6 maanden vandaag! jingles: herken het gevoel wel, had ook wel momenten dat ik dacht, ach, ook wel makkelijk zo. En toch ook momenten dat ik dacht (zoals LZ?) nou, wel lekker als ie straks gaat eten en de bv iets minder wordt. En nu ik nu het proeven goed gaat steeds serieuzer over de hapjes ga denken (wanneer/wat/etc) wordt dat toch ook wel weer ingewikkeld en ben ik blij dat ik daarnaast gewoon bv kan geven zoveel als nodig en daar niet over hoef na te denken. Woensdag naar CB trouwens!
Ik heb juist wel zin in bijvoeding. Lijk mij een leuk "avontuur" ! Nog een vraagje aan jullie. Gebruiken jullie (nog) zoogcompressen ? Volgens mij kan ik nu wel zonder maar ik durf eigenlijk niet
@Geke: GEFELICITEERD met je 6 maanden {|= Ik heb wel eens een dag zonder zoogcompressen gelopen (ze zaten allemaal in de was) en dat ging ook goed. Maar ben stiekem toch bang voor lekplekken. Nou ja zal binnenkort maar weer eens proberen. Wel super om te zien hoe alles zich aanpast. Weet nog wel dat ik in het begin een spuugdoekje in mijn bh deed omdat ik zo lekte . Met een zoogcompres hield ik het toen echt niet droog.
@Geke: gefeliciteerd met je 6 maanden! @nemo: ik gebruik al een paar maanden geen zoogkompressen meer. Alleen als ik op mijn werk nog kolf dan doe ik een spuugdoekje in mijn beha tijdens het kolven.En 's ochtends vroeg heb ik het spuugdoekje nog nodig. Overdag niet meer. Het bijvoeden lijkt mij ook wel een avontuur ,maar ik vind die BV zo makkelijk nu.
ik lek alleen nog 's ochtends voor het voeden, soms direct als ik Jo zie/hoor en anders wel als ie begint te drinken aan de andere kant en dan ook flink. De rest van de dag nergens last van.
ff iets rechtzetten..... ik moet er nog niet aandenken dat ik minder BV ga geven... maar gewoon kijken hoe Steven gaat reageren op zijn eerste proefavontuur.... dat lijkt me zo geweldig... Nee, voorlopig mag hij lekker aan de borst blijven hoor, ik vind het prima zo en wel zo ontzettend makkelijk! Geke:GEFELICITEERD met deze mijlpaal! Nemo, ik gebruik ze ook nog, maar steeds vaker blijven ze droog... zindelijkheidstraining voor tieten zeg ik dan Als ik de deur uit ga, ga ik nooit zonder die gezellige pads weg, want ik moet er niet aan denken dat ik dan 2 leuke lekplekken heb.... alleen de gedachte al gaan ze spontaan lekken....
Ik moet de pads nog in hoor, want lekken doe ik nog vaak. Een paar nachten geleden is Leander meermaals 's nachts gekomen en deze nacht maar 1x en deze morgen een supergrote natte plek op m'n pyama, ondanks de pads. Ook overdag blijf ik ze nodig hebben, ik lek niet veel, maar toch genoeg om plekken te hebben.
@Nemo: same here! Ik gebruik ook nog steeds compressen, omdat ik niet zonder 'durf'. Misschien toch maar eens proberen af te kicken...hmm. Die dingen zijn ook best duur. Bij het voeden doe ik meestal ook even een spuugdoekje ertussen.
@Emma2: ik heb wasbare dus de kosten maken niets uit voor mij. Ik denk dat als ik een dag thuis ben dat ik het dan maar eens moet proberen. Ik heb trouwens nooit spontane tsr. Maar toen ik ging trouwen wel. Ik voelde het schieten. Dus ik snel een hokje in gelopen en een beetje tegendruk geven (wel gewoon de jurk aan hoor) ik keek verder het hokje in zag in een man zitten te computeren Ik maar even uitleggen waarom ik er zo "leuk" bijstond. Nou hij zei gewoon: oh, net alsof hij het elke dag zag
Hier ook wasbare, want die wegwerp vind ik zo verschrikkelijk duur. Je hebt de aankoop er vlug weer uitgehaald. Hier wel regelmatig spontane tsr, ik voel het meestal een steekje en dan weet ik dat ze weer aan lekken zijn.
hee meiden, ik lek ook nogsteeds.... tijdens een TSR, lekt de borst waar niet uit gedronken wordt.... ik slaap ook nogsteeds met BH... wanneer floor een beetje uitslaapt, dan zitten mijn pads helemaal onder! @nemo: hahahaha kzie het helemaal voor me! liefs elfje
Ik heb alleen de eerste 2 maanden compressen gebruikt volgens mij... al maaaaanden niet meer. Lek hooguit snachts een keer en dan hou ik gewoon een handdoekje bij de hand en verschoon sochtends het bed. Soms heb ik nachts wel eens een tsr en dan port mn man me en zegt dat ie weer onder zit Ik zou thuis gewoon zonder lopen... ze kunnen het lekken door hun zuigende werking ook een beetje in stand houden, vond het altijd maar een gedoe. Blij dat ik er vanaf ben. Als ik voed en mn boobs voelen vol hou ik een spuugdoekje bij de hand om tegen de andere borst aan te houden maar meestal is dat niet nodig.
