ff bijgelezen... ik ga maar eens late voeding geven.... kijken of hij wat wil.... anders nog kolven.... en dan lekker slapen! truste
Dewi is altijd goed aanwezig en heeft telkens een plasluier en minstens 1 poepluier per dag. Dus ik neem aan dat het wel goed zit, en anders laat ik ze op het cb volgende week wel eens zien dat ze goed kan groeien op mijn melk .Hoop ik tenminste. Ik heb vandaag eens de eerste voedingen gekolfd om te kijken hoeveel ze eigenlijk drinkt omdat ik over 2 weken weer moet gaan werken. ze dronk 110 ml uit de fles en nog een beetje uit de borst. Daarna viel ze als een blok in slaap (heeft wel haar inentingen gehad). Ik ga ook nog wat kolven wordt ook langzaam tijd om naar bedje te gaan. Bedankt iig Gr. Kat
Kat, mijn zoontje is nooit meer gegroeid dan 100-125 gr per week. Was nooit een probleem. Hij is gewoon lekker slank. Als ze verder gewoon vrolijk en alert is, de plasluiers zijn ok, dan zou ik me nergens druk om maken!
Ja stranger dat dacht ik dus ook! Ze is ook een slanke baby en erg actief. Maar goed kijken wat ze volgende week zeggen tot dan maak ik me niet druk. Gr. Kat
Dat scheelt ook ja, of ze actief zijn. Hier ook eentje die vanaf het begin al vreselijk actief is. En aanleg speelt ook een rol. Wij zijn beiden fijngebouwd en slank, mijn man zelfs mager. Dan verwacht ik niet echt dat wij een miniboedda voortbrengen .
Ben het helemaal met je eens, zo zie ik het ook. Ik zag trouwens dat ze ook allerlei vruchtendrankjes verkopen in de supermarkt, voor baby's vanaf 6 mnd.....Maar Mick krijgt gewoon bv als drinken! Naast de bv alleen zelfgemaakte fruit en groentehapjes en soms een rijstewafeltje en that's it. We waren afgelopen weekend op vakantie, dus ik dacht: ik neem ff 2 potjes mee, lekker makkelijk. Nou, meneer at liever niets! Mijn man is toen nog 's avonds wortels gaan kopen, we hadden voor de zekerheid de staafmixer mee, was maar goed ook hihi Maar goed. Mijn cb zei dat ze tussen de 400 en 600 cc melk moeten krijgen per dag, aan bv. Tuurlijk weet je nooit hoeveel hij binnenkrijgt maar goed. Volgens mij vergelijken ze idd nog steeds teveel met flesgevoede kindjes. Doen ze bij ons op het kdv ook. Mick krijgt om de 5 uur een flesje bv daar. Ze willen dat niet veranderen omdat het teveel 'gedoe' is. Heel raar. Gelukkig zet hij een FLINKE keel op als hij echt honger heeft Mick drinkt nu trouwens gelukkig een stuk beter dankzij jullie tips!
Om de 5 uur een fles dat red Annika dus echt nooit hè. Op het KDV voeden ze haar op verzoek net als ik thuis zou doen. @ Geke, ja als ik mijn TSR heb wend mevrouw haar hoofdje af en zit de melk overal
ben blijd at Isa dat niet doet, die ia altijd fantiek aan het zuigen en zit echt op dat tsr te wachten Ikheb oerigens altijd amar 1 x tsr alleen al ze begint te drinken. Als ik na de eerste borst wissel naar de andere kant krijg ik daar nooit geen tsr meer maar ik denk dat de melk dan toch wel komt (hoewel ik niet lek of zo) maar Isa drinkt dan aan die kant gewoon verder zonder eerst snel te hoeven aanzuigen zeg maar.
