Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Komt zich even aansluiten bij alle andere reacties :D! Vind dit ook echt heel raar van het cb. Maar als ik eerlijk ben, heb nog altijd weing wel goede tips wat betrefd bv van cb's gehoord ... :) ... en ja dat zijn vast vooroordelen, maar ze worden steeds weer waargemaakt ... grrrr!
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn meisje kreeg vandaag haar eerste 2 prikken. Snel een slokje melk om te troosten, ze keek me zo dankbaar aan.
    Ik ben zo blij met die BV...en dan gewoon lekker voeden in de luie stoel die in de wachtruimte staat, er werd mij zelfs drinken aangeboden door de VK.... En dan de blik van sommige moeders.... ja kijk maar goed, ik geef wel even het goede voorbeeld :p
     
  3. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha DivaJingels in de stoel :D! Super hoor! En idd laat ze maar lekker een poepie ruiken :p!
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En uiteraard fijn dat ze erg blij was met het slokkie troost na de prikjes! Hopelijk krijgt ze er geen last van verder!
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Heb ik ook gedaan na de eerste prikjes; hij was compleet de weg kwijt: lekker aan de borst en alle leed geleden!:)
     
  6. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na die eerste twee prikjes kunnen ze idd. even niet hunzelf zijn, maar gelukkig is daar mama die dan bv geeft en ja dat geeft vaak troost en het kindje voelt zich dan lekker veilig bij mama.

    Hier een goede nacht gehad. Gisteren om 23 uur nog gegeven en toen werd ze om half 2 wakker, maar wilde niet drinken, wilde alleen de speen en toen om kwart voor 6 en toen wilde ze wel drinken. BV loopt nog genoeg door hoor, dat is gelukkig geen probleem.

    Een fijne dag vandaag.
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    He meiden,

    nou, hier een dramanacht tot en met :( En het ergste was dat ik gisteren lekker een migraine-aanval kreeg. Zo'n nacht kon er dus wel ff overheen. NOT.
    Nouja, heb 'r op een gegeven moment dus maar tussen ons in gelegd en m'n man heeft 'r vanochtend aangekleed en weggebracht naar de gastouder, dus toen ben ik met 2 paracetamol nog even teruggedoken in bed. Voel me nu wel weer redelijk, wat maar goed is ook, want moet zo naar m'n werk om te overleggen hoe ik weer terug ga komen en hoe we dat op gaan bouwen. Maar my, na zo'n nacht schreeuwt alles in me: Nog ff niet! :(
    Als nu die @@##@*$-kies niet gauw doorkomt....
    Ze heeft van de weeromstuit ook slecht gedronken, (dus ik zit hier nu mega te kolven).
    Nouja... maar even weer over op stand: verstand op nul en blik op oneindig...

    @lang borstvoeding geven: bij de intake met de kinderarts werd ook gevraagd naar wat en hoe ze eet. Nou, groot deel dus nog BV, want soja gaat nog niet in dergelijke hoeveelheden en pepti lust ze niet, (en weet niet wie dat wel een geproefd heeft, maar dat is me toch GOOOOOOORRRRRR!).
    Vroeg die arts of dat echt nog drinken was, of meer troost. Nou, nee hoor, echt wel drinken, want als ik een hele dag moet kolven, kolf ik nog wel een halve liter :) Z'n ogen rolden er bijna uit, hahaha. Goh, wel bijzonder. O, hoezo? ;)
    (Overigens wel complimenten vervolgens, omdat zeker in onze situatie BV alleen maar helpt om klachten te reduceren. Mooi, die opsteker hadden we ook weer binnen :D).

    @Poeh: als jij idd langzaam af wilt bouwen, moet je dat gewoon doen, en fijn dat ze het gewoon drinkt. Maar klopt wel dat het het beschermlaagje in de darmen aantast. Mijn keuze zou het dus niet zijn en ik zou afbouwen wel prima vinden vanaf dat je bijvoeding gaat geven. Bij Thirza ging dat toen wel vrij gemakkelijk, (voordat we dus de KMA ontdekten).
    Maar goed, gewoon doen wat jij kiest.

