Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte sliep bij mij vanaf week 10/11 door ( 20.00 uur). En sinds die tijd krijgt hij dus 's avonds niets meer. Ik kolf rond 22.30-23.00 uur, om de productie hoog te houden.

Ik heb echt geluk gehad, dat hij zo vlot is gaan doorslapen, hoewel ik nooit geen problemen met de nachtvoeding heb gehad, vond het altijd erg fijn.
    Mijn moeder vertelde dat wij alle 3 op Bv al met 2 weken doorsliepen..... zit zeker in de familie :D

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, zit in de familie... :)

Jonathan ging altijd 19.00 slapen en kreeg dan slapend een late voeding om 22.00 en sliep dan door maar sinds vrijdag wil ie tussen 19.00 en 22.00 niet slapen maar om 20.30 nog een voeding en dan slaapt ie vanaf 21.00 door. Moet nog even wennen aan dit nieuwe ritme. Lijkt ook of ie toch wat last heeft van z'n ontlasting door het nieuwe eten en daarom wil drinken. Nouja... rustig aan en dan gaat t vast wel weer beter.

LZ, ik ben een van de gelukkigen die geen pijn heeft bij volle borsten, ik voel het wel maar heb er geen last van. Ik voed+kolf nu om 7.30, kolf om 13.00 (>200 cc) en voed dan weer om 18.30.

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Geke, kom je dan geen melk tekort voor de volgende dag als je maar 1 keer kolft?

ik maak Steven nog altijd tussen 22:00 en 23:00 uur wakker voor een voeding.... soms ligt hij al wakker in zijn bedje, te wachten op papa want het is zijn taak om ons mannetje uit bed te vissen :)

Verder hier eindelijk goed nieuws! Rechterborst is vrij van harde plek, gisteren zag ik dat er een klein melkblaartje zat, ben in een warm bad gegaan (samen met mijn kleine uk) en daarna veel gemasseerd en de druk opgevoerd... heb die harde plek letterlijk tussen mijn handen genomen en als het ware geknepen.... dat hielp! Alleen uit dat blaartje spoot een lichte vloeistof uit, heel anders dan melk zag het eruit, veel lichter en echt doorzichtig... toen het niet meer spoot, was ook de harde plek totaal weg :) :) :)
    LInks nog wel iets pijnlijk, amar gaat super veel beter!
    HET WORDT WEER LEUK!

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Oh, gelukkig Lz, klinkt inderdaad een stuk beter.

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    fijn te horen lz!

nee, geen melk tekort, ik kolf 's ochtends 1 borst a ca 130 ml, kolf 1x op werk a ca 220 ml = ca 350 ml
    Jonathan drinkt op KDV: 2x 160 ml = 320 ml
    Genoeg dus... wat over is krijgt ie 's avonds extra in een flesje. Als ik een keer minder kolf is er altijd nog de vriezer... ligt nog 10 x 160 in. Bovendien kolf ik ook op niet-werkdagen 's ochtends en kan ik daarmee zelfs wel eens de vriezervoorraad aanvullen.

Vanavond weer normaal ritme trouwens, Jo moe van KDV en 19.00 naar bed. Toevallig geen hapjes gehad vandaag dus zn buik ook even rust. Zo om 22.00 nog even voeden. Doe ik trouwens alleen omdat ik wil dat ie minstens 5 voedingen krijgt. Hij slaapt anders door op maar 4 en dat is niet genoeg ben ik bang. Het is een mager ventje ;)

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    @LZ, fijn dat je harde-plek-vrij en ik-kan-weer-fijn-fietsen bent.

@Kathy, hoe gaat het nu met Leander en z'n eerste hapjes. Helpt het iets tegen de reflux?

@Jingles, doorslapen vanaf 10 weken? Heerlijk. Maar hoeveel voedingen gaf je dan overdag?

