Ik dacht dat het volgens de regels na elke kolfbeurt alles moest uitkoken een minuut of tien. Maar dat in de praktijk de meesten het 1 keer per dag doen. Jeetje Amaranta en Nemo wat naar als 1 borst zoveel pijn doet. Misschien idd een optie om 1 borst standaard af te kolven.
Sorry meiden, ik kan jullie niet bijhouden. Wel leuk zoveel nieuwe enthousiaste bv moeders. Dylan bijt En hij vindt het nog leuk ook
Eum, sorry, heb nog even een dom vraagje, ik ga dubbel kolven en lees overal dat je eerst het borstschild aan je borst moet sluiten en dan het apparaat aanzetten, maar als je dus je beide handen gebruikt om de borstschilden vast te houden, moet ik dan het apparaat met mijn grote teen aandoen of zo?
dank je, ben ik ook blij mee. morgen eens lezen. Ons meisje heeft ook net 2 tandjes en ben als de dood dat ze ermee gaat bijten. Ze vond t namelijk ook al heel leuk om te bijten zonder tandjes, of haar kaken zo heen en weer te schuiven, pijnlijk dus.
hihi, dat wil ik wel zien, aandoen met je teen maar ik weet het niet, geen dubbele kolf. maar ik geloof dat veel de kolf vastklemmen in hun bh. en rune heeft twee keer hard gebeten, en uit pure reflex schoot mijn hand uit. niet echt hard, maar hij schrok wel, en twee keer achter elkaar dus. heeft het daarna nooit meer gedaan. nu heeft hij nog geen tandjes, maar misschien als hij die krijgt dat ie weer begint hoop maar dat hij nog lang tandloos blijft.
Ow, nou ben ik weer lastig, heb net voor het eerst gekolfd dus, 100ml...Geen idee of dat ok is....Nou zag ik wel dat er een stukje van mijn tepelhof mee in de buis wordt getrokken, links iets meer dan rechts, is dat bij jullie ook zo, of is de buis dan te groot? Pfff....
Nou kolf ik al bijna een jaar, maar ik zet toch eerst de kolf aan en zet dan de schilden op mijn borsten hoor. Zou niet weten hoe het anders moet . En 100cc? is dat tussendoor of als vervanging van een voeding? Iig is het zeker ok .
@Mariekebalm: mischien heb je hier iets aan ? En ik doe altijd de borstschilden op mijn borst. Dan doe ik mijn ene arm voor mijn borsten langs bv de linker. Dan druk ik met mijn elleboog het linker borstschild op mijn borst. En mijn hand van de linkerarm drukt dan het borstschild op mijn rechterborst. Zou heb ik mijn rechterhand over om de kolf aan te doen.
Hihi, Nemo, wil ik wel eens zien Ja, dat had ik gelezen, daarom begon ik dus te twijfelen. Heb niet zo grote tepels en als ik het borstschild erop zet ziet het er meer uit als plaatje 2...Maar als ik zie dat een maatje S 3 mm verschil heeft denk ik niet dat dat veel uit zal maken ? Ah, zie dat ik niet de enige ben, zal wel ok zijn dan...
Ik ben vanmorgen ook begonnen met kolfen en ik heb wel gewoon eerst het apparaat aangezet, ik wist ook niet hoe ik het anders moest doen en zo ging het prima. Helaas toen ik het flesje dicht wilde draaien sloeg ik hem om: bijna alles weg Er zit nu nog een heel klein laagje in, dus het is een begin haha. Als ik nu vanavond weer zou gaan kolfen kan ik dan de melk na afloop gewoon bij elkaar doen? En dan vervolgens invriezen?
Hallo allemaal, Liene doet sinds enkele dagen iets nieuw. Ze drinkt een 10-tal seconden links, dan wil ze rechts. En ze wordt heel boos als ze die niet krijgt. Dan weer links, rechts,... Telkens na een half minuutje ongeveer. Nu niet zo'n probleem, maar door de zwangerschap zijn mijn tepels supergevoelig en zijn de eerste seconden heel pijnlijk. Net als de ergste pijn dan weg is, wisselt ze graag.... Jopie, Liene heeft me ook wel eens gebeten en van mijn vk kreeg ik toen een supertip. Misschien staat hij in de link van Nemo, maar heb nog niet doorgeklikt . Ik moest heel kwaad NEEN zeggen en ze weg leggen en ze 1/2u niet meer aan de borst nemen. Weet niet meer wie, maar ik had ook eerst een 'goede borst' en een 'slechte'. Probeer vol te houden, na een tijdje verdwijnt dit 'klasseverschil'. Persoonlijk zou ik ook niets op je tepels smeren. Wat goed helpt is de tepels zeker niet nat/vochtig in je beha stoppen. Laat ze goed drogen aan de lucht. Duurt zeker 15 minuten eer ze volledig droog zijn. Komt het niet aan om blootborst rond te lopen, gebruikte ik de haardroger om het wat sneller te laten gaan. Saartje
Saartje dat verhaal heb ik al meerdere malen gelezen op www.borstvoedingsforum.nl bij het dreumes/peuter gedeelte. Plaats je verhaal daar eens, je zal er veel herkenning en misschien tips krijgen. En wat een ontzettend leuke meid wordt Liene zeg, al een echt dametje! Het is hier ook weer pet, ze slaapt nog maar nauwelijks overdag (2x 20 min.) en is al vanaf 5.30 uur klaarwakker en gaat niet meer slapen. Daarbij komt ze ook nog voor 2 nachtvoedingen, moet zeggen dat ik aardig gesloopt ben inmiddels. Het lullige vind ik dat Lieve ook hartstikke moe is, maar ze wil/kan gewoon niet slapen. Overdag zit ze te spelen in haar bedje en 's avonds is het huilen geblazen. Moet wel zeggen dat ze rond 18.30 uur de nacht in gaat, ze wordt dan alleen maar wakker om te drinken. Iemand nog tips?