Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

@loekie2: lang niet gezien ! Goed om te lezen dat alles goed is bij jullie. Je schrijft dat Annika 3x per dag drinkt. Bied je ook nog ander drinken aan dan ? En ging het kolven zo slecht dat je er mee gestopt bent ? In elk geval fijn dat ze nu weer zo lekker lang slaapt.

Ons kereltje kan heel slecht poepen. Ik meende dat dit (bijna) niet voorkwam bij bv. Of zou daar mee worden bedoeld als je nog geen bijvoeding geeft ?
    Hoe vaak poepen de kindjes die bv en bijvoeding krijgen ?

2. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Marieke: hou vol lieverd, ik herken het, maar er komen echt betere tijden! En ik stoor me niet aan de verhalen als het minder gaat hoor, daar is dit forum toch ook voor! Om steun te vinden bij elkaar en ervaringen uit te wisselen?

Bolbuikje: hoop dat het snel weer helemaal top zal gaan met je mannetje! :D

Loeki: fijn dat het goed gaat! En super dat je gewoon 9 maanden gekolfd heb hoor! Blijf je op vrije dagen wel nog bv op verzoek geven?

Nemo: Lieve poept ook moeilijk sinds de bijvoeding, soms stop ik er weer een dag of 4 mee als ze keutels heeft en dan bouw ik het langzaam weer op. We hebben hier denk om de dag een poepluier, en das behoorlijk stevig hoor. Ik probeer veel fruit te geven met een hoop vocht zoals peren, en doe vaak een druppie zonnebloemolie over haar groenten, heb het idee dat dit wel werkt.

3. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Oh en bananen geef ik niet meer want daar raakte ze van verstopt, ze krijgt alleen maar bruin brood en heel soms een rijstewafel omdat dit ook stopt.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Banaan geven we idd ook al een poos niet meer, al had ik niet het idee dat hij daar van verstopt raakte. Brood krijgt hij nu sinds 2 dagen ook niet meer. Meneer krijgt al 2 week sinaasappelsap en olijfolie zonder resultaat. Het is begonnen met de kerst daarvoor had hij nooit last.
    Nu aan de pruimen, hopelijk helpt dat. Maar als iemand nog de tip heeft dan hoor ik het graag. Kindicol van VSM gebruiken we nu ook 2 dagen.

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @ Marieke: hou vol meid, heb je al een vrijwilliger van de VBN gebeld of een lk? Zou ik echt doen hoor!

@Bolbuikje: kom op ,even doorzetten nog, komt allemaal goed. En die bolle wangen komen ook vanzelf ;)

@Nemo: vervelend.... Heb ja al lijnzaadolie geprobeerd? Dit is volkomen natuurlijk, 1 a 2 theelepeltjes per dag, moet met 24 uur helpen.
    Te koop bij een goede (homeopatische) drogist.

Hier gaat het allemaal prima. Jelte heeft wel enorm last van tanden en verlatingsangst. Ik heb met mijn baas gesproken over het kolven, aangezien 8 februari dat recht over is. Allereerst was hij erg te spreken over het feit dat ik zelf daarover een gesprek met hem aanging en hem inlichtte, want hij had zich niet verdiept in kolfrecht. Ik wil in mijn pauzes graag doorkolven, dat zijn er op woensdag 2 van een half uur ( werkdag is van 10-20 uur) dus dat moet lukken, op vrijdg heb ik maar 1 pauze van een half uur ( werkdag van 09-17.30), ik gaf aan dat ik denk dat dat een probleem wordt. Ik heb voorgesteld op vrijdag een half uurtje eerder te komen zodat ik ergens op de dag een half uur extra kan kolven.
    Dit vond hij prima. Hij vroeg ook hoe lang ik er nog mee door wilde gaan.
    Ik heb gezegd totdat Jelte ong. een jaar is muv de woensdag waarschijnlijk. Ik heb ook gezegd de collega's waar ik mee werk op woe-vrijdag een mailtje te sturen , hoe het nu verder gaat. Zo kan ik bijv. niet meer samen lunchen want ik kolf dan enzo. Vond 'ie allemaal prima.

6. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Jingles, heb je hier niet, bel morgen wel het "centre medico social", een soort van cb, misschien dat die mij kunnen helpen, kan niet slapen zo'n pijn heb ik...

7. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Kom weer eens kijken. Hier gaat alles wel goed. Nu naar 3x kolven per dag gegaan, wel lekker hoor.

@ Bolbuikje: tja gewicht... weet je mijn mannetje weegt op dit moment nog niet eens wat sommigen hier wegen, zoals de kleine van Jingels bijvoorbeeld. En die van Appeltje is maar ietsje lichter. En kun je nagaan hoeveel ze schelen. Het is dat ik geen foto's op internet wil zetten, maar anders zou je kunnen zien wat voor wandelende tak wij hebben (nou ja zonder het wandelen dan hè, hij heeft net tijgeren een beetje door ;)).
    Niet teveel naar anderen kijken. Jij moet er ook nog eens 2 voeden hè, dus dubbel zoveel produceren!

