Nynke, ik had daarstraks nog maar één reactie gekregen op mijn berichtje. Ik ga zo nog eens kijken. Paprika, ik vind een kubeba ook handig. Ik heb er hier zo ééntje. Voordeel is dat je je handen vrij hebt omdat ze op je rug hangt. Nadeel is dat je de doek niet kan sluiten, zodat ze verwijderd is van alle indrukken.
Om ze dus wel te kunnen afsluiten, zou ik kiezen voor zo'n lange doek die je kan knopen, maar dan idd geen rekstof, want daar gaat ze al wat zwaar voor zijn. Veel succes!
Wat een leuke foto's, ik dacht al: huh ik zie toch echt twee verschillende mensen. Zelf heb ik ook zo'n doek, echt heel fijn.
Dan kijk ik terug op zware, hilarische en vooral MOOIE momenten! Maar ik ben van plan er als het zover is wat uitgebreider bij stil te staan. Want in tegenstelling tot wat ik een tijdje geleden zei, ben ik nu eigenlijk best wel trots op ons (=ik en strangerman). We hebben het toch maar voor elkaar gebokst dat ons kereltje een jaar lang! gekolfde melk van mama heeft gehad. Best wel een eigen topic waard dacht ik .
@Stranger: ja ik zag het. Gelukkig wel dacht al dat ik de enige was. Jullie mogen heel trots zijn op jullie.
Nynke, sorry, zit er ff doorheen geloof ik. Ga een nachtje goed pitten (op m'n linkerzij, rechterzij wil niet eens) en morgen toch langs cb, misschien kunnen die meer doen. Je staat er als bv gevende mama hier in FR zo alleen voor, is dat bij jullie ook zo meiden?
Hoi Saar, bedankt voor de info! Ik ga denk ik maar eens kijken voor de ringsling dan, er is toch ook een draagdoekenforum? Anders plaats ik daar nog even een berichtje. En heb je maar 1 reactie joh? Dat vind ik gek! Heb jouw verhaal (maar dan zonder zwangere mama) al zo vaak gelezen namelijk! De dochter van een kennis is een maand of 15 en die doet het ook. Ze gaat er maar apart voor zitten en geeft zich er aan over, maar het is natuurlijk een heel ander verhaal als je zo'n pijn aan je tepels hebt. Nynke: heb het ook gelezen, die supermama opmerking. Belachelijk, blijkbaar voelde iemand zich enorm aangesproken Niks van aantrekken hoor, maar dat zal je wel niet doen. Stranger: nog 5! Ga je het nog groots vieren, de verjaardag van strangerdreumes?
Paprika: ja er is een draagdoekenforum. Pas wel op want het is verslavend haha. En verjaardag van Strangerdreumes (hahahaha, mooi woord) gaat zeker gevierd worden, maar we moeten nog even kijken hoe en wat.... iig krijgt hij zijn eerste, suikervrije, taart!
Bedankt voor de link! En ga je de taart zelf maken? Anders hou ik me nog van harte aanbevolen voor het recept! Het is nog een tijd weg maar ben me alvast aan het verdiepen, een mierzoete taart vol jam(mits suikervij), chocolade en slagroom(mits suikervrij) komt bij mij niet op tafel!
Marieke, sterkte! Zorgend Nederland is nog niet goed ingesteld op borstvoeding, maar in tegenstelling tot Frankrijk is het hier stukken beter. Kan je anders niet een Nederlandse lactatiekundige bellen of je vragen stellen via borstvoedingsforum.nl of een vrijwilliger van VBN? Knuffel voor jou! Volgens mij is het regelen hier over. Hij meldt zich weer keurig om de 3 uur en 's nachts om de 4,5 a 5 uur. (toch had het wel wat dat hij zo vaak wilde drinken) Ik weet niet wie het schreef, maar de creche heeft niet zoveel ervaring met bv. Kevin is de enige van de groep die bv krijgt. Volgens de leidsters bouwen de meeste vrouwen voor ze gaan werken helemaal af, of houden alleen de nacht-, ochtend- en avondvoeding. Bij mijn zus stonden ze de flesjes gekolfte melk te schudden, dus ik ga nog maar even langs om te vertellen hoe mamamelk opgewarmd moet worden. Dan maar een zeikerd. Ik heb trouwens (bij gebrek aan flesjes) ijsklontjes gemaakt van mamamelk. Elk blokje is zo'n 17 ml. Handig hoor!