Tjee zeg, dat zou ik ook wel willen dat ze dat op mijn kdv zouden doen......Ik vond het al zo raar dat ze niet ook op verzoek voeden zoals ik doe. Misschien toch maar een gesprek aanvragen, wie weet kan het toch anders....
hmmm, en ik leur al dagen met lekkere verse groentehapjes waar Jo niks van moet weten en toen ik gister van pure ellende een potje doperwten opentrok: mjammie! Het is toch zachter van smaak ofzo.. Jo eet wel verse wortels en broccoli en aardappel maar geen sperziebonen, spinazie, bloemkool... Nouja, kwestie van wennen he?! Bij ons op de creche voeden ze Jo om de 4 uur: maw op verzoek. Ze zeggen altijd: we horen hem wel als ie honger heeft Maar ze wilden hem ook wel vaker voeden hoor, is niet nodig alleen. Ik vind om de 5 uur ook wel erg lang en raar dat ze daar zo star in zijn.
5 uur tussen de voedingen....FV is toch wel heel anders dan BV.... raar hoor, dat ze daar zo moeilijk over doen om op verzoek te voeden. hoe gaan je nachten trouwens dan? Geen inhaalslag dan? bij ons op de creche wordt ook op verzoek gevoed... alleen wil hij niet drinken daar, maar dat is een ander probleem... Ik ben wel jaloers als ik lees dat jullie ukkies daadwerkelijk wat eten... hier is het soms met geluk iets in zijn mond krijgen en dan vieze gezichten en weer uitspugen.... misschien toch maar pureren en geen rapley? Wie doen er aan rapley? en hoe ging dat bij jullie in het begin? maar ja, zolang zijn we nog niet bezig en afgelopen week hebben we maar 2 keer wat banaan geprobeerd omdat hij zo ziek was. Overigens gisteren weer naar de huisarts geweest omdat hij 2 keer zijn hele bed onder gekotst had (sorry...) en vrijwel niet wilde drinken en maar 1 plasluier had gehad in 16 uur... ademde alsof hij een marathon gelopen had (haha terwijl hij nog niet eens kan kruipen ) Nu zitten toch zijn longen helemaal vol en heeft hij een puffer gekregen. Dat lijkt te helpen, alhoewel het drinken hem veel moeite kost. 2 keer per dag doen we nu een flesje zodat we in ieder geval een idee hebben wat hij binnenkrijgt.... verder groeit de voorraad gestaag.... ondertussen heb ik wel iets van 10 a 15 liter in de vriezer.... Sorry, moest ik ff kwijt.... het is zo ontzettend zielig om je mannetje zo benauwd te zien... eerst die oorontsteking, nu dit er direct achter aan, tja zelfde virus... arm schaapje.
Leander is nu al 2 dagen naar de onthaalmoeder geweest en het gaat prima daar. Ze doet alles zoals ik het vraag, kan echt niet klagen. Doordat ik nu terug ga werken krijgt hij dus vaak bv uit de fles. En wat opvalt, Leander is een veel blijer en rustiger baby sinds hij die flesjes krijgt. Hij huilt amper en spuugt pakken minder. Nu is m'n theorie, dat hij gewoon te gulzig drinkt aan de borst. Wanneer ik thuis ben, biedt ik hem wel nog steeds de borst aan, kan er nog geen afscheid van nemen, geniet te veel van die momenten nog. 's Avonds is m'n productie wel erg slecht geworden, de kinderarts wijdt dit aan m'n vermoeidheid. Daarom krijgt Leander nu een flesje KV, zodat hij het 's nachts ook kan volhouden en dat ik eindelijk eens uitgerust raak. Vind het eigenlijk wel jammer dat m'n lichaam 's avonds z'n werk niet meer wil doen. Maar ik blijf wel kolven 's avonds. Met wat ik 's avonds kolf, kan ik m'n tekorten voor overdag aanvullen. Maar merk ondertussen wel dat ik al een heel ander kindje heb.