@ Geke: zo'n lange nacht is hartstikke goed hoor, ik zou er niets aan veranderen.

@ Nemo: ze bedoelen inderdaad zonder bijvoeding. heb je al druiven gegeven? Daarvan gaat het hier supergoed. Als ik het idee heb dat hij moeite moet doen geef ik altijd wat druiven en de luier erna is echt eh... enorm zeg maar.

@ Jingels: goed zeg, dat je door blijft kolven!

@ Loeki, alweer 9 maanden, ahd je dat gedacht toen je nog ft aan het kolven was?

@ Kathy: een half jaar alweer, wat gaat het hard hè!

@ Marieke: gewoon terugkomen hoor, die trots komt wel wel weer. het is toch ook om te steunen als het wat moeilijker gaat!

@ Paprika: ik heb deze taart gemaakt
    Yoghurttaart zonder suiker

Suikervrije amandelkoekjes (natuurwinkel, bijv. Billy's Fram) of biscuitjes verkruimeld
    40g boter
    4 rijpe bananen
    1 liter volle yoghurt (of voor romige taart turkse yoghurt)
    2,5dl sinaasappelsap of appelsap
    2 zakjes agar-agar poeder
    vers fruit om te versieren

Smelt de boter en roer de koekkruimels er door en druk dit aan op de bodem van een springvorm.

Pureer de bananen met de staafmixer en voeg de yoghurt toe. Doe het sinaasappelsap en het agar-ager poeder in een pannetje, breng al roerend aan de kook en laat het 2 minuten koken, terwijl je blijft roeren.
    Voeg een paar eetlepels yoghurt-banaanmengsel toe aan de agar-agar en roer dan alles door elkaar. Schenk dit mengsel snel in de springvorm en laat het enkele uren opstijven in de koelkast.

De taart versieren met fruit.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Stranger: helaas ook druiven zonder resultaat hier. Als hij vandaag niet poept gaat hij aan de lactulose. Ik moet volgende week dinsdag met hem naar de ka dan hoor ik wel wat hij er van zegt. Het poepen gaat hier de laatste paar keren altijd gepaard met veel buikpijn en krijsen en bloed en dat wil ik niet nog een keer dan maar lactulose.
    En die yochurttaart heb ik ook eens gemaakt alleen dan jam ipv bananen. Ik had hem toen op internet gevonden met gelatine maar ik had hem met agar agar gemaakt aangezien ik vegetarisch ben. Maar ik vond die structuur van de yochurt niet zo lekker. Hoe vond jij je taart ?
    Ps bij mij wou de agar agar eerst niet hard worden. Dus toen heb ik de taart weer van de bodem afgegoten en nog eens met agar agar gedaan :oops:
    @Jingels: nou ja lactulose zal het straks wel worden.
    @Marieke: je kunt ook altijd bellen met de LLL die is internationaal.

Ons kereltje heeft er nu boven ook weer 1 tandje door. Nu dus 3 tanden.

9. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Marieke:((knuff)) Gewoon hier blijven posten hoor, we slepen je er wel doorheen. Ik kan je de neusspray wel opsturen hoor. Ik heb hem niet nodig.

@Kathy: gefeliciteerd met je 6 maanden.

@Amarante: leuk filmpje.

@Appeltje: ook al zo'n mooie filmpje.

@Bolbuikje: ik hoop dat Ruben snel wwer opknapt en aankomt. Wel fijn dat Malou het zo goed doet. En die bolle wangen komen wel hoor.

@Geke: slapen van 19 tot 6a7 uur is heerlijk hoor. Ik zou Jo het lekker zelf laten regelen. Kids laten zich niet dwingen.

@Loeki: fijn dat alles goed gaat bij jullie.

@Nemo: ik kan je helaas niet helpen met je poep probleem. Mss kan je ipv lactulose, movicolon vragen. Dat is wat minder heftig voor de darmen nl.

@Jingels: wat een super baas heb je zeg. Heerlijk dat je nu gewoon door kan gaan met kolven.

@Stranger: fijn dat alles goed gaat.

Ik ben druk met werken dus wat minder tijd voor het forum helaas. Het werken is leuk maar ik ben wel erg moe. Marijn komt s'nachts nog voor een voeding, of twee. Maar goed dat hoort erbij. Verder doet hij het prima. Het kolven gaat goed, ik haal er meestal wel een voeding per keer uit dus ik mag niet klagen.

10. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    zo, lekker druk weer hier.

