Maarrehm, als jullie een keer zin hebben in taart, mag je rustig eens langs komen te eten hoor Heb ik weer een goeie smoes om aan het bakken te gaan Hier doet Thirza niet mee in de lange slaaprondes... sterker nog: ze slaapt overdag gewoon helemaal niet meer de laatste dagen!!!! Gelukkig wil ze wel een uurtje boven in d'r bedje zitten te kwebbelen, maar slapen doet ze dus niet en eind van de dag is ze bek-af. M'n schoonzusje zegt dat het bij hun ook zo is en dat het de 13-maandensprong is. Nou, mag hopen dat dit een sprong is, want had toch wel gewild dat de dame tot zeker haar 2e verjaardag een slaapje doet overdag!!! Kies 3 is iig nu echt zekers te weten door. Gezien hoe het nu voelt, was dat al wel een paar dagen zo, maar heeft het tandvlees even nodig gehad om te ont-zwellen... Nu nummer 4 nog, (die bobbel is nu echt enorm, dus zal ook wel snel volgen. Hopelijk kunnen we eind volgende week de kiezendrama's even vaarwel zeggen. Vind 8 tanden en 4 kiezen voor zo'n kleine dame wel weer even genoeg hoor
ik heb volgens mij slagroom in mijn borsten haha.. vandaag bij cb geweest voor het eerst geboortegewicht 4400 gram en 54 cm vandaag 6670 gram en 60 cm en dat op mijn melk!! *trots*
Jammie jammie dat lijkt me een heerlijke taart zeg! Hoe gaat het hier? Hier eindelijk na een paar gebroken nachten een hele nacht gehad. Heb ons meisje om 22 uur haar laatste voeding gegeven en vervolgens kwam ze pas om half 6. Ze heeft dus 7 uur achter elkaar geslapen. Wel heeft mijn man haar een keer om half 4 gehoord, ze moest toen hoesten en zelf werd ik om 4 uur wakker en dacht hé ze is nog niet geweest, maar hoorde niks en ben weer in slaap gevallen. Ze ligt nu ook weer in bed. Heeft net weer wat gedronken en werd moe tijdens het drinken, dus heb ik haar weer in bedje gelegd en ze viel meteen in slaap. Denk dat ze wat slaap in moet halen van de afgelopen dagen. Ze is natuurlijk gisteren naar het KDV geweest en heeft daar haast niet geslapen. Ben alleen zelf verkouden. Dacht gistermorgen valt nog wel mee, maar in de middag en de avond. Gisteravond wezen stomen en net weer en vanavond ook weer. Ga ook vandaag niet sporten. Heb mijn neus en bijholtes aan de rechterkant dichtzitten en hoofdpijn. Met ons meisje gaat het steeds wat beter, al blijft ze nog wel hoesten en laat straks bij het CB even naar haar longen luisteren als daar een arts is. Ze heeft een wat benauwde ademhaling, maar kan ook zijn omdat ze niet goed doorhoest. Ze is verder gewoon dus weer haarzelf, lachen en brabbelen en heeft ook een normale temperatuur. MissFlower jouw kleintje is zeker goed gegroeid en zo te zien heb jij idd. een goede bv. Rozemarijke hebben ze dan ook een sprong met 13 maanden en ja het is te hopen dat het straks even daarbij blijft met haar tandjes en kiesjes. Slaapt ze 's nachts wel goed nu ze overdag zoveel wakker is? Jingels jouw kleintje heeft ook een goede nacht gehad gisteren, vanacht ook en het regeldagje overleefd? Zogelukkig jouw kleintje gisteren ook al? Zullen we nu eindelijk lange nachten hebben? Ga hier verder met het kijken naar Desperate Housewives, was dat aan het kijken toen ons meisje net honger kreeg. Fijne dag.
Hey meiden, Ik gef Vanisha sinds deze week 's middags thee met een koekje in plaats van bv. Voel me er best schuldig over. Maar ze is bijna 10 maanden dus het word wel eens tijd om langzaam af te bouwen alleen die voeding tot haar 1. Ze drinkt gek genoeg uit een tuibekertje terwijl ze dit eigenlijk altijd geweigert heeft. Raar gevoel hoor dat ze me dan minder nodig heeft.
Je hoeft helemaal niet af te bouwen hoor Mupkuh, dat gebeurt vanzelf als de bijvoeding toeneemt. Ik zou voorlopig voor en iedere voeding de borst geven, dan blijft je productie lekker op peil. @poeh: regeldagje is ( denk ik) over, maar zeker weten doe je het nooit @missflower: een natuurtalentje @rozemarijke: mooie taart!
