Hee meiden, Hier nog een BV mama die het toch wel gezellig vindt om nog met jullie met mee te kletsen! Mag nog wel he? Ik zit alweer op ruim 8 mnd......tijd gaat zo snel.... Ik bedenk me regelmatig hoe 'makkelijk ' het is om BV te geven. Een lang huilend kind heb ik bijvoorbeeld nooit, want the boob is het meest ideale en best werkzame troost middel Werkt echt altijd! En ja, mensen kijken mij ook aan alsof ik een buitenaards vrouwtje ben als ze merken dat ik nog Bv geef. Geeft me bijna nog meer motivatie om nog lekker door te gaan Bizar ook om te lezen dat er in het ziekenhuis zo weinig kindjes BV krijgen! Beterschap voor de zieke kindjes! Mijn kleine man is trouwens eigenlijk nog niet verkouden of ziek geweest, ik wijt dat ook maar aan de borstvoeding! @Nynke: ik had toen ik ging werken ook nog absluut geen ritme. Ik kolfde gewoon 2 keer op mijn werk in het begin (en al snel maar 1 keer), en voedde voordat ik ging werken en zodra ik terug kwam ook. Werkte prima, maar ik weet natuurlijk niet of dit voor jou zo werkt. Als hij al om de 4 uur drinkt, zou ik dat gewoon een beetje als leidraad aanhouden......
Nynke, ik kan je daar helaas nog geen antwoord op geven. Ik moet me nog helemaal verdiepen in het kolfen. Maar er zijn er vast al een boel met veel meer ervaring dan dat ik heb. Ah appeltje, wat naar he om je kleine kindje zo ziek te zien. je voelt je zo machteloos lijkt me. Gelukkig is hij weer lekker thuis en kan hij weer ontspannen aan de borst. Ik vind het elke keer weer zo mooi om te zien hoe mijn zoontje rustig wordt aan de borst Barbabintje, ik ben Joos en ik kom uit Rotterdam en ik heb een zoontje van vier weken. Hij doet het goed en huilt weinig en is tevreden. Ok, vandaag helemaal niet, ik geloof dat hij al tien keer aan de borst is geweest en hij huilt veel en veel meer. Waarschijnlijk een regeldag, komt toch meestal rond de vijf weken (ik was ruim 41 weken zwanger, zal er wel mee te maken hebben). Ik heb een vriend, hond en ik ben 32 jaar en ben werkzaam in het onderwijs. Dat was het wel even in het heel kort MiniUs, idd erg makkelijk bv geven, mijn zoontje huilt ook alleen maar als hij voeding wil dus dat is dan snel gegeven. Ik wil ook zó lang mogelijk BV geven. We zien wel hoe het allemaal loopt.
Ha Joos, dan wonen wij niet ver bij elkaar vandaan. Ik kom uit Brielle, dat is ongeveer 30 kilometers richting de Maasvlakte. Heb ook jaren gestudeerd en gewerkt in Rotjeknor.
Het wordt nog druk hier. Gezellig! Nynke, wij hebben nog steeds geen ritme. In het begin kolfde ik op mijn werk 3x, nu nog 2x. Ik ben met werken begonnen toen Dylan 5 maanden was. Appeltje, fijn dat Kevin weer thuis is. Jammer dat het ziekenhuis zo ondeskundig is op bv-gebied. Maar gelukkig sta jij sterk in je schoenen! Jingels, gaat lekker! Barbabintje, welkom! Ik begin ondertussen een beetje gesloopt te raken. Dylan komt nog steeds 's nachts. Soms wel 2x
Barbabintje, Brielle is leuk! Zeker 's zomers, ik ben er ook twee keer naar een feestdag geweest. Heel Brielle liep in kleding van heel vroeger, in april was dat. Erg gezellig was het. Welke opleiding heb je hier gedaan? Ik heb op HBO Nederland gezeten en de PABO. Oef Jopie, dat lijkt me idd slopend voor je als je kindje nog een of zelfs twee keer per nacht komt. En dan zijn zeker die verhalen erg irritant: 'Oh, mijn babietje sliep al door toen hij ..... weken was!' Zeggen ze tegen mij al en die van mij is pas vier weken oud!
