Hmm, ja, er lopen er hier alleen nog 2 dreuzels rond vandaag, die vanmiddag weer naar huis moeten. Nouja, we hebben bedacht om ze met de auto naar huis te brengen vanmiddag (dat betekent dus dat ik rijd, manlief heeft geen rijbewijs). Is voor mij even relax-tijd, want dan zit Thirza vast in d'r stoeltje en kan ik even met verstand op nul en blik op oneindig achter het stuur kruipen, (ja, sorry, ben 1 van die gekken die autorijden leuk vindt). En hebben we ook nog een beetje kans dat ze d'r slaapgebrek van vanochtend (slechts 1 uurtje geslapen) inhaalt door in de auto nog ff in slaap te vallen... Kerkdienst ging goed, iedereen vond me er uitgeslapen uitzien, (na die dienst allemaal mensen die kwamen vragen of het al wat beter ging met Thirza. Aan je gezicht te zien wel, zeiden een paar. O, nou, hahaha.... nie-ech-dus ). Haha, en ik had niet eens m'n best gedaan met de make-up-kwast. Zegen van boven, zullen we maar zeggen dan
Whoopz, daar had ik even niet aan gedacht! Sorry! Maar idd die twee moeten dus idd ook 'vermaakt' worden. Fijn dat je er in ieder geval een beetje fatsoenlijk (haha nu klinkt het heel erg) uit zag en dat de dienst goed gegaan is. Super lief trouwens dat er een aantal kwamen vragen hoe het gaat met jullie kleine meid! Straks met de auto, wel uitkijken natuurlijk. Maar verder wel lekker rustig natuurlijk (als die twee grote geen ruzie gaan zitten maken samen ofzo ... ). Als ik jou verhalen toch zo lees, ben ik echt heel dankbaar dat wij zulk makkelijk slapende kindjes heb. Vind het heel erg voor jullie, maar laat mij gewoon zien hoe het ook had kunnen zijn zegmaar. En daar word je niet vrolijk van! Voel me haast schuldig dat ze goed slapen hier en ik zeur als het een tijdje wat minder gaat... Liefs, Hanneke!
bv mama's kunnen jullie mij helpen??? Pauline is dus 3 dagen zwaar ziek geweest. Zo erg dat ze bijna niet bij me dronk. Ze was te verstopt. Nu drinkt ze wel bij me en komt ook in de nacht. Maar...leg ik haar weer in bed gaat ze huilen!! Super boos is ze. Lijkt wel alsof dat mooie van ahhh ze slapen zo lekker op borstvoeding weg is. Oja daarbij er is nu een boventand aan het doorkomen. Wat nu???
Blijven aanleggen, bij iedere kick. Alle prikkels zoveel mogelijk reduceren zodat ze niet afgeleid is, een dagje cocoonen in bed. bijv. Sterkte ermee!
Hier was het met de boventandjes echt drama, dus ik denk dat het daarvan komt joh... (dat huilen als je haar teruglegt). Denk dat ze gewoon pijn heeft, want die boventandjes doen echt goed zeer bij doorkomen. Thirza heeft er toen een dag en een nacht en nog een dag zo'n beetje niet van geslapen... Verder sluit ik me aan bij Jingels @Hanneke: tja, als ze altijd goed slapen, hebben een paar slechte dagen of nachten natuurlijk veel meer effect dan hier op de grote hoop he? Dus gewoon lekker zonder schuldgevoel blijven klagen over de mindere dingen bij jullie hoor, ik ben niet jaloers aangelegd (niet in de zin van dat ik er negatieve gevoelens bij krijg bij verhalen van hoe het bij anderen gaat. Uiteraard zucht ik wel eens verlangend, maar da's wat anders ). Die twee groten hier maken zelden ruzie, dus dat scheelt Kun je met een gerust hart achterin de auto hebben, zeker omdat ze beiden dol zijn op lezen en dus lekker een boek meepakken in de auto Heb hier net een uurtje op de bank gehangen terwijl Marc een spelletje aan het doen was met ze en Thirza maar een paar keer een korte knuffel wilde. Geloof dat ze weer wat opknapt, want zelf spelen gaat alweer stukken beter. Alhoewel ze nu wel aan m'n rok staat te trekken Later!
Kerstspullen zijn opgeruimd, de beneden boel is gedaan en straks onze spullen pakken voor ons midweekje weg. Morgen rond 10 uur gaan we weg. Wens jullie een fijne week en succes met alles en tot over een week.
