Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Poeh: dat eigenwijze zal niet aan het feit liggen dat ze een meid is. Bij m'n stiefkids is m'n stiefzoon nou juist de meest eigenwijze (en altijd geweest ;))
    En met dat draaien; ze kan hara koppie goed optillen toch? Dan is het prima als ze op hun buikje slapen hoor :) Alleen voor de periode dat ze hun hoofd nog niet op kunnen tillen en zelf niet draaien 'moet' je ze op het ruggetje leggen...
     
  2. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kan haar hoofdje al een poosje goed omhoog houden, is heel sterk in haar nekje. Nou ze heeft hier de grootste schik in de box en ligt te brabbelen, te lachen en wild tegen haar activitycenter te schoppen en te slaan. Kan dan ook echt helemaal dubbel liggen als zij zo moet lachen. Ze kan een schik hebben niet normaal meer. Zo leuk. Zeggen ze bij het kdv ook zo'n lief leuk meisje hahaha.

    Bekijk bijlage 44726
     
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Lekker laten draaien zoals zij wil liggen dan :) Wie weet slaapt ze daar ook wel beter van...
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    't Is overigens idd wel een droppie :)
     
  5. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Rozemarijke.:)
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ik zal wel gewoon blond zijn (check, ja idd) en ik snap dus nog altijd niet waarom het cb dat advies over die kunstvoeding heeft gegeven. Tenzij je idd zelf af wil bouwen, maar dat haal ik niet uit je verhaal. Vind het dus een erg slechte zaak van het cb. Zomaar advies geven om af te bouwen want ze is al 4 maanden. Gezien je een keer kv geeft, komt ze minder op verzoek. Je kan dan dus buiten die kv om op verzoek aan de borst leggen, ze zal dan altijd minder vraag hebben uit de borst, gezien ze al gevult is met de kv.

    Wel een mooi meisje overigens hoor :D!

    En op de buik slapen, kan gewoon hoor zeker omdat ze nu al zo groot is. Ze is prima in staat om zelf haar hoofdje te draaien. Maar oke, ik ben daar heel gemakkelijk in, oudste dochter slaapt al op haar buik sinds ze 2-3 dagen oud is. Maar oke, niet slapen op de rug of wel slapen op de buik, dan heb ik als mama heeeeel snel gekozen :D!
     
  7. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals jij het schrijft gewoon aanleggen wanneer ze daar behoefte aan heeft en een keer kunstvoeding dat moet lukken Hanneke en dank je wel voor je compliment en ja als je naar haar ogen kijkt, die zijn sprekend zoals mijn man ze heeft zo blauw en helder en ook de vorm van de ogen en het mondje heeft ze van mij. Ja dat op de buik slapen, ben gewoon bang door alle verhalen van op de buik slapen voor wiegedood. Wel fijn dat jij die keuze zo snel kon maken Hanneke.

    Bij de dokter is het goed gegaan. Spiraal was zo geplaatst en de kleine meid heeft gewoon liggen slapen bij de dokter en toen we terug waren hebben we de honden uitgelaten, heb ik haar in badje gedaan en daarna in bedje gelegd en na even wat spelen met de speen en wat gelach is ze toch maar gaan slapen en kon ik wat eten. Ben nu desperate housewives aan het kijken, volgen jullie dat ook?

    Hoe onrustig ze maandag was, zo vrolijk is ze vandaag en ook het slapen gaat goed en zogauw ze zich weer meld ga ik haar weer drinken geven.
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier geen desperate housewives fan... Ben niet zo van de soap-achtige series ;)
    Buikslapen veroorzaakt trouwens geen wiegedood hoor :) Buikslapen in combi met een aantal andere factoren (roken in huis, warmtestuwing, om maar eens wat te noemen) verhoogt het risico alleen, maar als jij niet in huis rookt enzo en je kleintje niet te warm ligt, is er met buikslapen niets aan de hand :)
     
  9. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    @Poeh: ik snap er ook niks van.... EN kunstvoeding EN rijstebloem, waarom, waarom?

    Mar goed; over buikliggen hoef je je idd niet zo'n zorgen meer te maken. 't Lijkt me een sterk meiske! En een liefje hoor!;)
     
  10. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zogelukkig ik geef nu 1x kunst om zowel de kleine meid als mij eraan te wennen dat een keer geen borstvoeding word gegeven zodat ik langzaam kan minderen aan bv geven, maar maak je maar geen zorgen ik doe het heel langzaam aan en ze krijgt toch echt tot een half jaar bv en de rijstebloem doe ik er dan bij zodat ze kan wennen vast aan een wat dikkere supstantie.

    Rozemarijke noch ik noch mijn man roken en zorgen dat ze niet te warm in bedje ligt en ik weet buikliggen is niet alleen de oorzaak van wiegedood. Ze worden vaak op de buik gevonden bij wiegedood en zeggen dan snel dat het daardoor komt.
     
  11. MG2009

    MG2009 Niet meer actief

    Poeh, sorry dat ik het zeg, maar wat een %$#@&- CB heb je zeg! Hoezo KV geven als je BV gewoon goed loopt??? BV is het beste dus als dat goed gaat, waarom een alternatief geven?? (tenzij je dat zelf zou willen, das een ander verhaal). Vind het een zeer slechte zaak van het CB, echt een advies van lik-mn-vestje!
    Je hebt wel een scheetig kindje zeg, lief!!!

    Ik volg ook Desp. Housewives, heb het gister opgenomen, ga het straks kijken denk ik :D.
     
  12. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zij hebben gewoon zoiets ze is 4 maanden geweest dan kan je wel van 6 naar 5 voedingen gaan en dan een voeding kunst, maar ja vaak kan je soms beter naar je eigen gevoel luisteren, het moedergevoel.
     
