Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Kon hier vanmorgen niet opkomen, want ze waren met onderhoudswerkzaamheden bezig. Wat hebben ze veranderd dan?

Hier alles goed. Vanmorgen uitgeslapen tot half 9. De kleine meid kwam om 9 uur en heb haar toen gevoed en in bad gedaan en toen heeft ze tot 11 uur geslapen. Daarna kwam ze om half 12 en heeft toen iets bij me gedronken en nou probeer ik het straks weer om 14 uur, want rond kwart voor 3 komt man lief thuis en gaan we de weekelijkse boodschappen in huis halen. Vanacht kwam ze wel om 3 uur (om 22 uur de laatste voeding gehad), maar daarna dus tot 9 uur geslapen!

Rozemarijke voel je je nu weer wat beter? Buikgriep heb ik het eerste weekend van december gehad en voelde me toen net zo beroerd als jij. Wel fijn dat je man vrij was en de zorgen van de kleine meid op zich kon nemen.

Ik ben trouwens ook benieuwd wanneer bij mij de cycles weer normaal word. In december ongesteld geweest en benieuwd wanneer nu weer. Zal wel blij zijn als het weer normaal is, al is dat straks met een spiraal afwachten, want kan dan ook helemaal wegblijven. Moet zeggen vond die 9 maanden niet ongesteld wel heel fijn, maar om nou te zeggen ik word er weer zwanger voor......nee nog maar even niet.

SLC zo'n giropractor is dat speciaal iemand voor het masseren van het nekje? Blijkbaar heeft het wel geholpen, want ze was weer vrolijk en grappig dat ze de knuffels uit bed gooit (bij jou ook hé Rozemarijke). Hier vind deze meid het leuk om de speen uit bed te gooien en dan hard te jammeren dat ze de speen wil haahah.

Ga hier wat eten, buikje knort. Oja ben bezig wat af te vallen en ben deze week 700 gram verloren. Zit nu op 76,6 kilo bij een lengte van 1.68 cm en wil naar de 70 kilo.

Fijn weekend!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb ook een fantastisch nachtje gehad van 23.15 tot 7.15! Lekker hoor!
    Maar ik sta op en blijk ongesteld geworden te zijn, als je het over de duvel hebt! Heb nu dus ook vreselijke buikkrampen, zo jammer dat je daar nu niks tegen mag nemen en een para-mol helpt bij mij echt niet.:(

Zeg Poeh, pas je wel op met bewust afvallen? Om twee dingen is het nu minder verstandig: het kan ten koste gaan van je productie (je lichaam krijgt een signaal dat je vetreserves worden aangesproken en zal dat willen behouden voor jou) en ten tweede komen de afvalstoffen die vrijkomen ook in je voeding terecht.

3. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zogelukkig wat een fijne nacht heb jij gehad zeg, maar rot dat je ongesteld bent en ja als je daar dan niks tegen in mag nemen is heel vervelend. Misschien een warme kruik?

Ik pas wel op het afvallen hoor, doe het heel voorzichtig en rustig aan omdat ik nog BV geef, maar lief dat je me er even opwijst.

4. zogelukkig

Probeer de "foute" koolhydraten uit suiker te laten staan, maar eet wel goede vetten en voldoende eiwitten! Als je honger hebt, neem dan trage koolhydraten uit volkorenbrood en volkorenpasta en zilvervliesrijst e.d. En neem lekker veel verse groenten en fruit en water!;)

5. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt zogelukkig voor deze tip! Volgde trouwens voordat ik zwanger werd sonja bakker.

6. zogelukkig

Oeps, haar dieeten worden ook wel crash-dieeten genoemd...

Probeer iig niet te hongeren (dus geen knorrende buik-gevoel!) en op tijd te eten om je bloedsuikerspiegel op pijl te houden. Dit kan ook met gezonde tussendoortjes als een stuk fruit of cracker met (magere) kaas, zoiets simpels.;)

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hier ook weer een goede nacht gehad om 22.00 uur de nacht in om 08.00 uur wakker.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Poeh: sonja bakker is echt uit den boze als je BV geeft! Dat is een regelrecht crash-dieet zoals zogelukkig al zegt.
    Als je idd volkoren brood en pasta eet, en zilvervliesrijst, vult dat langer dan de bruine of witte varianten, (je spijsverteringsstelsel is namelijk langer bezig om die producten te verwerken) en hoef je in verhouding minder te eten om je toch verzadigd te voelen. Val je dus toch af, (gaat langzaam, maar dan heb je alvast een start en kun je na het stoppen van de BV ooit, nog wel eens een sneller dieet volgen eventueel (alhoewel het ook dan af te raden is, omdat je dan vaak het jojo-effect krijgt en als je permanent je eetgewoontes aanpast met volkoren producten, behoud je straks je lagere gewicht tenminste ook ;)).

