Nou, mijn eerste 2 dagen creche en kdv voor Mads zitten erop. Ik moet zeggen dat het me mee is gevallen. Het werken is zo anders dan thuis zijn met Mads, dat ik niet eens zo heel veel aan hem gedacht heb . Je word zo opgeslokt door je werkzaamheden. Alleen tijdens het kolven nam ik daar natuurlijk even de tijd voor. Ik heb trouwens 3 x 80 ml gekolfd in 5-7 minuten dubbelzijdig. Niet erg veel vind ik, maar het was precies wat hij op het KDV ook gedronken had. Dinsdag kolvde ik al 3 x 90-100 dus misschien is het ook gewoon even wennen. Hebben jullie tijdens het kolven trouwens wel eens een 2e toeschietreflex? Ik was nu te ongeduldig om daarop te wachten, weet ook niet hoe lang dat duurt, misschien moet ik dat thuis maar eens rustig uit gaan proberen. Alleen wil ik mijn tepels ook niet te lang in die dingen hebben, bang dat ze anders ook gaan irriteren. Bij hem op het KDV ging gelukkig ook harstikke goed. Mama niet teveel gemist . Hoewel. Dinsdag waren ze net toen ik kwam bezig om zijn derde flesje te geven (hij had lang geslapen) en toen wilde hij een half uur later thuis toch echt wel drinken . @ Appeltje, bij mij op KDV voeden ze wel op verzoek, ook wel meerdere (dan 3) flesjes. Maar misschien, omdat je (althans ik) toch vaak wat meer in een flesje doet om zeker te zijn dat hij genoeg heeft komt hij niet zovaak dan? Slaat hij gewoon een regeldagje over (als hij nog regelt vrijdag)?
Meiden, wat gaan jullie hard! Ik heb besloten niet meer te kolven op het werk. Met 40cc per kolfsessie schiet het toch niet op Ik heb gelukkig nog een voorraad in de vriezer, en anders drinkt Dylan op het kdv maar wat anders.
Ready, in 5-7 minuten 80 ml kolven vind ik toch wel erg netjes hoor! Zeker voor de eerste keer kolven op je werk. Het is toch altijd even gek Hier nooit een tweede toeschietreflex, Jammer genoeg, want als de straaltjes afnemen heb ik echt het idee dat ik aan het wringen ben. En dan ben ik soms best lang aan het kolven. Bolbuikje, ik vind het echt bewonderenswaardig hoe jij je kids voedt hoor. Met een tweeling is het toch best een opgave. En als je dan hoort dat het voor sommige mama's al een opgave is om één kleintje om de 2 uur te voeden.....Petje af! Kan niet vaak genoeg gezegd worden. Ik heb hier een ventje wat de interesse in BV lijkt te verliezen. De vroege ochtendvoeding en de voeding voor het slapen gaan gaat prima, dan drinkt ie prima en vrij lang. Maar overdag....pff....iedere keer maar een paar slokken. Dan wil ie weer overeind en rond kunnen kijken. Lastig hoor, hij was altijd zo 'verslaafd' aan de boob
Misschien regelt Kevin dan inderdaad 's avonds en 's nachts verder. En het is toch daarna weer weekend. Ik help hem nu een beetje door na te kolven. Hopelijk gaat het dan wat sneller. Meteen weer lekker iets voor in de vriezer.. Vraagje... Kevin wil heel vaak maar 1 borst, terwijl hij voorheen altijd 2 dronk. Zal ik dan de andere borst afkolven? Soms twijfel ik omdat hij binnen een uur ineens die borst wél wil drinken en ik dus van zijn voorraad af zit te snoepen. Maar hij laat er soms ook wel 2,5 of 3 uur tussenzitten. Dan is die borst 5 tot 6 uur niet geleegd. Ik ben bang dat als ik dan niet kolf dat de productie terugloopt. Na hoeveel uur gebeurt dat eigenlijk? Gisteren kolfte ik uit een 'volle borst' binnen 5 minuten maar 80 ml, meestal heb ik dan al over de 120 ml. Ik dacht dat regeldagen zorgden voor een hogere productie, maar daar lijkt het nu even niet op.
@Appeltje: hier is er geen pijl op te trekken ene keer wil hij 2 borsten soms maar 1. Ik geef altijd wat hij op dat moment wil. En ik kolf niet als hij maar 1 borst wil. Je zou kunnen kolven als de druk te hoog wordt of als je een extra voorraad wil. Je hoeft niet te bang te zijn dat je productie ineens instort als je productie echt minder wordt dan komt je kindje wel vaker en regelt hij het zo wel weer (als je tenminste op verzoek voed) Wij doen nu even een paar daagjes alleen met bv. Ons kereltje zat gisteren weer behoorlijk verstopt. Ik hoop dat hij het red op alleen bv ik zat net een broodje te eten en hij ging huilen want hij wilde ook. Normaal gingen we idd ook altijd samen een broodje eten.
