Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dat is inderdaad hoe ik t nu doe. Vreselijk onhandig en omslachtig, heb je helemaal gelijk in! Maar op dit moment de enige manier waarop ze wat binnenkrijgt.

Soms gaat t gewoon goed, zoals vanmorgen, dan drinkt ze gewoon een kwartier lang zonder los te laten en is ze 'verzadigd'. Maar vanmiddag was het weer zo'n gevecht, dan laat ze na 10 seconden alweer los. In 2 minuten tijd heb ik haar 10 keer opnieuw moeten aanleggen, met als gevolg dat we er allebei onrustig van werden. Op zo'n moment blijf ik dus geen half uur zitten modderen, maar kies ik voor de rust en geef ik haar een flesje. Het lag niet aan de productie want met kolven had ik er zo 120ml uit. Dus waarom ze niet uit de borst drinkt op zo'n moment? Geen idee. Van de 6 voedingen gaan er op zich 4 gewoon perfect, zoals het hoort, gaat er 1 met moeite en 1 lukt gewoon helemaal niet. Dus die ene doe ik dan maar flesje. Vermoeiend, maarja, hier moeten we gewoon even doorheen.

Op dit soort momenten baal ik soms wel even hoor en denk ik er aan om er mee te stoppen, maar dat wil ik gewoon niet. Zolang ik het op deze manier nog kan oplossen dan moet dat maar. Het is niet handig, maar ze krijgt in elk geval bv binnen en dat is het belangrijkste. Het is alleen voor mij erg vermoeiend.

Met betrekking tot spruw...dat zou ik toch kunnen herkennen aan witte plekjes in haar mond, als ik het goed onthouden heb? Dat heeft ze in elk geval niet, dus dat is het niet.

Bedankt voor alle lieve reacties omtrent het verlies van onze kat trouwens! Tis erg vreemd dat ie er niet meer is hoor. We hebben geregeld dat ie gecremeerd wordt, voelt toch beter dan zomaar 'destructie' zeg maar.

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    sterkte met t verlies van je kat.
    Wij hebben eind 2006 onze hond moeten laten inslapen (botkanker) en hebben hem ook laten cremeren, wel een individuele, dan heb je n.l. de mogelijkheid om de as mee te nemen, hij staat hier in een urn op de kast en ik heb een asring waar wat van hem in zit.

Ons meisje heeft ook af en toe van die voedingen die niet opschieten, los, vast, los, vast etc. ik stop dan met voeden en probeer t later nog een keer.

Ben benieuwd hoe t voeden vanavond en morgen zal gaan. Ze is net ziek geworden, 37,38 koorts.

2 paprika> ons meisje slaapt heel wisselend, er zitten dagen tussen dat ze behoorlijk slaapt maar er zitten ook dagen tussen dat ze amper de 2 uur haalt. Uiteraard heeft ze een slaapdag als ik een halve dag weg moet :)

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Kathy: als het zo goed gaat gewoon je eigen gevoel volgen.

@Jingels: Ik probeer nu s'ochtends een extra voeding te kolven en dat lijkt te lukken, alleen drinkt Marijn rustig 190 cc weg. :( Das best veel om bij elkaar te kolven dus ik denk dat ik ook maar ga kolven op dagen dat ik niet werk.

@Saar: super dat je wilt gaan tandemvoeden. Ben heel benieuwd hoe je dat gaat vinden.

@Bolbuikje: Marijn heeft de afgelopen twee nachten ook bij mij geslapen. alleen tegen mij aan was hij tevreden. De logeerkamer is een betere optie dan de bank. Wat onwijs knap dat je nog bv geeft. Iedere twee uur en dat met twee kids. SUPER!

@Stranger: nogmaals super dat je al een jaar kolft. Kan me goed voorstellen dat je baalt van die verhalen. Helemaal als je zelf alle moeite doet om bv te geven.

@Geke: heb net even naar je mannetje gekeken. Wat een lief mannetje. Ik zie je al helemaal staan in de badkamer. ;)

@Joldeg: ik hoop dat het snel beter gaat met voeden. Niet opgeven hoor je doet het super.

