Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hier heeft de mex griepprik de das om gedaan. Die shot bij mij wat te heftig en daarbij at ik gewoon dus lekker eitjes.
    Eiwitten hebben zich opgehoopt bij haar en vandaar dus dat ze sneller weer op alles reageert.
    Maar ben zo moe en kan niet slapen. Zo erg...
    Mijn ogen voelen aan alsof ik de hele dag heb liggen janken.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik slik voor dat soort dagen die slaaptabletten van VSM, hoe heten ze ook alweer? Dormiplant. Helpt me dan net even om in slaap te komen, (weet niet of het echt werkt, of dat het placebo-effect is, maar dat kan me niks schelen :D).

Nouja, weet je het voor de volgende keer dat je dan rondom vaccinatie toch even rustig aan moet doen met ei... :(

3. Sweetlakecity

bach resueu spray wordt ook erggg lekker.
    dacht dat je dormiplant met bv niet mag nemen?
    zal de verpakking erop na slaan.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Weet je, ik vraag me soms wel af, hòe allergeen die producten nog zijn als ze helemaal tot moes zijn gekookt. Ik heb namelijk bij Jelle gezien dat hij wat allergisch reageerde op aardbeien maar als het in een potje zat gebeurde er helemaal niks. Vandaar mijn gedachte.

Ik snap trouwens heel goed dat je niet wil gaan experimenteren, hoor! In jouw geval zou ik dat ook niet doen. Verse aardbei is het enige waar Jelle ooit op gereageerd heeft en daarna heeft hij het een half jaar niet meer gehad, toen weer een keer 1 gegeven en nu eet hij de oren van mijn hoofd als er aardbeien zijn. :D

5. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het hier en hoe is het met de kleintjes?

Ons meisje is heel verkouden en heeft zelfs afgelopen nacht daardoor slecht geslapen. Heeft de hele middag heel hard gehuild steeds van vermoeidheid. Sliep steeds maar eventjes en wilde ook niet goed drinken. Nu ligt ze in haar eigen bedje, even wat rust gemaakt voor haar ipv beneden, maar ja ze was zo overstuur steeds en wilde haar bij me houden. Gelukkig zijn de honden nog bij mijn schoonouders. Die komen morgen nog niet terug. Nemen ze wel mee als we daar volgende week naar toe gaan voor mijn schoonmoeders verjaardag. Even nog wat rust in huis hahaha. Het weer is gewoon heel slecht en ze adviseren ook om niet de weg op te gaan en ze zijn daar in goede handen. Uiteten gisteren was lekker en ook met het oppassen door mijn moeder is goed gegaan. Ja word een rustig weekendje binnen blijven, maar ja met dit weer wil je toch niet de deur uit. Fijn weekend!

6. raspberry

Ja, maar als de dietist het zegt, zal het ook gekookt nog wel niet helemaal lekker zijn... ;) en gezien het feit dat ik veel meer dingen tegenkom in potjes, waarvan je dan denkt: Huh, stond daar niet wat over in het groeiboekje enzo?
    Maar van aardbei is idd wel bekend dat het vooral gaat om de haartjes die op verse aardbeien dus nog wel zitten, en als ze gekookt en gepureerd zijn, niet meer allergeen zijn :)
    En idd: no way dat ik hier iets naar binnen ga duwen wat verdenking heeft, want pff... onze nachten zijn zo al wel bagger genoeg, :( Dus ik ben ook wel wat voorzichtiger dan dat ik anders zou zijn hoor... ;)

