lekker beneden gegaald dus en om iets na 12 lekker met zn allen (ouders/schoonouders/schoonbroer&zn vriendin waren even bij ons) naar buiten. Ze hebben dr ogen uit gekeken naar al dat mooie vuurwerk (en er waren echt een hoop mooie van het jaar super )! Om rond 1 uur zijn we weer met zn allen naar boven vertrokken. Alle drie een flesje melk (tja lekker fout, twee oudste zelfs kv, jongste wel bv) gedronken bij ons in bed. Toen iedereen in zijn/haar eigen bedje gegaan en hebben allemaal heerlijk geslapen! Malou was vanmorgen rond half 10 pas wakker ! Ruben was vanmorgen om ruim 9 uur pas wakker ! En Benthe was er gewoon om half 6 voor een voeding en ging daarna zoals gewoonlijk weer lekker verder tukken ! Owja eigenlijk hadden we met de kinderarts afgesproken dat we de nachtvoeding pas over gingen slaan als ze 1 jaar was, maar we hebben het afgelopen 2 nachten al gedaan ! En het is prima gegaan. Wel komt ze zelf voor haar eerste voeding ipv dat wij haar om rond 6 uur wakker maken en komt ze rond 5 uur/half 6, maar dat is uiteraard ook geen probleem. Vind het eigenlijk toch wel fijn dat het zo goed gaat, denk dus dat we dat vaker gaan doen, maar nog niet elke nacht ivm groei, wil daar geen gezeik meer mee hebben uiteraard ! Voor iedereen hier nog de allerbeste wensen! En een hoop liefde, geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar gewenst! Liefs, Hanneke!
Jingels en Hanneke ook bij jullie dus lekker geslapen de kids ondanks het vuurwerk. Ja hier de kleine ook uit eigen belang wakker gemaakt om half 12 en ook zij keek de ogen uit om 12 uur met al dat vuurwerk, ookal begrijpt ze er nog niks van. Had geschreven dat ze steeds beter haar stem laat klinken hé. Nou dat doet ze nu ook als ze moe begint te worden zoals nu en ik geef haar dan de speen en dan is het goed. Ze heeft dan even met haar activity center gespeeld en is daar moe van geworden. Ook als ze bij mij drinkt en de borst is leeg en ze wil de andere. We moeten er wel om lachen hoor. Ze schreeuwt alleen soms best wel hard, ach ja ze kan nog niet praten en dit is dan haar manier om iets duidelijk te maken denk ik. Ja dat genieten gaat echt wel lukken volgende week. Heerlijk een viphuisje met sauna en broodjes worden 's morgens aan de deur geleverd en voor de rest lekker wandelen als het niet al te koud is, want koud word het wel en lekker zwemmen. Heb straks wel even geslapen. Kreeg een dipje van het korte slapen van vanacht en heb even een dutje op de bank gedaan. Vanavond hier een stoom maaltijd en het weekend brood met soep, gewoon makkelijk doen. Volgende week gaan we toch waarschijnelijk 2x daar uiteten en voor maandag neem ik een gourmetschotel mee van mijn werk, haal ik dan op voordat we weggaan. Weet niet of ik hier nog langs kom voor maandag. Wens jullie nogmaals een fijn weekend en ook vast een fijne week en we spreken elkaar snel weer. Sterkte voor alle zieken en succes, maar ook veel plezier.
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar! Zoonlief werd om 00.05 uur wakker van de knallen. Heb hem even mee naar beneden genomen en hebben samen het vuurwerk bekeken. Toch wel erg gezellig met zo'n warm slaapzaklijfje tegen je aan . Na een half uur geprobeerd hem naar bed te brengen, maar dat lukte nog niet echt. Flesje gekolfde melk (borst kon niet ivm champi ) wilde hij ook niet, maar om 01.10 uur viel ie toch lief in slaap.
Fijn hé zo'n klein lichaampje tegen je aan in slaapzak. Die van ons slaapt ook in een slaapzakje. Ook dus een goede nacht gehad, dat is wel fijn hé. Jij ook de beste wensen!