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Iedereen: Kom morgen even uitgebreid, heb het ff druk...Broertje is onverwacht over komen vliegen, blij blij blij

Wilde alleen even Joldeg een hartje onder de riem steken: Komt helemaal goed hoor, ik heb ook weer even een melkproductiedipje dus veel met Eline aan de borst en duurt ook vrij lang. Met vrij onrustig drinken en veel loslaten. Weet dus nu dat ik haar gewoon ECHT iedere vier uur wakker moet maken anders heb ik gewoon simpelweg niet genoeg (dacht dat als het eenmaal weer op gang was het wel ietsje minder kon, maar nee dus, misschien stom maar ja, alles uitproberen en leer ik weer van hè? ;) )
    Heb ongeveer hetzelfde. De eerste vier voedingen gaan perfect en dan loopt het tegen het eind van de middag gewoon superveel terug. En als ik dan zachtje knijp spuit het er toch uit, begrijp er ook niks van. Zouden ze 's middags minder goed "happen" of zo? Balen hè? Maar niet opgeven hoor! Zoals Nynke ook al zei, je doet het super en weet zeker dat het weer in orde komt!

O ja, Bolbuikje: Het is een Medela Lactina, net vandaag opgehaald, nog niet gebruikt...

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

jeetje, ik kijk even niet, en er wordt hier heel veel geschreven :confused:
    ik vroeg me af wanneer de dippen waren. ik schuif langzaam naar drie voedingen per dag, en dat vind ik zo weinig...rune is nu 9 1/2 maand...

6. Niet meer actief

Marieke, het zijn niet zozeer de eerste 4 die goed gaan en de laatste 2 niet, het is willekeurig. Vanmorgen bijvoorbeeld ging t weer heel moeilijk, terwijl t gisteren smorgens prima ging. M'n man heeft mee zitten tellen en ze heeft in 10 minuten tijd, 16 keer losgelaten!

Ik leg haar nu dus ook vaker aan, maar heb zelf niet meer t idee dat t echt aan de productie ligt. Maar wel aan? Geen idee!

7. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ready, die onzekerheid over het slapen had ik de eerste twee weken ook wel hoor. Vriendinnen die zeiden: 'Die van mij slaapt veel langer.' Na die twee weken heb ik me er gelukkig niet druk meer omgemaakt, ieder kind is anders.

Mariekebalm: ik hoop voor je dat je productie weer snel op gang komt. Mijn zoontje hapt 's avonds weer minder goed. Ik denk dat dat bij ieder babietje anders is.

Joldeg, spruw bij een baby herken je idd aan witte vlekjes in de mond. Het begint meestal aan de zijkanten. Dat is vaak moeilijk te zien hoor. De dokter zei dat ook winderigheid é''en symptoon was. Ik vroeg me die week al af waarom Sem heel de tijd van die harde poepjes :D liet!

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Pfff ik zat er gisteren weer helemaal doorheen. Ik heb ene tijdje met tepelhoedjes gevoed maar wilde daar graag vanaf. Nou, zo gezegd zo gedaan.
    RB gaat erg goed maar ik weet niet wat er aan de hand is met de linkerborst. Ik ga gewoon elke keer door een hel. Het aanleggen gaat denk ik goed, ze pakt de hele tepel goed in de mond maar dan, als ze begint te happen doet het zo'n pijn. Na een paar minuten trekt het wel weg maar die eerste minuten zijn enorm pijnlijk.
    Ik heb het idee dat mijn huid daar teerder is ofzo, ik snap het niet. Ook zitten er rare bulten op.
    NOu ja, gisteren dus huilend zitten voeden en vannochtend voor de LB toch maar even het tepelhoedje gebruikt om haar te tepel goed te laten pakken, daarna zonder verder gegaan en dat ging wel goed.
    Pffff ik wil zo graag BV geven maar elke keer dan denk ik. Nu stop ik echt. Nu stop ik echt.
    :'(
    Moest het ff van me af schrijven

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Amaranta: dat had ik ook ! Mijn linkerborst PF wat een pijn en rechts geen centje pijn. Ik had soms echt de tranen in de ogen staan. Mijn kindje sliep naast mij in de wieg ik durfde niet te bewegen in bed bang dat mijn kindje wakker zou worden en ik weer zou moeten voeden. Als ik aanlegde moest mijn man meekijken. Hij mocht dan niets zeggen. Als mijn kindje dan aangehapt had riep ik tegen mijn man dat hij moest kijken of hij goed lag. Zelf kon ik amper bewegen van de pijn. Uiteindelijk is het goed gekomen ik voed nu al heeeeel lang zonder pijn. Mijn lk gaf me nog de volgende tip. De tepel meer richting neusje houden als je kindje moet aanhappen je kindje neemt zo een grotere hap.
    Ik zou zeggen: meid niet opgeven komt bij jou ook vast goed. KNUF