@Geke: sorry voor de late reactie.. Maar sperziebonen gaan heel goed hoor! Ik snij alleen de puntjes eraf en that's it. Ze heeft geen moeite met draadjes enzo hoor, alleen de schilletjes van de boontjes erin krijgt ze nog niet goed weg. Maar die werkt ze er vanzelf uit, dus niets aan de hand. En nog gefeliciteerd met je 6 maanden! Ik gebruik nog steeds zoogcompressen. De borst waar niet uit gedronken wordt lekt namelijk gewoon nog. En ook ik slaap nog met bh.
@Nemo: hihih! Sja, die wasbare, da's wel een goed idee zeg...Voorheen vond ik die dingen niks, omdat ze werkelijk waar niets tegenhielden en ik lekte er binnen een minuut na de tsr doorheen Maar wellicht is het nu wat....Haal je die bij de Prenatal ofzo? (heb ze namelijk niet meer omdat ik ze geleend had en inmiddels weer teruggegeven heb...die dingen waren met kant...niet fijn, jeukte als een gek!). Heb overigens ook geen spontane tsr meer. Had het in het begin standaard als ik onder de douche ging. Zag er heel bizar uit met 2 sproeiende borsten. We hebben wat afgelachen. Ook wel lastig hoor, ben je je aan het afdrogen, kun je weer douchen omdat je onder de melk zit.... Vandaag ben ik de hele dag thuis en probeer ik ook eens zonder... Gaat tot nog toe goed! Maar tijdens voeden moet ik echt een doekje gebruiken voor de andere kant tijdens de tsr. 's nachts draag ik trouwens ook nog een bh, is misschgien ook niet meer nodig? Groetjes, Emma
Nou nog veel lekkende moeders zo te horen Ik heb er alleen maar de eerste week last van gehad en daarna nooit geen pads nodig gehad, ook niet tijdens het voeden. Ik heb ook bijna nooit spontaan een trs, eigenlijk alleen als we een avondje uit zijn oid zonder ons meisje, als ik dan aan haar denk krijg ik wel een tsr Maar net zoals bij Nemo werkt een beetje tegendruk geven dan heel goed Ik wil voorlopig ook nog Bv blijven geven hoor maar heb ook wel zin om fruit en groente hapjes te gaan proberen. Lijtk me vooral heel leuk, nu nog hopen dat ze het lekker gaat vinden Ik twijffel nog wel of ik gewoon gepureerd ga doen of a la rapley De Rapleymethode spreekt me op zich wel aan maar kan toch moeilijk van het KDV verlangen dat ze het dar ook zo gaan doen Of kan je het ook door elkaar geven, dus soms gepureerd en soms vast voedsel?
Mij sprak die Rapley methode ook wel aan, maar Mick heeft nog erg veel moeite met andere dingen doorslikken dan mamamelk.... Het gepureerde gaat het best, maar heel fijn geprakte banaan ging vandaag voor het eerst ook goed. Ik meng de gepureerde groentehapjes met moedermelk, gaat prima! Maar het is ook wel leuk om hem te zien stoeien met grotere stukken eten. Maar die belanden wel allemaal op de grond en het geeft VEEEEEL troep! Dus wij doen het niet echt vaak zo. Op zich is de bijvoeding ook wel leuk om te geven, maar ik moet zeggen, ik geef echt veel liever bv. Veel gemakkelijker, je kind hoeft er niet op te wachten omdat mamamelk meteen klaar is, geen rotzooi, geen vlekken in kleertjes die er niet meer uitgaan, mamamelk is nog noooooit uitgespuugd, en dat vaste ritme wat we nu onverhoopt moeten gaan aannemen...pffff. Valt niet mee. Op verzoek voeden blijft het makkelijkst vind ik. Maar goed, het moet vast gewoon wennen..... Het is dat hij nu meer nodig schijnt te hebben dan enkel mamamelk, maar anders..... Groetjes, Emma
Oh dan dnek ik dat we dat maar gaan doen Nog gefeliciteerd met je half jaars mijlpaal Nog even een vraagje ik ga volgende week zondag naar de JongeGezinnen Beurs met 4 andere mama's. maar we laten de kleintjes lekekr een dagje bij de papa's 8) Nu moet ik dan dus wel kolven, ik las dat er van VSM wel een kolfruimte op de beurs is. Maar nu zou ik dus eigenlijk 2 x moeten kolven (11 en 15 uur) zou het een probleem zijn als ik maar 1 keer kolf, want vindt dat zo'n gedoe op een beurs. Wat stuwing betreft lijkt het me niet zo'n probleem maar hoop dat het geen problemen geeft voor mijn productie.... Geef dan inmiddels al 5 mnd BV zou het dan een beetje stabiel zijn, dat ik 1 x oveer kan slaan?