@nynke: ik zei vaak expres tegen mensen dat ik niet aan ritmes en schemas doe. veel mensen gaan dan echt stuiteren vind ik dan wel weer grappig. tis toch veel makkelijker om de boel te laten gaan, denk ik dan. past misschien niet bij ieder kind maar hier gaat t prima en heeft Jo inmiddels z'n eigen best wel vaste ritme. @stranger: ik loop een beetje achter maar haha, praten over je kloven helpt! en wat een feest zal dat zijn als strangerdreumes 1 wordt! @paprika: ik heb op het bijvoedingsforum al vaak recepten voor suikervrije taart gezien! en grappig dat je je er ook al in verdiept. het lijkt me ook zooo leuk die eerste verjaardag. bijzonder moment. @mariekebalm: o, je woont in FR... weinig bvmama's daar? om mij heem stopt ook iedereen hoor dus wat dat betreft... kom hieraar je verhaal doen! hoop dat t weer een beetje beter gaat? vroeg naar bed was een goed idee. sterkte! en anders als t cb niet kon helpen even naar de huisarts voor de zekerheid? @derest: sorry! kon niet zoveel onthouden want moest ondertussen een huilend kereltje opvangen. hij gaat steeds staan maar valt ook vaak om. nu net lekker aan de borst in slaap gevallen. krijg ik toch weer een heel blij gevoel bij, is ie weer helemaal kalm. ik moet eerlijk zeggen dat ik gister nog heb zitten overwegen om te stoppen. of om nog minder te gaan kolven, dat is het eigenlijk meer. ik wil eigenlijk stoppen met 's avonds laat kolven maar op het moment gebruik ik die melk nog iedere dag. maar es kijken of ik dat op kan lossen binnen afzienbare tijd. op zich kan Jo nu ook wel wat anders drinken als dat nodig is.
@Marieke: wat sorry? Geeft allemaal niks meid. Ik hoop dat je lekker hebt geslapen en het cb je wat verder kan helpen. @Paprika: ik trek me er niks van aan idd. Mar ik ben ook een echte super mama natuurlijk. Ik hoop dat de draagdoek gaat werken voor je. @Appeltje: geen zeur hoor. Je wilt wel dat Kevin op de goede manier zijn voeding krijgt. Gewoon aangeven op het kdv. @Geke: dat stuiteren van mensen is idd erg leuk. Wat staat je tegen aan het kolven?
@appeltje: op ons kdv is Jo ook de enige die bv krijgt. (tenminste, ik zie nooit andere flesjes in de koelkast staan en die wordt door 2 groepen gebruikt) kan nooit kwaad om ze even extra uit te leggen hoe en wat. ik heb altijd het idee gehad dat ze wel aardig wisten wat ze deden maar in het begin is het natuurlijk sowieso even wennen aan een nieuw kindje. en voor het kindje is het ook wennen en die kan ook ineens anders doen dan thuis. belangrijkste is om extra flesje(s) melk mee te geven en een flesje voor in de diepvries, dan komt t wel goed. als ie honger heeft geven ze hem echt wel wat hoor. maar wel een geruststellend idee dat ie weer uitgeregeld is.
@nynke: kolven gaat op zich altijd wel goed en snel maar ik vind het zo'n gedoe... kolf in elkaar, kolven, schoonmaken. 's avonds laat heb ik daar niet zo'n zin meer in, dan wil ik eigenlijk naar bed maar dan moet ik nog kolven. dat ik het nog steeds doe is omdat mn productie eind vd middag niet zo best is. geef Jo dan vaak een flesje. en voor t kdv heb ik t ook nodig, niet zoveel voorraad meer. Nouja, weet je, ik ga er wel mee door maar soms moet ik gewoon even zeuren dat ik niet meer wil Eigenlijk zou ik mn vriend moeten laten helpen: kolf schoonmaken en opruimen Doen jullie dat ook altijd zelf?
Wow, Nynke wat een reacties...leuk, hoor! Heb je al eelt op je vingertoppen van het typen? Hmm gisteren had ik een soortgelijk gesprek met een vriendin van me over ritme. Haar kleintje is nu 4 maanden en ze hebben vanaf het begin er werk van gemaakt dat alles op tijd gaat. Prima als zij zich daar lekker bij voelen. Maar helaas heeft ze nogal snel haar oordeel klaar over mensen die meer van het kind uitgaan....Een wederzijdse vriendin van ons heeft ruim 6 mnd BV gegeven en nu krijgt haar kleintje een aantal papflessen en bieden ze 1 a 2 x per dag boterhammetje aan en/of groente/fruit (stukjes), maar het meisje heeft nog niet echt interesse erin. Nou, mijn vriendin vond dat 'het toch echt wel de bedoeling is dat je kind met 8 mnd meer vast voedsel tot zich neemt, anders zit je straks met 10 mnd nog met die flessen'. En dan op zo'n bepaald toontje Heel jammer en heel lastig om mee om t gaan, omdat het vriendinnen van me zijn. Maar ik doe net als jij toch lekker wat ik zelf wil en voed zelf ook gewoon op verzoek en jammer dan dat het niet op de klok gaat. Wij leven zelf ook niet echt stipt op de klok, dus Vincent is echt een kind van ons Enneh....ik zat van het weekend in de showroom van beterbed te voeden Stranger, je verdient echt een SUPERDIKKEGROTE-ENORME PLUIM! Appeltje, ik vries de melk ook in als ijsblokjes (de mijne zijn gemiddeld 12 ml). Echt ideaal inderdaad. Ook als hij toch nog een klein beetje extra wil hebben, dan zijn een paar blokjes zo ontdooit in een bakje onder de koude kraan en dan in de flessenwarmer au bain marie voor het laatste stukje. Geke, ik 'verzorg' mijn eigen kolf Met Vincent gaat het nog steeds supergoed. Gisterennacht kwam hij toch weer 1 keertje om 5.00 uur, maar vannacht heerlijk kunnen slapen van 2230 tot 7.30! Is dat (9 uur) trouwens niet te lang?