Hallo allemaal, Paprika, en in een draagdoek? Die je dan dicht maakt zodat Lieve niks meer kan zien? Andreamvryan, Liene zit ook onder alle curves. Ik kijk gewoon naar wat ze doet. Ze is nu 13 maanden, kan stappen, is heel actief en heeft voldoende plasluiers. Hier bij kind en gezin (cb van jullie) zei de arts vorige keer: "als er geen kleintjes waren, hadden we ook geen gemiddelden." En dat is natuurlijk waar eh! Stranger, dat kan je dus ook doen tegen tepelkloven, gewoon er over praten. Die tip kende ik nog niet! Groetjes, Saartje
Wat gaan jullie hard hier... heb het op het moment ff te druk met andere dingen maar zal hier gauw weer wat vaker komen... Hier gaat het allemaal goed, groei gaat iets minder hard nu maar het kan wat hebben bij hem. Hij is nu 10.360. Qua gewicht iets er boven en qua lengte iets er onder. Hij is echt borstverslaafd... wil sinds een poosje niks anders meer dan bv, ook geen water ofzo. Hij drnkt dus 5x ong bij me waarvan minimaal 1x snachts. De laatste nachten weer een keer of 3 das dan wel ff pittig. Minius; hier ook wel periodes gehad dat er minder interesse in de bv was.. maar dat kan ook zo weer omslaan. Heb ook 1,5 dag gehad dat hij helemaal geen bv wou. Kwestie van volhouden en blijven aanbieden en dan komt het wel weer goed. appeltje; opzich zou het zichzelf wel moeten regelem met die 1 of 2 borsten. Hier de 1ste maanden met 1 borst gevoed en dan zat de 2de ook minimaal 4u te "niksen". Mocht je kindje trek krijgen na een uurtje kan je ook weer de volste borst geven.Het is niet dat zo snel de productie teugloopt... je borsten stellen zich er op in dat je kindje gewoon even geen 2de borst nodig heeft. Mocht je kindje straks wel behoefte hebben aan 2 borsten is dat met wat regeldagen zo weer opgekrikt. Mocht je nou een vooraadje willen aanleggen kan eens extra kolven wel handig zijn natuurlijk.
Oh, thanks, dat is goed om te weten. Gewoon volhouden dus..... Pittig voor je als je er 3 keer uit moet s'nachts! Ook dat zal maar tijdelijk zijn mag ik aannemen Appeltje: hier atijd maar met 1 borst gevoed, hij heeft daar altijd voldoende aan. Je lichaam regelt dat uiteindelijk ook allemaal vanzelf wel weer hoor. En ik heb hier qua productie nooit te klagen gehad.
Allemaal bedankt voor de antwoorden, aan stille ondervoeding hoef ik dus niet te denken. Vince meldt zich keurig om de 3 uur, hij groeit gewoon langzaam. Zelf maak ik me er niet zo veel zorgen over, het is meer het gezeur elke keer op het cb. Gelukkig had ik gisteren met wegen iemand met veel ervaring, heel ander verhaal dan vorige week met iemand die blijkbaar net begonnen was. Stranger, jouw mannetje dus ook zo'n langzame groeier. Mijn oudste was prematuur, met 36 weken geboren en woog keurig 2685 gram. Hij was met deze leeftijd al zwaarder dan Vince nu, maar heel slank. Vince is klein en compact, lijkt zwaarder dan hij is. Gelukkig van je tepelkloof af! Ready, weer aan het werk. Pfff, ik heb er totaal geen zin in. Dit ook omdat Vince om de 3 uur komt en ik dus wat meer moet kolven... Ik vind trouwens dat het kolven goed gelukt is bij je! Jopie, niet meer kolven? Ik heb dat bij mijn oudste ook gehad, ik was het zat om elke keer zoveel moeite te doen voor niets. Nu had ik ook niet lekker de ruimte om te kolven en de tijd er ook niet voor, maar kan me goed voorstellen dat je er mee stopt. MiniUs, meer interesse voor alles wat er om hem heen gebeurt dus. Vervelend is dat. Wie weet is het morgen ineens anders en gaat alle aandacht weer naar de borst. Appeltje, ik sluit me bij de anderen aan, gewoon niet kolven, tenzij je een voorraadje nodig hebt. Als er wat te veel spanning op staat, kun je ook een klein beetje afkolven. Als Kevin dan nog om die borst vraagt kun je hem zonder problemen aanbieden. Nemo, hoe gaat het met je mannetje, redt hij het zo?
sorry, kom later nog wel terug, Eline is de hele dag aan het huilen (lees hartverscheurend schreeuwen), mijn tepels branden er ongeveer af en weet niet wat het is, morgen naar cb, vraag wel even of alles ok is...
