Geke, ik geef altijd nog een late voeding... dus misschien voor de komende tijd er weer even inhouden? Hoop voor je dat je snel weer lekker kan doorslapen en wie weet zit toch de verkoudheid nog een beetje dwars... over ziek zijn gesproken..... ook hier ziek... komen net bij de huisartsenpost vandaan, heeft ons ventje gewoon een oorontsteking, terwijl ik dacht dat hij helemaal vol in zijn longen zat... aangezien hij zo hoest en proest en slijm hier en daar... nu slaapt hij gelukkig en heeft slapend bij mij gedronken....
tja, liefzonnetje, die late voeding maakt volgens mij niks uit. Of ik hem daar nou voor wakker maak of niet, hij had toch een wekkertje om 5 uur van de week. Was denk ik toch de verkoudheid, gister was het 6 uur en vanmorgen hoorde ik hem rond die tijd ook maar hij was alweer stil toen ik mn benen over de rand van het bed had dus toen ben ik er maar weer in gekropen en werd ie pas weer wakker om half 8. Prima dus! Het volgende probleem is dat ik nu met een pijnlijke borst zit... door een weekje nachtvoedingen is de productie behoorlijk opgeschroefd blijkbaar. Net helemaal harde plekken, die heb ik wel weggekolfd nu na een warme douche maar het is nog wel pijnlijk. Maar even in de gaten houden. Gaat het alweer wat beter met Steven? Merkte je aan hem dat hij pijn had?
Jelte heeft sinds tijden weer eens doorgeslapen tot 05.00 uur, stiekum toch wel lekker hoor. Ik ben veel uitgeruster. Normaal gesproken viel hij aan de borst in slaap,maar nu wordt hij weer wakker, en drinkt dan nog even en laat los. Hij gaat een beetje om zich heen kijken. Ik heb hem naar bed gedaan ,en hem niet meer gehoord. Zou het nu dan echt een grote jongen worden? :-s
Wacht maar Jingels straks komt ie misschien wel in de verlatingsangstfase. Daar zitten wij in. Heb je weer gebroken nachten. Ik ben echt kapot en bekaf... maar ergens is het ook wel heel erg lief, zo'n grote kleine vent tegen je aan die je niet los wil laten...
Geke, ja, we hadden alle 2 gevoel dat hij pijn had. Hij was zo zielig aan het huilen, maar absoluut niet het idee dat het zijn oor was, eerder zijn longetjes, want hij is een grote brompot, snotterdesnot..... gelukkig gaat het beter. GIsteren nog bij HA geweest, oorontsteking is op zijn retour. en tot overmaat van ramp is ook tand 2 doorgekomen en tand 3 kun je ook bijna zien.... dat duurt niet lang meer. Dus het kereltje heeft alles tegelijk.... doorslapen tot 6 uur..... pffff dan is het hier wel heel luxe... ik vis hem steeds tussen 9:15 en 9:45 uit zijn bed omdat IK het wel welletjes vind.... (en op knappen sta) klein slaapkopje... Op werkdagen moet ik hem altijd wakker maken en leg ik hem gelijk weer terug in bed... dan slaapt hij nog tot 11 uur meestal weer door..... Hij ligt rond 1900 uur in bed.... en overdag doet hij ook nog 2 soms 3 slaapjes.... ook als hij niet ziek is... nu slaapt hij nog wel meer...
@ jingles: tuurlijk wordt ie groot. wat zeg ik, hij is toch al heel groot?! wel lekker dat je even weer wat langer kon slapen. heb je wel nodig af en toe. ik vind Jo soms ook zo groot maar als ie dan halfslapend aan de borst ligt is ie toch ook nog wel klein hoor @ lz: haha, ja wat een lekkere slaapkop zeg! Jo heeft ook een poosje zo lang geslapen maar ik mag nu blij zijn als t half 8 is. Maar overdag slaapt ie ook 2 of 3 keer een paar uur hoor Gister was een rotdag! Ik geloof dat ik net op tijd een BO de kop in heb kunnen drukken. Erge pijn in mn borst en ik had het vreselijk koud, voelde me erg beroerd, paar uur later koorts. pfff echt niet leuk! Gelukkig heb ik met vaak kolven, kompressen en een dag in bed erger weten te voorkomen. Nu gaat t goed, harde plek in mn borst is bijna helemaal weg.