Nou, hier ligt onze dame voor de tweede keer vandaag te slapen. Wilde vanochtend maar 2 uur slapen en was vervolgens zo hangerig als wat. Nou heeft ze de afgelopen anderhalve week ook 2 kiezen en een tand doorgekregen en gaat kies 3 vandaag of morgen komen en kies 4 daar ws snel achteraan, dus dat helpt niet echt, maar pfff, je kan me weer helemaal opvegen na 4 gruwelijke weken qua slapen, (voor de tandendrama's was het ziek-zijn en daarvoor feestdagen :(). Dus is manlief met 'r op bed gaan liggen en heb ik nu al een dik uur m'n handen vrij :D Heerlijk! Zit even heerlijk te nietsnutten op internet nu, even forummen, even allemaal marsepeintaarten bekijken op websites om ideeen op te doen...
    *gaat helemaal uit haar dak van een uurtje nietsen, gewoon omdat het weer eens kan op een lazy saturdayafternoon*
    :D

7. raspberry

@Poeh: beterschap! Las dat jullie een fijne vakantie gehad hebben! Heerlijk!

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Na oorontsteking hier nu de zesde ziekte, koorts is weg, nu zit ie onder de vlekjes.

Hij krijgt in week 4 trouwens buisjes.

Sorry dat ik verder niet reageer... alles zieke beebjes en mama's heel veel beterschap en iedereen sterkte met de slapeloze nachten (want men wat breekt dat je op!)

9. raspberry

Sterkte ermee!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik snap je helemaal, Rozemarijke, en de dietiste zal het ongetwijfeld veel beter weten dan ik... ;) Het was ook zomaar een hersenspinsel van mezelf, niet om jouw op andere gedachten te brengen. ;) Ik "ken" je langer dan vandaag, als er iemand is die niets ondoordacht doet ben jij het wel... ;)

11. Sweetlakecity

rozemarije> dus jij eet nog steeds glutenvrij? Of geef jij nog steeds glutenvrij? Ik geef nu een half boterhammetje wit Bleu band.
    Ooww lekker marsepein! JAMJAM
    ja ik zal even moeten matigen met mijn uitsmijters. Maar dat is lekker he als je het even niet gegeten hebt! Owww..alsof een engeltje op je tong piest. Hihi
    Ooo lekker he als manlief er is! Ik heb trouwens best respect voor moeders die alleen zijn. Zeker met die tandendrama's!

poeh> beterschapjes!
    Zo klein en dan verkouden. Op het kdv nemen ze vanalles mee. Zat ze daar nou? Wil je een goed natuurlijk produkt wat helpt tegen verkoudheid? Kost wel 30 euro.;) Heb het nu ook voorgeschreven gekregen voor de verkoudheid en doorkomende tanden. zorgt ervoor dat de holtes openblijven.

Ja ik vind het ook zo gek van die potjes dat er al zoveel allergenen in zitten! Snap dat ook niet he. Nu snap ik waarom waarom ze hier bepaalde dingen weigerde te eten. Ze voelen echt zelf aan wat wel en niet goed voor ze zijn he.

MG> beterschap! Maar je mag hem nu wel van je lijstje afschrijven!
    Oja krijgt ze nu al buisjes? Hoe zit dat dan?

12. Sweetlakecity

doordat het hier echt meer verlatingsangst is en geen honger in de nacht. Heb ik haar vannacht niet gevoed. Papa heeft haar in slaap geaaid.
    Elke keer als ik voed en haar daarna in bed leg ook al is het half slapend dan is het janken. Honger kan het dus niet meer zijn. Het is dus meer mama honger zeg maar...nouja gewoon samen zijn honger.

13. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach wil ze gewoon graag bij haar mammie zijn SLC.

Trouwens hoe heet dat dan SLC? Hebben hier wel Luuf en een neusspray. Ja gisteren was echt een huilerig dagje. Ze is dan vrijdag verkouden geworden en slaapt nu al twee nachten slecht en gisteren had ze zelfs overdag even koorts 38,7. Gelukkig was het 's avonds alweer 37,9 en vanmorgen 37,5. Ja ze moet soms hoesten, maar dat komt doordat het snot in haar keel loopt en tranende oogjes en steeds niezen. Ze wil wel bij me drinken, al was het gisteren een keer niet en toen heeft ze even fv gekregen en heb ik gekolft. Had daarvoor wel bij mij gedronken 's morgens en 's middags, maar niet veel en ja je wil dat ze toch genoeg binnen krijgt. Woensdag moet ik weer met haar naar het CB. Ik heb haar na haar voeding van 12 uur op bed gelegd, maar net jammerde ze weer even en mijn man naar boven voor de speen en nu is het weer goed. Ja vind het wel sneu als ze er zo'n last van hebben, maar ja kan vaak nog veel erger hé.

