Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik hou een weblog bij... al 3 jaar en zat vandaag toevallig te lezen over vorig jaar deze tijd. Had toen net de 20 weken echo gehad en hij was toen 350 gram ofzo... en nu gewoon 10 kilo. Das echt bijzonder!

Hier is de verstopping denk ik zo goed als weg, daarnet ff gevoed met bijna de tranen over mn wangen van de pijn maar nu voel ik me een heel stuk beter, is alleen nog een beetje beurs.

Lf, die schelpen vind ik idd ondingen. Misschien dat het bij jou ook beter gaat zonder. Ik heb altidj het idee dat het juist de boel een beetje tegenhoud door maar heb dan ook wel vrij grote borsten, ligt er misschien ook aan. Verder misschien je borsten voorverwarmen voor je gaat kolven, helemaal als je een harde plek ontdekt.

Bv zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn maar hoe langer je het doet hoe vreemder ze het vinden. Ik ben wel degelijk trots dat ik me zo op deze manier inzet om mn kids het beste van het beste te geven, er zijn er ook genoeg die het minder belangrijk vinden... in dit opzicht boffen mn kids dan maar mij als moeder denk ik dan (wat ze verder van me vinden hoor ik later wel...).

2. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Jullie zullen het niet geloven.....eerst dronk Mira niet goed, maar gister had ik tekort voeding meegegeven volgens de leidsters! Ze adviseren mij om 180 cc in een flesje te doen. Ik ga dit doen, maar zal snel door mijn voorraad heen zijn denk ik :( Op het werk kolf ik namelijk 100/ 150 cc per keer. Nou ja ik zie wel hoever ik kom en anders toch maar 1 flesje bijvoeding erbij ofzo.

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    bij mij hielpen warme compressen altijd erg goed bij verstoppingen. ik gebruik wel altijd de schelpen als ik kolf.

terwijl ik jullie berichtjes lees bedacht ik me dat er pas 2 keer iemand tegen me heeft gezegd dat ze het goed van me vond dat ik nog bv geef en nog nooit iemand dat ze het vreemd vonden. ok, misschien is het nog niet lang genoeg om vreemd te zijn ;) maar het lijkt er dus op dat in mijn omgeving mensen zich er gewoon niet mee bemoeien. op cb maken ze er ook geen woorden aan vuil. hmm, en manlief zei laatst dat ik vooral zo lang mogelijk door moest gaan toen ik hem vertelde dat ik nog maar 1 keer op het werk ging kolven. jaja, lekker makkelijk vor hem ;) ik werd er wel boos over want vind dat ie me wat ik ook beslis wat betreft bv moet steunen. hoe gaat dat bij jullie?

@ster: kan best zijn natuurlijk dat het maar 1 keer was dat ze meer wilde. heb dat ook weleens gehad. had ie volgens de leidsters heel erg honger en al zn voeding + reserve op... volgende keer was het dan weer normaal.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mmm dan denk ik dat we wel allemaal hetzelfde bedoelen alleen gebruik ik het woord trots er niet voor. Wel ben ik heel voldaan als ik zie hoe goed mijn mannetje het op mijn melk doet.
    En ik begrijp het niet als mensen er niet eens aan willen beginnen. Werkelijk, ik kan het niet begrijpen.

Ik weet niet zo goed waar je nu boos over was?

Hier steunt hij mij helemaal. Maar omdat ik ft kolf heeft hij altijd gezegd dat ik moest beslissen, als ik wilde stoppen begreep hij dat wel. Omdat ik niet wilde stoppen, heeft hij alles gedaan om het makkelijker te maken.

Ja, de bv hier is een prestatie van ons drieën. Ik kolf, manlief staat erachter en helpt praktisch gezien en onze zoon slurpt alles op ;).

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mijn man steunt mij nu ook voor de volle 100%.
    Toen ik bv gaf aan m'n dochter en het niet allemaal zo vlot liep, heeft hij me helemaal niet gesteund :(
    Nu heb ik hem tijdens de zwangerschap al duidelijk gezegd dat hij me deze keer moest steunen, zodat ik in de moeilijke momenten het niet zo vlug zou opgeven en dat doe hij ook. Dus deze keer kan ik niet klagen.

