Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Nou, rapley is wel een geklieder maar ik vind het ook wel een voordeel dat je allemaal tegelijk kunt eten. Het is niet dat het eten van mijn man of ik koud staat te worden omdat we Sven moeten helpen. Veel gezelliger vind ik het zo. En even met de stoffer en blik en een natte doek en de boel is zo weer schoon. Ik vind het zo leuk om te zien dat hij nu ook probeert de kleinere stukjes van zijn blad af te pakken. Zeker als het lukt :D .

    Met groente knoeit Sven het meest dus als hij gegeten heeft doe ik meestal even wassen en dan zijn pyama aan.

    Bij het CB zeg ik altijd maar wat ik denk wat hun willen en doe thuis gewoon lekker mijn eigen ding. Ik houd zijn plasluiers en alert zijn goed in de gaten. En beiden zijn goed. Als er gevraagd wordt aan mij hoeveel voedingen krijgt Sven dan moet ik echt goed nadenken en tellen. Verschild ook per dag.
     
  2. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Spijkervrouwtje, laat je trouwens niet uit het veld slaan, als het doorslapen niet meteen lukt. Het wordt waarschijnlijk eerst zwaarder voor je, voordat het makkelijker wordt.

    Lintjezuur, zover ben ik ook al met het CB.
     
  3. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh doe ik ook niet hoor, ze is pas 7,5 week en nog vrij licht (ong 4 kilo) dus ik verwacht zelf dat het nog wel een week of 5 zal duren voordat ze een keertje doorslaapt, maar ja hopen kun je altijd he ;) :)
    Is ookniet dat ik echt moeite heb met de nachtvoeding(en) maar als ikd e keuze heb slaap ik liever :)
     
  4. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik begon met wakker maken toen Dylan 8 weken was. Hij woog toen ongeveer 4,5 kg. Bij 10 weken sliep hij door. Er is dus hoop! :p
     
  5. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wauw, dit topic is gegroeid zeg, in een paar dagen tijd! Wat leuk om te lezen allemaal!

    We zijn vandaag naar het cb geweest en meneer is 4 cm en 1280 gegroeid in 2 maanden tijd! De arts vroeg: je geeft zeker nog bv? Dus ik zei ja en toen zei ze: ik had niet anders verwacht, jij bent een echte doorzetter. Leuk zo'n compliment!

    Sinds een week zijn wij ook aan het rapleyen. Heel erg leuk en ik vind het met de rommel wel meevallen. Effe stofzuigen en je bent weer klaar. OK, gisteren viel de broccoli minder in de smaak en lag het overal... Het is geweldig om te zien hoe hij het zit te bestuderen en hoe hij het al kan eten! Een echte aanrader!

    Hij eet veel groenten al, hij heeft al een fles laten vervallen :confused: . Nu zit hij op 5x 200cc. En dat kolf ik ook in 3x 20 minuten per dag, dus ik ga maar de vriezervoorraad verversen ipv verkleinen... ;).
     
  6. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Fijn als het eens hardop gezegd wordt, Stranger!

    Ik krijg steeds meer zin om te gaan Rapleyen. Moet nog ff geduld hebben....
     
  7. Isis75

    Isis75 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik wil even mijn frustratie kwijt. Tessa drinkt bv. Nu gaf ik haar een poosje een fles per dag omdat ze straks ook uit de fles moet drinken (als ik weer werk). Dat heb ik een tijdje niet meer gedaan en ben inmiddels weer met het flesje begonnen. Tessa vond het niks, dronk niet. Dagen geporbeerd maar het eindigde steeds aan de borst omdat ze niet wou drinken uit de fles.
    Ik heb het anderen laten geven en dat ging beter. Nu 4 keer en dat ging best aardig, telkens met kv. Vanavond hebben we het geprobeerd met bv (uit de vriezer). Ze wou niet en daarna weigerde ze ook kv. Na een uur vond ik het welletjes, ze huilde meer en meer. Heb haar toen aangelegd en ja dat lekkers wil ze wel. Ben zo bang dat ze niet goed aan de fles gaat wennen. Als ik werk ben ik direct 24 uur van huis dus ze moet dan toch eten. Ik weet het ik heb nog 4 weken maar het maakt mij toch een beetje nerveus. Morgen weer verder proberen, iemand nog tips?

