Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @kathy: kan best komen dat je nu iets minder kolft omdat je het een paar keer niet gedaan hebt. maar gewoon weer regelmatig doen en dan trekt het vast weer bij.

@lz: is echt wel veel hoor, 250 na 4 uur. zeker als je zegt dat je in 2 keer meer kolft dan steven in 3 keer opdrinkt lijkt me dat wel een beetje uit balans...

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

@LZ: ik kolf max 150 ml na 3 uur (wel met een handkolf) Als ik jou was zou ik echt contact opnemen met een lk. Dat heb ik in het begin ook gedaan zij gaf mij een paar simpele adviezen en ik was daar goed mee geholpen.
    @Stranger: leuke avatar heb jij zeg !

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kathy: zou idd kunnen komen doordat je even niet gekolft hebt. Maar alles goed met Leander ?

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    We zijn zaterdagavond met hem naar het spoed geweest omdat hij zo erg huilde na zijn voeding (voor de zoveelste keer), je zag dat hij zoveel pijn had, maar we wisten niet meer wat te doen.
    Daar heeft de kinderarts hem onderzocht en hij blijkt reflux te hebben, zoals ik al vermoedde. Nu heeft hij Zantac gekregen en morgen moet ik nog eens langs de kinderarts om te bespreken hoe het nu gaat.
    Over het algemeen gaat het al stukken beter, maar er zijn nog wel eens momenten dat hij zich minder lekker voelt, maar hij krijst niet meer zo erg van de pijn.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gelukkig dat het met Leander weer de goede kant op gaat.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Fijn dat je weet wat er aan de hand is Kathy. Hopekijk slaat het snel aan en heeft Leander geen last meer!

Dank je! Ik vond het leuk er eentje echt over kolven te vinden. Er zijn er trouwens verschillende versies van...

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    schreef ik dat beter ging, vandaag weer rampscenario

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Wat naar Kathy! Maar vandaag dus nog eens naar de kinderarts? Hoop dat hij/zij je verder kan helpen.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    ik weet het niet meer. leander lag goed te drinken aan de borst en plots begon hij zomaar uit het niks te schreeuwen en te huilen en drinken wou hij niet meer doen. ben nu aan het kolven, want ben bang dat m'n voeding achteuit zou gaan lopen als hij minder gaat drinken

10. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    om 4u15 naar de ka

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kathy: veel succes ! Laat je even weten hoe het was ?

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Naar de kinderarts geweest en Leander heeft nu een ander medicament gekregen, ipv zantac. Vraag mij niet de naam, want kan het niet onthouden. Vanavond ga ik nog de eerste kuur geven. Dit in combinatie met gaviscon.
    Het is een kinderarts die pro bv is, dus hij zegt we doen ook alles zodat je bv kan blijven geven, tenminste als jij dit nog ziet zitten. Bv stoppen door reflux is zeker niet nodig.
    Dus nu maar hopen dat die kuur aanslaat. Straks Leander z'n laatste voeding geven.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat zielig voor je mannetje (en dan natuurlijk ook een beetje voor jou) Hopelijk slaan de medicijnen gauw aan!

Sterkte!

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Kathy, ik hoop dat de nieuwe kuur aanslaat. En wat fijn dat er pro BV wordt gereageerd. Super.

15. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Kathy, goh wat rot voor jullie zeg! Hoop dat die kuur aan gaat slaan en wel super dat je een pro-BV KA hebt... (wat een afkortingen ;) ) Arm kereltje van je...

Hier lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan. Mijn borst voelt wat zachter aan, maar wel erg beurs. Ik heb geen verhoging meer, alleen is het drinken enorm pijnlijk, maar dat komt denk ik omdat ik veel heb gekolfd met mijn handen (in bad, onder de douche, in een handdoek etc) omdat met de gewone kolf er niets uitkwam.
    Ik heb inderdaad een laktatiekundige ingeschakeld en die heeft me verteld zoveel mogelijk te kolven (met mijn handen), druk uit te oefenen op die plek etc eigenlijk alles wat ik al deed.
    Het fijne is dat Steven engelen geduld heeft (wat nu overigens wat aan het opraken ins) en wel zijn best bleef doen om melk uit mijn borst te krijgen. Een paar keer is hij woest geworden en heb ik hem eerst de andere borst gegeven.
    Mijn ouders waren hier en mijn moeder zei dat ik dan nu maar eens moest gaan stoppen met BV omdat het de laatste tijd zo tobben is.... ik uitleggen dat als ik nu zou stoppen ik nog veel meer ga tobben en alleen langzaam afbouwen een optie is en ik dat ga doen op een natuurlijke manier dat als hij bijvoeding gaat krijgen en steeds minder BV gaat vragen... nou dat kon ik haar maar moeilijk aan haar verstand brengen... pfffff ze liljkt het maar vreemd en een gedoe te vinden dat ik zo lang wil voeden....