@marieke: helemaal niet erg als je hier ook verteld als het niet goed gaat hoor! het klinkt echt helemaal niet goed, die pijn die je hebt. kan het geen spruw zijn? probeer iemand te bellen he, kan ook vanuit fr naar een nederlandse vrijwilliger natuurlijk!

@bolbuikje: ik snap je twijfels maar uiteindelijk doe je het beste hoor! en je voedt toch ook bij als het echt niet meer gaat zoals nu met Ruben? Dus je onthoudt ze geen voedsel ofzo. En stranger heeft helemaal gelijk, je kunt kindjes niet vergelijken. De mijne is ook weer een ukkepukkie vergeleken met zn vriendjes op de creche en zit ook altijd onder gemiddeld in de curves. Komt wel goed met jullie hoor!

@Loeki: hier ook 2 halve tandjes inmiddels. wel een paar keer gebeten maar dat heb ik hem al grotendeels afgeleerd. ik kolf nog wel op mn werk maar heb vanmorgen echt getwijfeld of ik mn kolf wel mee zou nemen... toch weer gezwicht :) haha, hoe lang hou ik dit nog vol ;) Jo had voor het eerst een van zn flessen niet helemaal op vorige week op t kdv... dus wie weet binnenkort minder nodig.

@jingles: goed geregeld hoor!

@nemo: klinkt niet goed, vervelend zeg. hier zijn 4 poepluiers op een dag geen uitzondering ;) hoop dat je snel een oplossing vindt.

ik blijf inderdaad gewoon doen wat ik al deed met de voedingen. vannacht was Jo erg onrustig en heeft ie 2 keer extra gedronken.maar sliep ie uiteindelijk tot 8u toen werd ie wakker omdat ie mij hoorde. Nu ik jouw berichtje las Jingles dacht ik ook: misschien tanden of verlatingsangst.

11. Niet meer actief

Hey meiden

Ik wil even melden dat ik er nog wel ben en ook nog meelees, maar gewoon even minder te melden heb. Alles gaat nog goed, bv gaat goed en ze groeit als kool, 5435 en 61cm vorige week, bij 9 weken.

Ik denk wel aan jullie hoor.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Marieke, verdorie zeg wat een pech dat het zo moeilijk gaat zeg op het moment! Heel veel sterkte, dat het maar snel wat minder pijnlijk word met het voeden! *[​IMG]* Zet m op hoor! Enne zeker terug komen hier hoor…….Owja, zo een vrijwilliger bellen kan je misschien wel doen, kan volgens mij ook gewoon vanuit fr, misschien kunnen ze je nog tips geven oid?

@ Loeki, Fijn joh dat het zo goed gaat allemaal! En nog 3x lekker bij jou drinken en (bijna) geen kv nodig. Goed hoor. Ik miste je al een tijdje maar zag bij het “rapley” topic dat het goed ging ;) !

@ Nemo, mmm je kindje kan slecht poepen, sorry ik heb ook geen tips, behalve dat wat je algeprobeert hebt met verschillende soorten fruit, alleen misschien bij de huisarts lactulose of movicolon (wat nynke ook al schreef) halen, maar of je dat gelijk aan je kleintje wil geven? Hoop dat ie in ieder geval weer snel goed kan poepen.

@ Jingles, Oei verlatingsangst, dat lijkt me ook niet echt leuk! Zeker niet als je moet gaan werken enzo. Wel super trouwens dat je kan blijven kolven op je werk! Maarja, je kan dan dus niet meer samen lunchen met collega`s, ook wel weer een nadeel (vind ik). Succes!

@ Stranger, ja ik ben ook niet van de foto`s op internet (muv de oogjes in mn banner ;) ), maar hier dus ook 2 liggende takken, hihi. Tja, ieder kind is natuurlijk anders, dat hou je natuurlijk altijd. De een groeit snel de ander wat langzamer zullen we maar zeggen…. Maar ik blijf het gewoon teleurstellend vinden :(

@ Nynke, Poe zeg, en werken en 2x snachts een voeding en dan ook nog 2 kids rond hebben lopen! En natuurlijk ook nog je huishouden en eten koken ed. Lijkt me zeker dat jij moe bent hoor aan het einde van de dag!

@ Joldeg, Lekker hoor dat het zo goed gaat bij jullie! Pluim voor jullie! (natuurlijk ook voor alle andere hoor) Ze groeit idd lekker! Ga zo door!

13. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    hallo allemaal...... wat een boel geschreven in de tijd dat ik ff weg geweest ben.... heb een groot deel terug gelezen, maar niet alles....

hier gaat het voeden nog steeds door, melk in overvloed, de vriezer puilt ondertussen uit, zit zo'n 20 liter in denk ik. Langzaam ben ik aan het afbouwen met kolven, omdat 11 februari er aan zit te komen en mijn kolfrecht dan op is... :( (en mijn melk niet ;) )
    Vandaag 1 keer op mijn werk gekolfd, maar wel 340ml in die sessie... in 20min met in en uit pakken erbij.... :confused:
    ik heb ook geregeld dat ik in mijn lunchpauze en 15 min ervoor mag gaan kolven! super!

morgen ga ik denk ik maar eens een pannekoekje voor mijn ventje bakken..... heb ook al pap geprobeerd van biobim, maar dat vond hij echt vies... hij was aan het gruwelen :rolleyes:

nou was even een ego verhaaltje, maar heb zoveel gelezen dat ik niet meer goed weet wat te schrijven.... in de toekomst maak ik het goed!

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

WOW liefzonnetje wat heb jij een productie ! Dat de pannenkoeken maar lekker mogen smaken. Welke smaak biobim had je trouwens ? Ons kereltje vind het wel lekker.
    @Bolbuikje: echt respect hoor dat je een tweeling voedt ! En ze worden vanzelf groot/dik, geniet het gaat al zo snel ;)

Ons kereltje is aan de Lactulose hopelijk kan hij nu beter poepen. Heb het eerst met voeding geprobeerd maar dat wilde echt niet.
    Ik ga volgende maand naar een bijeenkomst van voedende moeders van de VBN iemand anders daar ook al eens heen geweest ? En hoe was dat ?

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    @Bolbuikje, ik wil even kwijt dat ik het echt super vind dat je twee kindjes zelf voedt! Echt knap en je bent een echt doorzetter. En heel vervelend dat de kleine man niet zo goed aankomt. Met de tijd zal hij ook wel een laagje babyvet kweken. Je bent een toppertje

Sorry, verder niet bijgelezen, we zijn met steeds meer, meer en meer :) Goed he!

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @liefzonnetje, Dat gaat goed joh met dat kolven! 340ml in 1 keer! Eet smakelijk met de pannekoeken hoop dat ze lekker zijn voor jullie!

@nemo, Hoop dat de lactulose snel verbetering brengt! En genieten doen we wel hoor! Het echte baby zijn is er nu eigenlijk wel vanaf, jammer ;) . Kleine kinderen worden groot (hopen we). Bedankt voor de 'pluim' :oops:

@kiki80, jij ook bedankt voor de 'pluim' :oops: .

:oops: en die zet ik erbij omdat jullie het allemaal ook zo goed doen! :thumup:

17. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    @liefzonnetje: soheee... 340 ml! was dat een record? :)
    gaat wel goed he, als je maar 1 keer per werkdag kolft. Ik was gister blij dat ik toch mn kolf bij me had want ik kan nog niet zonder geloof ik. Heb 250 ml gekolft om 13.30. haha, das toch een kwart liter :)

@Loeki hoe gaat dat bij jou? Heb je bewust afgebouwd of kon je zo stoppen met kolven? Annika drinkt al minder vaak op een dag... dat scheelt natuurlijk.

@nemo: nooit naar een VBN bijeenkomst geweest. wat gebeurt er dan? zijn er sprekers ofzo?

pannenkoeken.. wel een idee... nog nooit gedaan. haha, ik lust ze zelf niet namelijk dus ik kan me niet goed voorstellen dat Jo ze lekker zou vinden maar de meeste kinderen vinden ze natuurlijk heerlijk... misschien vanavond.

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Dag lieve meiden:

Bolbuikje: Komt vast weer goed meis! Petje af voor je hoor! KNUF!

Hier ff update vanuit Frankrijk:

Moest vandaag naar de vk voor bekkenbodemspiertraining en zoals jullie weten zit ik er ffies doorheen...Niks voor mij hè...Ze vroeg hoe het met me ging en toen moest ik toch ineens huilen! Ze schrok ervan, aangezien ze Marieke alleen maar vrolijk kent natuurlijk...Nu heeft ze me in ieder geval aangeraden met tepelhoedjes te voeden omdat ik zo'n lichte huid heb en dus waarschijnlijk gewoon supergevoelig ook...Was dus niet schuld van het aanleggen etc...En heb zulke mini tepeltjes dat ze me ook heeft aangeraden om proberen te kolven met een kleiner borstschild. En pijn onderin dacht ze dat het toch door een wondje of zo kwam....Eindelijk iemand hier die eventjes de tijd nam om mijn problemen door te nemen...

Zo dat was het weer even, dan weten jullie dat ook weer ;) Ga nu rennen, moet naar de apotheek...

19. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    O ja, Liefzonnetje, die pannekoek hè, met wat voor melk maak je die? ;) :) zo te zien heb je genoeg! ;)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ marieke, misschien dat het gesprek met je verloskundige wel wat heeft opgelucht! ik hoop het voor je, sterkte hoor en dat het snel weer lekkerder mag gaan.

Share This Page