@ Jingels, ik begrijp wat je bedoelt en afbouwen hoeft idd niet. De voeding van 2/3 uur wilde ze nog maar weinig eten en als ze dan at, at ze zich zo vol dat ze bijna geen avond eten meer at. Opzich gaat het wel goed zo heb het pas 2 dagen gedaan. En ben eigenlijk wel blij dat ik toch een stukje verlichting heb. Helemaal omdat ze altijd de fles enzo geweigerd heeft.
Mupkuh ja kleine kindjes worden groot en blijkbaar heeft jouw kleintje genoeg aan wat ze krijgt. Jingels ja zo'n regeldagje kan ook wel eens een paar dagen achter elkaar zijn, maar dan heet het volgens mij een sprongetje is het niet. Zo het kleine meisje heeft gedronken en is in bad geweest en moet nu slapen, wil nog niet echt zo te horen. Wacht het even af en dan geef ik haar opnieuw de speen. Dit grote meisje heeft het huishouden voor zover af. Vanmiddag wel nog koken. Ga zo zelf ook eten en hopelijk wil ons meisje om 14 uur weer en dan even naar de winkels en naar het CB, zal wel even huilen worden, maar het is voor haar eigen bestwil en ik ben er om haar te troosten....Toch dat huilen dan gaat je wel door merg en been hoor, die rotprikjes ook voor die kleintjes.
@Poeh: Ik zou haar niet laten inenten als ze zo verkouden is! Bel maar even met het cb. Het lichaam moet toch hard werken om antistoffen aan te maken, dat is als ze al verzwakt zijn door een flinke verkoudheid extra moeilijk. @Rozemarijke: Wauw, wat een mooie taart! Bijna zonde om op te eten! @Doorslapen: Eenmalig iets, was vannacht "gewoon" weer 2x aan de beurt, maar is niet erg! Hebben daarna nog lekker geslapen tot 10 uur!
Ook als ze alleen aan nog aan het hoesten is en de temp. gewoon normaal is? Zal het eens vragen als ik er ben en kijken wat zij willen en doen. Ik moet zeggen ze word echt wel weer de oude, brabbelt en lacht weer en is nu ook aan het spelen met het activitycenter, maar dank je wel voor je advies en neem het mee in gedachten.
Zat toch even te twijvelen omdat ze zo verkouden is of prikken geen kwaad kan, maar ze heeft een normale temperatuur en is langzaam weer een beetje de oude. Ze hebben haar toch de prikjes mogen geven, omdat ze geen koorts meer had. Bij de eerste reageerde ze niet eens, maar de tweede voelde ze wel en toen was het even huilen, maar toen was het daarna ook goed. Ja met aankleden huilde ook wel weer, maar dat komt omdat ze ook moe was/is en door die prikjes natuurlijk. Heb ook even naar haar longetjes laten luisteren en ze heeft een wat verkrampte ademhaling bij het uitademen. Dat moeten we in de gaten houden en moet binnen een week minder worden en anders naar de huisarts en dan vragen naar een pufje. Ze heeft een virus gehad en dat is nog het gevolgd. In dokterstermen noemen ze zoiets dat verkrampte bij de ademhaling astma en daar moet je mee oppassen, want dat kan later leiden tot longontsteking bv. Heb het ook gevraagd van de bv en gewoon op verzoek geven en langzaam kijken welke bv je weg gaat laten straks en die dan vervangt door de fles. Ook allerlei folders meegekregen, dus die kan ik mooi doornemen. Ze is nu 6525 kilo en 65,5 cm.....het is een lange slanke dame zeiden ze. Mama super trots natuurlijk. Nou hoef ik pas met 6 maanden terug te komen en dan word ze nagekeken door een arts en met 11 maanden krijgt ze pas weer haar prikjes. Zijn daar dus even vanaf.
