Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zou dan naar 5 voedingen moeten gaan en dan de ena laatste kv en de laatste bv maar dan met wat rijstebloem erin. Dat hebben ze me geadviseerd, ze kon het ook hebben qua gewicht/leeftijd en lengte.

    De ochtend ging hier goed, om 8 uur en om 11 uur. De middag was een drama. Ze wilde niet meer slapen vanaf 12 uur en heb geprobeerd haar dan om 1 uur te laten drinken, maar was maar een beetje en deed ze jammeren en zich uitrekken. Ik haar in de box gelegd en toen heeft ze even geslapen. Toen was het om 2 uur, om half 4 elke keer beetjes drinken, maar wel blijven jammeren. Ik net de honden uitgelaten en haar meegenomen in de kinderwagen, dat vond ze prima. Kom ik net thuis en heb haar in bed gelegd en na even jammeren is ze toch gaan slapen. Ze is dus al die tijd moe geweest, maar ze weigerde om te gaan slapen. Kennen jullie dat ook? Nou ik geef haar gewoon wanneer ze erom vraagt en wacht het allemaal af hoe het gaat lopen. Inieder geval bedankt dat jullie meedenken.
     
  2. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    rozemarijke> zo ga ik ook volgende maand haar melk na de boterham geven. In een fles of tuit. Niets meer aan de borst. Ik wil bij haar eerste jaar overdag borst af zijn.
    Dan mag ze ook de soja melk vanaf 1 jaar hebben.
     
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Poeh: dat hoorde ik laatst ook al van iemand anders, dat het CB adviseerde om een van de voedingen dan maar KV te gaan geven. Dan denk ik dus echt van: huh? hoezo? Niks tegen KV hoor, maar je geeft toch gewoon BV? En dat gaat toch zonder noemenswaardige problemen, dus why on earth zou je dan in vredesnaam een voeding gaan vervangen door KV?

    @SLC: ja, dat had ik eerder ook zo gepland, bij het jaar overdag zonder borst. Maarja, toen moesten we met 9 mnd terug naar volledig BV.... Nouja, met enige vertraging lukt het dan straks hopelijk toch nog ;)
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    *zwaai, zwaai*
    Ja hoor wij leven ook nog :D!
    Is me hier alleen te druk om bij te houden :).
    Probeer wel af en toe mee te lezen, maar mis gewoon delen zegmaar wat antwoorden ook erg lastig maakt ;)!
    Liefs, Hanneke!
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Geeft niet! Fijn ff van je te horen :)
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gelukkig!

    Ow en wat ik nog wel gelezen had en nog altijd niet op gereageerd had, fijn dat je niet jaloers bent, haha! Als je tenminste nog weet waar het over ging ;)!
     
  7. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker gegeten dame's? Hier een overheerlijke quiche op, alleen hij was voor 3-4 personen, maar we hadden best wel trek en hij zag er zo lekker uit dat die helemaal op is gegaan. Nou ja beter zo en dan 's avonds goed eten dan teveel snoepen overdag hahaha.

    Ze heeft uiteindelijk om half 6 goed gedronken nadat we gesport hadden en gedoucht hadden toen wel goed gedronken en nou ligt ze nog heerlijk te slapen en krijgt straks ook gewoon borstvoeding. Even geen unstvoeding. Ze heeft denk ik een beetje een sprongetje vandaag denk ik. Veel jammeren, huilen en als ik haar bij me had of in de kinderstoel had was het goed. Nou we zullen zien hoe het vanavond en vanacht gaat.

    Hanneke fijn dat je weer terug bent.

    Fijne avond.

    Morgen weer werken.
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Hanneke: ja, weet ik nog :D
    Ach, tja, ik zeg altijd maar zo: elk huisje heeft z'n kruisje... en we krijgen toch elk te dragen wat we dragen kunnen, geloof ik dan. Dus ik kan wel jaloers worden omdat het ene bij een ander gemakkelijker gaat, maar als ik liever in jouw schoenen zou willen staan, zou ik nu ook een tweeling hebben. En ik moet zeggen: ik denk dat ik gillend gek zou worden met een tweeling :S De taferelen die jij beschrijft over hoe het ging met Ruben en Malou... Nou, doe me dan toch maar die gebroken nachten, die zijn eerder over, hihi ;) (Mag ik toch hopen, althans, :D).
     
