Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Nemo: ik begrijp het :D

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    hier ook een borst die het minder doet, voelt vol aan maar krijg erg moeilijk een tsr

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    @Nemo, super zonder pads de dagen door!
    @Kat, doorzettingsvermogen meid, super *maakt diepe buiging*
    @jingles, compleet off-topic maar ik moet het even kwijt. Elke keer als ik je banner zie, denk ik wat een heerlijk koppie. En nu is het er eindelijk uit ;)

Hier ook een borst die er altijd minder zin in heeft dan de ander. Maar ach, de kleine man klaagt niet, ik heb nergens last van, dus zal het wel goedzitten ;)

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Nemo: super geen pads meer! Ik heb het onlangs ook weer geprobeerd.. zonder succes.... haha het was geen gezicht... :( dus toch maar weer aan de pads...

Ik heb trouwens de laatste tijd steeds last van melkblaren op 1 tepel.... iemand een idee hoe ik daar aan kom? (hoe ik er vanaf kom, weet ik... prik ze zelf gewoon door....en mijn ventje lekker laten lebberen... auw auw)

Vandaag een wendag op de creche gehad... 45 min blij geweest, 1 uur en 15 min gekrijst... :( :( en ik dacht dat hij lekker in de box zou spelen daar en blij zou zijn, zoals hij altijd is.... nou ik stond mee te huilen toen ik hem ophaalde.... wat voelde ik me een ontaarde moeder om hem in de creche te "dumpen"...... zodra hij bij mij op de arm was, was hij gelijk stil.... met natuurlijk wel allemaal nasnikjes...
    Volgende week maandag 2de wendag... dan 4 uur... OHOHOH niet laten merken dat ik er giga tegenop zie!
    Hoe ging dat bij jullie?

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Kiki: dank je *trotse mama*

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hallo!

Ik kom hier ook ff een vraagje stellen als het mag....

Ik lees dat Nemo al zonder pads loopt, wanneer kan ik verwachten dat ik ze niet meer nodig heb.
    Ik bedoel, rond welke periode ongeveer heb je niet of weinig last van lekkende borsten?
    Of verschilt dit heel sterk?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@lz: nog geen wendag gehad. Moeder en schoonmoeder passen nog op. Onze knul gaat binnenkort ook naar het kdv ik zie er wel tegenop.
    Geen verstand van melkblaren. Klinkt wel pijnlijk trouwens.
    @marsab: eigenlijk had ik al heeeeel lang zonder gekunt. Maar ik durfde niet Hahaha.
    Ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ze stopten met lekken.

We hebben vandaag een poging gedaan te Rapleyen (ik kon niet wachten) Met aardappelen. Nou dat is geen succes veel te zacht. Al met al heeft hij niks binnengekregen volgens mij.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Bumbaloe: steeds 2 weken aan het regelen? :confused: dat je dat dan nog die 4 maanden hebt volgehouden zeg!
    Ik heb een keertje eerder geregeld, bijna 2 maanden geleden bij de vorige menstruatie en toen ben ik er na 2,5 dagen maar weer mee gestopt omdat het wel erg omhoog schoot... dus ik verwacht dat het binnen een paar dagen wel weer op peil is...

@ Lz: oei, pijnlijk, heb ik ook gehad. Ik weet eigelijk niet je eraan komt...

@ Nemo: en, was het nog wel leuk om te zien? :D

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    marsab, zonder pads verschilt volgens mij van persoon tot persoon, maar ook van dag tot dag... een tijdje is het mij gelukt, maar de laatste tijd dus niet... ik had beter aandelen zoogcompressen kunnen kopen ;)

Nemo, oke, dus niet met aardappelen beginnen.... wel leuke beelden? wij hebben 11 november worteltjes op het menu staan :) Wanneer gaat jullie kereltje naar het kdv? suffe is dat ik er eigenlijk helemaal niet tegenop zag.. ik dacht echt dat hij blij in de box zou gaan spelen, wat hij normaal ook doet... mijn ouders hadden juist nog tegen elkaar vandaag gezegd dat het zo'n makkelijk mannetje is.... zij hadden dit weekend weer opgepast.

Jammer dat nog niemand een tip heeft hoe ik melkblaren kan voorkomen, want ja pijnlijk is het wel... maar beter dit dan steeds harde borsten wat ik de afgelopen weken steeds had...

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @marsab: dat verschilt geloof ik wel maar ik was na een maand al 'padvrij' als ik het me goed herinner... de meesten dus in elk geval na een maand of 3?

