Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Vandaag voor het eerst een dagje gewerkt en het viel me eigenlijk heel erg mee. Zag er tegenop, maar dat was niet nodig. Vincent heeft goed uit het flesje gedronken en ik heb supergoed gekolft...250 ml in 10 minuten.

Maar het beviel me niet zo goed dat ik nu ook gelijk weer ga beginnen ;) Dit dagje was even nodig, maar ik ga in principe pas weer eind februari zo'n beetje aan de slag.

2. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Vandaag heeft Sem voor het eerst uit een flesje gedronken. Mijn vriend had er helemaal zin in en we waren nieuwsgierig hoe het zou gaan.
    Drinkt hij in nog geen drie minuten 125cc weg! En meteen huilen om meer. Toen heb ik hem nog aan de borst gedaan want dit was het enige afgekolfde melk. Nou mijn vriend heeft echt genoten van de fles hahaha. En eigenlijk vond ik het helemaal niet zo leuk dat hij de borst niet miste :oops:

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Dat is wel heel snel in 3 minuten, heb je hem tussendoor een boertje laten doen?
    Als ze zo snel drinken zijn ze ook niet verzadigd,aan de borst moeten ze namelijk veel meer moeite doen.
    Wel fijn dat het drinken an sich, goed ging.

4. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    We hebben hem niet laten boeren. Had dat wel gemoeten dan?
    Wanneer hij aan de borst ligt doe ik dat wel hoor, maar dan na een minuut of tien.

Dalijk heb ik een kind wat niet meer aan de borst wil maar juist aan de fles. Hij krijgt Nooit meer de fles van me hahaha!

5. Niet meer actief

Woh in 3 minuten? :confused: Angelina drinkt ook snel, maar zó snel nou ook weer niet hoor..zou ik zelf niet eens kunnen denk ik haha

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Weet je wat het is, als je het een klein beetje kan rekken zijn ze gewoon veel verzadigder. Tussendoor even verschonen of een boertje laten doen, hielp hier altijd goed, anders was het flesje Bv ook met een minuut of 8 leeg.

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hahahaaaaa, 4720gr en 58cm schoon aan de haak!(groeicurves op pagina 227 van de oktobermama's 2007 ;) ) Heb het er mooi ingewreven, kon hem niet zoveel schelen, maandag bel ik m'n huisarts en dan houdt die Eline maar bij hoor, er waren een paar andere kleine dingetjes die ik wilde weten en dat boeide hem gewoon allemaal geen r**t. Die vent irriteert me mateloos met z'n onverschilligheid, dit was dus écht de laatste keer. Hij is lief verder hoor, maarreh, nee...

Bolbuikje; wij leren het hier zo: iedere dag bij het badje een stukje vierkante wat pakken en daar fysiologisch serum op spuiten en dat tussen je (schone) handen rollen zodat de uiteinden dun worden. Dan met de klok mee draaiend in het neusgaatje doen en tegen de klok in er weer uit, zo haal je de meeste troep weg. Als ze echt verstopt zitten: hoofd achterover en een paar druppeltjes serum tot je ze ziet/hoort slikken...Doe ermee wat je wilt hoor, maar ik vind dat het goed werkt..

Zoo, Barbabintje, dat is een mooie opbrengst!

Sembo, wees blij, hier nog steeds een draaaama!Maarreh, ff kleiner gaatje of zo kan denk ik geen kwaad ;)

Eline was idd niet zo lekker vanavond van de prikjes, owwww en dan moet ik haar straks wakker maken voor voeding, hoop dat ze daarna een beetje wil slapen...Denk het wel, ze had maar 37.8, dus dat gaat goed.

8. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Meiden bedankt voor de tips, ik blijf leren haha.

Mariekebalm, ah sneu he als ze niet lekker is van de prik? Ik hoop dat ze weer lekker snel slaapt, ook voor jou!

9. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ging prima, ipv twee had ze na anderhalve borst al meer dan genoeg gehad en viel héérlijk in slaap...Als een prinsesje. Nu gaat mama ook lekker slapen :( Beetje kapot en wordt morgen graadje of 17 zag ik dus daar gaan we lekker van genieten...

10. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Even een snelle reactie. Ik ben erg beroerd en reageer snel weer op iedereen.

Ik ben donderdag naar het cb geweest voor zijn prikken. Die gingen prima. Marijn is er wel wat hangerig en koortsig van geweest. Verder waren ze erg ontevreden over zijn groei hij is in 4 weken tijd 2 cm gegroeid en 490 gr aangekomen. Te weinig volgens hen. Nou ik ben dus even heel boos geworden. Marijn doet het prima en volgt keurig de bv curve. Ook moest ik hem s'nachts niet meer voeden en hem overdag langer laten drinken. Nou toen heb ik maar niks gezegt en ben ik opgestapt. Hoe kan hij nou te weinig aankomen en dan wel een voeding laten vallen? Ik krijg Marijn niet langer dan 10 minuten aan de borst. Hij hapt dan niet meer. Ook al doe ik het nu een uur nog een keer dan drinkt hij maar 1 minuut ofzo.
    Ik ga alleen nog voor de prikken, voor de rest zoeken ze het maar uit.

Sorry voor mijn ego verhaal maar ik ben erg boos. Stom cb!

11. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    @Nynke: kan me goed voorstellen dat je boos bent. Wat dom en onlogisch. die groei is trouwens toch ok volgens richtlijnen zelfs?! >100 gr per week... Wat zeggen veel CB artsen/verpleegkundigen toch rare dingen. Bij mij vragen ze meestal niet eens naar het aantal voedingen hoewel er is er een die dat wel doet en die moet ook altijd even zeggen dat ik het anders moet doen. Gelukkig kon je boos op ze worden, laat het je niet onzeker maken hoor!

@Marieke: gaat goed he! Fijn!

@bolbuikje: hier ook weeeeer verkouden. Jo en ik snotteren altijd gezellig samen ;) Ik doe alleen mm in zn neusje als t echt niet meer open is. Of ik laat hem drinken en dan drinkt ie het open.
    Enne, groot gelijk dat je even die paar dagen wacht met wegen. t moet geen obsessie worden he!

@sembo: had je wel een speentje voor pasgeborenen dan? maar ook wel lekker gevoel dat ie ook de fles wel wil? wel blijven oefenen he...

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nynke, ik kan me voorstellen dat je boos bent! Wat onlogisch wat ze zeiden. En jouw kindje is idd volgens de richtlijnen gegroeid, hoe ik het heb gehoord.
    Laat je ajb niet gek/onzeker maken. Tegen mij zeiden ze ook een keer dat hij overdag langer moest drinken, maar Sem viel elke keer vrij snel in slaap. Toen heb ik ook van alles geprobeerd om hem langer wakker te houden: hielp niet we werden er allebei onrustig van, dat is toch ook niet de bedoeling!

Geke, ja ik had ook de goede speen. Ik blijf oefenen, en ik zal tussendoor ook een keer stoppen om hem te laten boeren, of een luier te verwisselen.

Mariekebalm, 17 graden? Waar woon jij dan, of ben je op vakantie?

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Dat cb is echt om te huilen. Die lui moeten nodig eens op verschillende cursussen.
    Ik zat te denken aan: bv voor beginners, bv voor gevorderden, bv en groei, bv en emotionele ontwikkeling en als klap op de vuurpijl, hoe ga ik met mensen om.

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hihi, woon in zuid Frankrijk, tussen Beziers en Carcassonne....

15. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hahaha! Das een goeie! Kunnen ze hier bij mij ook meteen de cursussen gaan volgen ;) Jullie doen het goed hoor Nynke!

Marieke: wat een leuke banner! :D

geke: beterschap!

Ik ga snel weer, ga naar bed want Lieve komt na 1 nacht pauze afgelopen nachten weer om de anderhalf a twee uur, en heb morgen weer dagdienst :( . Oh, en heb wel nog wat goed nieuws, m'n tepels zijn weer helemaal geheeld, de bloedblaar is weg! Das dan toch wel weer even mooi toch? Fijn weekend verder dames!

16. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Jij ook fijn weekend.

17. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Je woont in Frankrijk vandaar, ik dacht al 17 graden 8) Wat leuk dat je daar woont zeg. Hoe ben je daar terechtgekomen? Ben je daar ook bevallen?
    (Sorry gaat even niet over BV)

Paprika, hoe is het gegaan? Beetje kunnen slapen? Wel erg fijn voor dat het met je tepels beter gaat en dat het geheeld is. :D

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Sembo, nog ff een off-topic antwoord (sorry meiden, vinden jullie niet erg hè? ;) ) :
    Ik woon nu 4 1/2 jaar in Frankrijk, woon samen sinds januari 2004 met mijn eigen Fransmannetje Fred en dus nu het mengelmoesje Eline erbij...O ja, en de hond Wolf natuurlijk ;)...Deed in Assen de Pabo en woonde op een flatje en had allerlei bijbaantjes, die heb ik van de ene op de andere dag opgezegd (wilde wel eens wat anders van de wereld zien) en ben vertrokken met een busticket van Eurolines wat ik gewonnen had en toen ik in Antibes aankwam had ik dus twee koffers en mezelf...Daar een soort van baantje gevonden (voor 46€) in de week voor 35 uur met onderdak, op een talenschool, in een bar in de haven Fred ontmoet, hier een huis gekocht en voilà, helemaal gelukkig en op mijn pootjes terecht gekomen! :D Zo goed samengevat? ;)

Ben hier ook bevallen dus is héééééél anders dan bij jullie. Maar is prima gegaan en zou het zo weer doen!

19. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Wat een leuk waargebeurd verhaal. Zo zie je maar weer hoe je leven ineens helemaal kan veranderen. Leuk hoor, met hond, baby en man Fred (best een Hollandse naam). Ik weet niet beter dan dat de zorg en de ziekenhuizen in Frankrijk erg goed zijn, dat beeld heb ik altijd gehad.
    (ik heb trouwens ook de Pabo gedaan).

20. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    2 nynke Ik ga ook alleen maar naar t buro voor de prikken.
    Ik ga gewoon af en toe op mijn eigen weegschaal staan met en zonder ons meisje, dan weet ik ook ongeveer hoeveel ze aankomt. Hoef het niet tot op de gram te weten.
    Ze is tevreden en komt naar mijn idee genoeg aan en dan vind ik t goed.
    Wij hebben op zich wel een prima buro, goede arts en verpleegkundige. Maar die muts die bij de weegschaal zit...daar heb ik al n paar keer woorden mee gehad.

Share This Page