@Geke: Jeetje Geke, wat een ellende! Wel goed van je dat je het met kolven al een stuk beter hebt gekregen. Wat kun je je daar beroerd van voelen he? ale: Heb je nog koorts? Hoop dat je er snel vanaf bent! Met Mick z'n voedingen gaat het nog steeds wat rommelig, maar ik merk dat hij 's ochtends en 's avonds het beste drinkt (en het langst). Minder bijvoeding geven werkt bij hem niet om hem meer te laten drinken, maar vaker aanbieden lijkt wel wat te helpen om er meer melk in te krijgen. Wel doet hij vaak maar een paar slokken en dan vindt hij het genoeg. Hebben jullie enig idee of ik moet gaan afbouwen (en hoe doe ik dat?)? Ik kolf nu regelmatig een flesje extra, ook al is hij de hele dag bij me. Ik heb gewoon echt overproductie. Mijn vriezer zit bartsensvol Ik heb tot nu toe niet durven afbouwen omdat ik dacht dat het wel zou bijtrekken, dat Mick dus wel weer meer zou gaan drinken. Misschien moet ik het nog even de tijd geven. Zijn 3e tand is net doorgekomen, waarschijnlijk ligt daar ook een oorzaak. Groetjes, Emma
Ik zou het nog ff tijd geven... Gobe dronk een paar weken geleden ook veel minder en ook heel kort maar nu sinds een week slobbert hij echt enorm veel naar binnen... merk ook dat ik weer meer produceer terwijl het heel langzaam aan iets minder was geworden naar mn idee. Zoals vandaag gewoon 7 bv van gemiddeld een minuut of 10 terwijl dat een poosje geleden maar 4 hooguit 5 voedingen waren. Hij is niet ontevreden maar geniet er gewoon enorm van (en ik ook... vooral als hij zn voetje in mn mond probeert te stoppen, lief!)
Mick stopt zijn voetje altijd in mijn oksel, ook heel apart hihi en zijn handje legt hij op mijn borst, hij nestelt zich ook helemaal tegen mij aan, zo lief! Ik wacht nog wel ff met afbouwen . Ik wil namelijk ook helemaal nog niet afbouwen. Maar het cb zei ook al dat het wel goed was om wat te minderen en dat deed me weer twijfelen. Wat mij betreft hou ik nog steeds iets van 5 voedingen, ipv 2-3 wat het cb wilde! Wat adviseert jullie cb? Geeft iemand ook al iets van brood? Ik heb het gister voor het eerst gegeven, maar KOKHALZEN, niet normaal. Hij gaf zelfs over. Van zo'n inieminiestukje! Vandaag ging hij kokhalzen zodra hij brood zag! Rare knul
Mijn CB adviseert niks en vindt alles prima wat ik doe. Erg makkelijk. Maar met 7 maanden op 2-3 voedingen? Die lui zijn niet goed wijs zeg! Duidelijk geen benul van bv. @ Geke: pfff gelukkig zeg, net ontsnapt! Hier ligt hij trouwens regelmatig met beide benen recht omhoog
@stranger: ja, het is goed gegaan gelukkig! wat een lieve borstkindjes hebben jullie! haha, ik vraag me wel af hoe dat kan,een voet in je mond/oksel. Jo is altijd onrustig aan de borst, al vanaf ie 2 maanden is. altijd schoppende voetjes/ maaiende armpjes, het kan hem niet snel genoeg gaan. maar hij gaat wel lief brabbelen als ie klaar is. @Emma2: 2-3 voedingen is extreem weinig natuurlijk! dat is toch meer voor als je kindje ouder dan een jaar is? mijn cb vraagt nooit naar het aantal voedingen. Ik geef al brood en dat gaat heel goed. Jo vindt t lekker. hij kokhalst soms grote stukken terug zn mond in maar kleine stukjes eet ie gewoon op.