  9. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Goedenavond dames... Ik breek ook maar weer eens in... Ik ga met Hanneke mee in deze, ik heb alles gelezen maar ik kom er gewoon niet aan toe om steeds op iedereen te reageren... Sorry daarvoor! Ik ga nu een oprechte poging wagen... ;)

    @Poeh: Ik herken dat niet willen slapen wel. Het gaat hier pas weer goed sinds ik Jitte niet meer bij elke gaap op bed leg. (in het begin sliep ze 22 uur per dag, na een paar weken was ze 12 uur per dag wakker) Dan sliep ze steeds een goeie 3 kwartier en dat deed ze vaak maar 2x per dag. Veel te weinig voor zo'n frummel, ze werd er ook niet vrolijker van. Sinds een goeie 2 maand leg ik haar nu om 12.30 in bed en ze slaapt bijna elke dag tot 15.30 door. 5 van de 7 dagen doet ze rond 11.00 even een powernap van 10 minuten nadat ze aan de borst in slaap is gevallen (genietmomentje van de dag!) en dan gaat het weer goed. Bijkomend voordeel is dat ook Jelle dan op bed ligt en mama lekker minstens anderhalf uur voor haarzelf heeft.. ;) Dat was dus bij ons de oplossing, maar ik kan me voorstellen dat 1 slaapje op een dag nog echt niet gaat met een kindje van 4 maanden.

    Jitte zelf laten komen heb ik zelden gedaan, ik liet er altijd maximaal 3 uur tussen. Ze is zo makkelijk afgeleid dat ze er zo een uur of 5 tussen laat. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dan zat ik vervolgens de halve nacht met haar beneden omdat ze steeds wou drinken. Ik ben op zich helemaal voor voeden op verzoek, maar op die manier was het niet leuk voor haar, en niet voor ons.

    @SLC: ik ben nu met Jitte water en thee aan het oefenen met een beker. Tot nu toe is water maar raar, want ze schrok zich steeds een hoedje van dat koude spul tegen haar lippen... :D En toch stug blijven proberen hè! Ze zat steeds naar die beker te happen... Later wat thee gemaakt, vond ze ook wel interessant. Nog wat later toch maar een keer aangelegd maar ze dronk een paar slokken en toen was het weer klaar...

    Maar goed, het afbouwen gaat dus met horten en stoten, ik had ook niet anders verwacht... Ik ben een rasechte weegschaal en dat heeft zijn voor en nadelen. Ik geloof daar eigenlijk niet zo in, maar ik kan zaken altijd heel goed van meerdere kanten bekijken en daar zit dan ook meteen mijn valkuil. Ik ben namelijk ook een echte twijfelkont en vraag mezelf steeds af of ik het wel goed doe, of ik niet beter zus of zo... enz...
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daar ben ik het echt helemaal mee eens!

    Ruilen oid zullen we maar niet doen. Kan het overigens nog wel erger voorstellen, maar dan word ik gillend gek, mijn tweeling en dan jouw nachten! Whaaaaaaa :$ :$! Ach zo krijgen we allemaal gewoon iets anders voor onze kiezen en we slaan ons er prima doorheen toch meid :)! Jij doet het gewoon zo super vind ik!


    Bluesky,
    Gewoon alles rustig zn gangetje laten gaan, prima toch. Je hoeft toch ook geen datum te hebben van op 12 februari is de laatste voeding ;). Gewoon maar rustig kijken hoe het loopt lijkt me prima! Zag trouwens nu pas je gewicht in dat andere bericht staan, moeilijk hoor, hier volgens de weegschaal in het ziekenhuis net wat zwaarder, maar moet ook niet minder worden :)!

