Dat is het enige goede uitgangspunt! Bij mij warenhet eerst ook nog weken, en zit nu al over de 4 mnd, het gaat zo snel en wordt alleen maar makkelijker Mij is verteld dat je gerust melk van meerder kolfbeurten bij elkaar kunt doen als het maar dezelfde temp is. Dus als je afgekolfde melk in de koelkast zet en bij de volgende kolfbeurt weer eerst de melk in de koelkast zet dan kun je daarna de melk samen doen en invriezen. En alsje wat langer kolft lukt het je op een gegeven moment ook wel om een hele voeding te kolven
je mag wel van verschillende kolfbeurten bij elkaar invriezen mits het dezelfde temperatuur is. Daarbij moet de oudste melk binnen 24 uur ingevroren worden. Dus als je de opbrengst van 2x kolven in de koelkast op dezelfde temperatuur laat komen, kun je het samen invriezen. Je kunt ook in ijsblokjes invriezen. Dat is makkelijker te doseren (1 blokje is 10-15cc) en het ontdooit sneller. Je kunt hiervoor ijsblokjeszakjes gebruiken of ijsblokbakjes. De blokjes kun je later uit de bakjes drukken en in een diepvrieszakje bewaren. Heb je trouwens al geprobeerd of je kindje de melk op kamertemperatuur lust? Hier gaat dat prima. Zlefs recht uit de koelkast drinkt hij zo op. Dat scheelt weer met warmmaken...
Kijk dames, dat scheelt een hoop werk, en ik heb al een hele la vol half gevulde flesjes...hahahaha, gekke ik (en maar flesjes kopen). Zeker die tip over de ijsblokzakjes ga ik zeker uitproberen. Echt onwijs bedankt. Nu op naar de zes maanden!
En op kamertemperatuur drinkt meneer het wel. Maar het lijkt erop dat als het wat warmer is, hij minder spuugt.
Ik giet het trouwens met een trechtertje die je uit kunt koken in de ijsblokjeszakjes. Dat scheelt een boel. En je kunt ze lekker stapelen.
Tja ik heb een "kleine" beer... en zelf blijkbaar slagroom.... Als je op de CB curve kijkt zit hij hoog in de lijn, maar op bvcom groeicurve ruim eronder.... gelukkig doen ze niet moeilijk! Alles is in verhouding zeggen ze.. mooi dan! zit overigens nu pas op 2 voedingen vandaag...
goede tip van dat trechtertje! Zat zelf al zo moeilijk te doen en er ging toch wat melk naast het zakje Hoop wel dat het daarna makkelijk in het flesje te krijgen is, want ook daar loop ik nog mee te klooien.
Vandaag tot nu toe alleen nog maar een lieve, rustige baby gehad, die niet schreeuwt. Een half uur geleden de borst gegeven, en meneer was tevreden met één borst, is ook de eerste keer dat ik dit meemaak.
Toen ik hier m'n vraag gesteld had aan de LK, heeft ie vanaf de dag erna, veel minder gaan spugen. Nu spuugt hij amper nog.
Ik giet de melk altijd in een ijsblokzakje met de borstschelp (heet dat ding zo ?) van mijn kolf. Even klagen: ik zit nog steeds op minimaal 8 voedingen vaak. Meneer slaapt niet door komt 3 tot 4 keer soms. Ook wel eens 2 keer. Baal er wel eens van. Hij heeft wel een periode gehad dat hij wel doorsliep. Niet dat dat moet hoor, ga ook zeker niets forceren maar zou gewoon wel eens fijn zijn. Zo dat ben ik even kwijt.
hee dat is ook een goeie tip . IIk was nl ook altijd hiermee aan het klooien. Ik heb die s-flessen van difrax en daar kun je de bodem van losdraaien en dan kun je 'm zo vullen met melkblokjes maar er passen er bij mij op die manier niet genoeg in. Maar ik gebruik de klontjes ook meestal om mijn diepvriesflesjes aan te vullen tot de jusite hoeveelheid. Nou dan mag je terecht even klagen hoor Lijkt me reuzevermoeiend. Voel me zo een beetje verwend, Isa slaapt nl sinds ze 10 weken is door en vanaf die tijd ook maar 5 voedingen per dag Heb je zelf een idee waar het aan zou kunnen liggen? Heb je zelf ook het idee dat hij meerdere kleine beetjes drinkt of drinkt hij juist veel meer dan voorheen? Is hij wel gewoon wakker tijdens het drinken, of wordt hij wakker vd honger maar is hij eigenlijk nog te moe om te drinken? Je anders misschien eens de laatste voeding in een fles aan kunnen bieden, is wat makkelijker drinken voor hem, misschien kan hij dan meer op zodat hij langer slaapt. Maar ja ik zou ook niks gaan forceren. Hij zal het op den duur toch echt wel gaan leren denk ik. Kom op meid nog even volhouden!