    @CB: hier hebben ze zich nooit bemoeit met aantal voedingen enzo, en krijg ik alleen maar opstekers dat ik het zo lang volhoud. (Als ze onze nachten horen, krijg ik vervolgens nog een hele serie complimenten). Bij 7,5 mnd een keer het advies gehad om de nachtvoedingen met dwang af te gaan bouwen, maar toen de KMA duidelijk werd, is daar nooit meer over gesproken en kreeg ik ook daar alleen maar complimenten dat het zo goed is dat ze met haar allergie en eczeem zo lang BV krijgt....
    Zo kan het dus ook :) Ze zijn wat dat betreft wel echt pro-BV bij ons. Erg fijn :)
     
  8. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Poeh: Als jij je er goed bij voelt, moet je lekker doen waar je zin in hebt... ;) Jitte krijgt hier al sinds dat ze een week of 10 is een flesje kv om 19.00 en dat is altijd prima gegaan. De eerste 2 weken dat we dat deden kolfde ik nog om de productie niet in 1 keer te laten stoppen, maar langzaam terug te laten lopen. Na 2 weken ben ik daarmee gestopt en waren mijn borsten gewend. Verder heb ik ook nooit echt problemen gehad met de productie, en als het een keer wel minder was, laste Jitte zelf wel een regeldag in...

    @Rozemarijke: Volgens mij hangt het in de lucht. Hier is het ook al weer een week drama. Jitte gaat goed slapen, maar word rond 22.00 wakker en heeft dan de slaap uit tot een uur of 1.00. Ze ligt alweer een paar nachten bij ons in bed, zodat we toch iets kunnen slapen. Maar dan merk je pas goed hoe vaak ze op een nacht even wakker word, een kik geeft en weer verder slaapt. Normaal hoor ik dat niet, maar ja als ze in mijn oor ligt te kwekken...

    Sterkte met je migraine... Heftig hoor, ik kan me nog herinneren van mijn moeder hoe erg dat was. Bij haar was het hormonaal, nu ze door de overgang heen is heeft ze er nog maar heel zelden last van. Maar ja, dat is voor jou nog niet van toepassing... ;)

    @Jingels: You show them!! Doe ik ook altijd na de prikjes, even lekker drinken bij mama, in het volle zicht van iedereen. En normaal ben ik niet zo'n held, maar op het Cb met al die complimentjes durf ik wel... :D Eigenlijk moeten we gewoon een bordje meenemen: "Kijk, zo moet het!"

    @MG2009: Zo ken ik iemand die gestopt is met de bv omdat ze weer moest gaan werken (nou ja, wie kent er niet zo iemand) en haar collega's niet op wilde zadelen met extra werk doordat zij moest kolven... En als de bv nou niet lekker liep, kon ik me er iets bij voorstellen, maar het ging hartstikke goed! Helemaal geen aanleg problemen gehad, geen kloven, geen spruw, kindje groeide super enz. Ik snap dat gewoon niet... Dat heb ik ook heel voorzichtig tegen haar gezegd, (ik kan dat dan toch niet laten) maar goed, ieder zijn keus...

    @All: Ik heb net mijn laptopje uitgezwaaid. De aansluiting van de lader zit los en dat viel nog net (de 23ste verloopt die) binnen de garantie, dus maar snel opgestuurd naar de fabriek, maar nu moet ik het dus doen met manliefs computer. Gelukkig was hij wel zo aardig om hem even naar beneden te sjouwen zodat ik toch gewoon aan de keukentafel kan zitten.

    Al krijg ik echt het heen en weer van dat "ouderwetse" toetsenbord, het is net of ik op een oude typemachine zit te werken. Goeie workout voor mijn vingers en polsen, al voel ik het wel in mijn polsen nu...

    *telt af*

    Npog 10 wekrdagen en dan zoumijn laptopje weer terugmoeten zijn... Dat is trouwens 14 gewone dahen...

    PS: Zo gaat het typen dus als ik even niet oplet... :)
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Kreeg net een berichtje van zogelukkig dat dit topic gesloten was, maar blijkbaar alweer heropend? Zou het aan het aantal pagina's liggen, want ons slapeloze baby's-clubje was ook al gesloten...
    *gaat zo ff kijken of die toevallig ook weer heropend is...*

    @Bluesky: tja, of het hormonaal is of gewoon pure oververmoeidheid, weet ik niet. Eerder had het wel met m'n hormonenhuishouding te maken, maar ben toen bij de osteopaat geweest, die een hele ophoping van hormonen voor mijn lever heeft losgemaakt en toen was het met een paar behandelingen helemaal weg.
    Maar sinds kort dus weer terug, en waar het nu precies aan ligt... vermoeidheid wordt bij mij altijd migraine, maar m'n menstruatie is ook niet op orde (laatste cyclus was 15 dagen), dus wie weet is dat het ook gewoon wel...

