Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Als ik 's avonds laat kolf, spoel ik ze heeeel goed af en kook ik ze de volgende dag pas uit...

Barbabintje: In de showroom van Beter Bed? Geweldig!

Nynke: Je bent een scheet...

O ja, hier ook geen ritme hoor, kijk niet eens meer op de klok, behalve dan 's nachts als er niet meer dan 4 uur tussen mag zitten, overdags redt ze dat toch niet, komt ze soms zelfs om het uur, maar dat geeft niet, als ze dat nodig heeft dan is dat maar zo...

Kom vanmiddag nog even terug om te zeggen hoe zwaar ze nu weer is...

O, kon jullie deze niet onthouden: Ondanks alles ligt ze er nog steeds aan... ;) Mede dankzij jullie!

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Wat een prachtige foto Marieke.

Hoe is het nu?

(ik zie dat ik helemaal neit op je verhaal gereageerd heb, oh wat erg, sorry dat spijt me erg!)

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Stranger, op mijn verhaal? Dat geeft toch niet zeg, ik l*l ook zo veel... ;) Gaat wel iets beter, al heb ik nog wel pijn, maar dat gaat wel weer over...Vanmiddag dus naar cb en ga ik vragen of ik niet een beetje adviezen kan krijgen of zo.

4. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Zijn er hier dames die interesse hebben in een voedingsarmband?

5. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Wat is dat dan?

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Marieke: wat een prachtige foto.

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Resultaat cb: 4450gr, 260 in een week aangekomen, mag even een tijdje niet kolven vanwege de pijn en moet mijn temp in de gaten houden vanwege rare pijnscheuten tijdens het voeden. Eline in de gaten houden wat spugen betreft, denk dat ik gewoon maar eens een afspraak met cb-arts maak, kan toch geen kwaad...Baat het niet...

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Mooie score Marieke, dat is best een hoop in 1 week. Hoop dat je snel van de pijn verlost bent.... weet het hoe klote het is om met pijn te voeden. Ik ging er zelfs tegenop zien.
    Hug!

Ik moet straks voor het eerst weer werken. Aaaaahhhhh! Gisterenmiddag ingevroren melk uit de vriezer gehaald, wil ik het nu gaan overgieten in een fles, is alles nog bevroren. Aaaahhhh!

Nou, ik moet vliegen...

9. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Succes appeltje!

De rest: een hele goede morgen! Heb uit mogen slapen tot 06.30 uur maar liefst! Ze kwam vannacht wel 2 keer maar vooruit, das al bter dan 3 toch ;) Moet helaas vanavond ook werken, heb late dienst bah... Nu nog maar even een beetje bijkolven voor vanavond.

Dat heeft je kleintje (en jij) trouwens goed gedaan Marieke!

10. Niet meer actief

Goedemorgen

Appeltje, succes met werken vandaag!

Marieke, goeie score, netjes!

De rest heb ik even niet teruggelezen, is me iétsje teveel, sorry :oops:

Hier gaat het intussen met de voeding weer goed, had dinsdag nog contact gehad met een lactatiekundige. De meeste tips die ze gaf had ik al gedaan (lang leve het forum/internet), ze vond dat ik goed bezig was en dat was wel fijn om te horen natuurlijk.

En alsof Angelina het aanvoelde, sinds dat telefoontje gaat het dus beter. Ik heb niks veranderd, gewoon spontaan..maf hoor.

Overigens was ze maandag enorm van slag, ze heeft zo'n beetje de hele dag gehuild, of nee, geschreeuwd. Ik vermoed dat het een sprongetje is geweest en dat ze wellicht de dagen daarvoor daardoor ook al van slag was. Daarnaast ben ik geloof ik (licht) ongesteld geworden, dus ook dat kan meegespeeld hebben.

Anyway, we gaan dus gewoon weer vrolijk door met de bv, op naar de 3maanden, de eerste mijlpaal ;)

11. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Marieke: keurig gegroeid is Eline! Ik hoop dat je geen borstontsteking krijgt. Let goed op jezelf hoor.

@Appeltje: werkze vandaag.

@Joldeg: fijn dat het voeden weer goed gaat.

@Paprika: 6.30 is netjes toch? Marijn kwam vannacht ook ineens 2 keer. Raar mannetje. Nu is mijn hele schema en ritme in de war. HELP! :) :)

12. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    06.30 uur is geweldig Nynke! Daar word ik helemaal gelukkig van joh! En Marijn zal wel honger gehad hebben hahaha! Vast weer wat nieuws aan het leren.

