zooo we hebben het CB weer gehad..... althans, vriendlief is met Steven daarheen geweest..... 9100 gram... 72,5cm Groeit prima dus op mijn BV Natuurlijk vreogen ze of we al hapjes hadden gegeven.. het wortelverhaal vertelt met zijn kokhals-reflex.... tja we moesten wel alles helemaal fijn pureren... en we konden ook wel pap geven als hij nog honger heeft.... en als hij echt wat fruit/groente ging eten, dan kon er wel 1 voeding van af... de late ... nou vriendlief heeft de arts lekker laten blaten haha heerlijk zo'n vent! Vandaag banaan geprobeerd... ik had 2 stukken banaan afgesneden.... hij graaide het direct en stopte het hele stuk in zijn mond.... overdwars... WHAAAAAAAAAA dacht ik.... maar binnen 2 tellen was het uitgespuugd met een heel vies gezicht... daarna toch maar wat kleine stukjes aangeboden.... mega vieze gezichten, kots-geluiden... arm kind... Hadden jullie dat ook in het begin? en hoelang duurt dat? Verder gisteren de 1ste totale creche dag gehad. Maar rond 1300 uur belden ze me dat hij niet wilde drinken en maar 20ml gedronken had.... of ik de borst kon komen geven... 2de fles was helemaal niet gelukt later op de dag en weer een enorm overstuur mannetje toen ik hem kwam ophalen. Vreselijk.... Suffe is dat hij vandaag gewoon 200 ml uit de fles gedronken heeft bij papa.... iemand tips?
@LZ: hier zo nu en dan nog kokhalzen (ik was stiekem net een paar dagen voordat hij 6 maanden was begonnen met bijvoeden) maar dat gaat snel over. Banaan is hier trouwens niet favoriet dus mischien dat iets anders beter gaat. Mijn cb vond het trouwens super dat ik aan Rapley deed. Ik hoefde niets te prakken. Dus idd laat jou cb maar l*llen. En tips voor niet drinken ? Ons kereltje wil alleen bij oppas drinken en niet bij zijn pa, tenminste niet als ik in huis ben. Dus geen tips voor jou. Ons kereltje drinkt trouwens uit een tuitbeker omdat dat beter gaat. Mischien kan het kdv er pap van maken ? Dan kunnen ze het lepelen mischien dat dat beter werkt.
@Geke: dankje voor je tips! Ik biedt nu iets vaker de borst aan en ik merk gelukkig wel wat verbetering. Ook probeer ik nu voor zijn groentehap eerst te voeden en ook dat gaat beter. Nog steeds niet van harte, maar we zullen het ook maar even afwachten. Hij blijft gewoon echt helemaal wild van groente Flesjes drinkt hij ook heel slecht momenteel. Op het KDV drinkt hij op een hele dag (8.30-18.00) 2x 120 cc. Terwijl hij voorheen altijd 2x220 cc met gemak opdronk Maar vandaag had hij een stuk beter gedronken op het KDV. Ik had vandaag maatje 4 speen op de flesjes gedaan, zou dat dan een deel van het euvel zijn? Hij is namelijk altijd wel heel gulzig geweest, wie weet ging het hem gewoon te langzaam uit de borst of met maat 3 speen. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Groetjes, Emma
Oh even wat frustratie hoor... ben ik gisteren met mn moeder en komt tersprake dat hij eindelijk na 9 maand een flesje accepteerd en daar ook best lekker uit drinkt. Zegt mn moeder meteen dat dat mooi is want die bv moet zo langzamerhand toch wel stoppen. Hij is al zo groot.. (manneke is net 9 maand) Dus ik uitleggen dat ik voorlopig nog niet wil stoppen... dat hij dat vanzelf wel aangeeft waarschijnlijk zo tussen de 1ste en 4de jaar. Krijg ik als reactie dat ze dat raar vind en maar zorgt dat ze het dan absoluut niet hoeft te zien. Heb al zovaak dingen uitgelegd maar het komt gewoon echt niet aan. Emma hier ook een periode gehad dat hij niet meer zoveel bv wou maar die periode is ook weer voorbij gegaan. Ik ben toen bewust wat gaan minderen met de hoeveelheid bijvoeding en nu is het alweer een poosje dat hij beide lekker eet/drinkt. Verder hier ook meestal eerst de borst dan de bijvoeding, soms als toetje als hij er gauw genoeg van had daarna nog een paar slokken. Fijn kiki dat ze daar op het cb zo pro-bv zijn Wij zijn vorige week weer geweest en hij weegt nu 10200gram en 74 cm.