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hier is de bv toch vooral mijn ding. ik zorg ook altijd voor de flesjes en de kolf e.d.
    wat ik bedoel is dat ik het aan de ene kant goed vind dat hij me stimuleert om vol te houden en door te gaan maar dat me dat aan de andere kant wel eens irriteert. ik denk dan wel eens: ja, lekker makkelijk praten, ik moet er de tijd en energie in steken. dus ik vind wel dat als ik aangeef dat ik wil minderen of stoppen of wat dan ook dat dat dan mijn beslissing is.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@LZ: sorry ik dacht dat je ook vaak last had als alleen je kereltje dronk. Ik dacht mischien heb je teveel melk dat er steeds een restje blijft staan in je borst en dat dan verstopt. Maar neem je wel genoeg tijd om te kolven op je werk ?

Meiden vertel mij eens: kolven zonder borstschelpen ? :(

Mijn man zegt er niet zoveel over. Maar soms heeft hij van die dingen. Laatst was hij in gesprek met een vriend van hem en ik kom de kamer in zegt hij: "ja moedermelk is toch het beste he". En iemand anders zei dat ons kereltje al zo groot is. Zegt hij trots: "ja hij groeit heel goed op moedermelk".
    Hij heeft me in het begin wel gesteund. Onder dwang van mij hoor ;)
    Ik had heel veel pijn in het begin. Ik zei als ik zeg duw er maar een fles in dan mag je het niet doen hoor !
    Ik heb hem na die tijd wel eens gevraagd hoe hij over het begin dacht en hij heeft idd ook wel eens gedacht geef maar de fles (omdat ik giga pijn had) maar hij heeft het gelukkig toen nooit hardop gezegd.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik denk dat ze het over de Avent hebben maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij zit daar een dingetje in wat prettig zou moeten zijn maar bijna iedereen eruit haalt...

:)

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Zal ik ook maar eens proberen, heb ik nog nooit geprobeerd zonder die siliconen dingen. Wie weet is dit ook wel wat.

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, ja, dat bedoel ik dus. maar hoe maak ik hem nu duidelijk dat aan die afspraak nu een eind is gekomen :)
    Nee, geintje. Tis alweer opgelost. Het is ook meer dat ik het soms toch lastig vind dat ik de bv alleen op moet knappen en het moeilijk kan uitbesteden. maar dat is ook m'n eigen schuld want ALS Jonathan dan een flesje bv krijgt doe ik het NOG het liefst zelf :rolleyes:

11. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Hmm dat zou misschien toch wel kunnen.... zit nu weer met een ontzettend harde borst, precies zelfde gedeelte als afgelopen zaterdag/zondag.... Steven is afgelopen dagen dus ziek geweest en heeft raar drink gedrag gehad. Vaak drinken, kleine hoeveelheden. Heb het idee dat ik idd weer veel melk heb, terwijl het eindelijk redelijk in balans was.
    Op het werk neem ik 45 min per keer en kolf 2 keer op een dag. Ik geef Steven om 7 uur voeding, dan kolf ik rond 10:30 en om 14:30 en als ik thuis kom rond 17:30 voed ik hem of kolf ik.
    Ik kolf meestal in 1 sessie. Is het verstandiger om 2 keer 5 of 10 min te doen?
    Momenteel zit ik weer met een warme kruik tegen mijn borst aan en hoop ik dat Steven hem straks opendrinkt of dat het zo met mijn kolf lukt.

Ik baal echt dat ik deze week zo loop te tobben.... soms denk ik echt dat ik beter kan stoppen, heb ik dit gedoe niet meer, maar zodra het dan weer open is en het geen pijn meer doet, dan moet ik lachen om die gedachte... stoppen NOG LANG NIET!

Sorry voor het klagen..... maar hoop dat ik na deze "verstopping" weer normaal kan gaan genieten van de BV....

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Hey liefzonnetje, die momenten hebben we allemaal he!? hoort erbij... Maar zoals je zelf al zegt, het gaat vast weer beter nu Steven niet meer ziek is.