@ SLC, kan ze geen oorontsteking hebben? Mijn zoontje wil als ie dat heeft nl echt pertinent niet liggen. Aan de borst valt ie in slaap, maar zodra ik hem dan neerleg (in eigen bed) is het krijsen.
donderdag gaan we naar de electro accupuncturist. Is niet elke keer bij het neerleggen zoals de luier verschonen. Ze is wel uber aanhankelijk. Kan geen kant soms op. :-s
ik ga er langzamerhand aan denken... vannacht wel kunnen voeden en veeeeel aaien en ze is gewoon gaan slapen in haar bedje. Ze hangt ook constant om me heen. Dam waar die voortand komt is echt dik en bol! Dat moet goed pijn doen voor haar. Iemand ervaring met die homepatische druppels? Want dat verdovingsspul vind ze lekker en likt alles af als ik het uiteindelijk op de plek gesmeerd krijg. Heb ook het gevoel dan niets helpt.
Hier helpt het rondom tandjes nog het beste om paracetamol te geven, en als eentje zo los niet werkt, krijgt ze gewoon elke 8 uur eentje, (advies van de huisarts toen, om een spiegel in haar bloed op te bouwen, waardoor de paracetamol beter werkt).
onze ha was met koorts al terughoudend met geven. Liever niet en boven de 39,5 mag het pas. Nu werkte die krengen pas na 2 uurtjes bij haar! Ze mag er ook maar 3 op een dag. terwijl ze bij de ondertanden geen last had. Lastig hoor dit. Ik baal als een stekker. ze is dus koorts vrij.
Tja, ik ben ook niet zo van de pillen enzo, maar liever een paracetamolletje erin dan een kind dat hardstikke pijn heeft, daardoor achter komt op de slaap, enz. Je moet er ook weer een beetje nuchter in zijn, zeg maar...
Goedemorgen! Allereerst de beste wensen voor iedereen! Wij waren op vakantie. Lekker weg met z'n drieen en de honden naar een huisje in het bos; heerlijk! Had het helemaal gehad na de kerstdagen dat zoonlief niet wou drinken. Wou echt even rust en geen gedoe. Vond het veel te belangrijk dat het voeden weer goed zou komen! En dat is gelukt! Zij het dat ik iedere keer voor het voeden de syntonicon-neusspray moet gebruiken (of niet niet durf te gebruiken) en met de dentinox moet aanstippen. Zoonlief drinkt weer goed en vaak; 5 a 6x per dag om de 5 uur, dus het voeden gaat 's nachts gewoon door, maar dat is me liever dan dat ik zou moeten stoppen met de borstvoeding! Ik voed nu altijd voor het andere eten, dus dat doet hij alleen niet zoveel. Die boterham gaat er altijd wel in, maar zo graag als hij de eerste twee maanden groente at, gaat er nu niks in; alles wordt van tafel gezwiept! Ik vind hem een beetje mager, maar ja; het was tot nu toe zo'n hollands welvaren dat hij wel wat reserves heeft. (Hij weegt ruim 10 kilo hoor). Het wordt al een echte vent; heeft leren kruipen deze vakantie en trekt zich op aan de box. Verder babbelt hij veel; baba is favoriet, je moet m'n man zien stralen dan, haha! Voortand nummer twee komt eraan, dus weer een spannende periode. Hij heeft al wat meer last. Ik hoop niet dat het zo'n drama wordt als met voortand nr. 1 want borstweigeren en/of happen is echt niet fijn!!! Ik snap dus wat je bedoelt SLC!
Dat was hier toen ook steeds: verkouden en dat liep dan uit op oorontsteking, rond de tandjes Hier knapt Thirza op, na een paar dagen goed ziek (temp tussen de 38 en 39, enorm hoesten en verkouden, af en toe diarree, afgewisseld met spuitluiers omdat ze momenteel even hoofdzakelijk op borstvoeding leeft). Kies 3 en 4 zijn druk bezig door te komen, dus de dame heeft er straks in anderhalve week 4 kiezen bij.... Nouja, dan zijn we iig over de helft met de tanden. @Zogelukkig: lekker dat jullie er even tussen uit hebben kunnen gaan!
Schaam, schaam, schaam..... Wat is het lang geleden dat ik hier ben komen kletsen. Maar heb het ook zo druk gehad met alles. Hoe gaat het met jullie?
haha komt vast dat onze kindjes rond dezelfde leeftijd nu lopen en die vervelende tanden en kiezen nu krijgen. Ik heb hetzelfde ook Mupkuh. Is hier een mooie relatietest momenteel. Slaaptekort is niet fijn.
HOOOOI ben ik weer... ff vraagje.. hoe kan ik zien of de TSR wel goed is hier??? bij het cb vroegen ze of ik wel een toeschietreflex had.. euh...denk t wel.. ze drinkt toch?? verder zei ze er niets over, maar ik las hier op t forum van iemand dat ze links wel een tsr had maar rechts niet.. Kennelijk kun je het dus zelf wel ontdekken.. nu ben ik dus ff van mijn padje...misschien is dat wel de reden dat mijn kolven zo stroef gaat( krijg er met moeite iets uit) en dat de bv terugloopt.. Kun je iets doen aan een tsr om het te verbeteren?? alvast weer bedankt dames!!!