Gobe gaat steeds leuker doen... zoals vandaag liep zn zus door de kamer en die was aan het zingen en spontaan gaat Gobe op mn borst slaan zoals hij anders in zn handje zou klappen. Hier met brood gewoon begonnen met hele kleine stukjes... echt max. 1 bij 1 cm met hooguit alleen wat boter. Na een paar dagen ging dat al goed en nu hapt hij zelf een boterham uit het vuistje of eet gewoon stukjes van normale grote. Bv hoef je volgens mij nooit echt te minderen... ik zie het meer dat bv eerst zn eten en drinken was en heel langzaam aan wordt het vooral zn drinken en eet hij langzaam gewoon 3 maaltijden met ons mee en daarbij dus de bv.
Geke... hoe is het vandaag? weer helemaal de oude? een BO is echt VRESELIJK! goed dat het met kolven zo goed ging! wat een liefjes hier allemaal.... hier altijd gefrummel in mijn zij of met zijn vingers over de stof van de bank... dat maakt zo'n leuk geluid en andere hand aan mijn kleren frunniken.. 1 vest is favoriet, zitten van die grote knopen aan... momenteel wordt hier nog steeds erg slecht gedronken.... de voorraad groeit gestaag... net weer even de druk van 1 borst gekolfd en voila weer 160ml erbij.... en dat terwijl ik zelf ook de griep heb... bijvoeden hebben we een paar dagen niet gedaan omdat Steven ziek was... gisteren weer wat banaan geprobeerd, maar hij vindt het nog maar niets.... komt vanzelf wel denk ik dan maar. Hoelang heeft het bij jullie geduurd dat ze gingen eten? Stranger, grappig gezicht is dat he? 2 benen de lucht in? en dan een boekje ertegen aan leggen en bladeren... vindt hij geweldig! of winden laten........ Ohja eergisteren tand nr 2 door en tand nr 3 is bijna door.... wat worden onze ukkies toch groot! nou ik duik mijn bed weer in, Steven ligt ook weer net te slapen...
hee liefzonnetje, ook al ziek! tis wat met die herfst Drinkt Steven slecht omdat ie ziek is of is ie erg afgeleid? Daar hebben wij wel last van namelijk. Het duurde niet lang voor Jo ging eten, die had er zo'n zin in! euh... maar niet in de spinazie gisteren gaat beter hier hoor! borst is helemaal beter Ja... ik heb er dinsdag genoeg van meegekregen om te weten dat ik ECHT geen borstontsteking wil. Jee, heb me niet vaak zo beroerd gevoeld. ja, dat frummelen aan je kleren (of mn haar, AUW) doet Jo ook tijdens het drinken. Alleen gaat alles hier nogal hardhandig In het boekje van mijn CB staat trouwens wel bij 6 maanden maar 3 a 4 keer borstvoeding. en dan bij 7 maanden staat 1/2 liter melkproducten (incl borstvoeding). en bij 9 maanden staat 2 a 3 keer borstvoeding. en bij 11 maanden staat nog 2x borstvoeding bij ontbijt en voor het slapen gaan. Maargoed, ze vragen er nooit naar en ik begin er niet over Zeeuwsmeisje: dat vind ik nou ook, dat Jo steeds leuker wordt. Als je klakt met je tong doet hij het ook en hij schuift de hele kamer door... achteruit Hij probeert echt te kruipen en trekt zn knietjes onder zich maar hoe dan verder...?