poeh> vul je de curve van borstvoeding.com in. Kan je goed bijhouden hoe en wat je kindje groeit. Oei die ademhaling. Dat is niet echt lekker zeg. Ik zou als ik jou was ook lekker tot 6 mnd wachten tot je bijvoeding geeft. mupkuh> ik begrijp je wel. Ik ga nu ook eerst fruit in de middag geven en daarna nog de borst. en bij de boterham eerst de boterham en daarna de borst. Ik ga ook maar langzaam afbouwen. Heb 2 maanden de tijd om alleen ochtend en avond over te houden. Ben benieuwd. zogelukkig> hier ook maar eenmalig. Vannacht ook 3x. Hing dat ook in de lucht? Doe mij maar doorslaap lucht ok? rozemarijke> oooo jam jam...geef mij een een plakje dan? Is het marsepein of fondant? missflower> goed he en dat alleen maar met jou melk
Rozemarijke, wow wat een lekkere taart zeg!!! Hoe gaat het met jullie nachten dames? Zoonlief heeft nog steeds last van zogenaamde glue-oren en wordt daardoor 's nachts wakker van de druk op zijn trommelvliezen. Hij is dan echt ontroostbaar, zo zielig. Verder ben ik aan het proberen naar 3x BV per dag te gaan, hij gaat namelijk langzamerhand naar 1x slapen per dag, dus dan wil ik die 3x eromheen proberen te doen (ochtend, middag, avond) Als ie 1 jaar is wil ik de middagBV vervangen door koemelk. Heb helaas nog steeds geen cyclus, baal er wel van, want de wens voor een tweede kindje wordt steeds sterker. Zal weer proberen wat vaker te reageren!
SLC ik wacht ook zeker tot ze een half jaar is met die bijvoeding en die ademhaling, denken echt dat het te maken heeft dat ze nog verkouden is en nog niet echt door kan hoesten. Houden het wel in de gaten hoor! Wel merk ik dat als ik haar nu om de 4 uur voed ze dat fijner gaat vinden dan om de 3 uur. Als ze nu drinkt drinkt ze krachtiger en ik geef dikkere melk en dan is ze eerder voldaan met wat ze heeft gedronken. Wel wil ik dat ze 's avonds 2x nog krijgt. Zou nu nm. over moeten gaan op 5x per dag. Nu kreeg ze nog 6x en dan eens vanaf volgende week die ena laatste bv vervangen door kv, kijken hoe dat gaat. Gisteren heeft ze van 18 tot 22 uur geslapen. Ze was moe van het prikje en zo heeft ze de voeding van 19 uur gemist en toen kwam ze vanacht om 2 uur en om 6 uur. Kan ook toeval zijn hoor. Mijn man geeft nou bij het kdv aan dat ze haar moeten geven als zij komt en dan proberen om die 4 uur aan te houden en dan zo dat ze om 19 uur nog hier drinkt en om 22 uur en dan kan ze het misschien wel volhouden. MG2009 zielig hoor voor jullie zoontje met zijn trommelvliezen, kan me voorstellen dat dat zeer doet. Ja die cycles hé. Ik ben begin december voor het eerst weer echt ongesteld geworden sinds ons meisje in september is geboren. Heb wel een afspraak gemaakt bij de dokter voor weer de spiraal (heb die in 2008 een maand gehad en toen mocht die eruit vanwege een kinderwens). Kijken hoe dan mijn cycles word. Oja SLC is dat een site borstvoeding.com zal daar eens opkijken en zal het dan invullen. Dank je wel. Meiden een fijne dag, ben werken.
He meiden Nou, ik zit vandaag weer een beetje bij te komen van een buikgriep die me gisteren velde Pff, dacht eerst gisterochtend nog dat het een suikerdip was, omdat ik dinsdagavond lekker taart gegeten had en die behoorlijk zoet was, (bedekt met fondant en versierd met marsepein). Dus gauw even wat gegeten toen ik wakker werd, maar dat hielp niet en eind van de ochtend hing ik zo'n beetje permanent boven de emmer Gelukkig was manlief vrij en kon hij voor Thirza zorgen, want elke beweging die ik maakte, maakte weer nieuwe perestaltieke bewegingen vrij Wel weer schattig, hij kwam Thirza dan steeds voor de voeding brengen, en dan kwam ze echt even uitgebreid tegen me aan nestelen van: Mama!!! En brullen dan weer als ze weer naar beneden gingen... Van de weeromstuit liep de voeding dus lekker terug, want ik hield nog geen druppel water binnen... dus heeft de dame zich vannacht elke anderhalve uur gemeld. Lekker als je ziek bent Nouja, ik bleef iig weer