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier vannacht trouwens weer een ietsje betere nacht, maar 3 of 4 keer eruit gehoeven. Thirza is nu wel ziekig, snotverkouden en verhoging. Ligt nu voor de tweede keer vandaag op bed... zo jengelig als wat.
    Knap zelf gelukkig weer op, dus da's al wat :) Doordat Thirza nu ziekig is, wil het eten niet zo, dus valt weer eens terug op BV. Na zo'n dip wel weer even fijn om de boel weer op peil te krijgen.
    Maar pfff, hoop dat we hierna toch definitief wel een start kunnen gaan maken met afbouwen hoor!
    Bij de gastouder heeft ze deze week iig half-om-half-flessen gedronken van BV en rijstemelk, (enkel rijstemelk blieft ze nog niet). Het eerste begin is er :)

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ben op me werk (stttt)
    Maarre...ze huilt nu 2 x per nacht en slaapt verder.
    Ik denk dat ze droomt.
    Ik ga er dus niet meer uit totdat het echt brullen is. Dat is t gelukkig niet. Meer mekkeren.

11. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ SLC, ik heb ook altijd telkens na een bijvoeding gewoon borst gegeven. Het bevalt me heel erg goed dat ze smiddags geen bv meer krijgt. Kan ik een stuk makkelijk ergens heen en haar onderweg wat drinken geven. Vanisha krijgt nu 'sochtends wat pap voor de granen daarna borst, 11 uur fruit, 12 uur brood daarna borst. ROnd 2/3 uur thee met een koekje of soepstengel, 5 uur warm eten en om 7 uur bv en dan rond 12 uur nog. Hahah wat een lijst.

@ ongi, hier is het ook zo lekker onregelmatig ben ook echt pas heel laat voor de eerste keer een paar dagen ongi geworden. Nu ben ik het weer mijn lichaam merkt het meteen dat er een voeding af is. Gelukkig is het meestal naar een paar dagen over. Ik slik wel ook Cerazette heeft er denk ik ook wel mee te maken.

@ MG, als Vanisha 1 word wil ik ook haar middag melk vervangen door KM. Wel denk ik dat het slapen een probleem gaat worden. Omdat ze eigenlijk alleen aan de borst in slaap valt. Ze gaat nu sochtends nog naar bed en dan smiddags slaapt ze net een half uurtje. Misschien moet ik haar sochtends wel niet meer naar bed doen. Hoe doe jij dat?

12. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik volg echt nog geen sonja bakker. Zorg er voor dat ik de juiste voedingstoffen binnenkrijg, maar toch heel langzaam wat kwijt raak. Dank jullie wel voor jullie lieve woordjes. Trouwens wij eten hier altijd bruin brood (volkoren) en haast (bijna) geen wit brood.

Rozemarijke nou ben jij opgeknapt en is Thirza ziek, beterschap gewenst voor haar.

SLC ze huilt nu 2x per nacht en daar blijft het dan bij? Ja het kan zijn dat ze dan droomt. Beter dit dan hele nachten aan het jammeren toch.

Mupkuh ja die ongesteldheid, had het liever ook niet, maar ja hoort erbij bij een vrouw zijn hé hahaha, maar zou wel fijn als die weer regelmatig is.

Hier ligt er eentje naast me te jammeren in de box. Wil wel de speen, maar trekt de speen de hele tijd er weer uit. Ze is moe, maar wil niet slapen.

Ze (en wij) heeft een goede nacht gehad. Ze lag er iets na 22 uur na de laatste avondvoeding en toen kwam ze pas om half 7!!!!!!!!!!! Ze kwam wel een keer om kwart over 5, maar wilde toen gewoon haar speen terug.

Ik zorg ervoor dat ze nog een keer bij me drinkt voordat ik ga werken. Hoef op een zaterdag pas om 10 uur te beginnen. Vind dat wel lekker, want kan dan 's morgens nog even met haar tutten en nog even in bed blijven met zijn drieën.