    Poeh,
    Ik begreep dat je ging afbouwen omdat je kunstvoeding enzo bent gaan geven? Hoop dat het allemaal goed gaat! En sorry als ik het verkeerd begrepen heb :)!

    Liefs, Hanneke!
     
  11. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hanneke het cb had mij aangeraden om naar 5 voedingen per dag te gaan en 1 bv te vervangen voor kv, maar dat wil hier nog niet echt lukken.

    De kleine meid heeft gisteren om 22 uur gedronken, borstvoeding en niet de nacht doorgeslapen. Ze werd om half 4 wakker en heeft toen weer bij me gedronken, maar daarna duurde het even voordat ze weer sliep. Ze was klaarwakker, liep te jammeren en iets te schreeuwen, maar uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen. Denk dat ze last heeft van haar sprongetje die ze (wat ik lees op internet) krijgen met 4 1/2 maand. Vandaag is ze weer naar het kdv en ga ik zo weer werken. Een fijne dag gewenst en tot snel.
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Hanneke: ooo, aaarrrrggghh, ja, van dat idee ga ik pas echt gillen! :S Help, nee, een tweeling met de slaapproblemen van Thirza, nee, dat wil je ECHT niet! :(
    Maar bedankt voor je opbeurende woorden :)

    @Bluesky: je moet toch bij elk kindje vogelen wat het beste werkt he? Hier werkt een schema voor geen meter; Thirza gaat ECHT NIET eten als ze geen honger heeft of nog te weinig honger. En dat kan dus echt op 5 minuten aankomen. Klein eigenwijsje... (ze lijkt op mij, vrees ik ;)).
     
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hoi,

    @Poeh: als jij hebt gezegd op het cb dat je de bv wilt afbouwen hebben ze misschien daarom dat advies van minder voedingen en 1x vervangen door kv gegeven? En die rijstebloem om door te slapen, tsja... Wat is dat toch belangrijk voor die cb's, dat doorslapen! Als je besluit om bv te geven, weet je dat de kans groot is dat je er uit moet 's nachts.
    Mijn zoontje had op de leeftijd van Sterre zijn tweede huilperiode en periode van slecht slapen, maar dat had een medische oorzaak. Maar met 4 maanden worden ze ook bewuster en ondernemender; mijn zoontje bleef maar rollen en druk doen ('t is nog steeds een druk ventje).
    Ik heb vannacht 2x gevoed en gisteren totaal 5x bv gegeven. En dat bij 8,5 maand.
    Ik denk dat je voor jezelf moet besluiten om door te gaan met bv/kolven of dat je af gaat bouwen en kunstvoeding gaat geven. Maar bijvoeden is idd echt nog niet nodig.;)


    @All: Mijn zoontje had gistermiddag de koektrommel uit de kast gepakt en open gemaakt en werkelijk waar alle koekjes eruit had gehaald en in minstens 4 stukken gebeten. Nou waren het wel volkorenbiskwietjes gezoet met maismoutstroop, maar toch... Denk je dat je de hele woonkamer baby-proof hebt gemaakt; stopcontacten dicht, gevaarlijke dingen die laag liggen weg, scherpe hoekjes afgezet, hondenmanden op de gang, honden bij mij in de halfopen keuken achter het traphekje, dus ventje had heel de kamer voor zichzelf en de slimmerik had dus de koektrommel te pakken. Toen ik hem "betrapte" zei ik uit impuls: "ja maar dat mag niet!" en zijn ogen begonnen te twinkelen en hij begon keihard te schaterlachen, hij wist het gewoon! Hij vond het wel prachtig, de kruimels zaten echt overal, haha! Ik kon m'n lachen toen ook niet inhouden hoor! Mijn eigen schuld! Maar goed; gisteravond had hij dus geen trek in zijn groente en vannacht had hij wel weer lekkere trek; dus toen kwam hij weer twee keer.
     