Wat het kolven betreft: Volgens mij is het prima om in 1 sessie alles te kolven zoals jij doet, als je maar een goede tsr (of liefst meerdere) krijgt en de melk er dus wel uit komt is het goed. kolf je altijd ongeveer evenveel?

13. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ja ik kolf altijd ongeveer evenveel... zeker als de tussentijd even lang is.
    meestal zo 250 a 300 per sessie

Ondertussen zit ik nog steeds met een mega grote keiharde borst.... zeer weinig geslapen vannacht, proberen te kolven, kwam 40ml uit, maar niet meer. Mijn zoontje vaker aangelegd....
    heel lief mijn vriend is vandaag thuis gaan werken om mij te ondersteunen en te helpen. Schat he?
    Nu maar hopen dat Steven het snel opendrinkt... ik ga straks maar in een warm bad liggen en masseren, wachten op de volgende voeding.... tussendoor nog kolven...
    Na de volgende voeding beslis ik wat ik morgen met werken ga doen. Als het dan nog niet opengedronken is, ga ik me ziek melden... ze meoten namelijk een heel spreekuur voor me afzeggen en dat kan niet op het allerlaatste moment...
    Ik voel me nu in ieder geval goed beroerd, maar nog steeds geenn hoge koorts, dus gelukkig nog geen BO! :rolleyes:

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@LZ: beterschap ! Het is echt pijnlijk !
    Heb je trouwens wel een goede bh ? Of is er iets anders wat afknelt ?

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Beterschap!

16. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Beterschap LZ! Klinkt inderdaad alsof je veeeel melk hebt. 250-300 kolven kunnen de meesten onder ons alleen maar van dromen denk ik. Ik haal dat alleen als ik 8 uur ofzo niet gevoed heb. als je hier last van blijft houden kun je misschien toch eens met een LK overleggen of het kan komen van teveel melk en of je data iets aan moet/ kunt doen. Sterkte voorlopig en lief van je vriend!

17. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Liefzonnetje, veel beterschap toegewenst!

Ik kolfde normaalgezien elke avond zo'n 120cc af. Maar Leander heeft vorig weekend in het ziekenhuis gelegen en ik ben bij hem gebleven vanwege de bv en toen heb ik 's avonds niet gekolfd. Nu krijg ik de laatste 2 avonden nog met moeite 80cc gekolfd. Zou dit kunnen komen omdat ik in het weekend niet gekolfd heb 's avonds?

18. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    dank jullie allemaal voor de lieve woorden... helaas hier nog steeds geen verbetering..... en het doet zo'n pijn.... :( :( :(
    alles geprobeerd, wordt er moedeloos van...
    Zelfs in bad liggen kolven met de hand, kwam wel wat uit, lag in een melkbad, maar niet genoeg dus... misschien straks toch nog eens proberen en dan gewoon de electrische kolf meenemen als ik heel voorzichtig ben, zou dat toch moeten lukken?

Is 250 veel om te kolven? Ik dacht dat dat niet zo heel veel was.... het is wel opbrengst van 2 borsten he? Ik kolf dat na 3 a 4 uur na de laatste voeding/kolfsessie.
    Ik kolf altijd 2 keer op mijn werk en kom dan inderdaad met meer melk thuis dan dat Steven uit zijn flesjes drinkt (3 drinksessies)

ik ga hopen op een wondertje straks als hij weer wil drinken.... ook dat doet overigens echt mega pijn... dan ben je bijna in staat om de andere borst te geven, maar dat doe ik niet... pas na minimaal 20 min ga ik over naar de andere borst. Dan wordt hij ook echt onrustig omdat er weinig melk uitkomt en valt hij aan bij de andere...

Ik ga een feestje bouwen als ik dit weer achter de rug heb!

19. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als ik kolf ipv een voeding kom ik op zo'n 120cc max. uit beide borsten.
    Dus geloof wel dat het veel is wat je kolft.

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    LZ, zou je niet eens een lk gaan raadplegen? het klintk wel alsof je veel melk hebt en in tegenstelling tot wat sommige mensen denken is dat geen luxeprobleem...
    Misshcien kan zij tips geven om het te minderen.

Deel Deze Pagina