Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ah ok. Het leek mij makkelijker om gewoon aan te leggen maar dat is het waarschijnlijk dan niet in jouw geval...

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik lig al lekker op een oor als zij een flesje krijgt. Ze kan dan ook lekker blijven liggen, ze drinkt hem in haar slaap op, zo'n lief gezicht :)

3. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Misschien is dit ook wel mijn eigen angst......Maar als ik het bereken dan krijgt ze 6 voedingen en heeft ze ongeveer 150 cc nodig. Dus als ze dan 2 keer de helft daarvan drinkt, dacht ik dat ze tekort kreeg.......Ik hoop maar dat ze de schade heeft ingehaald later ;)

En ik hoop heel erg dat ze morgen als ze voor het eerst een hele dag naar het kdv gaat wel goed gaat drinken :(

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar je weet niet hoeveel ze aan de borst gedronken heeft toch. En die berekening is ook maar een richtlijn. Bij ons ging hij echt niet op, ons manneke dronk véél meer...

je zou ook kunnen kijken of ze kleinere flessen wil, dan hoef je ook niets weg te gooien. En misschien drinkt ze er dan drie...

Enne... meestal is het zo dat als ze slecht uit de fles drinken, zehet later bij jou inhalen. 's Nachts bijvoorbeeld :(...

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ster, hier wordt uit een flesje ook heel weinig gedronken.... 120 ml soms meer.... maar ook wel minder.... heb het idee dat hij dan bijtankt als ik er weer ben.... tja een echte man die niet van nep-tieten houdt denk ik dan maar ;) ! ;)

6. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    moet ff mijn verhaal kwijt....

afgelopen zaterdag had ik weer een keiharde borst die erg pijnlijk was en helemaal tot mijn oksel en bovenarm door trok.. ik weer bang natuurlijk voor BO... dus warme compressen, kwarkcompressen, proberen te kolven (kwam max 20ml uit ook met neusspray) heel veel aanleggen en we waren ook nog eens bij mijn ouders omdat mijn vader jarig was... nou ik niet happy dus. De ellende heeft ruim 17 uur geduurd en s nachts om 5 uur heeft mijn kleine schat het eindelijk opengedronken! Wat was ik blij zeg! De druk eraf en daarna kon ik ook nog kolven, 160ml er nog meer uit....
    Maar nu is mijn kleine man ziek... gisteren ziek geworden, koorts leek vanochtend wat gezakt, was nog maar 38. Maar nu al weer 38,6 terwijl hij 1 uurtje opgeweest was en de rest alleen maar geslapen. Hij slaapt, drinkt (moet ik hem voor wakker maken) en kijkt heel duf uit zijn ogen, lacht gelukkig wel af en toe naar me en zuigt opeens op zijn duim.... schattig gezicht.
    Zijn hoofd optillen doet hij niet, draaien ook niet, hangt een beetje tegen me aan als hij een boertje moet laten, terwijl hij normaal ALLES in de gaten wil houden en heel actief is...
    Tis zo zielig om te zien... de 3de keer al in 1,5 mnd tijd.....

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wahahahahahaha, wat moet ik nu van mijn manneke denken?

:) :) :) :) :)

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Stranger: je hebt borsten en je hebt billenmannen. Die van jou is dan dus overduidelijk een billenman ;) :)

9. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hahahaha zullen we dit over 18 jaar eens checken ;)

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    zo, heb even wat bij gelezen. wij hebben lekker uitgerust dit weekend en Jo heeft zich prima vermaakt met z'n opa. Lekker geslapen in z'n nieuwe logeerbed en netjes AL z'n melk opgedronken inclusief de reservebekers. pff, gelukkig net genoeg meegegeven dus. Hadden zondagavond nog even een akkefietje toen we naar huis wilden en de autosleutels in de GESLOTEN auto lagen waarin ook de koelbox vol melk van het weekend en mijn kolven! AAAH... dus manlief heen en weer gereden met een andere auto om de reservesleutel te halen. Zal me toch niet gebeuren dat ik het hele weekend zit te kolven en dan de hele voorraad bedorven is! Gelukkig weer goed gekomen.

@liefzonnetje: gaat het alweer wat beter? wat zielig klinkt ie!

@loeki: lijkt me zeer vemoeiend. goed dat het wel een beetje werkt om d'r een extra flesje te geven. Zet em op he! ;)

haha, en wat borsten- en billenmannen betreft: die van mij drinkt zowel uit fles als aan de borst gretig ;) checken over 18 jaar is een goed plan! zou best es wat in kunnen zitten.... :)

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ohhh Geke, daar zou ik nu echt finaal van in de stress schieten zeg, zo'n situatie met de sleutels! PFff gelukkig goed afgelopen!

Ik zat trouwens eens na te denken over de titel van dit topic.
    Eigenlijk ben ik helemaal niet trots dat ik bv geef.
    Eigenlijk vind ik het heel normaal.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben wel trots, vanwege het feit dat ik het ervoor over heb hem het beste te geven, daarnaast vind ik dat de normaalste zaak van de wereld.

