Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aha, in het begin alleen maar spelen/voelen/knoeien en misschien een heel klein stukje proeven (perongeluk misschien) :p Nou, allemaal heel veel succes met het voeden en laten eten.
    @liefzonnetje, hoe smaakte de wortel? :)
    @loeki2, toch best wel snel dan toch? Na 3 weken al best wat hapjes naar binnen.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owjeej, ik zie net dat ik in herhaling val! :oops: . Zojuist het toppic over rapley gezien onder het kopje voeding (algemeen). Sorry, maar sla dat altijd over! Hoop niet dat jullie het erg vonden/vinden hoor! 8)

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Tuurlijk vinden we dat niet erg bolbuikje.

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    @Kathy, fijn dat het zo lekker loopt bij de onthaalmoeder. Maar inderdaad gek dat Leander daar bijna niet spuugt. Thorsten doet dat na een flesje ook minder, maar die is extreem gulzig ;)

@Loeki, inderdaad geen leuke reactie van je moeder. Helaas zijn veel mensen niet gewend aan een baby aan de borst na drie maanden.

En dames, ga vooral door met die heerlijke verhalen over bijvoeden. Ik krijg er al helemaal zin in.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Om eerlijk te zijn: ik vind die bijvoeding geen moer aan hahaha. Ik vind Bv gewoon veel gezelliger,maarja het gaat er niet om wat ik wil. Hij zal uiteindelijk toch op vast voedsel over moeten,maar ik heb er absoluut geen haast mee.
    Hopelijk blijft Jelte de aankomende jaren nog wel bij mij aan de borst ( alleen als hij het wil uiteraard)

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, jingles, bv is wel makkelijker natuurlijk want dat doen jullie al 6 maanden! Moet je es kijken hoe de bijvoeding over 6 maanden gaat ;)

Voor kiki: Wij hebben ook heel erg leuke foto's van Jonathan die veel te grote stukken brood naar binnen zit te werken. Zal binnenkort es iets in mn album zetten. Ik vind t wel grappig hoor, telkens weer iets proberen. Maar het is natuurlijk ook leuker als je kindje wel iets eet. Hoewel... ik lig soms ook wel in een deuk als Jonathan lekker de andere kant op kijkt als ik hem iets wil geven dat ie niet wil. Hij doet dan echt zn best om me te negeren.

@ Loeki: fijn dat Annika nu wat eet. En inderdaad jammer van die reactie van je moeder. Maar het is toch ook gewoon leuk om Annika mee te nemen op vakantie en niet alleen omdat je anders moet kolven?

lz, hoe was de wortel? Ik ga vanavond de bloemkool weer proberen, was vorige keer geen succes...

Enne: jullie geven toch allemaal ook nog geen ander vocht dan bv? Of jij wel Loeki, omdat je zei dat jullie met een beker oefenden? Jonathan wil alles wel drinken wat ik in mijn beker/ glas of wat dan ook heb, hij zet echt zn mondje aan de rand dus hij heeft al gezien hoe het moet. :)

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik heb weer even een nieuwe foto in m'n album gezet, met broccoli en aardappel. We zijn alleen semi-Rapleyers geworden, ze wil het namelijk bijna niet meer zelf vasthouden. Ze vind het ineens heel vies aanvoelen en gaat echt rillen. Alleen aardappel en peentjes wil ze zelf vasthouden, de rest houden wij vast en dan neemt ze er zelf hapjes van. 't Is een tutje hoor! Ik merk wel al dat ze minder drinkt. Ze komt nog wel even vaak, maar wel maar hele kleine slokjes. Nou vindt ze de bijvoeding al best leuk, ze eet 's morgens al haast ene hele mandarijn op. Vind ik best veel! Maar goed, we blijven gewoon maar aanbieden.

@Geke, ik geef idd geen ander vocht dan bv. En bloemkool wordt hier ook nog niet echt gewaardeerd hoor.

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    broodfoto's geplaatst!

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Zo, ben ongesteld zonder een productiedip! Joepie zeg daar ben ik erg blij mee!

Wij oefenen trouwens met een bekertje en water en thee. Vind ie lekker maar het vervangt nog geen voeding.
    Hij zit nog vrolijk op 4 voedingen en bij elkaar zo'n 700cc. Op termijn, zo rond zijn verjaardag, wil ik er wel eentje afhalen denk ik en die vervangen door water of thee.

10. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Leuk Geke, en wat een knappe man!

Stranger, ben blij voor je! Das weer eens wat anders he..

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ah, leuke foto's !

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Geke en paprika, LEUKE FOTO'S!