@ kiki :wat een verademing moet dat zijn! @Loeki: bravo voor Annika... als het maar lekker genoeg is dus? @LZ: hier wordt ook nog wel vaak gekokhalst hoor, maar gaat altijd goed. Gister peer in stukken gegeven en dat ging eerder altijd prima maar gister steeds kokhalsen en zat ie met tranen in zn ogen. vond t zo zielig dat ik hem toch maar geprakt heb (de peer dus ). Jo vind banaan trouwens lekker! Net avocado-banaan-prut gegeven en toen ik de rest van de banaan zat op te eten daarna wilde ie daar toch ook nog wel een hapje van Creche zal wel wennen zijn.. het is denk ik net een lastige periode om daarmee te beginnen. hoop dat t vanzelf beter gaat! @Emma: fijn dat t beter gaat! maat 4? ik gebruik nog steeds maat 1, heb altijd begrepen dat je met bv zo lang mogelijk een kleine speen moet gebruiken omdat je kindje anders lui wordt. maar dat werkt voor Mick niet? @zeeuwsmeisje: wat vervelend dat je moeder zo reageert. zelfs als ze het raar vindt is het kwetsend voor jou om te stellen dat ze het niet wil zien. Alsof je iets verkeerd doet! Heb je al eens geprobeerd haar iets te laten lezen over bv, bijv de 101 voordelen van bv die op borstvoeding.com staan? Of heeft dat geen zin?
@Zeeuwsmeisje: vervelend dat je moeder zo reageert. Maar je kindje doet het prima, dus voor haar geen enkele reden om het af te keuren.Jammer dat het in de Nederlandse cultuur niet verankerd zit die BV, en dat dreumessen voeden zo raar gevonden wordt. Hier zijn we ook bezig met Rapley, ik heb nog geen kokhalsreflex gezien, zal vast nog wel komen. Gisteren niet gerapley-ed want ik moest werken, dus vandaag weer, wortels ging dinsdag niets van naar binnen,dus vandaag weer proberen. Jelte was vorige week, 73 cm en 9400 gram, Hollands welvaren dus, en dat allemaal op BV. Als hij Kv had gehad dan hadden ze weer wat te zeuren gehad over zijn gewicht, en nu kunnen ze mooi niets zeggen. Hij komt 1 tot 2x voor een nachtvoeding, al met al zit ik nog wel op 7-8 BV per dag. Jullie hebben vast wel van die campagne gehoord * eten voor de hersenen* ? Het gaat met name om het stofje DHA wat de hersenen nodig hebben het zit in 2 voedingswaren namelijk: vette vis en..........
@ Zeeuwsmeisje: oh wat jammer dat je moeder zo reageert. het lijkt me het meest vervelend als mensen die dicht bij je staan (ga er even vanuit dat dat met je moeder het geval is) zo reageren. Vreemden is toch daaraan toe, maar bekenden en dan ook nog zo dichtbij... Moeilijk hoor! @ Jingels: ja dat wist ik ja. Zouden ze weleens wat harder mogen roepen vind ik... Enne Jelte is een flinkerd vergeleken bij mijn slanke dennetje (9,5 maanden: 73cm en 8350gr.)
