Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Volgens Stefan Kleintjes is je productie rond de 8 a 9 maanden stabiel.
    Hoeveel dagen ga je werken dan Kathy?

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Volgende week vrijdag moet ik voor de eerste keer terug werken. 3 dagen werken en dan terug 14 dagen thuis, zal dit alvast als oefening zien.

Zal even m'n schema opschrijven:

Maandag: thuis
    Dinsdag - Vrijdag: 9u - 12u en 13u30 - 18u30
    Zaterdag en zondag: 9u -12u

Over de middag kan ik naar huis en 's avonds ben ik tss 18u45 en 19u thuis.
    Heb bv-pauzes aangevraagd om mag tot eind februari dagelijks (wanneer ik volle dagen werk) stoppen om 11u30 en om 16u mag ik kolven.
    Dus ik ben echt wel benieuwd.

Over de middag zal ik ofwel kolven ofwel Leander aan de borst leggen. Zal te zien zijn, wanneer hij honger heeft.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zoals je weet heeft LIVE voeden altijd voorkeur,maarja het moet wel mogelijk zijn.
    Ik werk om de week vrijdag en zaterdag, dan zorg ik er altijd voor dat donderdag en zondag rust thuis heb, dan ben ik veel bezig met aanleggen en Jelte tegen mij aanhouden,dat werkt hier goed.
    Jij hebt natuurlijk ook nog een klein meisje rond lopen,die ook aandacht wil.

Als het kan zou ik inderdaad op dinsdag en vrijdag naar huis gaan tussen de middag om Live te voeden. In ieder geval tot je de 8 maanden gepasseerd bent.

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Werk dus dinsdag - woensdag- donderdag - vrijdag, niet duidelijk vermeld, zie ik.
    Ik ga zowiezo over de middag steeds naar huis, moet de kindjes van de opvang gaan halen, papa zorgt in de namiddag voor hen.
    Het is wel feit met zo'n dreumes in huis, is rust nemen vaak moeilijk. Maar gelukkig helpt m'n man goed mee in het huishouden, is ook al een pluspunt. Wanneer ik thuis ben, kan ik wat meer relaxen dan.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, denk ook niet dat het meevalt. Maarja Leander doet het toch prima op jouw melk?

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Op de reflux na, doet m'n jongen dat erg goed op m'n melk. Blijf er telkens weer versteld van dat hij gewoon overleeft op mijn voeding. Wat wonderbaarlijk is de natuur toch.

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik spiek hier ook eens mee.

Dewi heeft de eerste 2 dagen kv gekregen (vondt ik erg jammer) maar ze kreeg sonde voeding, dus niks aan te doen.

Ben wel meteen begonnen met kolven om de productie op peil te brengen, ging gelukkig allemaal goed.
    In het ziekenhuis kon ik mijn eerste afgekolfde melk naar boven laten sturen.
    Toen Dewi uit de couveuse mocht kon ik beginnen met haar aan te leggen en ondanks alles hapte ze meteen goed toe (ik had tepelkloven, die gelukkig na een paar dagen weer weg waren).

Ben zo strots ook op haar en ook op mezelf dat ik heb doorgezet in het ziekenhuis (verschillende afdelingen vertelden je andere dingen, waardoor je af en toe niet meer wist hoe en wat).

Maar nu zijn we 6 weken verder en het gaat nog steeds hartstikke goed.

Gr. Kat

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Geweldig Kat. :thumup:

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kat: goedzo ! En ik zie je in je onderschrift dat Dewi al flink gegroeid is van jouw melk.

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

wat goed kat!

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik meld me ook maar weer eens hier..... ben flink ziek geweest en een menstruatie van heb ik jou daar erbovenop en dat heeft wel zijn weerslag op mijn productie. Ik zou een voeding kunnen gaan vervangen door water of thee, want dat vind hij ook lekker maar dat wil ik nu nog niet :oops:. Dus ga ik de komende dagen regelen (blegh maar ja het is mijn eigen keus haha)...

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Stranger: dit was je 2e menstruatie ? Ik hoop niet voor je dat je elke keer een dip krijgt.
    Beetje nieuwsgierig hoor :oops: maar zit er echt veel verschil in in wat je normaal kolft en voor/tijdens een menstruatie ?

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou, lekker dan Stranger ;)

Succes met regelen!

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik loop trouwens al dagen zonder zoogcompressen (goed he ?) :D

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Haha goed zeg! Toch een teken dat de productie steeds stabieler wordt.
    Ik ben trouwens erg benieuwd naar een fotootje van je knulletje, nemo....

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja di was de tweede. De eerste stelde niet veel voor, maar deze... pfff inhalen van 18 maandsen ofzo?

Ik kolf zo'n beetje 200-250cc minder en dat vind ik wel teveel...

17. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    kat: hartstikke goed joh, dat je zo hebt doorgezet!

succes stranger!

en nemo, goed dat t lukt zonder pads :)

pfff nou, ik heb ook een megadip. we zijn allemaal ziek geweest, buikgriep. Jo een dag haast niet gedronken en ik ook weinig gekolfd. Nu maar hopen dat t vanzelf bijregelt, zal woensdag en donderdag als ik thuis ben wel veel aanleggen.

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Succes stranger...

Bevalt het zonder je pads nemo of laat je een melkspoor achter overal waar je gaat? Ergerde me altijd flink aan die dingen

Geke ookal een dip... gaat weer lekker.

Hier een soort kunstmatige regeldag.. heb 1 goede en 1 minder goede borst en die minder goede begon nu zo weinig te produceren dat ik die nu wat extra opkrik. Heel gek, is net of er wel meer inzit maar het er gewoon niet uitkomt, niet door kolven en niet bij live voeden. Heb geen harde plek dus een echte verstopping is het niet. Zo raar!
    Verder beetje zere tepels dus ben maar weer begonnen met smeren tegen spruw... ben echt zo bang daarvoor dat bij elk beetje pijn of branderigheid ik meteen weer in de stress schiet. Kan misschien ook komen door zn tandjes (2) want hij bijt afentoe flink (AUW!)

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Jingels: ik wil eigenlijk geen foto's van onze knul op het net.
    @Stranger: daar zit idd wel verschil in.
    @geke: ook succes met regelen.
    @Zeeuwsmeisje: nee geen melkspoor hier hoor. En ik heb ook 1 borst die minder doet (volgens mij) kan die borst ook niet met de hand kolven en de andere wel :(
    En bijten; AUW lijkt mij.

20. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ooo Stranger, balen van je dip tijdens de menstruatie. Ik hoop voor jou dat je het sneller opgekrikt krijgt als ik destijds, ik was 4 maanden na de bevalling alweer ongesteld en het inkakken van de productie begon al met de eisprong. En die kreeg ik dan heel moeilijk op peil tot ik dan eindelijk ongesteld werd. Dus ik was 2 weken per maand aan het regelen :( Dat was voor mij ook de reden om met 8 maanden te stoppen met kolven. Maar goed, ik jou geval kan de mega dip ook mede te wijten zijn geweest aan je ziek zijn.

Deel Deze Pagina