En voor dat je het weet geef je alweer 5 maanden uitsluitend BV, of niet Nemo? ;)

13. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hmm, ja, snap je wel stranger.

ik vind het ook normaal maar ben toch ook trots dat ik doorgezet heb op de momenten dat het moeilijk was.

inmiddels ga ik makkelijk de 6 maanden halen, heb me ooit voorgenomen dat ik in ieder geval 6 maanden BV wilde geven. merk dat ik daar wel rustig van word. zo van, nou, dat heb ik gehaald en verder zien we wel en is alles meegenomen. ik ga door met zoveel mogelijk bv geven (omdat ik dat LEUK vind! :)) maar ga minder moeite voor de minder leuke dingen doen. dus nog maar 1 keer kolven op t werk en 1 keer 's ochtends 1 borst en niet meer extra kolven thuis als ik te weinig heb. voorlopig vul ik het zo nodig aan met mn vriezervoorraad en als die op is ga ik aanvullen met kv.

14. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Nee helaas is hij nog steeds ziek. Koorts blijft rond 39 hangen tot nu toe... als het morgen nog steeds zo is, ga ik toch maar eens de huisarts bellen. Of vinden jullie dat niet nodig? Hij heeft dan 4 dagen koorts van rond 39.

Kwam vandaag terug uit werk, lag Steven in de box (in zijn pyama) met mega rode konen en keek heel erg lodderig uit zijn ogen, maar ik kreeg wel heel veel lieve lachjes van hem.... smelt! :)

alarm hier...

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Stranger: eigenlijk is het ook normaal. Maar als ik dan bij het CB ben en ons kereltje is weer gegroeid dan denk ik wel van WOW toch maar mooi op mijn melk, en dan ben ik zeker toch wel trots !
    @Jingels: 5 maanden en 1 dag he ;)
    @Geke: idd nog maar even voor jou en dan al 6 maand.
    @lz: jij hebt trouwens wel vaker last van (bijna) bo, wil je er niet eens iets aan doen ? En beterschap voor je kereltje. En contact opnemen met de ha kan nooit geen kwaad. Waar je wel op moet blijven letten is of zijn luiers nog nag genoeg zijn, als dat niet het geval is dan gelijk aan de bel trekken. Ook als hij suf wordt gelijk aan de bel trekken.

16. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    goeiemorgen.. na een zeer vermoeidende nacht, lijkt het tij hier gekeerd. Steven heeft nog iets verhoging 37,7 en ligt weer een beetje actief te doen in de box!

Nemo, hoe wil je iets doen tegen bijna BO? Als je tips hebt, zijn die enorm welkom!
    Wat ik zelf denk, is dat het komt door de borstschelpen van mijn kolf die uitgelubberd zijn en niet goed meer vacuum trekken, want het is elke keer nadat ik een dag gekolfd heb.... (nu 2 keer en 1 keer echt BO gehad) Gisteren had ik ook weer een behoorlijk grote harde plek... maar die dronk Steven direct met de eerste voeding open!
    Ik heb nieuwe schelpen besteld, dus hoop dat het dan weer beter gaat!

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bedoel je die plastic dingen die los bij een kolf zitten, van dat silliconenspul? Hier gebruik ik ze nooit, werkt veel beter zonder. Ga altijd een naar gevoel tijdens/na het kolven.

Hier ff een verstopping... kwam Gobe vorige week nog 2 a 3x per nacht nadat ik hem nu helemaal volstop savonds met 2 volle borsten en nog wat afgekolfde melk (hij voelt daarna ook echt veel zwaarder) slaapt hij beter en langer. Denk gewoon dat hij dus te weinig had. Merk ook dat hij qua bijvoeding meer vraagt, het vervangt nogsteeds geen bv maar hij eet het gewoon allemaal extra.

Maar doordat hij nu 2 nachten goed heeft geslapen heb ik nu dus een verstopping, erg pijnlijk weer. Al warme douchen gehad, gekolfd, vaak aangelegd met zn kin de juiste kant op maar nog niet over... hoop maar dat het gaauw voorbij is. Wel typisch dat elke keer ik een verstopping heb op dezelfde plaatst in dezelfde borst. Zal wel een zwakke plek zijn ofzo.

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Zeeuwsmeisje: ik heb het ook altijd op dezelfde plek, de keren dat ik een verstopping had. Gek hè...

@ Liefzonnetje: kolf je wel lang genoeg dan, ik bedoel je borsten goed leeg? En wat voor schelpen bedoel je?

Mmm mischien hebben jullie ook wel gelijk. Ons manneke hoort bij de 25% die bij 6 maanden nog steeds uitsluitend bv kreeg... dus eigenlijk mag ik ook wel een beetje trots zijn.

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik bedoel die schelpen/schilden die over je tepel en gedeeltelijk je borst liggen....
    Ik kolf meestal 15 min ofzo, eigenlijk totdat er niets meer komt. Ook gebruik ik de laatste tijd de neusspray en dan komt er soms nog wel iets uit....
    Ik merk al dat er een harde plek vaak zit, maar die krijg ik eigenlijk nooit weggekolfd...
    Per kolf sessie kolf ik gemiddeld 120 a 150 ml per borst, dus dat lijkt me heel wat.
    Heb geen idee hoe ik het "beter" zou kunnen doen.... dus tips zijn van harte welkom!

20. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    en wat betreft het topic... ook ik vind het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld... maar tegelijk besef ik wel dat het ook weer niet zo is.... iedereen vindt het geweldig goed van mij, of kijken me raar aandat hij nog steeds alleen maar BV krijgt....

Wel vind ik het bijzonder dat de natuur zo in elkaar zit, dat onze kindjes zo kunnen groeien op ons! Vanuit 2 losse celletjes.... naar nu al 8,5 kilo... :) en ruim 70 cm

Deel Deze Pagina