Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    marieke, ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd, maar fijn dat je voor jezelf nu een beslissing gemaakt hebt! Het meest belangrijke is dat je er zelf achter staat en je meisje heeft mooi wel 3 maanden bv gehad en dat pak je nooit meer af! En weet je wat nog veel belangrijker in mijn ogen is dan bv? Veel liefde.... :)
    ik hoop dat het afbouwen met weinig problemen gaat!

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Nou dames ik neem even een time out van dit forum, ik ben een beetje niet goed geworden van een aantal reacties vandaag in bepaalde topics dus tot over een weekje ofzo...

3. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik begrijp je Stranger, echt schandalig. Tot over een weekje dan maar ;)

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Marieke: ik hoop dat je je goed voelt bij je beslissing en dat je zonder al te veel moeite kunt afbouwen. *knuf*
    @LZ: al 6 dagen weer geen poep hier.
    @Jacqje: bedankt voor je reactie.

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Trek het je niet teveel aan Stranger, sommige mensen weten gewoon niet beter.
    Rustig aan he!

6. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Stranger: neem de tijd maar kom wel snel weer terug hoor, we(ik) kunnen je adviezen goed gebruiken.

Hier gaat het weer beter met de bv. Zie ook http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=79737

Edit: ik heb net de discussie's terug gelezen. Meiden jullie hebben het netjes verwoord hoor en Stranger, ik snap dat sommige opmerking je pijn doen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vond het ook eigenlijk schandalig dat mijn kind er zo bijgehaald werd. Maar goed, verder maar niets van gezegd. Paarlen voor de zwijnen...

8. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Dirksmama: sommige mensen kunnen niet anders. Leven en laten leven idd.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei, ja, ik geloof dat ik in de gaten heb waar dit over gaat. Heb die topics vanmorgen met aandacht doorgelezen. En daarna vrees ik ook enigzins een wat botte reactie gegeven in een ander topic hier :oops: , maarja het zat me ineens tot 'boven mn nek'

Stranger, idd niet te veel van aantrekken hoor! En ik snap wel dat je even genoeg hebt van het 'hier' zijn! Succes met kolven en de kleine/grote jongeman!

Dirksmama, oeioei, het deed mijn zelfs zeer dat jou kleintje er op die manier bijgehaald werd! Zou er denk ik ook niet op in gegaan zijn! Ook jij, niet te veel van aantrekken allemaal hoor!

Jingles, nou, dat word zo ondertussen wel eens tijd he? Dat die poepbroek komt! Lactulose doet dus ook niet zo zn best. Succes!

Zo en nu zijn wij aan de beurt :) .
    Gisteren met Ruben bij de kinderarts geweest, sonde is eruit, wel moet er weer minimaal elke 2 uur gedronken worden. Dat is dus afwisselend BV/FV/gekolfde BV. Ruben werd gewogen en weegt nu 2930gram (helemaal volgepropt dus afgelopen dagen :oops: ) en Malou hebben we ook maar meteen even op de schaal gelegd en die weegt nu 3500gram precies. Die weet prima zelf duidelijk te maken wanneer het weer tijd is voor een slokje melk. Maar alletwee dus heel mooi gegroeid! Zal het dan toch ook hier ooit eens goed gaan komen ;) ! Ik hoop het :D !

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    @Bolbuikje, wat super, echt fijn nieuws. En nu de stijgende lijn vasthouden!

Geen idee, waar iedereen het over heeft, maar ik heb het idee dat ik daar ook geen tijd in moet gaan steken.

Verder ben ik begonnen met afbouwen. Ik had voor mezelf een half jaar BV gesteld en daar ben ik nu bijna. De eerste nachtvoeding vervang ik nu door een flesje uit de voorraad. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het er moeilijk mee heb, maar me voor het eerst een stuk energieker voel nu ik twee nachten wat meer uren achter elkaar heb kunnen slapen. Ik hoop dat jullie mijn beslissing kunnen accepteren en dat ik nog wel even met jullie mee mag kletsen, want BV blijft goed, geweldig en vooral zo mooi.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

@kiki80: ik veroordeel je niet maar ik snap je beslissing niet. Mischien kun/wil je het mij uitleggen ? Je zegt dat je nu 's nachts een flesje uit de voorraad geeft. Dat lijk mij meer werk dan hup even aanleggen.
    En natuurlijk mag je hier blijven ;)

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    @Nemo, ik heb momenteel nog 25 voedingen in de vriezer staan. Dus 's ochtends haal ik er eentje uit. En als ik dan lekker slaap en de kleine man komt voor zijn eerste nachtvoeding, dan kan mijn man dat regelen en slaap ik heerlijk verder :)
    En ik stop omdat ik persoonlijk het kolven helemaal gehad heb. Ik studeer nog, van kolfrecht is geen sprake, en tussen de colleges en gebouwen door steeds kolven werkt slopend en vaak red ik het niet kwa tijd.
    Ook werkt tentamenstress erg slecht op mijn produktie waardoor ik rond elk tentamen een kind heb dat vaker wil drinken, terwijl ik juist meer rust nodig heb. We zitten elkaar dan lekker in de weg.
    Ik weet dat het egoistisch van mezelf is, maar ik gun mezelf nu ook weer tijd om te studeren en dat is met een baby al moeilijk genoeg, laat staan een baby die op rond je tentamen aan het regelen slaat.

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Aha dan kun je idd lekker slapen. Wel raar dat er niets is geregeld voor studenten wat betreft kolven. Succes met afbouwen, wel voorzichtig he ! En als je wilt geef je straks toch nog alleen lekker voor het slapen de borst ? Of 's morgens vroeg ?

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    @Nemo, helaas is er voor studenten weinig geregeld. En stiekum hoop ik ook wel een beetje dat mijn produktie al zo stabiel is dat ik een of twee voedingen kan houden. We zien het wel.
    En afbouwen pak ik heel rustig aan, ik geniet nog veels te veel van die momentjes samen.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kiki, tuurlijk word je niet veroordeeld hoor! En mag je (wat mij betreft ;) ) gewoon hier blijven kletsen hoor! Oei en die uitleg daarbij, wow respect! Studeren, Colleges etc en dan toch 6mnd bv geven! Super hoor! Niets om je voor te schamen oid. Wel jammer idd dat er niets geregeld is voor studenten in de vorm van 'kolfrecht'. Enne bv is belangrijk, maar studie is ook belangrijk hoor! En fv is ook prima voor een kindje. En idd lekker blijven genieten van je kleintje!

16. Niet meer actief

Kiki, jammer dat je als student niet meer mogelijkheden hebt, maar ik vind t wel stoer dat je t toch zolang volgehouden hebt hoor..respect!

Bolbuikje, fijn dat het nu beter gaat, heerlijk toch! En natuurlijk gaat t goed komen, zeker weten!

17. Niet meer actief

Sterkte stranger, probeer het je niet teveel aan te trekken, je weet zelf hoe je in mekaar zit en dat is belangrijker.

18. Niet meer actief

Trouwens, Angelina staat bij de "baby van de maand verkiezing", hier op de site. Dus als jullie zin hebben.... :)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) Whaha! hint begrepen. :)

20. Niet meer actief

Ja joh, t was toch heeeeel subtiel? :) 8) :)

Share This Page