    (grrrr ik baal, het bv geven is gewoon veel leuker en makkelijker)
     
  8. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Hoi Erica,

    Misschien kun je eens proberen om helemaal het huis uit te gaan als ze de voeding uit de fles krijgt. (boodschapje doen ofzo) Dan weet Tessa dat je er niet bent. Misschien pakt ze de fles dan wel. Op het borstvoedingsforum staan een heleboel tips over baby's die de flesweigeren. Succes ermee, is helemaal niet leuk :(
     
  9. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik kan je niet helpen. Ik zit min of meer met hetzelfde probleem. Dylan wil alleen de fles van mij. Ik het huis uit heb ik ook al geprobeerd, heeft niet geholpen. Ik heb nog 3 weken. Maar het lijkt me, dat als ze echt honger hebben, ze wel uit de fles drinken. Al is dat geen leuke manier :cry:
     
  10. Isis75

    Isis75 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ja Jopie zo zal het ook wel werken dat ze uiteindelijk honger krijgt. Wat je zegt je wil het toch op een fijnere manier.

    Lintjezuur ik was vandaag weg toen het niet lukte maar bedankt voor het mee denken. Wat is het adres van het bv forum?
     
  11. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    http://www.borstvoedingsforum.nl/index.php

    Bij artikelen en links staat het één en ander en je kan ook gewoon je vragen daar stellen. Zitten ook veel vrijwilligers van de VBN op. Nummers van VBN van de vrijwilligers staan ook op dat forum.
     
  12. Isis75

    Isis75 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Bedankt!
     
  13. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Hier hetzelfde hoor. Soms wil meneer wel de fles en soms niet. Lekker handig he.

    Stiekem vind ik het wel lief dat hij het liever bij mij heeft :oops: Maar niet echt handig als ik straks weer aan het werk moet.
     
  14. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehm ik geef Justin dus 1x fv, dit geef ik als nachtfles, maar ik lees overal dat de kleintjes van Justin's leeftijd 5 of zelfs méér voedingen krijgen.. Justin heeft er nu 4 (3 bv) nl.. en heel soms idd 5. Maar dan drinkt ie ruim 200 per keer, soms zelfs 260. Men zegt toch dat je bv niet teveel kunt geven maar mn man is maar gestopt bij 260.. :confused:
     
  15. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wat een vreetzakje zeg :p Dat blijft ook allemaal binnen? :confused:
     
  16. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja hoor, Justin heeft sinds zijn geboorte nog maar een paar x gespuugd, ze zijn op 1 hand te tellen..
     
  17. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hihi, leuk zeg zo'n hongerlapje... hier ook eentje, tot een paar dagen geleden zo'n 6x 200cc en soms zelfs 7x 200cc... En ja eigenlijk bleef alles dan binnen!
     
  18. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dit was voorheen wel anders hier.. Zie andere topics van mij.. :( Ben zo blij dat de osteopaat baat heeft bij Justin hoor, merk duidelijk dat t helpt!
     
  19. eko

    eko Actief lid

    22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    klop maar gauw af, want dit hoor je niet zo vaak :)
     
  20. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Rapley is opeens heel erg in opkomst.... vroeger hoorde je er nooit iets over. Het schijnt voor Bv-kindjes echt heel goed te zijn.

    Hier ook een schoonma die elke week wel meldt, misschien loopt je BV wel terug,maar wel enthousiast is als ik zeg tenminste 6 maanden Bv te gaan geven..... ik laat ze maar kletsen.
     

Deel Deze Pagina