Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    @spijkervrouwtje:ik zou het proberen te rekken, dus niet om 11.00 kolven, maar bijv. 1 of 1,5 uur later als dat lukt. Dan schuift die andere kolfsessie ook op en dat kun je dan weer thuis doen bijv.. Zo doe ik het tenminste (ik kolf om dezelfde tijden als jij) en bij mij heeft dat geen enkele invloed gehad op de productie. Weet niet hoe anderen dit doen trouwens. Maar overslaan? Vraag me af of dat lukt!

Groetjes, Emma ;)

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk, il wil dan rond de middag een keer kolven en dan maar meteen weer als ik thuis ben en dan kan ik haar om 19.00 uur wel weer zelf voeden thanx :D

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @spijkervrouwtje dank je wel! en ook alle anderen nog bedankt voor de felicitaties.

vanmorgen naar CB geweest. ik had het idee dat Jo flink zwaarder was geworden de laatste tijd. Nu leek hij in de curve van het CB gewoon de lijn te volgen maar toen ik hem thuis in de borstvoedingscurve zette zag je wel dat zijn lijn omhoog ging. dat is toch raar... zou ze het verkeerd ingevuld hebben? Ik weet dat de curves verschillend zijn maar je zou in beide curves toch moeten kunnen zien dat hij nu sneller is aangekomen dan bij vorige meting? Nouja, was blij te zien dat ik dat goed ingeschat had. En goed gegroeid dus! (bijna 7 kilo!)

Ze zei dat je rond deze tijd juist vaak zag dat bv kindjes wat minder hard groeiden omdat ze minder melk dronken als ze hapjes kregen. Ja, zei ik, maar niet natuurlijk als je gewoon eerst bv blijft geven en dan daarna nog extra hapjes. haha, zij ging uit van eerst hapje en dan melk. Hoefde ik trouwens helemaal niet te doen hoor, als ie zo ook wel wilde proeven.

Verder gehad over eten en hoe snel hij hoeveel moet eten. (als je het boekje van het cb bekijkt gaat dat namelijk nogal snel vond ik). Maakte haar allemaal niet uit, gewoon kijken hoe het gaat en hoeveel Jo wil. Ze zei dat pas bij 9 maanden de hoeveelheid ijzer in de bv niet meer genoeg is maar dat we dat eventueel ook nog wel op een andere manier op konden lossen. Dus we doen t lekker rustig aan.

En net heeft Jo gesmuld van meloen-rijstebloempap. tja, arme jongen heeft een creatieve moeder ;)

4. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Geke fijnjoh dat Jo zo goed gegroeid is.En bij jou gelukkig ook een CB wat niet zoe moeilijk doet :D
    En wat de creatieve smulpapjes betreft, heb je het boek opperdepop van de AH? Staan echt veel leuke variaties in. Isa kan straks ook rekenen op een uitgebreide menukaart :)

5. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    @spijkervrouwtje: da's inderdaad een leuk boek, opperdepop. Ik heb het zelf ook en doe het nu ook regelmatig kado en valt steeds goed in de smaak!

Over het kolven: ik denk dat het je vast wel gaat lukken, en eenmalig zal het geen invloed hebben. Ben benieuwd hoe de beurs is, misschien ga ik zelf ook wel. Neem je een handkolf mee dan? Of kun je daar ook electrisch kolven (al moet je dan wel steeds met het ding zeulen...).

Groetjes, Emma

6. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ikheb alleen een electrisch dus dat wordt inderdaad zeulen :( Maar de mijne werkt ook op batterijen dus probleem voor stroom heb ik ieder geval niet ;) Ach waarschijnlijk zal ik wel het eea aanschaffen en wordt eht dus sowieso zeulen :)

7. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi, da's waar. Ik heb zelf ook een dubbelzijdige electrische. Batterijen is een goed idee! Nog geeneens aan gedacht. Kun je die zware accu tenminste thuislaten. Nu maar hopen dat er niet teveel batterijen inhoeven :)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hallo meiden, ben er ook weer ff.

Geke, hier hetzelfde, ook naar het CB geweest, liep daar mooi op de lijn en op de BV-curve schiet ze omhoog. Ik had ook het idee dat ze flink gegroeid was en dat mag ook wel met 2 voedingen per nacht.

