Vandaag geef ik 2 maanden bv aan m'n mannetje en wat ben ik blij en trots daarop. Leander zit nu op 7 voedingen per dag. 's avonds om 20 uur krijgt hij z'n laatste voeding en om 3 uur 's nachts krijgt hij z'n nachtvoeding. Heb al geprobeerd om hem rond 23u wakker te maken om zo de uren eventueel wat op te schuiven, maar ook dan komt hij om 3u 's nachts voor een voeding. Dus laat ik hem nu maar gewoon slapen. En ik geniet eigenlijk best wel van die nachtvoeding, vind het wel iets hebben, zo lekker gezellig, wij tweetjes, onder het warme deken. Nu probeer ik ook nog altijd eens te kolven voor ik naar bed ga. In november moet ik terug gaan werken en zou dan graag ook 's avonds nog willen proberen om een voeding te kolven, dus nu alvast maar gaan oefenen. Ik zie er echt tegenop dat ik binnen een grote maand weer moet gaan werken. Niet voor het werken zelf, maar gewoon omdat ik m'n mannetje dan niet meer zoveel aan de borst zal hebben. Ik geniet daar echt zoveel van.
Gefeliciteerd Kathy! En geniet vooral lekker verder. Ook straks als je weer aan het werk bent heb je nog de mooie momenten met je kindje aan de borst al zijn het er minder. Ik vond het in het begin prima om te kolven en de rest thuis live te voeden maar het kolven begint me nu tegen te staan. Het gaat wel heel goed en duurt ook niet lang maar ik ben het gewoon zat om met kolftas te slepen en m'n werkzaamheden te onderbreken. Ik wil niet stoppen omdat het borstvoeden zelf zo leuk (en goed!) is maar ik denk erover om over een maand de voedingen overdag af te bouwen zodat ik langzaamaan kan stoppen met kolven. Iemand ervaring mee?
Helaas heb ik er nog geen ervaring mee. Kan wel begrijpen dat je het kolven wat beu begint te raken. Wil je dan kv in de plaats gaan geven? Ik hoop dat iemand je wat kan helpen ivm je beslissing.
tja.. dat wordt dan een combi bv/opvolgmelk en bijvoeding? in ieder geval maar heel langzaam overschakelen en nu nog even volhouden...
@Kathy: gefeliciteerd! Weet je nog 6 weken terug......... en nu alweer 2 maanden, nu wordt het pas echt leuk! @Geke: ik vind het altijd wel wat hebben, een rustmoment waarbij ik in gedachten helemaal bij mijn kind ben . Ik doe 3 kwartier over een kolfbeurt. Maar ik werk dan ook maar 2 om 3 dagen. Ik kan je niet helpen sorry!
hey jingles. toch bedankt. ik heb mn vraag maar even op het borstvoedingsforum gesteld. ik ga proberen vanaf 6 maanden nog maar 1 keer te kolven. ik denk dat ik dan zelfs genoeg bv heb (kolf 's ochtends ook nog altijd 1 borst). hoop dat dat goed gaat en dat ik het op die manier nog weer een paar maanden volhou en anders verzin ik wel weer wat anders.
Werd ik gisteren gebeld door mijn lk. Ze kwam mijn dossier tegen en vroeg nog even hoe het ging. Nou is dat geen top lk ?! @Geke: eigenlijk afbouwen maar eigenlijk toch ook weer niet ? Mischien nu even doorzetten omdat je het niet zeker weet. Mischien denk je er straks weer anders over, of weet je het echt zeker straks.
Geke, ik hoop dat het lukt! Nemo, wat leuk dat ze nog even belde. Gelukkig kon je zeggen dat het goed gaat!
Nemo: leuk van je LK! ja, het komt misschien wat tegenstrijdig over maar ik probeerde een oplossing te vinden voor het kolven zonder af te bouwen/te stoppen... nu ga ik dus 1 keer kolven op de dagen dat ik werk (ben 3 dagen van huis) en op de overige dagen gewoon aanleggen 5/6 keer. hoop dat ik op die manier nog een poos bv kan geven.
Hallo allemaal! Vandaag alweer 6 maanden en 2 dagen borstvoeding whoehoe! Bijvoeden gaat best goed, ben zaterdag begonnen zodat m'n man er in ieder geval bij kon zijn. We geven 2 hele stukken peen en 2 stukjes geprakt met een beetje bv, wel stukjes dus niet gepureerd. Ging best goed moet ik zeggen, de eerste twee dagen kokhalsde ze en had wat last van wegtrekkers maar nu haast niet meer. Zal van de week nog ff een foto in m'n album zetten, heb er nu ff geen tijd voor. Heb lekker vakantie gehad, helaas weer aan de slag.
@Stranger: ik meende dat het bij jou al fout was voordat je bij een lk was ? Of heb je gewoon geen goede adviezen gekregen van je lk ? @Paprika: gefeliciteerd ! En succes met de bijvoeding, komt wel goed zo te lezen.
Oh ja het zat al niet goed toen ik bij de lk kwam daarom was ik ook bij haar . Jarik hapte wel maar zoog niet. Zij heeft er niets over gezegd, niets over een borstvoedingshulpset, vingervoeden enz. Ook zei ze niets over de fles waar we hem noodgedwongen (omdat ik het niet trok) mee bijvoeden. En s nachts hoefde ik niet te kolven. Ben blij dat ik naar dat laatste niet geluisterd heb zeg. Nee bij een volgende zoek ik een andere lk.
Gefeliciteerd Paprika! Kiki jij mag ook blij zijn hoor... elke reden om iets te vieren moet je aangrijpen (aldus mn oma, feestbeest eerste klas ) Het begin is het moeilijkste. Ik dacht na elke maand van weer een maand voorbij... met 6 maand was het het grootste feest en nu tel ik niet meer echt.. pas met 12 mnd vieren we het weer denk ik en dan ook maar meteen goed met taart en kadootjes (voor mn zoon) Ipv zn verjaardag vieren we dan dat hij 1 jr bv krijgt Las gisteren op lokale tv zender dat zeeuwse moeders nog minder dan het landelijk gemiddelde bv geven en als ze geven eerder stoppen. Maar 15% geeft 6 maand bv of langer. Verder las ik ook nog een stukje dat bv het meest gegeven wordt voor wat oudere moeders met een hogere opleding... wel grappig dat ik dan 22 ben en maar mbo heb. Verder geven meer moeder bv als ze langer dan 38 weken zwanger zijn geweest (bij de laatste was het 37wk) Belangrijkste redenen om te stoppen waren voor de zeeuwse moeders 1. baby kon niet goed aan de borst drinken (23%) 2. te weinig melk (21%) 3. bv kwam niet op gang (14%) Vind zulke dingen toch altijd wel interessant.