Babsie, goed hoor! Geke, Dylan eet een halve tot een hele boterham, fruit en een warme hap (ik doe geen rapley meer). En dan nog een fles van 200 cc. Hij had altijd 2x 200 cc, maar dat kon ik al maanden niet meer bijhouden. Gelukkig had ik een grote voorraad in de vriezer.
@Loeki: vervelend meid, hopelijk knap je snel op. @Babsie: goed hoor, ben ook heel benieuwd hoe dat gaat, tandemvoeden. @Joldeg: natuurtalent, hartstikke goed! @Geke: hoe gaat het daar bij jou? De borstvoeding ( 7,5 maand) gaat hier prima. Ik merk dat Jelte ouder wordt. Het clusteren wordt langzaamaan minder, en ik leg hem vaak wakker in bed, dan gaaat hij zonder problemen snurken. De rapley gaat zo-zo. Pakken en in de mond stoppen geen probleem, maar kauwen en doorslikken heeft hij nog niet door. Ook is er hier nog geen tand te zien
heel goed babsie! hier vind ik voorlopig eentje wel genoeg Klinkt heel redelijk. Niet schrikken maar dit is wat ik Jonathan vandaag al gegeven heb: 8.30 bv 9.30 een halve avocado + halve banaan geprakt en een halve boterham. 11.30 bv 12.00 anderhalve boterham en halve mandarijn in stukjes en dat gaat zo verder vermoedelijk: 15.00 bv 17.00 warme hap van stronkje witlof, halve appel en aardappel en yoghurt/bv 19.00 bv en naar bed Hij eet dus heel veel vind ik. Maarja, als ie wakker is kruipt ie ook constant het huis door, zal wel veel energie nodig hebben. Hij drinkt wel 's avonds een voeding minder, die kolf ik dan voor op het kdv, daar blijft ie gewoon z'n flessen (2x170 cc) leegdrinken en ook aan de borst drinkt ie goed als ik rustig op z'n kamertje ga zitten als hij net wakker is. Gaat wel lekker zo dus Borstvoeding geven is nu ECHT zo makkelijk als wat, kost me totaal geen moeite om het vol te houden. En dat zeg ik natuurlijk als oppepper voor degenen bij wie het (nog) wel eens wat moeizaam gaat, het wordt alleen maar makkelijker! Bijna 8 maanden... en ook nog echt geen tand te zien
Dylan heeft ook nog maar 1x een fles overgeslagen, dus het kan ook een vergissing zijn natuurlijk Jonathan eet idd wel veel. Dylan heeft vandaag 2x bv gehad, 1 stuk fruit en een boterham. Waarschijnlijk volgt nog 1-2 x bv, de warme maaltijd en een beetje yoghurt. Maar we zijn ook pas om 10 uur opgestaan Hier al bijna 6 tanden, maar dat is geen probleem.
@ Geke: wat fijn dat het zo goed gaat! En hier wordt er ook zoveel gegeten, alles gaat erin wat je hem voorzet. @ Jopie: zo zeg, alweer 9 maanden, het gaat hard! @ Jingels: jouw mannetje weet wat lekker is, mamamelk @ Babsie; gefeliciteerd met je zwangerschap! @ Loekie: beterschap! @ Zeeuwsmeisje: hoe is het daar? @ Kathy: hoe is het bij jullie? Hier gaat het wel goed. Productie weer vrijwel op peil na 2 echte en 2 halve dagen regelen. Gelukkig hoef ik er niet zoveel moeite voor te doen als andere ft kolvers! Ik kolf nog wel een keer extra dan eerder om niet te snel te zijn. Wel een beginnend kloofje dus dat moet ik even goed in de gaten houden. Maar voor de rest: Ik heb eens nagedacht over na zijn verjaardag en heb besloten om een voeding dan te vervangen door karnemelk. Tegen die tijd is de vriezer leeg. Dan krijgt hij na zijn verjaardag nog 3x = 450cc. Dat is prima te doen. En dan na verloop van tijd alleen nog 's ochtends en 's avonds aan te houden en zien hoe lang we dat gaan volhouden. Zou het wel fijn vinden als ik dan alleen ook 's ochtends en 's avonds zou hoeven te kolven, dat scheelt overdag weer en ben ik een stuk mobieler. Maar we zien wel. Eerst zijn verjaardag maar eens!
Stranger respect =D> Alweer bijna een jaar! Kan begrijpen dat je er naar uit ziet om overdag niet meer te hoeven kolven.
hallo! Ik kom even inbreken! Ik MOET gewoon even kwijt dat ik best een beetje trots op mezelf ben, hihi! Ik heb de eerste 8 weken na de geboorte van Dyon vreselijke problemen met borstvoeding gehad. Kloven, wonden, spruw, vaatkramp, overproductie.... vanalles kwam er op mijn pad en ik heb heeeeeeeel wat tranen gelaten tijdens het voeden. Ik heb tig keer op het punt gestaan om te stoppen met borstvoeding, maar zette toch iedere keer weer door (vooral na het lezen van al jullie positieve berichten!) en VOILA: na eerst een paar weken fulltime gekolfd te hebben, voed ik nu sinds 5 weken mijn zoontje weer helemaal zelf! Hij drinkt geweldig aan de borst en er is geen kloof meer te bekennen! Ik ben er zo gelukkig mee, dat ik dit nog zeker wel een jaartje vol kan houden! Gisteren naar het CB geweest, en mijn grote vent woog al 7,6 kg! Zo, dat moest ik even kwijt!
