Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Pff nemo.... zo vaak per nacht... kan me voorstellen dat jij ondertussen wel eens een nachtje wil doorslapen! En precies wat spijkervrouwtje zegt... ik dacht ook altijd aan dat er vast ergens iemand anders ook zat te voeden.. toen Steven nog bij ons op de kamer sliep (wij slapen aan de straat kant) hoorde ik vaak als ik aan het voeden was s nachts 1 of 2 andere kinderen ook huilen en was het opeens stil... kregen vast ook lekker eten dacht ik toen :)
    maar goed, daar heb je niet veel aan.
    Steven heeft af en toe ook dagen dat hij s nachts een paar keer wkker wordt, maar meestal is hij dan 20 min zijn stem aan het oefenen en valt hij weer inslaap. Soms wil hij wel drinken... ik wacht gewoon lekker in mijn bedje, totdat ik weet wat hij wil (of denk te weten wat hij wil ;) )

De laatste week zitten we in een super ritme.... slechts 3 keer wilde hij om 5 uur drinken om daarna weer tot een uur of 9 door te slapen... de laatste 3 dagen komt hij pas om 9:15 of zelfs nog later, maar 9:15 vind ik laat zat als hij om 22:30 zijn laatste voeding heeft gehad...

ons "ritme"

soms 5:00 voeden, direct weer slapen
    9:15 voeden, knuffelen en spelen
    10:45 -12:30 slapen
    12:30 voeden, knuffelen en spelen
    14:00-15:00 slapen
    15:00 v,k,s
    16:30-17:15 slapen
    17:15 v,k,s
    18:45 badje + "slaapmutsje"
    19:15 slapen
    tussen 22:00 en 23:00 wakker maken voor voeding

zo ongeveer is ons ritme.... in ieder geval de laatste 2 dagen

ik besef wel dat dit een heel luxe ritme is!

Nemo, er komt echt weer een nacht dat jij kan doorslapen!

2. Rasjuh

Rasjuh Lid

3 okt 2007
    7
    0
    0
    ik geef nu al 7 maanden bv alleenhij heeft tanden dus binnekort ga ik stoppen want het doet echt zeer en hij sit me dna oook aan te kijken van mama kijk en dan bijt hij hahah egt een boeffie maar ben zekker trost op me zelf !

3. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Nemo: ik leef erg met je mee hoor! Wat een gedoe he? Knap van je hoor :) Heb nu 2 spooknachten achter de rug en voel me gebroken, hoe hou je dit vol zeg! Nou ja inderdaad niet teveel over nadenken en met ons zijn er meerdere midden in de nacht ;)

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Vanochtend naar het cb geweest en meneer weegt nu 9870gram.

Voor de verandering waren ze gematig positief. Hij was zo goed gegroeid dat ik nog wel ff mag wachten met pap geven... :rolleyes: Nouja was ik toch al niet van plan maar deze keer geen gedoe. Alleen die nachtvoeding he, als ik het fijner vind om savonds kv te geven mag dat van hun ook echt wel :rolleyes:

Verder niks te melden... gaat nu alweer een hele poos gewoon goed. Bn nu langzaam het kolven savonds aan het afbouwen. Denk dat de boel nu wle stabiel genoeg is. Ik kolf nu om de paar dagen savonds nog een keer maar gebruik de afgekolfd melk bijna nooit, mn dochter drinkt nu de vriezervooraad een beetje weg want anders moet ik weggooien. Van het weekend ga ik er maar eens pannekoeken van bakken dan mnag Gobe zn eerste pannekoek eten :)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Meiden bedankt hoor. Vanacht kwam ons kereltje om 2.30 en daarna om 7.00 uur (ik moet hier maar eens vaker klagen mischien helpt dat ;) ) Het gekke is trouwens dat hij eerder alwel een periode gehad dat hij wel doorsliep.

@Rasjuh: Hier http://www.lalecheleague.nl/images/PDFb ... 2006-4.pdf staat een heel stuk over bijten. Mischien heb je er toch nog iets aan.
    @Zeeuwsmeisje: durven ze bij jou nog met het advies van kv aan te komen ? Wat heb jij erop gezegd ?
    @Jingels: hier niet echt een ritme. Ons kindje slaapt overdag ook niet zo lang als Jelte zie ik.
    @Spijkervrouwtje: ons kereltje slaapt meestal wel weer snel (gelukkig)