zeeuwsmeisje... goh dat is moeilijk dat je moeder zo reageert... het is toch jouw kind, jouw beslissing? en als moeder wil je toch het allerbeste? Ik herken het overigens wel, alleen niet zo uitgesproken als jij beschrijft... mijn moeder vindt het ook maar vreemd dat ik nog steedss blijf voeden en we Steven gewoon met zijn eten laten spelen en niets pushen... als hij iets binnenkrijgt, prima, het gaat gewoon om te proeven. Heb de link van borstvoeding.com maar doorgestuurd naar haar Jingels, jouw kereltje is ook een lekkere bink he?! Geweldig toch dat ze het zo goed doen op onze BV! en die kokhalsreflex kan al weg zijn bij Jelte, anders had je het vast al wel direct bij de eerste keer gezien denk ik. Gisteren stond hier bloemkool op het menu... en hij heeft heerlijk gespeeld, een heus slagveld gemaakt maar ook wat in zijn mond gestopt en gelukkig niet meer zo gekokt! Vandaag wortel of courgette, ik weet het nog niet. Ga het denk ik vanmiddag proberen ipv vanavond. Dan is hij soms zo moe... en als de peren rijp zijn, dan mag hij dat ja die campagne... ik wist het ook wel, mogen ze van mij veel harder zeggen hoor! BV is gewoon het beste...... Geke, jij prakt dus af en toe en af en toe gewoon stukken.... haha grappig dat jouw banaan gekidnapt werd
Wat een heerlijke verhalen over bijvoeden...en ik moet nog drie maandjes wachten. Als ik jullie verhalen lees, krijg ik er al helemaal zin in. @Zeeuwsmeisje, vervelende reactie. Zoveel mensen veroordelen je als je langer dan een half jaar BV geeft. Vreemd, omdat de meeste mensen toch wel moeten weten dat het ontzettend gezond is.
Kathy wat opmerkzaam... Stranger al 10 maanden kolven, fulltime.... echt petje af! Super knap van je!
Wauw wat zijn jullie opmerkzaam zeg! Dank jullie wel. 't Gaat echt hard zeg, alweer 10 maanden. Over 2 maanden kom ik hier echt flink jubelen
Stranger nog gefeliciteerd hoor Pff hier een paar vermoeiende dagen achter de rug, meisje was woensdag nl erg ziek. Niks als overgeven na de voedingen. Gelukkig bleef ze er zelf behoorlijk rustig onder en sliep ze vooral erg veel. Maar ze keerg natuurlijk wel veels te weinig binnen. In overleg met de HA had ik geregeld de melk afgekolfd zodat ik een beetje kon zien hoeveel ze binnenhield maar de eerste dag kwamen we niet verder dan zo'n 200 c... Donderdags ging het iets beter niet meer overgeven maar nog wel weinig gedronken. Helaas werd ik toen zelf ook geveld door de buikgriep dus ook voormij overgeven en diaree. Bijkomend nadeel was dat het overgeven niet wilde stoppen en ik dus medicijnen kreeg maar daardoor mocht isa weer neit aan de borst... pff dus vrijdagochtend 260cc door de gootsteen gegooid... Gelukkig had ik nog wel een voorraadje in de diepvries want de nachtapotheek wilde ons al FV verkopen. Gelukkig kon ik ze vanaf vanact weer zelf voeden. was nl even bang dat mijn productie door de griep en het veel kolven terug zou lopen maar ik denk dat de nachtvoedingen (waar ze nu terecht weer even om vraagt)het wel in stand zullen houden. Maar wat een gklooimet al die flesjes zeg als je dat niet gewend bent, vooral midden in de nacht lang leve BV Gelukkig drinkt ze vandaag ook weer een stuk beter (nu hubbie nog want die had ze ook nog ff aangestoken ) Wilde eigenlijk dit weekend alvast beginnen met wat bijvoeding maar we wacht nu toch maar ff tot ze echt 6 mnd is
leuk stranger, feest hier over 2 maanden hartstikke goed! spijkervrouwtje, ook al buikgriep! Vervelend hoor, fijn dat jullie bijna beter zijn. wij hadden het ook een paar weken geleden. Nu zijn Jo en ik snip en snipverkouden. roerige nachten hier met af en toe slokjes en een hele voeding om 5 uur. Vind het zo moeilijk te zeggen waardoor het nu komt, aan de ene kant natuurlijk ziek zijn maar misschien ook overdag minder geconcentreerd drinken waardoor ie extra 's nachts wil. bijvoeding gaat heel goed maar kan ook voor onrust zorgen 's nachts toch? Of misschien gewoon de leeftijd en bij mama willen zijn als ie wakker wordt? Ik mag eigenlijk niet klagen omdat ie al zo lang goed slaapt maar ik wordt hier wel heeeel moe van. Gister nog maar es extra fles gegeven om 23.00 om zeker te zijn dat ie genoeg had maar hij wilde toch om 5 uur alweer drinken. Iemand nog ideeen?