Voor allemaal een heel gelukkig, gezond en fantastisch nieuwjaar! Hier hebben ze allebei heerlijk door alles heengeslapen. Jitte is wel wakker geweest van 21.30 tot 22.30, maar dat kwam omdat het dochtertje van onze vrienden niet wilde slapen in ons bed en heel hard ging huilen. Daar schrok ze wakker van en toen was het natuurlijk feest... Na een flesje is ze toch weer gaan slapen. Jelle heeft geen kik gegeven. Als hij wakker was geworden, had ik hem er wel uit gehaald, maar gelukkig was het niet nodig. En eerlijk gezegd ben ik blij dat alle feestdagen erop zitten, nu is alles weer lekker normaal, dat is voor de kinderen wel net zo fijn!
J elte was ook helemaal van slag door al die feestdagen, hij heeft nu de leeftijd dat hij er een beetje over nadenkt en begrijpt dat het andere dagen zijn als anders, daardoor gedraagt hij zich ook anders. Voor de kinderen is het eigenlijk teveel van het goede al die feestdagen. Daar ben je als ouder zelf bij,dat weet ik wel ,maar toch...
He meiden, nog de beste wensen allemaal! Hier ook een mama die blij is dat de feestdagen er weer op zitten... Pff, Thirza kan er echt helemaal niet tegen als de dingen anders gaan dan anders. En tuurlijk hadden we ervoor kunnen zorgen dat het allemaal hetzelfde zou zijn geweest, maar da's voor onszelf dan weer niet zo gezellig he? Plus dat we weinig invloed hebben op het vuurwerk buiten natuurlijk, en dat was hier grote stressfactor. Wel weer grappig; tijdens het omkleden oudjaarsavond was Thirza steeds een beetje schrikkerig van al het geknal, (blijkbaar waren er veel vaders die nog even voor hun kids wat af gingen steken voordat die op bed gingen ofzo). Dus ik maakte er een spelletje van en riep dan steeds: Boem! met een big smile. Na een paar keer had ze het door en zei ze zelf na een knal: boem... Weer een nieuw woordje erbij Maar goed, moest 'r dus in slaap helpen om 7 uur (ruim een half uur bezig geweest) en vanaf half tien was ze elke 3 kwartier wakker. En om 12 uur was het dus echt afgelopen met slapen. Was hier ook wel erg veel geknal moet ik zeggen. Dus de dame is uiteindelijk samen met ons op bed gegaan om half 2 en bij mij in slaap gevallen. Om half 3 in haar eigen bedje gelegd en daar heeft ze geslapen tot half 8 met alleen een voeding om kwart voor 6. Wel weer een beetje jammer dat de dochter van onze vrienden die bleven slapen, tussen half 3 en kwart voor 6 halverwege ergens nog weer brullend wakker werd (en ik dus ook ). Nouja en ze is verder flink verkouden met hoesten en alles en flinke verhoging, dus ook vannacht was weer bal Zitten er ook nog 2 onderkiezen door te drukken geloof ik, (2 bovenkiezen zijn doorgekomen de 30e en 31e) dus we hebben hier weer even alles tegelijk. Nouja, ach... beter dan alles achter elkaar aan Heb verder wel alles gelezen, maar ff niet de puf om te reageren. Komt wel weer als ik weer wat beter slaap
Arme Thirza... Hoeveel tanden moet ze nog? Jelle had ze allemaal toen hij een maand of 20 was. Net na zijn 2de verjaardag moesten naar de tandarts en die zei dat ze er allemaal al waren... Ik blij, want ik dacht dat hij er nog een paar moest... Maar gelukkig niet... Ik ben ze bij Jitte ook echt aan het aftellen, ze heeft er 3, nummer 4 is onderweg, dus nog "maar" 16 te gaan...