Gisteren werd er aangevallen op de wortel, maar toen hij door had dat het eten was.... haha toen wilde hij niet meer. Kleine boef.... wel heb ik toen hele kleine hapjes steeds in zijn mondje gedaan als hij zijn mond toevallig open was.. hij heeft wel echt iets doorgeslikt en heeeeeel veeeeeeel gesabbeld en met zijn tong weer naar buiten gewerkt...
    Mijn ouders waren er ook en die vonden het geweldig om te zien (we zaten met z'n 4en aan tafel, dus voor de kleine man was er ook wel erg veel afleiding) maar tegelijk vonden ze onze aanpak maar wat raar... " dat kleine ventje moet toch wat eten en hij krijgt niets naar binnen zo..."

tja andere aanpak he? wacht maar straks..... dan eet hij ons nog arm ;)

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika heeft een regeldag, ik ben nu al op

14. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @paprika: dank je wel! ja, wat een schatje he :)
    en goed idee: mouwen opstropen, haha, dat ga ik ook doen in t vervolg.

@stranger: is dat nu wat ze noemen een stabiele productie? 10 maanden dus...

@lz: ja, komt goed hoor, die gaat echt wel eten. tis wennen nog voor hem. Ik vertel mijn (schoon)ouders maar niet teveel over het geven van stukken want die vinden dat maar eng ;)

15. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hee Loeki: zo vaak drinken? kun je niet lekker samen op de bank/ in bed gaan liggen?

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoi Geke,

nee merouw is super actief, maar wil wel om de 2 uur drinken.

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    aha loeki, zullen we ruilen ;) hier nog steeds een weigeraar.... :( Sterkte vannacht, ik hoop[ wel voor je dat ze je dan toch niet elke 2 uur zal storen, maar ook lekker wat zal gaan slapen!Succes morgen trouwens met het heuponderzoek! Krijgt ze dan een nieuwe echo? Hoop in ieder geval dat alles goed is!

Vandaag hebben mijn ouders opgepast omdat Steven nog steeds niet naar de creche kan omdat hij ziek is... (vannacht weer zijn bed ondergekotst, dus het was een drukke nacht...) Ze vonden hem een blij mannetje, totdat de fles in de buurt kwam... brullen.... vanaf 4 uur s nachts had hij tot 1300 uur 30ml gedronken...... om 7 uur was hij wel even wakker en heb ik hem aangelegd, maar dat was welgeteld 2 minuten iets drinken en meer sabbelen... dus voordat ik op mijn werk was, zat de was al in droger, Steven geprobeerd te voeden, verschonen, gekolfd ....
    Ik ben ondertussen gebroken.... om 1300 uur dus naar huis gegaan omdat meneer niets wilde drinken. Kwam thuis, hij zag me en kroop zowat in me... heeeeeeel erg aandoenlijk, maar wel erg lastig... ik moet nog tot maart op maandagen werken en soms vrees ik dat ik tot die tijd elke maandag op en neer kan gaan naar de creche om hem te voeden... (25 min afstand van mijn werk)

Geke, aha dus jouw (schoon) ouders vinden het ook maar eng... mijn ouders moesten wel erg lachen om alle gezichten die hij trok :)

18. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    @Geke en Paprika...geweldig om te zien die eettaferelen. Ik moet me geloof ik wel voorbereiden op veel grote en kleine kruimeltjes ;)

@Loeki, zwaar hoor dat regelen, hoop dat je wel een rustig nachtje tegemoet gaat.

@LZ, vervelend dat Steven alleen bij jou wil drinken, erg vermoeiend lijkt me met het werk ernaast.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Liefzonnetje, ik heb denk ik even gemist, waarom wil Steven neit uit de fles drinken?

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Weer even een berichtje van mij. Bv gaat nog steeds super! Dylan krijgt nu 4+ voedingen per dag. Hij komt vaak nog voor een nachtvoeding, maar je kan niet alles hebben :D En verder fruit, groente, yoghurt en brood. Heb wel de rapleymethode in de prullebak gedaan. Vind het helemaal niks. Ik maak nu lekker prakkies voor hem, en soms smult hij ervan :) Meneertje is een kieskauwer maar het gaat steeds beter.

Ik merk wel dat het kolven op m'n werk steeds slechter gaat. Ik had vandaag maar 150 cc in 2x. Heb helaas geen tijd om vaker te kolven. Moet me er weer toe zetten om thuis wat regelmatiger te kolven, want m'n diepvries voorraad wordt steeds minder zo......

Deel Deze Pagina