Ja ik zou het zeker aanvragen. Bij ons op het KDV doen ze het echt zoveel mogellijk zoals de kinderen het thuis ook krijgen. Ik wil ook graag dat ze alleen vastvoedsel aanbieden als de andere kinderen dat ook krijgen. Thuis eet Annika namelijk ook alleen als wij gaan eten en dus niet op vaste tijden, maar gezellig met ons aan tafel. Verder kan echt alles zoals Annika zelf aangeeft, dus slapen en eten als ze moe is of honger heeft. Geluk is denk ik dat we een heel klein KDV hebben, maar 8 kinderen op de groep en kids van 0-4 jaar gemengd. Ik vind het ideaal. Annika gaat ook steeds beter eten, brood, tomaat, banaan en liga zijn niet vies meer. ook proberen we haar te laten drinken uit een beker, dat gaat nog niet zo denderend, maar dat komt wel. @ Kathy, ik geeft Annika 's avonds ook KV, want anders wil ze 2x per nacht een voeding en dat trek ik niet meer na 7 maanden. Ik kolf ook iedere avond om genoeg melk te hebben voor de dagen dat ze op het KDV is. Ik kolf op mijn werk niet voldoende. Dus dat is helemaal niet vreemd. Wel fijn dat Leander nu rustiger is. Ik heb ook zo'n druktemaakster. Ze drinkt in 6 minuten 2 borsten leeg, gelukkig spuugt ze niet. @LZ, wij Rapleyen ook, was ik al van plan, maar mijn meisje blieft ook niet anders, ze wil niet van een lepeltje eten en nu na 4 weken gaat ze ook echt wat eten, 's avonds bij het eten gaan er al 2 broodkosten, 2 of 3 stukjes tomaat en een stukje banaan in. het is ff volhouden, maar dan gaat het ook heel goed en ik moet zeggen dat het ons alle drie goed bevalt. Wij kunnen gewoon eten en hoeven niet te voeren. Beterschap @ Spijkervrouwtje, ik heb ook maar 1x echt duidelijk een TSR, bij de tweede borst stoomt de melk toch wel. Vandaag sprak ik mijn moeder. Ik wil in december een weekendje weg en we nemen Annika mee. Nou opa en oma konden toch ook wel oppassen vond ze (ze bedoelde mijn schoonouders, want ze zijn zelf ook op vakantie). Ik legde uit dat ik geen zin had om dan 3 dagen te moeten kolven en die malk dan waarschijnlijk weg kon gooien (we gaan naar het buitenland). Geef je dan n;og BV? was haar reactie ... grrrrrr. had van mijn moeder toch wel een positievere reactie verwacht.
Ben nu 2 weken bezig met de rapley ( maar niet iedere dag ivm mijn werk), vanaf vandaag ga ik fruit erbij geven, kijken hoe dat gaat. Het gaat nog niet denderend, af en toe es een heel klein muizenhapje,maar de aanhouder wint. Jelte krijgt nog steeds een stuk of 7-8 voedingen waarvan zeker 1 's nachts.
Leuk joh, die verhalen over rapley! Heb het nog nooit gezien, maar het lijkt me echt heel leuk! Alleen zijn jullie dan niet bang dat ze zich verslikken? (misschien gewoon dom van mij hoor). Ik schrik al als ze zich verslikken in de melk . Maar klinkt wel erg leuk, als ik het zo lees!
Natuurlijk is het schrikken als je kindje zich verslikt! Geen leuk gezicht hoor. Maar gelukkig zijn de gevolgen van zich verslikken in een brokje minder erg dan in puree. Een brokje krijgen ze gemakkelijker weer weg, terwijl puree meer blijft plakken. En hoe meer een kindje klaar is voor eten (vaak ook hoe ouder...) des te kleiner de kans op verslikken gelukkig. Ach, nog eventjes wachten, dan mogen jullie het zelf gaan proberen
Haha! idd een klein half jaar, en dan gaan we dat denk ik wel doen hoor! Maar ik dacht dat zo een stuk veel enger is als ze zich verslikken als in iets vloeibaars/gepureerd's. En ja, tegen die tijd zal ik me is gaan inlezen!
tx voor de reacties... dat houdt de moed erin! We blijven gewoon proberen... vandaag maar weer eens wortel want dat eten wij ook...
Eh..... jelte krijgt eigenlijk weinig tot niets binnen, dus verslikken is er hier niet bij. Hij heeft weinig interesse nog vind ik, dus krijgt hij gewoon lekker mammamelk.
@ Jingels, hier was het ook 3 weken niks hoor, dus verslikken kon ook haast neit en nu ineens heeft mevrouw de smaak te pakken en er gaan best grote happen naar binnen. Hier komt Annika steeds minder om een voeding. Ik geef haar na een uur of 4/5 gewoon. Maar zoveel eet ze nou ook weer niet.