Hier is Rapley nog geen succes, maar prakjes spreken haar nog minder aan, Broccili is favoriet, want dat smaakt denk ik helemaal nergens naar, banaan gaat ook wel om op te sabbelen, maar het glibbert zo, appelmoes is vies en peer blieft mevrouw ook nog niet. Ze heeft nog helemaal niet doorgeslikt :)

Ja BV blijft favoriet, het liefst 10x per dag. Ze komt nu standaard 2x per nacht, zelfs als ze om 23 uur nog een fles BV met Nutrix van 180 cc weg klokt.

Spijkervrouwetje, ik combineer ook, bij iedere maaltijd krijgt ze iets gepureerd (in de hoop dat ze iets doorslikt) en iets dat ze zelf vast kan pakken zoals een stukje banaan of broccoli of zo.

9. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    He Loeki, mooi dat ze zo goed aankomt! dan zijn die nachtvoedingen dus wel ergens goed voor ;) Hou je het nog vol?

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

hallo, spring maar in, lees al een tijdje mee... :oops:
    ik heb van mij vriendin van die harde plastic schelpen te leen. daar zit een gat in voor je tepel, en als je dan lekt lek je in de schelp. als je dan moet kolven kan je dat er gewoon bij gieten. alle beetjes helpen nietwaar ;)
    ik kolf trouwens al een week 50 cc minder s´ochtends. hoop niet dat het een neergaande lijn is, want voorraad opbouwen is lastig zo :(

Ik wist trouwens niet dat er voor bv een andere curve was. ze zijn niet zo scheutig met bv info hier. daarom lukte het voeden bij de eerste ook niet :(

Hebben jullie trouwens die bv sierraden gezien die ze op de beurs verkopen!

groetjes, lidwina

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Pffff, heb het idee dat het kolven steeds moeilijker begint dat gaan. Dat beloofd tegen dat ik weer moet gaan werken.
    Daarnet een uur half na de voeding gekolfd en heb met moeite 60cc afgekolfd.
    Plots wordt ik ook weer overvallen met de angst dat ik niet genoeg voeding meer heb. De laatste dagen is Leander vaak ongeduldig aan de borst of tijdens het drinken maakt hij zich plots zo boos, uit het niets, heb het idee dat de voeding op dat moment niet genoeg toeschiet, kan dit eigenlijk?
    Ook na de voeding durft hij zich de eerste vijf minuten wel boos maken. Hij huilt dan en steekt z'n handje in z'n mond. Na een vijftal minuutjes is dit dan meestal wel over. Dan laat hij meestal weer 3 uur tussen voor een volgende voeding. Moest hij niet voldoende hebben, zou hij dan ook zo lang wachten om een voeding te vragen of zou hij zich toch eerder laten horen?
    Plots wordt ik weer overvallen met onzekerheden terwijl het zo goed leek te gaan.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Super uitvinding hè Guppie, ik heb zelfs eens 60 cc gelekt, in de eerste weken nar de bevalling lekte ik hele schelpen vol :)

Geke, nee, het is zwaar, vannacht heeft mijn man de babyfoon genomen en is in de woonkamer gaan slapen zodat ik kon slapen. Het was wat onwennig maar wel lekker.

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Kathy: klinkt als de aankomende 3 maanden regeldagen :D
    Het enige wat je kan doen: veel aanleggen.

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ah, zijn er met 3 maanden ook nog eens regeldagen? Wist ik niet :oops:

Wist dat er een 4 maanden dip bestond en dat er met 6 weken regeldagen waren, maar die 3 maanden zijn mij ontgaan.

Dan zal ons mannetje dan maar enkele dagen op mijn verzoek moeten gaan drinken, om de 2 uur, ipv om de 3uur (of soms om de 4) uur.

Morgen is hij idd 3 maand en geef ik 3 maand bv, ben er best wel trots op. Het heeft al veel moeite en onzekerheden gekost, maar het is het meer dan waard :)

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Drie maand is een prima prestatie, en die regeldagen,acht het hoort erbij... Vanaf nu wordt het alleen maar makkelijker, op naar de 6 maanden zou ik zo zeggen ;)

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Idd op naar de 6 maanden.

Vanaf wanneer wordt de bv eigenlijk een beetje stabiel?