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    pfff ik ga hier nooit meer een schema neer zetten... vandaag heeft ons boefje overdag bijna niet geslapen, 1 keer een uurtje en 1 keer 30 minuten.
    Net ook drama om in slaap te komen... om 18:00 uur had hij weer een mega poepbroek, tot halverwege zijn rug, dus in badje terwijl hij al moe was en daarna nog een slaapmutsje.... om 18:30 lag hij in bed, leek goed te gaan en toen na 15 minuten opeens krijsen. Nu een uur later is hij eindelijk stil. Ik kon hem niet stil krijgen, hij bleef maar krijsen.... op een gegeven moment was hij eindelijk iets rustiger nadat ik een muziekje op zijn kamer had opgezet en toen aan de borst gehangen... paar slokken en toen was meneertje eindelijk vertrokken..... voorzichtig in bed gelegd en nu maar hopen dat het goed blijft gaan.
    Juist natuurlijk nu ik vanavond alleen ben.... ik krijg Steven s avonds vaak alleen aan de borst stil, terwijl mijn vriend hem wel met een speentje (moeten we vast houden, anders lanceert hij hem) of vinger stil kan krijgen.

moest ff mijn verhaal kwijt hoor... sorry...

Ik vind het altijd zo moeilijk als hij niet in slaap lijkt te komen... helemaal als we ergens anders zijn word ik daar wel eens wanhopig van...
    en het weerhoudt me er ook van om eens een avondje weg te gaan en iemand op te laten passen.....
    we zijn nu pas 1 keer een avond weggeweest en toen hebben mijn ouders opgepast.... slapen ging toen prima, hij gaf geen kik en was zo vertrokken.... vreemde ogen dwingen?

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Liefzonnetje: daarom zijn we hier hé, om je verhaal eens kwijt te kunnen.
    Gelukkig is het meestal wel te doen met Leander 's avonds, want ik zit altijd alleen 's avonds. M'n man doet nachtwerk.

Ik vroeg mij af wat voor schema jullie kindjes ongeveer hadden toen ze de leeftijd van Leander hadden.

En de slaapjes tussendoor, deden jullie kindjes die dan al in hun kamertje op deze leeftijd of niet? Wij hebben hier een wieg in de woonkamer staan, maar soms heb ik het gevoel dat Leander niet genoeg zijn slaap kan vinden overdag in z'n wiegje.

En hoe hebben jullie kindjes gereageerd op hun eerste prikjes? Ik ben echt benieuwd naar deze nacht.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tja, ik plan niet eens wat 's avonds omdat ik weet dat ik een clusterend kind heb. Als wij 's avonds een verjaardag hebben dan ga ik eerst een half uurtje en dan gaat mijn man ( moet het wel in de buurt zijn).

Ik bekijk het maar zo, het is tijdelijk en nu hebben ze ons gewoon nog nodig. Over een jaar is het weer anders ( hoop ik).

@Kathy: Jelte sliep met 9 weken een uur tot ander half uur na een voeding en dan sliep hij overdag nog zo'n 2,5-3 uur per keer.
    's Nachts sliep hij van 23.00 tot een uur of 3-4.
    Hij had minstens 8 voedingen per dag. Hij slaapt vanaf dag 1 op zijn eigen kamer, ook overdag altijd naar zijn eigen kamer nooit in de kinderwagen. Maar dat is gewoon mijn eigen inzicht.

De prikjes heeft hij tot nu toe geen last van gehad.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gobe sliep die leeftijd nog bijna altijd van voeding tot voeding...

slapen gebeurde meestal in bed omdat het anders zo onrustig is als mn dochter door de kamer loopt te tetterren. Ik zat toen op 9 tot 12vvoedingen denk ik waarvan 2 snachts

Ik heb de prikjes later gegeven, nooit een reactie op gehad.

Wat vervelend liefzonnetje. Ik ging vrij snel savonds wel eens sporten, vanaf 6 wk dacht ik. Dan voede ik voor ik doorging, ging sporten, mn moeder pastte op en zat dan met m op schoot en als ik terug kwam kreeg hij zn laatste voeding en ging naar bed. Nu plan ik savonds dingen altijd pas na 19.30 dan ligt ie gewoon netjes in bed.
    Ik krijg m trouwens ook bijna nooit stil zonder borst hoor, mn man wel... die doet iets met wrijven over zn buikje en hoofdje maar als ik dat doe blijft ie net zoalng onrustig tot hij de borst krijgt.

Ik ga zo nog maar eens een late avond voeding geven... doe het al maanden niet meer maar omdat hij vanacht 2x kwam. Hoop dat als hij zo nog ff bijtankt hij daarna het tot zeker een uur of 6 volhoudt...liefst wat langer.