We wilden net gaan fietsen, genieten van het mooie weer (we hebben een bakfiets waar Steven in de maxicosi in de bak kan liggen), maar binnen 5 min ben ik omgedraaid want dat was echt geen succes.. mijn borst deed megapijn bij elk hobbeltje.. Jammer... maar het gaat gelukkig eindelijk beter!

Hoe is het met de rest? Jullie allemaal lieve woorden voor mij en Kathy, maar hoe gaat het met jullie?

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @LZ: nou meid, nog ff doorbijten dan.Maar gelukkig gaat het de goede kant op.

@kathy: hopelijk slaan de nieuwe medicijnen wel aan bij Leander.

Het kolven gaat de laaste week als een tierelier, op mijn werk zo'n 150-200 ml per kolfbeurt ( 2 borsten) en om 22.45 zo'n 130 ml.
    Ik merk wel dat ik links 2-3x een tsr krijg ,al voel ik hem niet, en rechts maar 1x.

Ik vind het echt genieten de laatste tijd.
    Voor de mama's die langer geven; kan je nou zeggen dat je met 5 maanden een stabiele productie hebt?

17. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    @Kathy: veel sterkte en geduld toegewenst, hoop dat je kleine man zich snel weer beter zal voelen!
    @LZ: wat fijn dat het beter gaat! En dat fietsen heb ik soms ook last van hoor, en dan is er niets aan de hand met mijn (.)(.) is gewoon erg gevoelig soms. Hopen maar dat het beurse gevoel ook snel zal afnemen.
    @Jingels: wat een prachtig mannetje heb je! Lekkere konen zeg!

18. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Kathy, hopelijk komen jullie er nu uit en gaat het snel beter met Leander, sterkte en hou vol!

LZ: toch goed dat je een LK gesproken hebt, dan weet je in ieder geval dat het goed is wat je doet.

Jingels: ik heb wel het idee dat de produktie redelijk stabiel is nu. Na het weekend kolfde ik minder omdat ik het weekend (zonder J) maar 3x per dag had gekolfd. Maar vrijdag was het alweer normaal. Ik kolf nu nog maar 1 keer als ik werk en dat gaat prima. Voorlopig heb ik zo gewoon genoeg bv.

haha, als ik andere mensen vertel dat ik nog maar 1 keer kolf op het werk krijg ik nu allemaal behulpzame tips over afbouwen en kv.... :-o
    Verder gaat het hier super!

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het wordt idd steeds stabieler... ik had met 6 mnd nog ff 1 dag dat het wat minder ging dacht ik maar nu is de productie al maanden stabiel. De moeilijkste periode heb je nu denk ik echt wel ver achter je. Fijn idee he... hier heb je het in het begin (als het toen moeilijk was) voor gedaan... het genieten zonder zorgen.

Hopelijk ben je gauw helemaal opgeknapt LZ.

20. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    tja je hebt 2 (.)(.) dus nu in mijn rechterborst een harde plek, maar gelukkig niet zo groot en hard als mijn linkerborst van afgelopen week. Die borst is nu trouwens bijna "harde-plek-vrij" ! Vandaag wel heerlijk kunnen fietsen overigens!

Ik hoop dat mijn rechterborst snel weer oke is en dat dan het genieten echt weer kan beginnen! Want ik wil nog lang niet stoppen..... alhoewel ik wel steeds meer zin ook krijg om te zien hoe Steven groente en fruit zal gaan eten...
    Laatst rukte hij zowat mijn boterham uit mijn handen.... was een erg grappig gezicht zeiden mijn ouders en vriend... en maar zijn mond open houden, graaien met zijn handen naar mijn bammetje... arm jochie nog een klein maandje wachten en dan mag hij ook met zijn handen in het eten ;)

Geke, 1 keer kolven op een hele werkdag? Hoe doe je dat joh? Heb je dan niet enorme stuwing?

Jingels, geef jij Jelte s avonds geen late voeding meer omdat je zegt dat je dan nog 130ml kolft?

Deel Deze Pagina