Thirza heeft nu 7 tandjes en 2 kiezen, dus ze moet nog 1 snijtand, dan dus nog alle 4 de hoektandjes en verder nog 6 kiezen, geloof ik? Dan zitten we weer op 20 toch? Nouja, als kies 3 en 4 dezer dagen ookm even door gaan komen, zijn we iig over de helft. Pffft Ze was vandaag echt niet fit, wilde ook niks eten enzo, spuugde alles zo weer uit (niet overgeven, maar gewoon weer uitspugen van: Bah!). Alleen de BV, dat wilde ze wel. Ben ik toch weer blij dat ik nog voed en we hier geen drama's hebben van: Hoe krijg ik er iig wat vocht in... geen geklooi met sabbelen op natte washandjes hier, gewoon aanleggen dus
Hier alweer oorontsteking, ditmaal links. Vanochtend bij de (weekend)huisartsenpost geweest en een AB-kuurtje gekregen, maar die slaat helaas nog niet echt aan. Meneertje wil absoluut niet slapen.. dus we zitten nu maar weer beneden...:x
@MG: erg he? Ik heb hier toen met een oorontsteking en tandjes eens een 8 door Den Bosch gereden met de stadsbus met Thirza in de draagdoek. Hier opgestapt, op station blijven zitten, een rondje door de andere kant van Den Bosch, op station weer blijven zitten en toen hier thuis weer uitgestapt. Je zag die chauffeur denken: moet ze er nou NOG niet uit? Maar Thirza had toen al een paar slechte nachten, de dag ervoor niet geslapen, 's nachts ook nauwelijks en die dag wilde het ook weer niet. Wilde toen een eindje gaan lopen uiteindelijk, maar na 100 meter was ik daarvoor toch echt te moe en kwam net de stadsbus eraan. Ik toen blij dat ik nog een OV had (gezinskaart, mijn man heeft er eentje van zijn werk). Toen heeft ze dus even een kleine drie kwartier geslapen. En ik kon ff zitten!
Ik bereid me trouwens ook maar voor op een zware nacht... ze was net na 2 uur en een kwartier alweer wakker en lukte niet meer om zelf te slapen, dus heb een half uur met 'r op ons bed gelegen, voordat ik 'r terug kon leggen... Voorspelt niet veel goeds voor vannacht
Hier ook erg blij dat die dagen er weer op zitten! Al vieren wij geen kerst ! Toch aardig belachelijk dat ze een supermarkt gewoon 3 dagen achter elkaar dicht doen! Al je groenten en het vlees ligt te verpieteren en dan moet het nog opgegeten worden ... kortom hier dus blij dat het voorbij is ivm die dingen . Tis maar waar je je druk om kan maken, maar oke ! Voor mij echt een heel stuk ergernis weer voorbij! (maarja krijgen we straks weer pasen, pinksteren, en weet ik veel wat nog meer en dan wederom hetzelfde geintje ... voor mij weleens aardig balen ... grrrr achja ieder zo zn ding )! MG, Ah, getsie! Heel veel beterschap voor die kleine vent! En sterkte, ook voor mama en papa! Rozemarijke, Sterkte! Hoop dat het allemaal mee zal vallen!
't Viel helaas niet mee Nouja, blik op nul en verstand op oneindig. Onee, net andersom. Nouja, zo was het iig wel redelijk te doen. Wel balen dat juist altijd op de zondagen dat ik de kerkdienst moet leiden, de nachten zo ontzettend bagger zijn Hopelijk val ik niet in slaap al zingend op het podium, hahaha. Eigenlijk kan ik dus beter hopen dat ik het volhoud tot 7 uur vanavond... (want als ik thuiskom uit de kerk heeft Thirza haar slaapje al wel weer gehad en is die de rest van de dag weer wakker). @Hanneke: wij doen altijd voor een hele week boodschappen, dus die winkel-sluit-ergernis hebben we hier niet Ja, met carnaval, als de winkels ineens alleen 's ochtends open zijn.... Hoezo irritant?
Rozemarijke, Ja idd dat met carnaval ook al zoiets idd. Maar oke, wij kunnen dan gelukkig gewoon smorgens wat boodschapjes doen. Maar als je beide werkt zit je ook weer met datzelfde probleem. Stel dat ze nu met die kerst wat dus 3dagen achter elkaar dicht betekende dat nu ook gedaan hadden, dus alleen smorgens van 8 tot 12 ofzo open, had mijn ergernis al wat minder geweest ! Maar vooruit, gelukkig weer voor een jaar vanaf ! Toch weer baggernacht! Grrrr! Hoop dat de kerkdienst vandaag een beetje mee valt, of tenminste ik bedoel, dat het je mee valt om hem te leiden, maar je snapt het wel hoop ik. Maar weer afwachten hoe de dag gaat lopen. En te hopen idd dat je het een beetje red tot Thirza's bedtijd. Anders misschien je man net even iets meer laten doen en zelf beetje op de bank zitten en rustig aan doen? Liefs, Hanneke!