Joldeg, mooi zo! Toch wel grappig dat ze je niets nieuws kon vertellen, dat heb je dus goed gedaan!

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Even stiekum vanaf werk.
    Vanochtend in 10 minuten kolven had ik al 200 ml. Dat gaat dus goed!

14. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Tjee dat is idd erg goed zeg! Dat scheelt weer! Hoe bevalt het verder?

15. Niet meer actief

Wow appeltje, das veel!

Hier wil het kolven helemaal niet meer lukken. Voorheen had ik rustig zo'n 100ml met 10min, nu haal ik amper de 40 :( Dus doe ik het maar 2 keer per dag, om toch nog een beetje voorraad te hebben, want de diepvries la is intussen bijna leeg door die week dat t zo moeizaam ging, dus moet t effe aanvullen.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :confused: hihi dames! Wat hebben jullie weer een hoop geschreven. Kom een paar dagen niet en moet/mag gelijk 4 pagina`s bijlezen 8) .
    Ik heb echt gewoon op de een of andere manier haast geen tijd om hier te komen. Eerst keek ik toch heel regelmatig hier op de site! Lekker ff tussendoor maar ik kom er niet echt toe!

Stranger, het begint nu echt op te schieten, dan is het feest! Hoera!
    Appeltje, goed gekolfd hoor! Dat het zo mag blijven gaan!
    Marieke, goed gegroeid daar hoor! En ik hoop dat je snel van je zere borst af bent!
    En voor alle andere, veel succes met voeden!

Hier vandaag wat weer wat minder goed nieuws, namelijk de gewichten van vanmiddag, Malou 3130gram (80gram gegroeid), Ruben 2850gram (50gram gegroeid). Dat was dus weer een (eigenlijk best wel grote) teleurstelling.

17. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ga je nog elke week wegen Bolbuikje? Kinderne groeien niet gelijkmatig, de ene week is het veel, de andere week weer minder. Daarom kun je beter naar eeen gemiddelde van een maand bijvoorbeeld kijken.
    Ik ben er snel mee gestopt, met elke week wegen, ik werd er zenuwachtig van...

@ Joldeg: heb je wel een tsr?
    Fijn dat het verder beter gaat!

@ Appeltje: zo da's lekker!

@ Nynke: waha heb je je schema al terug? Rare Marijn hoor, hij hoort toch te weten wat zijn schema is... :p

@ Marieke: wauw mooi gegroeid! Hier kwam strangerbaby dat in 2 weken aan... en dat was dan al ruim ;).l

18. Niet meer actief

Dat is t 'm inderdaad, volgens mij heb ik bij t kolven dus geen tsr. Houdt dat in dat het bij het live voeden ook niet zo is of is dat toch anders? Zodra ik de kolf aan mn borst zet, spuiten er 5 straaltjes uit, dat blijft tot de 3 keer 'pompen' zo en dan houdt het op. Zodra ik de kolf er opnieuw aan zet, weer 3 keer en dan houdt t weer op...vermoeiend.

Ik kolf met een handkolf overigens.

19. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    @joldeg: live voeden is anders, dan heb je waarschijnlijk wel een tsr. zit je wel ontspannen en heb je al eens geprobeerd met een foto van je kindje erbij? en anders neusspray?

@appeltje: goeie opbrengst hoor!

@bolbuikje: ah joh, het gaat zo goed de laatste tijd! laat je niet gelijk uit het veld staan he. zet hem op weer!

@nachtvoedsters: hou vol. ik benijd jullie niet. hier weer tot 8.30 geslapen !

maar ondertussen wel een ander probleem: BIJTEN :( als de melk niet gauw genoeg komt of borst een beetje leeg wordt bijt Jo me (inmiddels twe tandjes onder). ik zeg heel hard AU maar t helpt nog niet, hij vindt t wel grappig. nu leg ik hem ook echt weg als ie het doet en ik hoop dat dat helpt, dat vindt ie in ieder geval niet grappig ;)
    wel lastig hoor...

20. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    nee hoor, als Angelina gewoon drinkt heb je echt wel een tsr. Je hoort het vaker dat het tijdens het kolven niet goed lukt. Wat je kunt doen:
    - warmte (ik heb ;s ochtends mijn winterjas aan)
    - denken aan Angelina
    - meemasseren richting de tepel
    - theedrinken (ontspannend en warm)
    - afleiding zoeken: internetten, boek lezen, puzzelen

Meer weet ik zo snel even niet meer.

Share This Page