zoo dat is idd een boel de eerste keer! 20ml haalde ik niet eens.... een miniscuul bodempje met een dubbelzijdig electrische kolf (de Medela pump-in-style)
mee eens wat betreft tijdstip enzo: 's ochtends na de eerste voeding en dan elke dag om dezelfde tijd, dan gaat t steeds beter en kun je de beetjes bij elkaar doen. Kijk voor wat je wel en niet bij elkaar kunt gooien inderdaad even in de artikelen op borstvoeding.com Maar als je niet buitenshuis werkt en het maar voor af en toe is zou ik echt geen dure dubbelzijdige elektrische kolf kopen hoor. dat lijkt wel heel fijn maar is niet voor iedereen geschikt. ik had een elektrische gekocht maar gebruik hem nooit meer. doe alles met 2 (dubbelzijdig! ) handkolven en dat dus al maandenlang, ook op mn werk, tis maar waar je van houdt. misschien kun je eens een (evt. elektrische) kolf huren om te kijken of dat bevalt? of heb je al een kolf?
Ik heb de eerste 2 dagen na de bevalling moeten kolven omdat mn bv niet op gang kwam, dit was met een dubbelzijde elektrische, die we gehuurd hadden van de kraamzorg. Zelf heb ik een enkele handkolf. De eerste paar keer kwam er inderdaad niks uit (logisch, het was nog niet op gang, daar deed ik het tenslotte voor), na 2 dagen kreeg ik er in totaal zo'n 50ml uit. Dat was toen nog precies genoeg voor 1 voeding, maar nu (en straks) natuurlijk niet meer. Als ik het goed begrijp, raden jullie dus aan om voorlopig gewoon 1 keer per dag te kolven, op een vast tijdstip? En moet ik die voeding dan invriezen ofzo? Ik had ergens al de tip gelezen van ijsklontjeszakjes, doen jullie dat ook? Bedankt voor alle links, ik ga ze rustig eens nalezen. Ik vind het nu al super dat ik in dit topic al mn vragen kan stellen. Vind het wel een beetje lullig dat het nu zo'n eenrichtingsverkeer is, ik vraag alleen maar aan jullie, maar over een tijdje zal dat hopelijk anders zijn. In elk geval bedankt!
haha, en ik dacht de eerste keer toen ik met mn handkolf kolfde dat dat echt nooit ging werken... zo weinig kwam eruit en kocht toen een elektrische... die ik dus nu nooit meer gebruik. laat je dus vooral niet ontmoedigen door kleine beetjes. Joldeg: 50 ml is dus al heel netjes! Je kunt je melk een aantal dagen (5?) in de koelkast bewaren. melk die dezelfde temperatuur heeft mag je bij elkaar doen. Invriezen kan ook om melk langer te bewaren (2-3 maanden). Ik heb een hekel aan ijsklontzakjes omdat ik het zo'n gepiel vind. Ik gebruik bakjes van Avent. Maar voor in het begin, als je nog niet zoveel kolft is het misschien wel handig, die zakjes. En ja, je begrijpt het goed, 1 keer per dag op een (min of meer) vast moment. meer mag ook natuurlijk maar is soms lastig omdat je kindje ook nog genoeg moet kunnen drinken. Enne, geeft niks hoor, eenrichtingsverkeer, zo zijn wij immers ook begonnen! ben zo blij met dit (en andere) forum.. anders had ik het niet zo lang volgehouden.
Ik gebruik wel ijsklontzakjes... is anders niet te doen met die bakjes als je een flinke voorraad hebt. Ik kolf nogsteeds 1x per dag... naarmate je het langer doet gaat het meestal makkelijker en beter en als je steeds een beetje rond dezelfde tijd kolft weten je borsten na verloop van tijd dat ze bijv. in mijn geval rond 22u 120 ml moeten hebben (kwestie van goed af richten ) Ik ga bijna mn eigen record vebeteren. Mn dochter heeft 10 maanden en 6 dagen bv gehad dus eind van de week ben ik daar overheen. Laatste dagen gaat het niet zo lekker. Gobe is al heel lang verkouden en benauwd en sinds een paar dagen drinkt hij dus ook heel slecht. Ook savonds voor het slapen wil hij minder drinken... gisteren maar 1 borst. Hoop dat als we eindelijk eens medicijnen hebben gevonden die werken dat hij dan ook weer beter wil drinken. Vind het echt heel naar als hij mn borsten zo afwijst. Ik mis die momenten dan echt gewoon... erg he.
Hoi, sorry dat ik inbreek... (ik vergeet dit topic steeds) Ik gebruik om in te vriezen de bekers van Avent, als ze een dag in de vriezer staan kun je de bevroren melk eruit halen en in een diepvrieszakje doen. Om te ontdooien doe ik het 'ijsje' weer in een bakje. Zo heb je niet zo heel veel bakjes nodig om toch een grote voorraad aan te leggen. Ijsklontzakjes vond ik persoonlijk een enorm gepiel, ik had ook het idee dat er plastic scheurde en misschien bij de melk zou komen.
Knudde, ga zo weer kolven. Gisteravond was het 40 cc, heb nu veel grdronken sinds 19 uur, dus hoop dat het meer is. Mijn borsten voelen zo leeg en ik ben moe.