Geke, Steven is al maanden enorm afgeleid met drinken, maar met een rustig plekje dan gaat het goed. Nu draait hij echt zijn hoofd weg en hapt gewoon niet eens.... zal waarschijnlijk wel komen doordat hij ziek is... of door tand 2 die sinds eergisteren door is en tand 3 die op springen staat... wil al bijna een flesje proberen want dat wilde hij vorige keer toen zijn tand doorkwam ook wel... raar kind hoor.. normaal nooit fles willen, maar toen wel.. maar goed, ik wil eigenlijk uit principe geen fles geven zelf.. dus ga hem zo maar weer aanleggen... want hier zitten de (.)(.) al weer behoorlijk vol en anders zal ik weer moeten kolven.... Stranger toch super knap dat jij dat zo vol houdt! Ik baal er nu al van... thuis zijn en weten dat hij gewoon moet drinken, maar dat hij niet drinkt en ik dus moet kolven... petje af! Lang leve de herfst met het griepvirus enzo.... eigenlijk doe ik meestal wel mee, ondanks de griepprik die ik krijg.... vorig jaar geen griepprik gehad omdat ik zwanger was en ook helemaal niet ziek geweest.... nou ja, alleen van de zwangerschap dan nou ik ga mijn blije smurf maar eens uit de box vissen om te zien of hij wil drinken.... hij ligt tegen zijn voeten te kletsen en te proesten... snotaapje
Jelte is gelukkig nog niet ziek geweest ( afkloppen). Voorheen deed hij 45 minuten soms een uur, over een voeding, nu om en nabij een kwartier. Gemiddeld nog zo'n 8x per dag, en ik kolf nog steeds om 22.30 voor de voorraad. Jelte drinkt eigenlijk altijd rustig aan de borst, maar tegenwoordig moet ik wel eerst links aanbieden, en dan snel schakelen naar rechts, aangezien die kant dan wat gaat druppen en dan kan hij rechts goed drinken, mijn tsr is aan die kant helemaal weg. Ik heb nog niet het idee dat ik een volledig stabiele productie heb. Als Jelte drinkt pakt hij altijd de hand die op de borst ligt, de ene voet plant hij op de andere of kruist de enkels. Tegenwoordig als iemand hoest gaat hij het nadoen, echt grappig.
Hallo, Mag ik jullie vragen wat jullie hiervan vinden? Dewi woog met 5 weken: 4420gr. 7 weken: 4645gr. Hier heeft ze telkens een voeding voor het wegen gehad! Vandaag met 9 weken: 4850gr. zonder voeding vooraf. Als je het zo bekijkt zou ze 100 gr. en een beetje gegroeid zijn per week en dan nog te bedenken dat ze geen voeding heeft gehad voor het wegen. Is dit erg? Zo voelde het iig wel vandaag op het cb. Maakte me wel iets onzeker. Gr. Kat
Even een vraagje aan de mama's die gaan werken. Liep jullie productie ook zo terug toen je weer aan de slag ging? Als het zo door gaat, vrees ik dat het niet zal lukken om volledige bv te blijven geven.
Hallo meiden, ben er ook weer ff, drukdrukdruk hier. Mijn productie is niet zo best, bestaat er ook een 7 maanden dip? Annika is weer veel wakker 's nachts en ik ben moe. Nu krijgt ze 's avonds een volle fles KV (260 cc) en dan lukt het redelijk. Ik moet 's avonds nog een keer kolvrn, maar het gaat me meer en meer tegen staan. Ik wil het volhouden, maar het wordt steeds moeilijker. Wel gaat ze nu echt wat eten, dus ik heb hoop dat dat binnenkort een voeding gaat vervangen. @ Kathy, ik had weinig terugval, maar ik heb ook geen overschot. Ik denk niet dat het door eht werken komt maar dat je de beruchte 4-maanden-dip hebt. @ Kat, ik kan je helaas niet helpen. Ik heb geen idee of 100 gram veel is, maar ik weet wel dat Annika ook neit altijd evenveel groeide. Ik zal haar gewicht er ff bijzoeken ... hmmm Annika is tussen de 5 en 9 weken ruim een kilo gegroeid, daar heb je dus ook niets aan. @ Geke, Annika is al maanden snel afgeleidt en soms dan spuit mijn melk echt over haar hele gezicht als ze ineens weg kijkt. @
@jingles: ik vind het indrukwekkend: 8x een kwartier! wat kunnen kindjes toch verschillen. bedoel je dat je helemaal geen tsr meer krijgt rechts? hoe kan dat dan? @kat: dat lijkt me wel ok hoor. misschien aan de krappe kant maar als je die voeding er nog bij denkt... 100 per week is genoeg hoor. maar kijk vooral of je kind blij en tevreden is! @kathy: ik had ook geen terugval maar heb ook geen overschot. nog steeds moet ik best mn best doen om genoeg bv te hebben. tis af en toe lastig. nu gaat t weer niet denderend vanwege moeheid en griepigheid. @loeki: je zegt t al: drukdrukdruk en moe: daar heb je je 7 maanden-dip. herken wel wat je zegt: t blijft volhouden he, ook al ben je al zo lang bezig. maar wat je zegt: ze gaat vast snel wat eten. En ja, dat bedoel ik precies: zuigen tot de tsr en dan hoofdje afwenden nou, ik ga maar es kolven en dan zzzzzz