@Jopie: oei ik kan me voorstellen dat het je sloopt. Werk je ook nog? Dat we geen ritme hebben vind ik ook niet erg. Ik denk dat ik gewoon twee keer ga kolven op mijn werk. Ik werk maar twee dagen dus dat moet wel op te vangen zijn.
hallo allemaal, een mooi 2008 gewenst! Jo is gister door het vuurwerkgeweld heengeslapen. echt bijzonder want t ging wel hard! ik zag veel nieuwe namen, gezellig dat jullie mee komen kletsen. wij zijn er ook weer. gaat goed hier. Jo krijg z'n eerste tandje! nog niet gebeten gelukkig. hoe doen jullie dat trouwens mama's van babies met tandjes: eerst tandenpoetsen en dan borst 's avonds of andersom. borst is zo'n mooi rustpunt voor het slapengaan en dan lijkt me als ik nu daarna tandje(s) moet poetsen dat weer zo onrustig. o, en even antwoord op de laatste dingen, kan niet op alles reageren: ik kolfde in het begin 2x op mn werk, tijden kun je wel doen zoals t uitkomt. ik deed 11.00 en 15.00 dus met 4 uur ertussen. @appeltje: wat naar! gaat t al een beetje beter? @jopie: ja, dat lijkt me vreselijk vermoeiend. ik weet geen oplossing eigenlijk. mijn moeder vertelde dat ze ons gewoon liet schreeuwen en ons zo de nachtvoedingen heeft 'afgeleerd' (na 3 maanden ofzo) maar dat is niet zo'n leuke oplossing..
Gelukkg nieuw jaar. @ Sonja, kan me voorstellen dat je gesloopt bent na zoveel maanden. Komt in 2008 vast wel goed @ Geke, goede vraag, ik leg Annika met een fles op bed en zo valt ze in slaap, ga haar dan niet meer wakker maken voor tandenpoetsen
Geke, ik trek Dylan z'n pyama en slaapzak aan. Tandenpoetsen en dan de borst. Zal wel niet de juiste manier zijn, maar voor ons wel het prettigst. Laten schreeuwen vind ik geen oplossing Loeki, ik geloof ook wel dat het goed komt
Hallo dames Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat dit jaar iedereen maar veel geluk, liefde en plezier mag brengen! Geke, dat lijkt me wel lastig met tandjes..hoe zit dat dan eigenlijk, bijten ze dan niet? Op wat voor leeftijd krijgen baby's tandjes eigenlijk? Jopie, jee wat vermoeiend! Dan denk je van de nachtvoedingen af te zijn en begint het weer opnieuw. Sterkte! Ik heb overigens even een vraagje. Ik voed uiteraard op verzoek, meestal komt ze om de 3 a 4 uur en snachts om de 5. Maar de laatste nachten slaapt ze langer en vannacht zelfs 8 uur! (wat een goed begin van t nieuwe jaar ) Maar zo kom ik natuurlijk nooit op 6 voedingen uit, hooguit 5. Moet ik haar dan toch op míjn verzoek extra aanleggen of toch gewoon in haar ritme meegaan, met als gevolg dat ze wellicht maar 5 voedingen krijgt? Ze is bijna 6 weken, dus ik vind 5 eigenlijk wel een beetje weinig, maar ze doet t er goed op, plast en poept goed en is verder gewoon lekker happy.
Iedereen hier, een heel gelukkig nieuwjaar! Appeltje, hoe is het met de kleine kevin? Al weer een beetje aan het opknappen? Jopie, kan me voorstellen dat je daar knap moe van word, werken en dan 2x snachts wakker moeten worden voor een voeding! Sterkte! Tandjes, Tja, standaard antwoord toen ik nog niet wist hoe kinderen werkte (hoewel ik weet het nog niet hoor) was savonds voor het slapen gaan. Maarja, toen wist ik niet dat kindjes eerst nog wat willen drinken voor ze gaan slapen (dom he! ). Maar zoals jullie zelf wel weten, je kunt het best geen tanden poetsen 1 uur voor of na het eten/drinken. Dus ja, daar heb je jullie probleem. Die kleintjes gaan na het eten/drinken slapen. Bij ons zeggen we dus altijd voor het slapen gaan ongeveer 1 uurtje na het laatste drinken/eten. De meeste ouders zeggen dan ja en amen, hoewel ik me nu dus niet voor kans tellen dat die kindjes al zonder melk in hun buikje gaan slapen. Maar dan is er nog de andere groep ouders, die dus geen ja en amen zeggen, maar vertellen dat hun kindje na het laatste flesje (ja het zijn altijd flesjes waar over gepraat word) gelijk gaat slapen. Tegen die ouders word verteld dat ze het dan beter smorgens kunnen doen en dan ongeveer 1 uurtje na de eerste voeding. Maarja, zeker zo in het begin is het al goed genoeg als je maar poetst, zo heel erg veel maakt het dan niet uit of dit nou smorgens is of savonds. Let er aub wel op dat je dat uur in de gaten houd dus proberen niet eerder te doen (geld ook voor je eigen tanden). Dus als conclusie zou ik zeggen, doe het smorgens een uurtje na de eerste voeding. (uhm, noemt men dit ook workaholic? in mn verlof toch voorlichting aan het geven? )
Oeh, wat is het soms lastig om als enige in mijn omgeving BV te geven! Alle kindjes zitten aan de fles en niemand lijkt te begrijpen wat " op verzoek" inhoudt, hoe vaak ik het ook uitleg. Vincent werd wakker en mijn schoonpa wilde even knuffelen. Meestal is het wakker worden, even kroelen, luier verschonen en voeden (en daarna weer kroelen/beetje " spelen"). Maar nee, hoor, mijn schoonvader hoorde dat er nog maar 3 uur geleden gevoed was en vond dat het nog geen tijd was. Ik zeg nog tegen hem dat het wel tijd is, want hij zat te sabbelen op zijn vuistje. Maar hij gaf hem gewoon niet af! Grrrrrr! Met een huis vol visite zag ik het niet zitten om het op de spits te drijven, dus ik ben maar even naar de keuken gegaan en toen Vincent begon te huilen heb ik mijn man gevraagd hem te halen. Sorry, maar ik moest even mijn frustraties van me afschrijven!