op de been en m'n maag bleef stabiel. En alles kwam weer een beetje op gang doordat ik de nacht door steeds losse slokjes ranja heb liggen drinken, (ff wat suiker om de boel te boosten). Dus geloof dat ze om 3 uur heeft gedronken en dat ik toen eindelijk weer een tsr had en toen meldde ze zich om 6 uur pas weer. Helaas bedacht ze toen wel dat het wel klaar was met slapen.... Enneh, wie vroeg het ook alweer, of ze dan dus met overdag wakker zijn, 's nachts beter slaapt? Nou, niet bepaald, ze meldt zich momenteel zo'n 3-4 keer keer 's nachts, dus echt beter is dat niet Wel weer wat beter na de drama's die we de afgelopen weken met de kiezen hadden, (na 7-8 keer is 3-4 keer wel weer vrij relaxed), maar goed, we zijn er nog lang niet Maar denk dat we momenteel echt nog last hebben van de laatste kies, want ze is ook nogal bijterig (gelukkig niet tijdens of na het drinken, ze zoekt echt 'harde' dingen uit om te bijten: je schouder, hand, enz) en zit steeds met 'r vingertje bij de bobbel te voelen. Nouja, nog ff afzien dus... Heb hier verder wel alles bijgelezen, maar ben het meeste nu ook alweer kwijt. Ga eerst maar eens even voorzichtig wat eten.... kijken of ik daar wat alerter van word
Oja, nog een ander vraagje, voor wie er al ervaring mee heeft... Hoe lang duurde het voor jullie cyclus weer regelmatig was? Ik ben met 9,5 maand voor het eerst ongesteld geworden en toen duurde het een week of 8 en toen een week of 5 geloof ik en de laatste keer 4 weken, maar nu ben ik dus na 2 weken alweer ongesteld! (2 weken tussen beide eerste menstruatiedagen dus he ). Ik ben nu ook voor het eerst weer langer ongesteld (vandaag dag 5), terwijl ik de afgelopen keren steeds 3 dagen ongesteld was. Voor m'n zwangerschap was ik altijd 7 dagen ongesteld... Ben dus ff benieuwd of dit een normale gang van zaken is, of dat m'n lijf helemaal in de war is
Bij mij is het ook nog steeds hommeles; die cyclus! Schommelt ergens tussen de 54 en 27 dagen, echt heel irritant! En heftig! 10 dagen lang heel heftig bloeden met ernstige buikpijn en rugpijn, balen als een stekker, maar ga toch echt niet terug aan de hormonen, dus zal het ermee moeten doen!
bij mij is er ook geen pijl op te trekken. Lijkt alsmaar of hij korter en korter wordt :-s Jeetje rozemarijke veel beterschap. Ik zag gewoon de beelden. Jakkie bakkie. Wel lief dat ze zo tegen je aan zat. Ahhhhh geniet momentje. Ben naar de giropractor gegaan met pauline en wat blijkt door het vele vallen is haar nekje weer een optater gehad. Nu duimen op dat doorslapen. Hopelijk helpt dit ook bevordelijk. Ze werd wel weer voor t eerst in 2 weken vrolijk wakker en kon gewoon een half uurtje spelen (kon me bedje niet uitkomen) en hoorde haar lachen tegen haar knuffels. En smeert ze uit bed. :-s
Haha, ja, dat heeft Thirza hier ook ontdekt, de knuffels uit bed smijten... alhoewel ze tegenwoordig bij het slapen gaan ook alle knuffels tegen zich aan verzamelt, (nouja: zijn er maar 2: een roze muis en een muziekPip, en een pip-toddelapje). Maar dan pakt ze eerst de roze muis en dan grijpt haar handje al liggend nog naar boven en moet ik ze even allemaal bij haar leggen En 's ochtends heeft ze ze ofwel uit bed gesmeten, of ze zit in kleermakerszit in haar slaapzak met knuffels in de hand tegen ze aan te kletsen (laatste weken weer even niet, stomme kiezen zorgen ervoor dat ze meestal weer huilend wakker wordt ). Begin hier een beetje op te knappen weer, heb iig weer gegeten en ga straks Thirza ophalen bij de gastouder Hmm, slecht nieuws over cyclussen... pfff, ik had al zo'n hekel aan ongesteld zijn, maar als dat nu elke 2 weken gaat gebeuren, word ik pas echt chagrijnig, (chagrijniger dan van 2 jaar niet-doorslapen ).
Ach, misschien moet ik dat positief bekijken... straks dubbel zoveel kansen om raak te schieten als we voor nummer 2 willen gaan, (tot en met de zomervakantie nog even niet iig hoor en daarna zien hoe ik dan in m'n vel zit).