@Nemo, ik kreeg niet echt het advies hoor om kv te geven maar was meer zo van dat het wel mag van hun (alsof je toestemming gaat vragen daarvoor)... het hoeft niet maar als ik me er fijner bij voel hebben ze daar aaaaaaaalle begrip voor. Toen ik vertelde dat het volgens mij sneller is om m ff gauw te voeden dan naar beneden te gaan, fles te maken, fles te geven (owja hij drinkt amper uit een fles... zie je me al bezig om 2.00 met een bekertje :rolleyes: ) zei ze dat ik het zelf maar moest weten... Denk dat we gewoon elke keer zo'n gesprekje hebben totdat ik stop met bv :) Kan dus nog wel ff duren...

10. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    hmmmmmm vandaag was Mira voor de 2e wendag bij het kdv. Ze wilde echter niet de 150 cc in 1 keer opdrinken daarzo en thuis gekomen bij de volgende fles liet ze 60 cc staan (die ik dus wegmoest gooien, echt balen). Ik hoop dat ze dit niet vaker gaat doen, want dan krijgt ze echt tekort binnen.....

sorry dit moest ik even kwijt, baalde ervan omdat ik zo mijn best doe met het kolven, maarja! Nu maar effe bijkomen met dochter lief! Het is niet zomaar wat om haar naar het kdv te brengen!

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Waarom krijgt ze dan tekort denk je?

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ben ik ook weer eens, niet alles terug gelezen.Hier ook weer de nodig nachtvoedingen achter de rug. Als ik reken van 20 uur tot 8 uur dan heeft ze meestal 3 a 4 voedingen nodig. Wordt er heel erg moe van. Vaak komt ze rond 5.30 uur en om 6 uur gaat mijn wekker, dan ben ik dus om 5.30 uur al op en is de dag heel erg lang.

Op het advies van het CB geef ik nu weer een avondvoeding. Om 23 uur ktrijgt Annika nu een fles BV van zo'n 180 cc, die gaat helemaal op en dan slaapt ze redelijk door tot een uut of 5. Als ik geen fles geef komt ze om 2 uur en rond 6 uur.

Helaas kolf ik niet voldoende voor de avondfles én het KDV, dus daar moet ik een oplossing voor gaan bedenken.

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Loeki, kan best begrijpen dat die nachtvoedingen zwaar zijn als je terug gaat werken. Dat is ook zowat m'n schrik als ik binnen een maand opnieuw moet gaan werken. Nu vind ik het niet zo erg, maar eens ik terug zal moeten gaan werken, zullen die nachten me wss wel zwaar opbreken. Hopelijk lukt het nu met die avondfles te geven en slaapt Annika zo toch door.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik hoop het echt Kathy. Annika kwam idd om nachtvoedingen toen ik weer ging werken. Dat had ze onmiddelijk door. Las hier bij de LK op het forum dat dat idd vaker voor komt, helaas wel erg vermoeiend. Ik doe echt mijn best om het geen invloed op mijn werk te laten hebben, maar dat is neit altijd makkelijk. Ik ben al eens tijdens het kolven in slaap gevallen :)

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Best wel te begrijpen dat het erg vermoeiend is. Ik ga nu nog niet terug gaan werken en voel het soms al dat de nachten me zuur opbreken.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wanneer ga je weer beginnen?

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    IK was vorige week op het KDV en daar kreeg een andere baby ook BV. Kleine kwam in de ogen van de leidsters wel erg snel voor een volgende voeding "de voeding is ook wel erg waterig, die zal wel niet goed genoeg zijn." was het commentaar. ik kon het niet laten om te zeggen dat de melk heel waterig kan lijken, maar dat deze echt wel goed is. Pfff, ze zullen maar zo over je BV en je kind spreken zeg.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Loeki: volgens mij had ik die leidster ter plekke "bijgeschoold". PFFF je zal maar een moeder zijn die er niet zoveel van af weet en niet zo stevig in haar schoenen staat.
    :evil: kan ik er van worden !

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Loeki, goed dat je dat gezegd hebt zeg!

Maar eh... waarom geef je een fles gekolfde melk? En niet gewoon aanleggen?

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat heeft twee redenen.

Als ik 's avonds voed krijgt ze gewoon niet genoeg om de nacht door te komen en komt ze 4 uur later toch weer en dat breekt me op als ik 's morgens weer om 6 uur op moet.

Ook kan mijn man haar om 23 uur een flesje geven, als ik moet werken lig ik vaak eerder in bed dan hij.

Deel Deze Pagina