@ Nemo: ik vind het ook een prettiger idee ja. Luiers van bamboe? Welk merk/soort is dat? @ Kiki: balen dat je je zo druk maakt al. Was het de vorige keer zo vervelend dan? @ Geke: mooi dat het zo goed gaat! @ Kathy: toch wel fijn, zon'n CB!
Nemo gefeliciteerd met je 6 maanden =D> Jingels jij natuurlijk ook, goed gedaan meiden. Hier nog alles hetzelfde. Bijvoeden wil nog voor geen meter, meer dan op een rijstwafel sabbelen is er niet bij, alles wordt onmiddelijk uitgespuwd. Klopt het dat de curves op BV.com er uitliggen, iemand al iets opgemerkt? Ik kan wel bij mij gegevens, maar ik kan de curves niet gekijken.
Loeki, ik kan de curves ook gewoon zien. jammer dat t moeilijk gaat met bijvoeden. je deed toch ook soms geprakt en soms niet? wil ze helemaal niets?
En ook ik heb al weer mijn kleine man 6 maanden gevoed! en ga nog lekker door! Vandaag voor het eerst wat anders gegeven van borstvoeding.... wortel en aardappel... het leverde erg vieze gezichten op en diverse kokhals-reflexen. Echt zelf heeft hij maar 2 keer de wortel/aardappel gepakt en in zijn mond gestoken... verder hebben wij hem wat voor gehouden. Misschien zijn er wel 2 mini stukjes in zijn buikje terecht gekomen.... morgen weer een dag
=D> Goed zo Liefzonnetje. Gisteren reunie van de babygym, van de 7 dames zijn er nog 4 die na 7 maanden nog volledige BV geven en 1 geeft een combi van BV en KV. Vind het wel opmerkelijk dat er maar 2 van de 5 volledige KV geven.
@Liefzonnetje: gefeliciteerd ! Leuk he om ze zo te zien "eten". @Loeki: best wel veel die nog borstvoeding geven.
Gisteren een hele enthousiast reactie van een arts gehad. We waren naar de HAP gegaan omdat mannetje nog steeds geen eetlust heeft (wel goed mamamelk drinken hoor) en ineens knalrode armpjes had. Net of ie verbrand was. Blijkt hij naast een griepje ook nog de Vijfde Ziekte te hebben. De arts werd helemaal enthousiast toen we zeiden dat hij bv kreeg, want zo kreeg hij in ieder geval voldoende voedingsstoffen binnen ookal eet hij verder even niet. Vond het erg leuk, zo'n reactie!
Beterschap voor je kleine man stranger! En dat is toch goed voor je ego he, zo'n complimentje! Wat fijn dat ze zo positief waren bij het cb kathy! Jingels, nemo en lz nog gefeliciteerd, mijn complimenten! =D> En Loeki wat een leuke foto's! Wat is ze alweer groot geworden zeg! Hier gaat verder alles goed, ben vanmorgen blij gemaakt met twee enorme poepluiers en een opgelucht meisje. Ze eet toch wel wat meer van de bijvoeding nu maar poept nog steeds maar 1 keer in de anderhalve week, is dat wel ok? Merk ook dat het een hele andere substantie is dan voorheen, het is niet hard maar wel een stevig poepje. (goedemorgen lekker aan het ontbijten dames hahaha!) Heb geen idee of dit normaal is, iemand ervaring? Verder gaat het z'n gangetje hier, mevrouwtje is tegenwoordig dol op mandarijnen en eet al zeker een kwart manadarijn 's morgens, wat ik best veel vind gezien ze nog op evenveel borstvoedingen zit. Groente zijn iets minder interessant maar ze is vaak al moe 's middags, en dan bied ik het toch al vroeg aan. Fijne dag vandaag allemaal!
Gefeliciteerd liefzonnetje! Goed hoor! ja, leuke bekkies he, met eten. Ik zie bij Jo altijd eerst een wantrouwig twijfelend bekkie bij het eerste hapje van iets nieuws. Maar het meeste lust ie nu wel. Stranger: beterschap voor je ventje. Wat is dat de 5e ziekte? (en de 6e?) Ik hoor net op het KDV dat er heel veel kindjes ziek zijn. Jo is erg verkouden en hoest, vannacht daardoor steeds wakker en dan maar even drinken en moedermelk in de neus, dan ging het weer. Uiteindelijk werd ie vanmorgen wel pas om 8.30 wakker.