Oei Barbabintje, ik kan me je frustratie voorstellen. En herkenbaar hoor, anderen willen altijd graag bepalen wanneer ik mijn kind zou moeten voeden. Ziek werd ik ervan om steeds maar uit te leggen dat ik niet op de klok voed. En ja, dan krijg je het: vroeger deden we dat ook niet......ja.....vroeger woonden ze ook nog in grotten En voor wat betreft het tanden poetsen: hier al 8 tanden en ik poets zijn tanden gewoon tijdens het wassen/badderen voor het slapengaan. Daarna gaat ie mee naar boven en krijgt ie BV. Ik wilde dat idd ook zo houden, want het is zo'n heerlijk rustpuntje zo met z'n tweetjes. Maar ik heb ook gelezen dat het niet erg is om BV na het tandenpoetsen te geven. BV is niet 'slecht' voor de tanden dus zou het niet uit moeten maken......
Nou esther! Wat een schoonpa zeg! Wilde hem niet geven omdat het PAS 3 uur geleden was! 3uur is heel wat geloof ik enne jij bent toch de moeder/de baas heeft hij toch niet te beslissen! Kan me voorstellen dat je daar niet bepaald vrolijk van werd. En ja, dat voeden op verzoek schijnen de meeste mensen echt niet te snappen nee terwijl het mij toch duidelijk lijkt, niet? Gelukkig dat ie de kleine wel aan je man 'meegaf'. Maar misschien moeten ze er nog even aan wennen, ik zie dat je kleintje pas 7 weekjes is. Hier snappen ze (lees familie) ook nu pas sinds een paar weken dat er hier om de 2 uur gevoed word, en niet pas wanneer er word gehuild. . Gewoon standaard elke 2 uur, maar dat heeft ook weken geduurd voordat ze dat snapte. Tandenpoetsen: - uur wachten na het poetsen alvorens te eten/drinken. (dit omdat je met het poetsen, het natuurlijke beschermlaagje van het glazuur eraf poetst, dit heeft even nodig om weer 'terug' te komen) - uur wachten na het eten/drinken alvorens te poetsen. (na het eten/drinken (van iets anders dan water of thee/koffie zonder iets erin) heeft je glazuur toch wel minstens een uur nodig om zich te herstellen, poets je eerder heb je kans je glazuur te beschadigen, omdat dit dan nog 'zacht' is) - Ook in bv zitten suikers, suikers is slecht voor de tandjes. Maarja, zolang er maar gepoetst word is het allang goed. Zo heel vreselijk is het niet als er daarna nog lekker bij mama of uit het flesje gedronken word. Alternatief is het smorgens poetsen wat ik eerder schreef. En een collega van mij is van mening dat borstvoeding beter is dan flesjes. Bij bv ligt de tepel ver in de mond en is er bijna geen melk in de mond rond aan het gaan, dit is bij flesjes meer het geval, zegt hij, of dat echt zo is? geen idee.
Jee Es, wat irritant! Hier is t juist andersom, als m'n moeder erbij is vooral. Zodra Angelina maar 1 piepje geeft, zegt ze al 'ze moet eten'. Nee mam, ze heeft net gehad, dit is gewoon kletsen. "Nee dit is zielig, ze wil eten". Zucht, ze wil mn kleine nu gewoon al volproppen geloof ik
Esther, de volgende keer moet je eens vragen hoe lang het geleden is dat je schoonvader wat heeft gegeten. Dat is vast minder dan 3 uur geleden
Bedankt voor jullie begrip! Dat doet me goed! Jopie, geweldige strakke opmerking van jou Die ga ik onthouden! Ander vraagje: ik zag zojuist dat 1 tepel aan de onderkant geen kleur meer heeft (de tepelhof dus). (Her)kent iemand dit?