    Hier trouwens ook een schoonzusje dat zonder problemen BV gaf en dus gestopt is vanwege werk en eigen lijf weer terug willen hebben... Tja, ik ga daar geen commentaar op leveren, zij heeft alle recht om dat zo te doen, maar echt, dat zou mijn keuze nooit geweest zijn. In haar geval nog wel begrip omdat ze nog een drukke peuter/bijna-kleuter rond heeft lopen, maar toch. Hihi, wel grappig: ze zijn dus per ongeluk weer zwanger geraakt, is iets fout gegaan bij ook een nog niet op orde zijnde cyclus na stoppen van de BV... als ze nou door was gegaan.... LOL

    Maar goed, daarvoor dus best begrip, maar ik word persoonlijk echt niet goed van die meiden die niet eens proberen hoe het is om BV te geven en op voorhand zeggen: Ja, dat past niet bij mij hoor! Ehm, hoezo? Je wordt toch MOEDER, je borsten gaan toch MELK PRODUCEREN?
    Dat zal ik iemand niet gauw in'haar gezicht zeggen trouwens, vind niet dat ik moet gaan lopen preken ofzo hierover, maar ik snap er werkelijk waar geen drol van. Ik bedoel: Tuurlijk is het een ontstellend gek idee dat er straks een kind aan je borsten ligt te lurken, dat had ik ook. Als je het nog nooit gedaan hebt, is dat gewoon een gek idee. Maar het feit dat er een kindje binnenin je groeit is minstens zo gek (en misschien nog wel veel raarder en in ieder geval veel groter om aan te wennen) en dat probeert toch ook de hele wereld, (nouja, uitzonderingen daar gelaten ;)).
    Maar goed, dat laat maar weer zien hoe triest het met het BV-klimaat in Nederland gesteld is... dat moeder-zijn en voeden zo van elkaar losgekoppeld is geworden.
    En zucht, ik word ook echt moe als ik mezelf moet gaan verantwoorden dat ik nog BV geef... Hoezo: weet-niet-hoeveel kids van dezelfde leeftijd krijgen toch ook nog een flesje opvolgmelk ipv een bekertje koemelk bij het eten? Als producenten aan alle kanten al beweren dat de opvolgmelk veel beter is afgestemd op je kleintje, dan is BV toch ZEKER nog een veel beter alternatief? Laat me dan lekker zeg! Niemand die er last van heeft toch? ;)
     
  10. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    En we zijn weer in de lucht! Snap er geen biet van, zal wel een ongelukje zijn geweest!
     
  11. MG2009

    MG2009 Niet meer actief

  12. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Haha, ik kan me daar ook zo over opwinden hoor!
    Ergste wat ik tot nu toe heb gehoord: "mijn borsten zijn van mijn man, die is een echte borstenman, alleen hij mag daaraan komen!!!".:$:$:$
    Die persoon rende al aan het eind van de zwangerschap naar de huisarts voor anti-stuwing-pillen, want alleen al het idee dat er iets "raars" met die borsten stond te gebeuren, daar werd ze helemaal gek van!
    Ik kan me daar nu echt helemaal niks bij voorstellen: he-le-maal niks! Ik wou dit zo perse en nu nog steeds; het is fijn, het is goed, het is het gewoon. Mijn man had het er van de week met een paar mannelijke collega's over. Hun baby's zijn een stuk jonger en de ene vrouw moest afbouwen omdat het kolven icm het weer aan het werk gaan de productie deed afnemen en de andere vrouw voedde al die tijd al met tepelhoedjes en dat was ook best frustrerend omdat die vrouw dat zag als een barriere tussen haar en haar kind. Snap dat ook wel. Heb ook de nodige opstartproblemen gehad, dus ben heel blij dat het nu zo makkelijk gaat! Wel grappig dat die mannen daar zo serieus over kunnen praten.
    Mijn man weet mentaal ongeveer wel hoe het voelt, dat omschrijf ik vaak aan hem en toen mijn zoontje laatst twee dagen weigerde, begreep hij het helemaal goed, maar laatst vroeg hij hoe het lichamelijk voelde. Ja, druk dat maar eens uit in woorden!;)
     
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik zou zeggen: jingles. Die is er al vanaf het begin en nu weer net een nieuw kindje aan de borst, ja, lijkt me goed.
     
  14. MG2009

    MG2009 Niet meer actief

    Eens! :D
     
  15. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Jep, ik vind ook Jingels :D

    @Zogelukkig: toch fijn dat je man er zo betrokken bij is enzo :)
    Mijn man is erg lief en steunt me ook enzo, en wat ik vraag van hem, dat doet hij ook altijd wel, maar snappen doet ie het allemaal niet echt en hij is ook niet zo'n man die daar nu zo over nadenkt, (echte IT-er, krijg je dat he? ;)).
    Maar dat argument van: mijn borsten zijn van mijn man. Ehm, pardon hoor, maar als ze VAN iemand zijn, dan toch altijd nog van MIJ :D En IK bepaal wat ermee gebeurt en niet ;)
     

Deel Deze Pagina