Man lief is de auto aan het wassen. Vanavond naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Is maandag jarig, maar viert het vanavond. Eigenlijk vanmiddag al met eten enz. erbij, maar ja ik moet eerst werken. Blijven daar wel slapen en gaan morgenochtend naar huis.

Wens jullie een fijn weekend en tot snel.

13. Sweetlakecity

poeh> wat is hij vroeg zijn auto aan het wassen dan!
    Even alle pekel eraf.
    Ja blijft bij mekkeren.
    Gisternacht zag ik echt verlatingsangst toen ik haar naar bed bracht. Ik doe nu de babyfoon eruit, want zo slaap ik beter door. Vannacht heerlijk geslapen. Als ze echt gaat huilen hoor ik haar want ze ligt in de kamer naast ons en onze deuren staan open.

mupkuh> helemaal mooi je schema. Wij hebben geen late avond meer. 7 bv, 9 koekje en slokjes sap, 11.30 boterham en bv, 15 fruit, 15.30 bv, 17.30 avondeten en toetje, 19 bv

14. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ SLC, jij hebt ook een mooi schema. Wel lekker dat ze geen avondvoeding meer heeft. Ik had dat eerst ook niet en dan werd ze rond 3 uur ongeveer wakkker. Heb ik op advies van het cb wel een avondvoeding gaan geven omdat ze dan zou doorslapen. En idd dat doet ze min of meer. Alleen wel lastig dat ik zelf om 9 uur op de bank in slaap val en dan uiteindelijk wakker word omdat ze haar avondslokje nog wil. Vraag me af hoe ik dat ooit ga afleren.

15. Sweetlakecity

hier heb ik t nooit moeten afleren. Ze clusterde heel erg en heeft zichzelf tot 19 uur gedwongen. Ik vind het dus best.
    Kan je anders als je toch aan het afbouwen bent niet je man/ vriend een flesje geven?
    Ik slaap ook altijd vroeg want anders trek ik het leven niet.

16. Sweetlakecity

mupkuh> wat ik merkte is dat de voeding dus op de dag afneemt. Daarom doe ik fruit in de middag. Dat vult nog en met bv erna gaan we langzaam een bodem maken voor de nacht. Avond eten erbij en dan bv. Daar slaapt ze dan op.
    Mijn ochtend voeding is altijd veel. En ze drinkt niet alles leeg dus die na de boterham (deed het eerst ervoor) was dan ook nog veel. Daarom in de ochtend een koekje. Ze talt meestal niet om honger om 9 uur. Maarja mama wil ook graag ontbijten en we doen het samen aan tafel.

17. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    SLC ja hij had zoiets ga vroeg erheen, want dan is het nog niet druk en ben ik nog thuis, want anders had die ons meisje mee moeten nemen. Wij hebben hier ook geen babyfoon meer aanstaan als wij gaan slapen. Ze slaapt naast ons en horen het echt wel als ze huilt.

Mupkuh dat in slaap vallen in bed ken ik ook wel. Ik lig ook rond 9 uur al te slapen op de bank en moet mijn meisje nog dan de avondvoeding geven.

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ SLC, Vanisha is een flesweigeraar dus dat zal ze niet pikken. Daarom sta ik er ook zo van versteld dat ze smiddags uit een tuitbeker drinkt. Ach ik zie wel met die avondvoeding. Zo heel erg is het ook niet en daarna slaapt ze lekker door. Probleem voor later als we die af gaan bouwen ;)

19. MG2009

MG2009 Niet meer actief

@ Mupkuh, ik ben hem nu naar 1 slaapje aan het laten gaan.
    Als ie 's ochtends wakker wordt probeer ik hem nog ff terug te leggen tot ongeveer 0830 uur. Hij gaat dan naar bed na de lunch.
    Ik wil onderstaand schema een beetje aanhouden:
    0730 BV
    0900 Fruit met cracotte of brood
    1200 boterhammetje(s) met thee en evt nog wat fruit
    1230 BV en slapen
    1530 thee met rijstwafeltje/stuk ontbijtkoek
    1800 avondeten met yoghurt toe
    1930 BV en naar bed

Als ie 1 is, wil ik de BV van half 1 laten vervallen en dan bij de lunch koemelk geven. Maar misschien probeer ik wel eerst (warme) koemelk via een fles te geven om half 1 voor het slapengaan? Dat vogel ik tegen die tijd wel uit, hihi

20. zogelukkig

Wow MG; slaapt zoonlief al 12 uur door zonder voeding? Goed zeg!:)

Share This Page