Thorsten doet het gelukkig harstikke goed en is de laatste week ook flink gegroeid. De voeding gaat dan ook fantastisch en het lijkt met de dag leuker te worden! Behalve dat ik in live voeden nog steeds ontzettend slecht ben (rommelen met kleding, boertje, ontspanning) geniet ik er enorm van. Vooral van het feit dat de meeste mensen schrikken dat je blijkbaar langer dan 6 weken BC kan geven ;)

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    De hapjes gaan behoorlijk goed en heb het idee dat de reflux toch betert hoor. De medicatie slaat momenteel ook goed aan. Soms nog eens een schreeuwpartij, maar denk dat z'n slokdarmpje nog niet helemaal herstelt is.
    Ik had zo graag langer willen wachten met de hapjes, maar nu ik zie dat het betering brengt, ben ik toch blij dat ik het geprobeerd heb.

8. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Kiki, ach als jij alleen diegene bent die "rommelt" tijdens live-voeden... dan valt het best mee ;) Fijn dat je het steeds leuker vindt! Het is toch echt geweldig he?

Kathy, heb ik nu wat gemist.... zal vast kunnen, afgelopen dagen neit mezelf geweest, leek wel alsof ik alleen uit "borst" bestond.... maar geen jij Leander al hapjes? Wel fijn dat het iets beter met je knulletje gaat! Lijkt me vreselijk om hem pijn te zien lijden!

Geke, jij geeft s morgens gewoon 1 borst? en daarna dus nog kolven? Ik kolf alleen op werkdagen en verder zo min mogelijk. Vandaag een halve dag uit werken geweest (andere helft thuis) en heb ik slechts 160ml gekolfd nadat ik 4 uur ervoor live gevoed had. Voor mij erg weinig, helemaal uit 1 borst maar iets meer dan 50 ml (die vorige week zo keihard was).... dan ga ik gelijk weer denken dat ik misschien te weinig melk ga krijgen.... van het ene uiterste in het andere...

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Had het waarschijnlijk nog niet in dit topic vermeld.

Maar in overleg met de kinderarts hebben we besloten om toch al maar vaste voeding te gaan geven. Vanavond is het echt een succes geweest. De 2 vorige dagen heb ik voeding uit een potje (uit de winkel) gegeven, omdat dit blijkbaar makkelijker verteerd. Maar ik voelde me er niet goed bij. Vanmorgen zelf een prakje gemaakt, waarin bv gemengd zit en dit was een groot succes, Leander heeft er veel van gesmuld. Wat voor mij nog een groter succes was, is dat hij sedert z'n hapje om 18u niet meer gespogen heeft. Voor de rest voelt hij zich blijkbaar ook een stuk beter. Dus ik geloof dat ik kan zeggen dat de nieuwe medicatie ook z'n werk doet.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Kiki: vanaf de tijd dat hij ging doorslapen, begon hij tussen 16-17 uur tot 20.00 uur ongeveer met clusteren ( om de haverklap willen drinken om de nacht door te komen). Daarnaast gaf ik nog zeker iedere 3 uur voeding. Ik denk dat ik toender tijd rond de 8 voedingen zat.
    Dat regelde hij helemaal zelf.

Nu drinkt hij ook min of meer op vaste tijden,kan wel eens een uurtje tussen zitten,maar ook dit regelt hij helemaal zelf. Uiteraard bied ik tussen door ook aan, maar dan is het vaak maar een paar minuutjes ( 4-5) en dan wil hij niet meer.

Hij drinkt nu rond: 06.00, 08.00, 09.15, 11.30, 14.00,16.30 en dan om het uur tot ongeveer 20.00 uur waarvan de laatste 3 kwartier aaneengesloten. Vaak valt hij aan de borst in slaap,maar de laatste week merk ik ook dat hij niet meer drinkt ,dan koppel ik hem los, wordt hij ietsjes wakker en dan leg ik hem in bed, dat gaat tot nu toe ook prima.

Vandaag het boek van Stefan Kleintjes binnen gekregen : Van borst tot Boterham. Heel leuk en leerzaam om te lezen. Straks als Jelte 6 maanden geweest is ,dan begin ik met de Rapley.
    Nog tips?

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja. Koop een grooooooooot zeil voor onder de kinderstoel ;).

Tja en verder... kwestie van proberen. Grote stukken aanbieden zodat hij het goed vast kan pakken en er nog wat over is om in het mondje te doen.

Fototoestel bij de hand houden!

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Kathy, waarom gaf hij het advies om alvast vast voedsel te geven?