Ik heb wel het idee dat hij elke keer behoorlijke hoeveelheden drinkt. Aangezien zijn luiers telkens heeeel nat zijn. In een fles aanbieden zie ik niet zitten omdat hij niet wil. Tenminste bij ons niet bij de oppas gaat het, maar ook zeker niet super. Hij is wel wakker en ik heb ook niet het idee dat hij wakker wordt omdat hij honger heeft. Soms wordt hij ook wakker en wil hij niet drinken (laatste tijd). Over een maand maar eens beginnen met groenten e.d. mischien als hij daar wat meer van eet dat hij dan ook wat minder vaak komt. Eigenlijk vind ik het ook niet heel erg, maar doorslapen lijkt mij zo fijn. Gewoon niet op de klok kijken en niet tellen helpt al.
Idd gewoon niet tellen... hier met 8 maand nogsteeds ong. 4 tot 7 voedingen per 24u waarvan bijna altijd 1 nachtvoeding. Gelukkig drinkt ie wel een beetje door. Als we thuis zijn een hele dag wil hij ook veel vaker dan waneer we weg zijn. Hier is nogsteeds geen voeding vervangen door iets anders ondanks dat hij nu fruit, boterhammen en avondeten + toetje krijgt... is gewoon duppelop voor hem.
Nemo Was inderdaad ff vergeten dat hij niet zo goed uit een fles dronk. Maar de voedingen niet tellen is inderdaad het beste. Wel vervelend lijkt mij als hij snachts ook wakker wordt en niet wil drinken. Slaapt hij dan wel weer snel in of blijft hij (en jullie) lang wakker? Misschien is hij inderdaad wel langzaam toe aan wat ander voedsel. Succes ermee, en denk vanacht (en de komende nachten) er maar aan dat je in ieder geval niet de enige mama bent die haar kindje aan het voeden is. Hielp bij mij tenminste altijd
he, vervelend maar dat verklaart wel het vele drinken he! hoop dat je een beetje uit kunt rusten desondanks. Hoe gaat het met de rapley? @Nemo: kan me voorstellen dat je daar even over wilt klagen! lijkt me zeer vermoeiend en heel knap dat je zo goed volhoudt! weet niet hoe dat gaat met bijvoeding... of dat helpt bedoel ik. Jonathan slaapt meestal door, wordt wel eens wakker maar zoekt dan de speen. Hij drinkt nooit meer 's nachts maar ik bied het ook niet aan, duik zo snel mogelijk weer m'n bed in Wij zijn begonnen met de eerste hapjes. Voor 6 maanden maar ik en hij vonden het tijd. Had hem kleine stukjes broccoli gegeven en die ging ie heel gretig opeten maar vond ie wel heel vies aan zn koppie te zien. Hij at dapper door maar uiteindelijk kwam alles er weer uit. Toen een dag later maar banaan met melk geprobeerd en dat ging een stuk beter, paar hapjes gehad. Denk dat het nog wel even duurt voordat ie echt eet.
Nemo, respect voor jou hoor. Ik vind 1x in de nacht en soms 2x in de nacht al voeden zwaar en Leander is dan nog eens jonger dan jou kindje. Logisch dat je dan eens komt klagen, dient dit topic ook voor. Deze avond een rustige avond, Leander ligt nu in bedje. Eerder deze avond heeft ie eventjes geschreeuwt, maar niet zo erg als de dagen ervoor. Nu is hij mooi stil, hopelijk blijft het zo.
@Nemo: kan me voorstellen dat je ervan baalt, maarja wat kan je eraan doen? Hoe lang drinkt hij per keer of is dat verschillend? Aangezien we een even oud kind hebben ter vergelijk: Jelte slaapt van 20.00-06.00 ongeveer. Dan een minuut of 20 voeden, dan slapen tot een uur of 08.00. dan eruit en wederom voeden ongeveer een kwartiertje. Rond 10.00 uur naar bed tot een uur of 12. Voeden ong. 15 minuten, en dan leg ik hem meestal om de 2 -3 uur aan tot 19.00 uur tussendoor slaapt hij dan nog een uurtje, dan is het clusteren tot hij aan de borst in slaapt valt. Ik denk dat toch nog zeker 6 voedingen per dag geef, en dan kolf ik de 7e nog af. Maar ik mag inderdaad mijn handen dichtknijpen dat Jelte doorslaapt. Heeft hij zelf zo geregeld.