MG jouw kleintje nog ziek en klopt het dat ze nu buisjes krijgt? Volgens mij doen ze dat vaker als ze veel last hebben van de oren.

Rozemarijke is het altijd een drama als ze tandjes krijgen of is dat per kind verschillend? Wel dus kunnen genieten van je uurtje eigen tijd en lief dat je man even de zorgen op zich nam.

Hier volgende week weer werken en ja SLC de kleine gaat dan weer dinsdag en donderdag naar het KDV. Heb maar een weekje vrij gehad, maar lijkt veel langer. Was wel erg fijn zoals jullie konden lezen.

Nou ga hier weer even verder internetten en lekker luieren. Even een rustig zondagje voordat de werkweek er volgende week weer aankomt. Zoals ik gisteren al schreef blijven de honden nog een weekje bij mijn schoonouders en we zijn heel gek op ze en ze zijn hartstikke lief en enthousiast, maar even zonder is ook erg fijn en zeker als je weet dat ze in goede handen zijn. Ja het is echt even rustig zeker als de bel gaat, want dan slaan ze altijd aan hahahaha. Dan gaat hier de bel of horen we wat en denken we ja nu hadden ze lopen blaffen, maar er gebeurt dan niks hahaha.

Fijne zondag

14. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kregen net wat foto´s van mijn schoonouders via de mail en de honden hebben het daar goed naar hun zin en zeker daar in het park met al die sneeuw!

15. raspberry

@SLC: nee, geef geen glutenvrij meer, maar op deze site is de cakemix koemelkvrij, vandaar :) In andere cakemixen zit vaak magere melkpoeder ofzo, lekker handig, hier moet je zelf melk toevoegen (en dus kan ik dan rijstemelk of sojamelk doen). Vandaar dus :)

Hier zijn de tanden dus altijd drama, maar ik hoor ook veel verhalen over kids de probleemloos tanden krijgen. Hoeft dus niet altijd drama te zijn. Wij hebben gewoon niet zoveel mazzel :(

16. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me wel lastig Rozemarijke dat je niet zomaar gewone melk kan gebruiken. Wel rot dat ze bij jou altijd zoveel last heeft van tandjes krijgen.

Ben wel blij dat ze nu wat beter in haar vel zit dan gisteren en toch besloten heeft om te gaan slapen.

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Mijn kleintje is nog steeds een hij hoor dames ;)
    En hij krijgt idd buisjes, de 25e worden ze geplaatst.

18. raspberry

@MG: aftellen nu dus... :)

@Poeh: ach ja... ik vind een ei-vrij dieet veel lastiger: ei is in een heleboel dingen niet door een alternatief te vervangen, koemelk wel :) Dus ben allang blij dat ei hier nu wel weer goed gaat, hihi.

19. Sweetlakecity

20. Sweetlakecity

nee niet dus. 1 x wakker geworden en om 6.15 klaar wakker.

Ben ik nu slecht dat ik het nu vertik om haar geen bv in de nacht te geven?
    Ze slaapt gewoon als me man haar komt troosten in de nacht. (duurt zeker 20 min) maar ze gaat ook slapen als ik haar troost.
    Als ik haar uit bed haal gaat ze ook niet zoeken. Het is dus geen melk honger maar meer mama honger.
    Als ik haar wel voed dan gaat ze niet gelijk slapen. Maar gewoon huilen als ik haar kamer uitloop.

Deel Deze Pagina