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tnx, Stranger.

14. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @lz: ja, Jonathan heeft 's ochtends aan 1 borst genoeg. Ik heb in het begin heel lang 's ochtends meten kolven omdat mn borsten dan zo gespannen waren dat Jo er niet aan kon drinken. Toen dat beter ging heb ik een poos na de eerste voeding gekolfd om een voorraad aan te leggen. Zo is het een beetje gegroeid denk ik... maar nu vind ik het wel handig. Ik kolf (handkolf) en voed 's ochtends tegelijk. Je moet er samen even handig in worden maar dan gaat t heel goed.

O, en niet meteen stressen van 1 keer een beetje minder kolven he ;) Zal best meevallen!

@Kathy, ik kan me wel voorstellen dat de hapjes ook helpen. Ik merk ook dat nu Jonathan hapjes krijgt hij minder spuugt. Ik snap het niet maar het werkt wel.

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    2 weken geleden zijn we met Leander naar de spoeg geweest, omdat hij het niet meer uithield van de pijn van het spugen. Echt, we konden niks meer met hem aanvangen. Dan is hij 2 dagen ter observatie geweest in het ziekenhuis en is vastgesteld dat hij degelijk wel reflux heeft. Daarom heeft hij Zantac gekregen, op 1 of andere manier deed die Zantac zijn werk niet en waren de problemen en de pijn nog even erg als toen we Leander naar het ziekenhuis gebracht hebben.
    Vorige week vrijdag moesten we toch opnieuw op controle met Leander naar de kinderarts. Daar heeft hij een nieuw medicijn gekregen, omeprazol (ofzo). Toen is ook vaste voeding ter sprake gekomen en in overleg beslist dat Leander nu al vaste voeding mocht krijgen. Nu gaat het ondertussen veel beter met hem. In plaats van iedere voeding strubbelingen omdat hij na 5 minuten niet meer wou drinken van de pijn en serieuze huilbuien daarna, maken we dit nu nog amper mee. Soms huilt hij nog eens als hij wat moet teruggeven onmiddelijk na de voeding, maar daar blijft het ook bij.

16. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Fijn zeg dat het op die manier zoveel beter met hem gaat!

Wij komen net terug van bezoek aan kinderarts en Steven is ontslagen! Heerlijk nieuws hoor.

Ik ga maar eens opruimen hier.... want liep natuurlijk giga uit dus heb nog niets gedaan in huis.

17. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Kathy: wat fijn dat het eindelijk beter gaat!

LZ: whoehoe! Daar hoef je in ieder geval even niet meer heen ;)

Jingels: bewaar alle kranten en folders, als je ze toch weg moet gooien dan eerst maar even als onderleggers gebruiken rond het stoeltje :). verder zorgen dat hij goed rechtop zitten en niet schrikken als hij kokhalst, want dat zal hij vast wel doen. Verder is het gewoon zo leuk! Mijn kleine meid is dol op sperziebonen, ze rukt ze echt uit je handen haha! En een slab met mouwen is ook handig. Ik laat het haar vaak zelf pakken dus dan gaat ze met heel haar mouwen door de groente.

Geke: jeetje zeg wat kolf jij (en de rest ook geloof ik) een hoop. Ik ben al blij als ik 125 cc in 1 keer kolf. Ik moet helaas op mijn vrije dagen ook steeds kolven omdat ik anders gewoon te kort kom.

18. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @paprika: ja, ben ook erg blij dat ik zo makkelijk veel kolf.

enne, sperziebonen, dat mag dus gewoon? Ik dacht met die draadjes enzo... zorg je dan dat die er helemaal af zijn of is dat niet zo erg?

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    he, wat is het hier rustig?

Alles goed?
    Bij mij wel! Ik geniet weer en Steven ook met volle teugen ;)!
    en om eerlijk te zeggen, ben ik de weken een beetje aan het af tellen dat Steven 6 mnd is, want dan mag hij eens wat anders dan alleen de borst... llijkt me zo leuk en grappig.... :)

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zal ik jullie eens wat zeggen..... ik heb nog helemaal geen zin in die bijvoeding, ik vind het wel prima zo , herkenbaar?

Deel Deze Pagina