  14. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poeh,
    Ik heb duidelijk heel wat gemist :D! Misschien wil je het nogmaals uitleggen? Want wat ik dus even niet snap is waarom je cb het advies gegeven heeft om naar 5 voedingen te gaan en 1 kv met rijstebloem te geven. Ik snap gewoon even die gedachtegang niet. Of is het alleen om het doorslapen? Nou daar zou ik het niet voor doen, genoeg kinderen die met kv en rijstebloem geowon ook nog snachts komen, daarbij is een nachtvoeding erg goed voor je productie. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit eigenlijk gewoon weer zo een echt cb advies ... maar oke, ik weet dus niet waarom ze het advies gegeven hebben en mijn gedachte gang van hierboven kan helemaal fout zijn.

    Rozemarijke,
    Poeh, nee he? Dat zullen we maar niet doen. Dat zou pas een horrorstory worden! Whaaaaaa!! Wil denk dan ook niet zien hoe we als moeder er dan dag en nacht uit zien :D! Thirza dus een eigenwijsje, maar dat heeft ze dan dus idd niet van een vreemde. Komt vast goed met die meid, gewoon een kleine prinses! En gelijk heeft ze als ze nog geen honger heeft, niet eten. En dan 5 minuten later bedenken toch wel trek te hebben, en dan dus ook eten te eisen :D!

    Zogelukkig,
    Echt heel slecht van mij! Maar ow wat een geweldige actie van die kleine daar zeg! Super gewoon! Zie het ook echt al helemaal voor me! En moet bekennen dat ik een keer Malou en Ruben helemaal onder de chocolade terug gevonden heb toen ik eventjes bezig was en hun ook heel rustig in de huiskamer aan het 'spelen' waren :D! Whaha! Die hadden dus ook de koekjes met chocolade gevonden en waren heerlijk aan het snoepen gegaan. Overigens wel ieder netjes in elke hand 1 koekje *gniffel*. Ow wat een slechte mama toch weer ;)!
     
  15. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Zogelukkig: zo'n actie heeft Thirza een keer gehad met een zakje rijstewafels. Zat ze mooi op de grond, met een hele partij wafeltjes en kruimels om 'r heen :D Heb toen eerst het fototoestel gehaald, LOL

    @Hanneke: dat is het dus helemaal he, dat ze dan dus idd 5 minuten later echt kan zitten van: eten! nu! ;)
    Sinds een week ofzo begint ze aan m'n trui te trekken als ze honger heeft. Wel lachen, gisteravond op de bank, begon ze dat weer te doen. Dus ik m'n trui omhoog, bh opzij. Had ze niet in de gaten, dus ze bleef van bovenaf trekken zo van: He, hallo: drinken!
    Maar wel handig dat ze het nu zo actief aangeeft. Ik wacht dus nu met eten steeds af tot ze dat begint te doen. Want ze vindt het ook prima als ze dan pap of warme hap ofzo krijgt. Alleen fruit is ze niet al te dol op :(
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Lachen mag hoor; ik vind het zelf eigenlijk ook wel grappig!:) Was allang blij dat het "maar" volkorenbiskwietjes waren en geen gevulde koeken of stroopwafels die mijn man op zaterdagen nog wel eens meeneemt voor zichzelf. Denk dat ie dan wel flink buikpijn had gehad, arm kind!
    Mooie is; als ik hem nu op de grond zet, kruipt hij dus meteen naar de plek waar de koektrommel stond, jawel" "stond"!:D 't Is een doerakje hoor, dat ventje van mij, maar wel een hele lieve, aaaagh....;)
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar waarom hebben ze je dan zo'n borstvoedingsonvriendelijk advies gegeven?
    Wil je zelf wel afbouwen dan. of wil je gewoon 6 maanden bv geven?

    Niet elk kind slaapt door met rijstebloem trouwens. Je hebt er evenveel bij wie het helemaal geen verschil maakt, en je hebt er evengoed die er juist lekker wakker van worden of die in de nacht extra wakker worden door buikpijn of nieuwe honger (doordat het verwerken van rijstebloem energie kost willen ze sneller weer borst).
     