@lz: melkblaren nooit gehad...
    wennen op de creche ging bij ons gelijk goed maar dat was vast omdat Jo toen nog maar 3 maanden was. nu ze ouder zijn is het moeilijker he... Jo kent de creche nu dus vindt t prima maar laatst hadden we hem een paar uurtjes bij vrienden gelaten en had ie de hele tijd gekrijst. En dat doet ie anders noooooit :)

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier ook een goede en een mindere borst. :D

en geen pads meer, maar wel lang gehad

melkblaren ook niet gehad. gelukkig 8)
    en ook nog steeds geen tandjes :D moet er toch niet aan denken dat ie me bijt met tandjes :oops:

ik heb het idee dat mijn voeding terugloopt. ik kolf sóchtend voor zijn pap, maar ik zit al op 50 cc minder :( nu ben ik bang dat het op raakt. hij krijgt gewoon ook brood en fruit en eten, en daarnaast melk. ik zou zo graag willen dat t weer wat meer wordt, maar ik vind het ook wel lastig inplannen om meer aan te leggen, zeker omdat hij er ook niet altijd zin in heeft :rolleyes: ik hoop maar dat het nog een tijd goed blijft gaan :(

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wow dit is zooooo herkenbaar, hier ook een dip die begint met mijn ei en pas stopt bij de menstruatie. Al moet ik zeggen dat het deze maand meevalt, of ik heb mijn ei nog niet gehad, maar de vorige 4x idd extra voedingen vanaf het ei.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    De afgelopen cyclus had ik trouwens geen eisprong, dus ik weet niet of ik daar last van zal hebben...

14. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Hier is het even wat minder goed gegaan.
    Aangezien Dewi spruw had moest ik natuurlijk ook gaan smeren (al heb ik zelf nu meer last van mijn tepels dan voorheen, voorheen dus helemaal niet).
    Maar aangezien de tepels zachter worden door de gel kon ik Dewi niet goed aanleggen (ze kreeg gewoonweg mijn tepel niet goed te pakken, of ze liet ze steeds los).

Wat betreft die pads ik draag ze wel nog omdat ik me onzeker voel zonder, ik moet zeggen dat ik met name 's nachts veel "lekte".
    Dit is echter niet meer het geval.

We hebben de eerste regeldagen achter de rug nu vroeg ik mij af:
    kan het zijn dat ze nu ook minder lang drinkt? ze is best snel verzadigt als ik haar in bedje leg is ze meteen vertrokken. als ze mijn borst loslaat spuit het er zo uit (nog nooit eerder zo erg gehad).

Gr. Kat

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, dit is heel goed mogelijk. Door de regeldagen is je productie helemaal aangepast aan de vraag van je kindje, en zal ze sneller verzadigd zijn. Dit zal in de loop van de tijd steeds vaker voorkomen.

Toen Jelte 6 weken was dronk 'ie een half uur per borst, en na de regeldagen nog maar 20 minuten.

Naarmate we weer dichter bij een regeltijd kwamen ging hij ook weer langer drinken, dan begon het geregel weer en daarna dronk hij weer een kwartiertje per borst. Achteraf is het patroon heel makkelijk te herkennen ;)

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Stranger: was leuk ! Alleen echt iets binnenkrijgen doet hij nog niet. Wel een beetje kokhalsneigingen maar dat was meer om de smaak/sensatie dat er iets in zijn mond zat dan dat hij zich verslikte.

Aan alle meiden die Rapleyen: wanneer krijgt je kind echt iets binnen ?
    Ik heb het idee dat alles wat in zijn mond komt er gelijk weer uitgewerkt wordt momenteel.

17. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hier ging het rapley eten wel snel goed. wel een beetje hulp moet ik zeggen, Jo hapt vaak af van een stuk fruit dat ik in mn hand hou en dat eet ie dan echt op. Zelf in de mond stoppen is nog moeilijk.

maar joh, dit was pas de eerste keer. de eerste keer kreeg Jo kleine stukjes broccoli en dat kokhalsde hij ook weer uit. zacht fruit ging wel gelijk goed en stukjes broodkorst ook.

18. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    bedankt meiden, had al weer 3 pak pads gekcht...hihi

19. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    @Nemo: Wij zijn ook bezig met een beetje Rapley, alleen combineer ik het met fijngemaakt eten, zodat hij ook echt wat binnenkrijgt. In het begin ging hij vreselijk kokhalzen en zelfs overgeven, heel sneu. Daar ben ik toen wel zo van geschrokken dat ik 2 weken enkel goed gepureerde groente heb gegeven. Nu gaat dat zo goed, dat we het weer zijn gaan proberen en hij kokhalst nu vrijwel niet meer. Hij eet zelfs mini-rijstwafeltjes uit het vuistje, zelf!
    Als hij erg kokhalst zou ik het even rustig aan doen en gepureerd geven en na een aantal dagen weer eens proberen. Je zult zien: hij leert snel!
    Mick kauwt het nu zelfs ook, heel grappig om te zien. Ik zet wel ff wat foto's in mijn album.

Mick is nu vooral verzot op pompoen :)

Heb zelf trouwens ook een tijdje zonder pads gelopen, soms gaat het goed, soms niet, dus als ik de deur uitga gebruik ik ze voor de zekerheid maar ;)

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    sorry, maar wat is rapley? :oops:

Deel Deze Pagina