Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Judy, volgens mij mogen ze hier geen reclame voor maken, dacht dat ooit ergens gelezen te hebben. Volgens mij wettelijk vastgelegd. En breek jij maar gerust in hoor ;)

Onzewonder: voel je absoluut niet schuldig, wat Jingels al zegt je hebt toch enorm je best gedaan en je kindje toch die 4 weken bv gegeven. Je hebt er alles aan gedaan maar helaas is het niet gelukt, volgende keer ben je in ieder geval beter op de hoogte. Enne... volgens mij is Zeeuwsmeisje ook een behoorlijke ervaringsdeskundige hoor, mochten Jingels en Nemo niet beschikbaar zijn ;)

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Thnxs paprika.

Het is idd bij wet verboden om reclame te maken voor flesvoeding tot 6 maand, ze zijn verplicht bv te promoten". Daar maken ze dan ook handig gebruik van want ze laten het overkomen dat opvolgmelk na 6 maand "het logische vervolg is". Not! Dat is gewoon nogsteeds bv.
    Dat is overigens ook de reden dat nummer 1 niet in de aanbieding mag zijn

3. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik heb nog nooit geen last gehad van het cb
    met hun commentaar, ook geen goed bedoelde adviezen die ze aan me willen opdringen
    elke als er kom dan wordt me gevraagd wat ik geef aan mijn zoontje dan zeg ik bv en met bijvoeding a la rapley
    en klaar, geen commentaar niks.
    ze neemt de standaardvragen lijst door vraagt of ik nog vragen heb, nee heb ik niet, oke tot de volgende keer.

4. Niet meer actief

Aha en ik maar wachten op die aanbiedingen ;)

Nah ja helaas dat gaat niet gebeuren dus. Maakt ook niet uit niet waar...

Ja deze topic ga ik opslaan, maar ga jullie wel verlaten ok, want ik ben tenslotte geen bv mama.

Als ik ooit een 2e krijg (ben er nog over in dilemma namelijk) dan kom ik hier weer rondneuzen en nodig ik jullie allemala uit voor de koffie ;)

5. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    en mijn eerste streven was een half jaar en nu is mijn zoontje 8 maand en wil toch echt wel door tot 2 jaar en nog langer, gezien mijn melkproductie hoef ik me daar tot nu toe geen zorgen over te maken.

6. ik wil ook zo lang mogelijk doorgaan. En straks tandemvoeden. Misschien zie ik het allemaal wat positief in, want het is zwaar heb ik gehoord...twee aan de borst. Mara ik kijk er nu al naar uit.

Eerst zwanger worden natuurlijk :).

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Nou daar heb ik me inderdaad laatst ook over zitten verbazen! En in de bladen staat dat ook altijd zo omschreven, aardig gek hoor! :rolleyes:

Tandemvoeden lijkt mij misschien ook wel wat, je kan ook altijd nog gekolfde melk aan je oudste geven natuurlijk. Maar eerst maar eens zien dat ik over een half jaar nog bv geef. Als het aan mij ligt wel hoor! Over voeden gesproken, ik hoor gesmak over de babyfoon dus ga maar weer aan het werk ;)

8. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Bedankt voor alle tips! Nog een vraagje: Mira krijgt de laatste paar dagen om half 10 s'avonds haar laatste voeding en slaapt dan zelf door tot een uur of 5/6. Er zit dan 8 uur tussen de voeding. Is dit niet teveel? En vervolgens is ze overdag wel veel meer aan het huilen lijkt wel en wil sneller voeding.

Eigenlijk slaapt ze bijna niet overdag, is dit wel normaal? Moet wel zeggen dat het heel rumoerig is waar ik woon (ga binnenkort gelukkig verhuizen naar een rustige omgeving).

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

hier nog een linkje over Rapley.

@Saar jij wilt weer zwanger worden. Maar was je snel weer ongesteld dan ?
    Hier nog geen ongi gehad.

10. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ster is het neit zo dat ze overdag gewoon vaker komt omdat ze juist snachts doorslaapt :( Zodat ze er zelf voor zorgt dat ze genoeg binnenkrijgt snap je?

In eerste instantie wilde ik 4 maanden BV geven (dan moet ik nl weer aan het werk) maar nu ga ik in ieder geval voor 6 maanden, zodra dat in zicht komt zie ik wel weer verder ;)

11. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hallo!
    kom hier ff binnenvallen...
    ben nml ook een bv mama maar wel met een grote vraag...

even over de borstvoeding...
    vanaf het begin is het al een ramp. aidan heeft er een handje van om steeds aan en af te gaan waardoor ik al na 2 dagen kloven had. in het begin ging het wel met de pijn maar omdat hij steeds van die tepel af ging werd het erger. daarbij heb ik 3 x stuwing gehad wat ook niet bepaald een pretje is. ik stond voortaan gewoon met mijn handen over mijn borsten te douchen want de druppels waren al te veel.
    goed een week verder hebben we besloten om een tepelhoedje te kopen. kraamhulp was hier geen voorstander van dus ik moest eerst 7 dagen door hel gaan. hierdoor bleef aidan wel beter aan de tepel hangen maar die kloven gingen niet weg. nu is het zo erg dat ze blijven bloeden. tepel is 1 grote wond die niet kan genezen omdat meneer zoveel drinkt en daardoor steeds die wonden openmaakt. nu sinds 2 dagen een ontstoken klier... wordt er eerlijk gezegd niet goed van. 1 borst is duidelijk pijlijker dan de ander maar zat gisteren huilend de borst te geven. ik heb de meest pijnlijke borst nu 2x gekolfd en met de fles gegeven want ik moet er niet aan denken dat hij aan die tepel gaat. maar weet ook dat ik straks die borst wel MOET geven omdat hij anders gewend raakt aan die flesspeen.
    ik kolf per borst 120-160 cc. ja je leest het goed per borst! dus je kan je voorstellen wat voor pamela hier zit te tikken...
    het probleem is dat ik (nog) niet wil opgeven met die voeding. dus ff op mijn lippen bijten...

nu lees ik op internet alleen maar negatieve dingen over het gebruik van een tepelhoedje. ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken om aidanm weer aan de tepel te hebben aagezien hij dan weer continu los laat en ik al zo'n pijn heb. dus doe ik er wel goed aan om dit te blijven gebruiken? en dan het volgende, kan ik gewoon bv geven op de manier die ik wil: 1 borst via tepelhoedje en 1 borst (meest pijnlijke) via kolven en dan fles. in elk geval tot die wonden weer dicht zijn...

12. Dit is mijn vierde cyclus, dus heb 3 keer mijn menstruatie gehad. Ongeveer 4 maanden geleden de eerste keer, toen Liene ongeveer 4 maanden was.

13. Kimkivits, wat mij is gezegd is dat je na een voeding heel goed moet opletten dat de tepel volledig droog is.

Eerst wrijf je hem in met wat van je melk en dan laat je ze drogen aan de lucht. Dus zeker niet direct wegstoppen.

Kon wel 15 minuten duren eer hij droog was. Als we volk hadden, nam ik even de haardroger om het wat sneller te laten gaan.

Nu doe ik het niet meer hoor, maar de eerste 6 weken wel.

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ja dat heeft dus voor een nadelen s'nachts doorslapen. Ik denk ook dat dit het wel zal zijn. Ga morgen misschien even naar het consultatieburo om Mira te wegen en te kijken of alles wel op orde is.

Wat goed dat je die 6 maanden gaat proberen! Ik ga er ook voor hoor! Ga in oktober weer werken, dus kan nog effe wachten met voorraden op te bouwen!. Heb jij al op je werk overlegd dat je wilt kolven?

15. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    @kimkivits, bij de apotheek kun je ook pijnstillende creme voor tepelkloven halen. Dan wordt de pijn snel minder! Je hoeft de creme er voor een voeding niet af te wassen, is niet schadelijk voor je kindje.

16. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Kimkivits, schakel alsjeblieft snel een lactatiekundige in voor een consult. Het klinkt namelijk alsof het aanleggen niet helemaal goed gaat. Ik had zelf in het begin ook kloven, blaren en ga zo maar door, voeden deed vaak erg pijn door verkeerd aanleggen wat later bleek. Omdat ik tijdens het voeden aan bijvoorbeeld mijn rechterborst m'n dochter ook op mijn rechterarm had moest zij naar beneden happen in plaats van naar boven, waardoor ze de kloven er zo introk :( . Na een bezoek van een lactatiekundige kon ik voeden zonder pijn en waren na ongeveer een week mijn tepels weer hersteld. Zelfs met kloven en blaren kan je bijna pijnloos voeden als je kindje goed aangelegd is is mijn ervaring. En wat betreft die pijn tijdens het douchen, ik kan er ook pas sinds een week of twee water op verdragen hoor, die stralen waren erg gevoelig. Heel veel succes en bepanthen creme is ook heelrijk voor op je tepels, hoef je ook niet af te spoelen voor het voeden.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kimkivitis: wij kunnen je wel wat tips geven maar ik denk dat het beter is om "echte" hulp in te schakelen (lactatiekundige of vrijwilliger van VBN)

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Kimkivits: ik zou ook een lk bellen, die kan je het beste helpen! Je kunt telefoonnummers op www.borstvoedingsforum.nl vinden!

@ Judy77: balen is het hè als het zo loopt. Ik vind het zo jammer dat de gezondheidszorg wel roept dat bv het beste is maar vervolgens het vaak om zeep helpt door hun gebrek aan kennis. Bijscholing zou echt geen overbodige luxe zijn! Je mag toch verwachten dat men verstand van zaken heeft...

@ Saar: spannend hoor!

@ Missgwen: hoevaak kolf jij en hoeveel?

Ik wil iig doorgaan met kolven tot hij een jaar is maar het liefst 2 jaar. We zien wel... nu gaat het in ieder geval nog goed. Heb wel een klein dipje, misschien moet ik ongesteld worden (zou voor het eerst weer zijn). Maar ik maak me geen zorgen, ik haal nu een flesje uit de vriezer per dag en soms vries ik wat nieuws in. Dus als het te hard naar beneden gaat kan ik altijd nog gaan regelen, maar ik denk dat het niet nodig zal zijn!

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Om zwanger te worden hoef je niet perse ongi te zijn hoor. ZIn de 10 mnd dat ik bv gaf ben ik 2x ongi geweest, niet regelmatig verder. met 10 mnd ben ik gestopt met de bv en toen ze 11 maand was ben ik weer zwanger geraakt, was toen ong 3 mnd geleden na mn laatste ongi ofzo.

Een grote verrassing aangezien het bij mn dochter 2 jaar duurde voor het zover was en nu zonder het echt te proberen. We wouden graag een 2de maar waren er nog niet echt actief mee bezig ofzo...

20. Littlebird

6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Tijdens mijn zwangerschap had ik zoiets van een maand of 3 borstvoeding als het niet te veel moeite kost. Nou ja opstartproblemen genoeg gehad en zelfs een kraamverpleegster die zoiets had van: 'stoppen is in jou geval ook niet erg hoor'. Toch door willen blijven gaan. Het is zo bijzonder en leuk om te doen.
    En toen tot ik terug naar school zou gaan straks in september, "want kolven op school daar begin ik niet aan!" En nu ben ik een kolf aan het regelen die mee naar school kan en de mogelijkheden aan het uitzoeken, want ik wil nu stiekem toch wel doorgaan tot het eerste jaar.

Deel Deze Pagina