hee, gezellig is het hier vandaag! Hey Migga! ik weet nog wel van een paar maanden terug dat je het zwaar had dus super om te horen dat het nu zo goed gaat! Ja, de eerste maanden zijn echt het moeilijkst, nu wordt t makkelijker. Echt hartstikke goed dat je hebt volgehouden =D> @stranger: wat goed dat je de productieproblemen weer hebt overwonnen. echt leuk zeg, je gaat nu echt naar z'n verjaardag toeleven! volgens mij moet dat best kunnen tegen die tijd, overdag niet meer kolven, zou wel heerlijk zijn idd. nooit geweten dat je van kolven ook kloffjes kunt krijgen trouwens zal wel van het regelen komen? en fijn te horen dat er meer van die vreetzakjes zijn @jopie, ja, ik weet dat tanden geen probleem hoeft te zijn hoor... vind t gewoon opvallend dat ze hier maar uitblijven.
@Migga: fantastisch! Petje af voor jou. Geweldig dat je kindje het zo goed doet op bv, echt genieten nu.
Hier al weer wat beter, nog wel slapjes en moe, maar nadat ik vannacht alles wat me dwars zat er uit gegooid had was de misselijkheid snel weg en bleef alleen de spierpijn en hoofdpijn over, maar die zakken nu ook langzaam weg. Annika wil gelukkig weer drinken. @ Geke, hier ook nog steeds geen tanden hoor en Annika is ook al bijna 8 maanden.
@ Migga: oh wat goed wat goed wat goed! Super dat je hebt doorgezet en geweldig dat je die kolf in de kast hebt kunnen zetten! Je verdient het ook, je hebt er zoveel meoite voor gedaan! @ Geke: ja ik denk dat het vele kolven ineens weer + niet goed opletten hoe ik de schelpen plaats hiervoor gezorgd heeft. Ik smeer weer lekker met PureLan en het is al aan het genezen dus dat is mooi! @ Loeki: fijn dat het de goede kant opgaat!
Migga, goed zeg! Heb jij nou ook niet dat het je irriteert als vrouwen om je heen met allemaal 'kulargumenten' aankomen waarom zij zijn gestopt? En dat terwijl zij geen pijn of ander fysiek ongein hadden. En dan zelf met veel pijn, moeite, medicijnen en doorzettingsvernogen er doorheen worstelen en alleen om je heen horen: 'ben je nou nog niet gestopt? kunstvoeding is net zo goed als borstvoeding... bladiebla...' Het lijkt bijna mijn verhaal. Ook ik had het de eerste 8 weken zwaar (hardnekkige spruw, pijnlijke tepels, vaatkramp, kloven en napijn), maar ook ik ben nu van de pijn af en voed sinds 2 weken met veel plezier. Ik slik nog wel Diflucan tegen de spruw en vitamine B6 voor het syndroom van Raynaud. Ook loop ik bij een shiatsutherapeut die werkt aan de doorbloeding, want mijn tepels worden nog wel wit (vaatkramp) na de voeding..... het doet alleen geen pijn meer. Mijn zoontje heeft al vanaf zijn geboorte de orale gel van Daktarin gekregen, maar sinds vandaag gaan we over op de nistantine. Hij heeft nog steeds aanslag op de tong en - hoewel hij er geen last van schijnt te hebben - wil ik niet dat hij mij weer aansteekt. Ik mag die Diflucan niet langer blijven slikken, want ik heb maar 1 nier dus moet spaarzaam omgaan met medicijnen. Zo, een heel relaas... sorry...
Migga en appeltje, jullie mogen super trots zijn op je zelf! Goed hoor dat jullie ook zo vol gehouden hebben! Het wordt steeds makkelijker en genieten blijf je! Hier weer een paar dagen harde plekken.... heb weer steeds melkblaartjes waardoor de melk er niet uit komt. Maar vandaag met een speld de douche in gestapt en voila de druk eraf nadat ik het iniemienie blaartje had doorgeprikt.... wowsie wat spoot het eruit en wat voelde ik me goed daarna! Ik was er echt niet lekker van. Het was maar een klein blaartje, maar blijkbaar precies 1 van de hoofdkanaal uitgangen..... De douche heeft een schoonmaakbeurt met mamamelk gehad..
De eerste weken zijn hier ook niet makkelijk geweest, ik heb de eerste 9 weken fulltime gekolft omdat ik zo'n pijn had en ook omdat Annika niet voldoende aan kwam en ik beslist BV wilde geven.
Hier ook nog eens een bericht van mij. Het kolven gaat terug beter, maar met momenten ben ik het toch beu. Op m'n vrije dagen ligt Leander weer volledig aan de borst, zonder problemen. De laatste 14 dagen is Leander is een heel ander kind geworden, ik herken hem niet meer. Hij is het zonnetje in huis tegenwoordig. 's Avonds krijgt hij nog steeds een flesje kv, voor de rest bv en 's middag z'n groentehapje, wat hem erg goed bevalt. Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat het hier allemaal prima gaat. De live bv momenten geniet ik echt superveel van. Het is echt een genot om m'n mannetje zo verliefd naar mij te zien kijken en te zien genieten van de bv.
Fijn Kathy, dat je zonnetje erbij hebt, heerlijk! Hier een heerlijk kind, maar de BV, zwaar vermoeiend. Tussen de colleges door, studeren, niet kunnen doorslapen en nu dan tentamens (tot nu toe nog geen een gehaald ). Ik heb nu voor mezelf besloten door te gaan tot de zes maanden en dan af te bouwen. Ik trek het lichamelijk niet meer, ben helemaal af en mat.