Vraagje..heeft dat invloed op je bv? De hoeveelheid die je drinkt? Had ik geen idee van! Leerzaam zo'n topic. Succes met kolven Loeki! Ik hoop dat je je snel beter voelt.
dan is dat toch waarschijnlijk de reden dat het minder gaat. tijd voor een dag in bed dus. heb je wel verdiend ook! lukt dat?
Loeki, idd dat bedoelde ik ja regeldagen. Maar vooruit dat is het dus niet. Annika krijgt het wel uit je borst, maar zelf met de kolf niet. Hoop echt voor je dat je snel wat meer melk kolft hoor, dan kan je de voorraad weer snel aanvullen! Wanneer is het kerstvakantie? Dan kun je lekker uitrusten, misschien dat ddat helpt? Succes meid! Liefzonnetje, goed joh dat ie nu toch al een paar keer het flesje heeft gedronken op het kdv. Scheelt natuurlijk een hoop op en neer gaan naar het kdv. Wel super trouwens dat ze je even bellen om te zeggen dat hij gedronken heeft. Geke, lekker joh dat ie zo goed drinkt en eet! En ja ik ben er heel zeker van dat ze echt melk binnen krijgen, uit het flesje zie ik het en uit mn borsten voel ik het ook (verschil voor en na de voeding) dus iets krijgen ze echt binnen. Verder zijn het twee heel tevreden kindjes, twijfel af en toe of ze wel kunnen huilen . En plasluiers zijn er toch ook meestal een stuk of 6 op een dag. Vrijdag wil ik weer gaan wegen met ze. Joldeg, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleine meid! Fijn zeg, dat de bv zo goed gaat. En dat kolven kun je m.i. idd het best op een vast tijdstip van de dag doen bijv na een voeding even kolven. (weet niet wat de ervaren bv moeders ervan zeggen) En, dat eenrichtingsverkeer, dat gevoel heb ik ook nog steeds hoor! Komt vast en zeker vanzelf goed! Toch fijn dat er een pagina is waar je met al je vragen/onzekerheden terecht kan. Dus alle andere bv mama`s hier bedankt.
Ik heb ff een flinke dip... mn zoontje blijft het rs-virus te hebben. Mn kleine man die altijd zo vrolijk was en bijna nooit huilde heeft het nu zo zwaar en is zo verdrietig en mn dochter heeft ook juist nu waterpokken. Ik denk afentoe echt dat ik gek wordt. Hij wil dus ook niet meer uit de borst drinken. Gelukkig krijg ik er met een fles nog wel iets in maar veel is het niet. Ben zo bang dat hij een luie drinker wordt door die k*tfles en de bv steeds slechter en slechter zal gaan en we een herhaling krijgen van hoe het destijds bij mn dochter ging. Ben dr echt heel verdrietig over... wil 'm zo graag zelf voeden maar hij wil het echt niet en zogauw hij mn borst ziet begint ie te brullen. Kolf nu dus maar regelmatig maar dat lukt natuurlijk lang niet zo goed als waneer hij zelf zou drinken. Drinken moet ie want het is een randgevalletje ziekenhuis opname, als dat gebeurt krijgt hij een sonde en moet ik me dus helemaal een ongeluk kolven. Ik wil gewoon mn grote vrolijke vent terug.
Jee Zeeuwsmeisje, wat een toestand, kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Ik wil je dan ook even veel sterkte wensen, meer kan ik helaas niet voor je doen.
ach zeeuwsmeisje, wat sneu voor jullie! je doet het goed hoor, door hem toch wat te laten drinken met de fles. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat ie nu een luie drinker wordt. Misschien is ie straks alleen maar blij dat ie weer bij jou kan drinken als dat weer gaat. En hij moet toch beter worden van de mamamelk! Wens je heel veel sterkte en ook beterschap voor je dochter!
Nou zeeuwsmeisje, het is een ziekenboeg daar bij jullie thuis! Heel veel beterschap voor de beide kleintjes!
Beterschap Zeeuwsmeisje, rs-virus gaat rond hè. Mijn nichtje heeft er 5 dagen mee in het ZH gelegen. Heel vervelend. IK hoop dat hij snel op knapt. Dag in mijn bed kruipen? Waar halen jullie die tijd vandaan? Ik heb veel te veel te doen. Wil er vanavond vroeg in, maar ja ik moet nog kolven en dat wil meestal echt niet voor 21 uur. Nu ook weer 3 dagen werken en dus kolven op mijn werk. Blegh.
Tja loeki, waar willen we de tijd vandaan halen. Ik heb makkelijk praten, nog niet aan het werk en voor de rest laat ik lekker de boel de boel zegmaar. En 2 oma`s die regelmatig meehelpen . Maar ik dacht, straks lekker kerstvakantie voor je, kan je wat uitrusten en wat rustige dagjes houden? Succes met werken, en dat het kolven een beetje wil lukken. En als je er nu vast lekker inkruipt (gezellig voor je man is anders natuurlijk), en de wekker zet om te kolven? Of gaat dat ook niet? Nogmaals succes dan maar! Mooie curve trouwens (in dat andere topic) zo mooi zijn die van ons niet . Groetjes!
Pfff zeeuwsmeisje wat ontzettend vervelend 2 zieke kindjes, beterschap! Loeki, klinkt goed op tijd naar bed.... hier eerst nog 2 wassen wegvouwen Ik geef nog steeds 1 nachtvoeding, kolf om 23 .00 uur en daarnaast nog zo'n 7 keer bv. Bijvoeding stelt hier nog niet veel voor.