Saar: das misschien wel een idee! Iemand enig idee wat voor draagdoek ik moet hebben voor alweer zo'n grote meid? En dan het liefst eentje waarin ik ook zou kunnen voeden als ik toch geld uit moet geven Heb er namelijk nog geen.
Paprika, ik zou voor een ringsling gaan of een geweven knoopdoek van bijvoorbeeld Storchenwiege, Hoppediz of Didymos. Een tricot doek (rekbaar) is denk ik neit meer zo handig op deze leeftijd. Voordeel van een ringsling is dat je haar kunt laten zakken op de gewenste hoogte. Dat is bij een geweven doek moeilijker. Nadeel is dat je haar op je heup hebt en dus over 1 schouder. Kan zwaar zijn. Persoonlijk vind ik het een geweldig ding. Als je handig bent met een naaimachine kun je zelf een ringsling maken.
Mariekebalm, hoe is het nu? Op internet staat het volgende over spruw. Als je zelf al gekeken hebt dan hoef je het natuurlijk niet te lezen De baby heeft dan meestal een of meerdere van de volgende symptomen: witte plekjes die niet weg te poetsen zijn, binnenin het mondje, op de tong, op de binnenzijde van de wangetjes witte, kaasachtige laag op de tong, die niet weg te poetsen is luieruitslag, meestal vurig rood en erg hardnekkig huiduitslag op vochtige, warme plekken, zoals oksels, liezen en in de huidplooien Sommige baby's hebben spruw zonder een van bovenstaande zichtbare symptomen. Vaak blijkt dan uit gedrag in combinatie met symptomen bij de moeder dat er toch sprake moet zijn van spruw. Het gedrag van de baby dat hier op kan wijzen: herhaaldelijk loslaten en wegstrekken tijdens de voeding het maken van klakkende geluiden tijdens het drinken weigeren van de borst krampjes, winderigheid en onrust huilen / krijsen na het plassen (de urine bijt op de door luieruitslag aangedane huid) Ik hoop dat je er wat aan hebt.
@Amarante: hoe gaat het nu met de bv? @Joldeg: hoe gaat het met jou? Drinkt Angelina al weer wat rustiger? @Appeltje: ik hoop dat de regeldagen op hun einde lopen. Ik zou met het kdv overleggen over voeden opverzoek. Marijn drinkt standaard maar een borst. Mijn borsten hebben zich daar aan aangepast. Kolven kan je altijd je snoept niet al zijn voeding dan af je houd genoeg over mocht hij eerder komen. @Marieke; ik kook mijn kolf een keer per dag uit. Lukt het kolven een beetje? @Jopie: lastig dat bijten. Heb je al een oplossing gevonden? @Saar: lastig dat steeds wisselen. Had je wat aan de link? @Paprika: mss wakker maken om 23.00 uur voor een voeding in de hoop dat ze dan 1 keer komt s'nachts? Sterkte ermee. @Stranger: fijn dat de kloof weer dicht gaat. Nog drie dagen dan zit je op een jaar kolven meis! @Geke: super dat Jo zelf zijn duim verkiest boven speen. @Bolbuikje: fijn dat Ruben weer wil slapen zonder jou. Heb je weer op de bank gelegen of dit keer maar een bed gezocht? @Esther: heerlijk toch dat de bv zo lekker loopt. Geniet ermaar van. @Ready: fijn dat zo goed is gegaan met werken en met Mads op het kdv. @Minius: jammer dat hij even zijn interesse verliest maar wie weet komt het weer? @Nemo: ik hoop dat het al weer wat beter gaat met je kereltje. @Zeeuwsmeisje: 3 keer per nacht is zeker pittig. Heerlijk zo'n bv verslaafde. @Andrea: mijn middelste was ook zo'n langzame groeier. Nu nog trouwens. Zolang Vince tevreden is en genoeg plas en poep luiers heeft doet hij het prima hoor. Zo ik ben weer bij. Wat hebben jullie gekletst zeg. Hier gaat alles prima. Marijn doet het prima op de bv. Hij drinkt 1 borst per keer en dat maar 5/7 minuten. Moet hier wel aan wenen hoor, mijn meiden dronken twee borsten en dan soms wel een uur lang. Heel anders dit maar Marijn doet het er prima op dus zal het wel goed zijn. Ik ben net uitgescholden voor supermama omdat ik het gevraag om een ritme zo zat word. T'is toch wat, ik zeg mijn mening en dan dit. Sorry maar een kindje zoekt zijn eigen ritme wel manipuleren heeft geen zin naar mijn idee word niemand vrolijk van. Ach, ik doe lekekr mijn ding en dat is voeen opverzoek en Marijn zijn dag laten bepaalden. Wat wel inhield dat ik vanmiddag bij school aan het voeden was.
Ja, hem niet meer aanleggen als hij geen trek heeft. Dan maakt hij er dus een spelletje van. Een pijnlijk spelletje.... Als hij gewoon trek heeft gaat het prima.