Ik ben zo bang, als ik straks weer ga werken dat de bv dan erg achteruit zal gaan lopen. In de namiddag ligt Leander vaak aan, terwijl ik op m'n werk enkel om 16u eens zal kunnen kolven. Over de middag kom ik ook naar huis, dan zal ik proberen om te voeden of te kolven.
    's Avonds kom ik pas rond 19u thuis, ik hoop dat m'n productie dit zal volhouden.

17. hardloper

kathy, heb jij die oxispray? die helpt mij wel... je kan t proberen. en ik weet niet wanneer het stabiel wordt. ik zit hier ook met een afnemende kolfhoeveelheid (wat en woord) maar telkens als ik daar over ga twijfelen leg ik hem maar weer extra aan. alhoewel hij er ook wat minder behoefte aan begin te krijgen...

loeki, heerlijk weer even slapen. :D

en je kan bij de site van oei ik groei het sprongenwekkertje aanvragen. dan krijg je bericht als er een sprong aankomt ;)

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Pfff, wat een nacht achter de rug. Rond 24u een voeding. Dan nog even geschreeuw achterna, om 3uur weer een voeding. Dan gans de tijd huilerig en boos tot rond 5u. Heb de borst aangeboden, maar die weigerde hij. Hij nam de tepel en liet direct los, dus niet verder meer geprobeerd, want meneer werd serieus boos. Dan maar terug in bed gelegd. Man thuisgekomen van z'n werk om 5u30. Stil geweest tot 6u, dan gegeten met een hevige huilpartij erachteraan tot zo'n uur of 7. Dan weer rustig geweest tot 9uur. Gegeten en weer gevolgd met een huilpartij. En nu is mama doodop.

@Guppienl: nee, heb die oxispray niet, maar het kolven liep tot nu eigenlijk wel lekker. Maar ben behoorlijk gespannen, denk wel dat dit er ook wat mee te maken kan hebben en daarboven ben ik ook nog eens doodop.
    De nachten beginnen wat zuur op te breken geloof ik en loop wat gespannen rond doordat ik binnenkort weer aan de slag moet. Het is niet zozeer tegen het werken dat ik opzie, maar het kolven. Angst dat ik niet genoeg ga kunnen kolven en zou moeten overschakelen op kv.
    Heb wel al zo'n 6 à 7 liter moedermelk op voorraad in de vriezer, dus kan wel even weg, maar het blijft toch in m'n hoofd spelen.
    Zal allemaal wel niet bevorderlijk zijn.

Schreef dus dat het beter leek te gaan nu Leander z'n nieuwe medicatie voor de reflux heeft, maar begin nu toch wel weer te twijfelen hoor. Daar hij dus na veel voedingen weer aan het schreeuwen gaat.
    In m'n omgeving kan ik er ook niet veel over praten, want dan is de kans groot dat ik te horen krijg dat het aan de bv ligt, dat hij veel spuugt en huilt.
    Zo kreeg ik van m'n schoonzus te horen, toen leander in het ziekenhuis lag, dat hij waarschijnlijk allergisch is aan de bv en dat hij daardoor veel spuugt.
    In zo'n verhalen heb ik echt geen zin, heb zo het gevoel dat ik m'n keuze steeds weer moet gaan verdedigen.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou Annika krijgt nu een papfles van BV iedere avond en ze slaapt nu al weer 5,5 tot 6 uurtjes door. vanavond krijgt ze Banbix in haar flesje, misschien gaat ze dan beter doorslapen.

20. hardloper

jeetje kathy, allergisch voor bv? das leuk verzonnen :rolleyes: maar wat vervelend. hoe lang heb je nog voor je moest werken? kan je anders een dag op oefening? dan kan je kijken hoe het lukt met kolven. dan hoef je niet persee naar je werk, maar dan weet je wel hoe het gaat om een hele dag te kolven...
    Ik weet dat ik het heel moeilijk vond om voor het eerst een hele dag en avond te kolven en niet te voeden. mijn productie liep gewoon terug... uiteindelijk viel het me zo mee. alleen de eerste kolfbeurt was karig, maar daarna kwam ik goed op gang! idd, de spanning kan je het behoorlijk lastig maken...

ik mag naar een kinderarts met rune! ben zo blij! hoop dat ze me dan kunnen vertellen wat er mis is met zijn darmpjes...

Deel Deze Pagina