  18. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Fijn dat ze het aan kan geven idd. En ook fijn dat jij het fijn vind op de manier zoals ze het aangeeft ;)! Ik weet dat ze dat hier ook op een gegeven moment zo deden, dus dat trui trekken, en ik vond het vreselijk. Heel wat keren schuldig om gevoeld en zitten janken, deden ook alleen maar wat hun konden om het duidelijk te maken, en mama, die vond het vreselijk. Gelukkig is dat bij jullie dus een stuk fijner, lekker van genieten meid van die momenten!

    Zogelukkig,
    Ohh, de smeerlap ;) toch snel weer naar de koekjes kast gaan! Hmmm koekies, heeft ie gedacht, dat gaan we nog eens doen! Wel fijn idd dat het niet erg 'slechte' koekjes waren, dus niet echt kwaad konden. Bijna 9mnd vind ik ook wel erg jong voor een gevulde koek, haha!

    Dirksmama,
    Ja dat vraag ik me dus ook af eigenlijk vandaar ook mijn vragen. Maar we horen Poeh vast wel :D!
     
  19. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

    Gisteren is de kleine meid weer naar het KDV geweest en normaal is ze dan heel erg moe als ze met mijn man thuis komt en is het huilen met het uitkleden en wassen, maar nu was het de vrolijkheid zelf en toen ik thuis kwam en mijn man en ik aan het eten waren met haar in de kinderstoel erbij had ze grote praatjes en de grootste schik. We hebben haar nadat we klaar waren met eten naar bed gebracht en ze ging ook meteen slapen, was toch wel moe. Nou is het zo dat mijn man om 18 uur kunstvoeding had gegeven met toch wat rijstebloem erin en nou dat ging erin als zoete koek. Hebben haar laten slapen totdat ze zelf kwam om half 4. Ik weet normaal krijgt ze om 22 uur nog, maar ze was zo vast in slaap gevallen dat we zoiets hadden, kijken wanneer ze komt. Vanmorgen was ze om 7 uur weer wakker (is na de voeding van half 4 weer in slaap gevallen nadat ze even wakker is geweest) en nou krijgt ze rond 10/10.30 uur weer voordat ik naar de huisarts moet.

    Het cb raade me aan om de borstvoeding een keer te vervangen voor kunst en ook van die rijstebloem aangezien ze nu 4 maanden is, maar wel haar aanleggen op aanvraag. Ik doe gewoon hier wat het beste is voor ons meisje en zie wel hoe het gaat. Ga niks lopen pushen en blijf gewoon borstvoeding geven tot een half jaar.

    Wel lief dat jullie zo meedenken en advies geven.

    Rozemarijke een lekker eigenwijsje jouw Thirza. Dat is die van ons ook, zal het komen doordat het een meisje is haha.

    Zogelukkig wat een stunt zeg en dan dat gezicht wat die er dan bij trekt (ik denk het me dan even in) en dan later nog een keer erna toe kruipen. Ik zou dan ook moeten lachen hoor.

    Hier moeten we trouwens uitkijken, want onze ster kan zich al goed omdraaien op haar zij en voor je het weet ligt ze op haar buikje, dus als ze gaat slapen goed het dekentje aan de zijkanten instoppen en ze ligt in een slaapzakje zodat ze zich hopelijk minder snel kan omdraaien, al hebben we de slaapzak gedaan omdat ze nog wel eens het dekentje eraf kan trappelen en dan het niet koud heeft als ze er iets boven uit komt.
     
  20. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ze had weer honger en heb haar gewoon gegeven. Kan het merken als ze honger heeft, wil speen niet meer en jamert en het is dan even niet goed, maar nu is ze weer vrolijk zoals altijd en hou alles goed in de gaten.

    Zo schattig. Ze heeft nu een rokje aan en die is van een collega van mijn man van haar jongste dochter en staat zo lief.
     

Deel Deze Pagina