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik wil ook niet opgeven. En als het dan toch met tepelhoedje moet dan maar het tepelhoedje, maar het liefst zonder natuurlijk.
    Dat van de tepel beetje draien had ik ook al bedacht, heb namelijk de indruk dat die tepel niet 'gecentreerd' is maar meer naar links staat, waardoor Eva er niet recht voor ligt zeg maar.
    Ga het bij de voglende voeding proberen. Tepel brand nu nog na van de vorige voeding (10.15 uur)

11. hardloper

amaranta, als et nou niet lukt, dan is het toch oke om links met een hoedje te geven? zo veel pijn is wel erg moeilijk om het vol te houden denk ik. en ik weet neit of het kan, maar anders alleen een borst geven? (ik weet niet of dat zou lukken hoor)

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Heb ik ook aan gedacht, maar dan moet ik na elke voeding de LB afkolven. Of, zou dat gewoon teruglopen als hem 'links laat liggen ;) '

13. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Als je sudocrem op je tepel smeert, moet je je borst dan wassen 'voor gebruik'? Of hoeft dat niet net zoals bij bepanthem?

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou geen sudocreme smeren op de tepel. Het beste is niets/moedermelk of bepanthen of purelan. Je kunt idd prima met 1 borst voeden. De andere zul ja dan wel netjes moeten afbouwen om bo te voorkomen. Je zit dan wrs wel met 1 grote en 1 kleine(re) borst. Cosmetisch wrs dus niet zo mooi.

15. hardloper

ik zou wassen, dus bephanten gebruiken, wand dat hoeft niet. en ik weet niet of het links terugloopt. het lijkt mij van wel, maar ik weet niet of het dan rechts ook moeilijker wordt.

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Zo, wat een hoop is er weer geschreven. Heb weinig tijd gehad op het forum, want volgens mij heeft Kevin zijn regeldagen. Ik ben al 2 dagen veel aan het voeden. Hij wil elke 2,5 uur drinken. Ook 's nachts weer zo kort op elkaar.

Ik heb ook het idee dat mijn productie omhoog vliegt... meestal had ik alleen druppelende tepels als ik een tsr heb, maar nu spuit het eruit en verslikt Kevin zich bijna. Het lijkt ook ineens een stuk ouder.... hij kan ineens zoveel meer en zit lekker te frunniken aan mijn trui tijdens het drinken. Ook lijkt het alsof hij heel veel sneller is gaan drinken. Normaal deed hij er zo'n 20 minuten over aan de eerste borst en dronk dan nog 10 minuten aan de andere kant. Nu begint hij na 10 minuten al te rukken aan mijn tepel dat hij meer melk wilt en dan leg ik hem aan de andere borst nog aan. Daar zuigt hij zich muurvast en tankt nog 10 minuten door. Ik werd even onzeker of het niet was omdat hij veel voormelk binnekreeg en daarom ook zo vaak kwam, maar ik vertrouw er eigenlijk op dat het regeldagen zijn.

Marieke, zit jij ook niet in de regeldagentijd ipv een productiedip?

17. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Geen idee, heb niet zo'n sterke toeschietreflex geloof ik, heb bijna nooit stuwing en lek niet....Maar weet wel dat ze 's avond gewoon echt niet genoeg heeft doordat ze zoveel keer moet zuigen om te kunnen slikken en mijn borsten zijn dan vrij slap en tepels doen natuurlijk zeer omdat die kleine er zo gefrustreerd op raakt. Maar weet dat het wel goedkomt als ik gewoon wat meer aanleg. Het gekke is weldat ze 's nachts gewoon niet vraagt...

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Is ze dan misschien niet aan het clusteren?
    (roep ook maar wat hoor! :))

19. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ja, daar heeft ze wel neiging toe af en toe, ook als ze vol zitten, wil ze een uur lang of zo alleen maar eten, hihi, lastig ook hè af en toe, probeer maar altijd gewoon dingen, werkt het, is het ok, zo niet, proberen we weer wat anders.

Hoe veel keer koken jullie de kolfonderdelen trouwens uit? en hoe lang moet ik kolven?

20. hardloper

uitkoken is geloof ik 5 minuten...

Deel Deze Pagina