  13. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Lieve poeh ik zou wel eens willen weten welk CB dat is, want dan ga ik er een klacht indienen. Zo mogen je dat advies namelijk helemaal niet geven.

    - volgens de WHO hebben kinderen 6 maanden exclusieve BV nodig, d.w.z. geen bijvoeding.
    - kinderen hebben tenminste 2 jaar BV nodig, en na die 2 jaar zo lang moeder en kind nog willen.
    - als je KV geeft loopt je productie terug als je die voeding niet gaat afkolven
    - doorslapen heeft niet met voeding te maken maar met slaap ritme. Allicht als het een slechte eter is dat het dan anders is, maar anders.....
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel raar advies hoor!
    Je kind HOEFT helemaal niet aan kv te wennen voordat het eventueel nodig zou zijn.
    Kunstvoeding tast de beschermende laag aan die moedermelk in de darmen van je kind aanlegt en die je kindje beschermt tegen infecties en allergenen. In dat licht alleen al is het advies van je CB slecht. Ze zouden zich moeten schamen je zulke onzin te verkopen. So wie so dat advies over het aantal voedingen is oerdom. Dat is een advies dat bij kunstvoeding al achterhaald is, en dat bij borstvoeding gewoon helemaal niet opgaat.

    En ten laatste: een moment dat je kunstvoeding moet geven, hoeft helemaal nooit aan te breken. Je kunt namelijk gewoon borstvoeding blijven geven tot je kind gewone zuivel drinkt (en zelfs dan kun je gewoon doorgaan...het advies is niet voor niets om tot 2 jaar borstvoeding te geven en daarna net zolang als moeder en kind willen!!!)
     
  15. MG2009

    MG2009 Niet meer actief

    BV mag je geven op verzoek en niet maar zoveel per dag. Ze mogen daar weleens op BV-cursus zeg!
    Hebben ze aandelen Friso ofzo? En willen ze graag dat je je productie om zeep helpt?
     
  16. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je ik doe hier wat ikzelf denk wat goed is en sommige adviezen van het cb naast me neer leggen. Heb hier een vrolijk gezond meisje wat het heel goed doet op bv en die krijgt ze tot een half jaar en dan gaan we over op o.a. groenten en fruithapjes. Genoeg nu hierovr hahaha, maar dank jullie wel dat jullie zo meedenken,meeadviseren. Een fijne middag.
     
  17. MG2009

    MG2009 Niet meer actief

    Hihi Poeh, je hebt ook gelijk hoor, lekker je eigen gevoel volgen, dat is vaak het beste!
    Maar ik kan me er best kwaad om maken dat er CB's zijn die dat soort dingen adviseren. Jij kijkt verder dan je neus lang is en leest hier bijv op het forum, maar er zijn ook zat anderen die de adviezen van het CB klakkeloos overnemen, en in dit geval is dat echt jammer, want zo wordt BV een lastige zaak.
     
  18. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve MG2009 toen ik nog zwanger was, riep ik al tegen mezelf ik luister naar mijn eigen intuïtie, mijn moeder gevoel en dat doe ik nog steeds en luister en kijk ook goed naar wat ons meisje wil!

    Ze heeft om kwart voor 3 gedronken, kwam zichzelf melden en nu ligt ze wat te mopperen en te spelen met de speen, moe, maar niet willen slapen. Wel in de oogjes wrijven, maar oogjes even dichtdoen hahaha.
     
  19. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja, maar waarom volg je de adviezen van het cb dan wel op?
    Kijk, als jij kapot bent omdat je moet voeden 's nachts en er weer vroeg uit moet de volgende dag om te werken en het cb heeft gezegd dat ze op een fles kunstmelk beter doorslapen, dan kan ik me nog enigszins voorstellen dat je dat dat wel wilt proberen (kv is dan wel zwaarder verteerbaar maar geeft geen garanties voor doorslapen).
    Maar je zegt dat je 6 maanden bv wilt geven, dus afbouwen hoeft nog niet. Het is wel zo dat hoe minder vraag, hoe minder aanbod. Ik hoop dat door die ene fles vervang-moedermelk je productie niet terugloopt.

    Tenzij jij niet begonnen bent over minderen of doorslapen, vind ik het heel kwalijk dat cb's dit soort belachelijke adviezen geven! Wij hebben hier in Nederland echt een slecht bv-klimaat!

    Stond vanochtend in een winkel en de verkoopster was oma van een kindje net zo oud als mijn ventje. Hij begon wat te jammeren en ik zeg tegen m'n zoontje: "ja, we gaan gauw naar huis, krijg jij lekker de borst en dan ga jij lekker slapen". Zegt dat mens: nu nog borstvoeding? Hou oud is ie? 1 jaar? (jaja, hij is fors voor zijn leeftijd). Is toch helemaal niet meer nodig! Ik was echt met stomheid geslagen!
    Ga ik zeggen dat het heel goed is enz, enz, enz, maar je gaat je dan toch automatisch verdedigen. Er wordt vaak zo dom over gedaan!
     
  20. MG2009

    MG2009 Niet meer actief

    Heel irritant zogelukkig!!!
    Ik was van de week op een verjaardag van een klein kindje en daar ging het ook over BV. Een andere moeder van een kindje van 5 mnd gaf 's ochtends en 's avonds nog BV, en een andere moeder (nu weer zwanger) vond dat toch zo knap (en eigenlijk maar niks), dat deed zij haar niet na. Ik dacht echt jeetje, wat een goede instelling zeg! ;)

    Schoonzusje vroeg laatst trouwens of de melk niet een keer op was, haha... heb gezegd dat ik hem tot zijn 18e kan blijven voeden als we dat allebei zouden willen, hahaha...
     

Deel Deze Pagina