@Stranger: beterschap met je kereltje, en inderdaad een fijn compliment, en zeker voor al het werk wat jij eraan hebt. @geke: ook beterschap.
@LZ, gefeliciteerd met je mijlpaal. Helemaal geweldig. @Stranger, fijn dat een arts zo positief reageert op de BV. En nu maar hopen dat je mannetje snel weer opknapt. @Geke, hopelijk is de kleine er snel weer helemaal bovenop. Maar misschien een gekke vraag, waarom doe je moedermelk in het neusje? @paprika, met bijvoeding en poepjes kan ik je nog niet helpen hoor, of je wil een maandje of vier wachten op advies En vandaag op de helft van de eerste zes maanden (ja, ik grijp alles aan voor een feestje).
Hoi meiden, Even een vraagje: ik ben nu een paar weken bezig met bijvoeden van Mick, wat hij helemaal geweldig vindt. Maar het vervelende is, hij wil bijna geen melk meer. Wat moet ik hiermee, enig idee? Ik kolf nu vrijwel elke dag en mijn vriezervoorraad is nog nooit zo groot geweest. Mijn productie is dus nog toppie. Maar ik was van plan de bv als belangrijkste voeding van de dag te geven en de groente+fruithapjes als BIJvoeding. Hoe vaak voeden jullie nog nu jullie bijvoeden? Bij mij is dat hooguit 4x en hij wil ook maar heel kort drinken en duwt mijn borst dan weg en wil dan rechtop zitten. Hij heeft nu ook hele andere ontlasting, veel dikker en donkerder en voor het eerst stinkt het blehhhh! Maar dat zal wel normaal zijn. Maar goed, moet ik de bijvoeding echt in kleinere porties gaan doen ofzo? Hij is ZO gulzig..... Ik geef meestal tot hij niet meer wil (qua fruit komt dat neer op 2 eetlepels en qua groente 3 eetlepels schat ik zo in). Het is toch zo dat melk echt de belangrijkste voeding blijft tot ze minstens 1 jaar zijn? ik weet het ff niet zo goed meer Groetjes, Emma
@kiki: en gelijk heb je dat je er vast een feestje van maakt moedermelk in het neusje heeft hetzelfde effect als neusdruppels, opent de boel een beetje. @ paprika: hier soms ook stevige poepjes. Jo poept wel heel vaak, elke dag meerdere keren, altijd al en is nu niet veranderd door de bijvoeding. Wel inderdaad andere substantie, soms echt stevig, soms ook wel zacht maar nooit meer zo zacht en geel als met alleen bv. En ja het stinkt! Vooral als ie worteltjes heeft gegeten Is normaal hoor. @ Emma: ik voed meestal een keer minder nu, maar verschilt nog wel hoor. Lijkt me niet heel veel wat Mick nu eet. Geef je wel eerst de borst en daarna de bijvoeding? Dat ie gauw rechtop wil zitten kan ook komen doordat hij gewoon met andere dingen bezig is en te ongeduldig is om rustig aan de borst te liggen. Tja, alles wat je kunt doen is blijven aanbieden denk ik. Wij hebben er eigenlijk geen last van, geef wel altijd eerst de borst en daarna pas de rest.
Emma: nog een idee, als je je echt zorgen maakt dat ie te weinig melk krijgt zou je kunnen proberen wat melk in een flesje of (tuit)beker te geven. Al wil je hem natuurlijk niet de borst afwennen...
Fantastisch, vandaag naar het nieuwe CB geweest (die bij ons in het dorp is gesloten), en wat zijn ze daar proBV. Helemaal geweldig, eindelijk geen gezeur over het aantal voedingen, nachtvoedingen etc. Wat een verademing. En over zijn gewicht maakten ze zich helemaal geen zorgen. Eerst naar het kind kijken en dan naar de cijfertjes Heerlijk!