Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Kiki, nou ik begrijp je wel hoor.... en inderdaad raar dat er niets voor jullie geregeld is... had je wel een kolfruimte op je school? Knap dat je het 6 mnd vol hebt gehouden! Oh dat lijkt me wel heerlijk, s nachts je ff om kunnen draaien en manlief erop uit sturen ;) :)
    Zelf ben ik (nog 3 weken ;) baan opgezegd:) ) docent op een HBO opleiding en ik zit regelmatig met studenten te kolven (gelukkig niet mijn eigen studenten want dan denk ik dat mijn tsr niet zou komen...) zij doen het idd tussen lessen door...

Ohja, vandaag zat ik op mijn werk te kolven en een beetje te dromen... (ff wat bijslapen ;)) en toen plopte zo de melk uit mijn flesje..... zit er dus een gaatje boven in het gedeelte wat je op je flesje schroeft en daar plopte het uit... haha wat een rotzooi! ik moet wel zeggen dat ik nog niet weet hoe ik het straks na de 11 moet doen als ik nog maar 1 keer per dag op mijn werk kan kolven.... (in de lunch pauze..) hoop dat het goed zal gaan.

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    hmm die hele discussie heb ik geloof ik gemist...

3. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Nee hoor lz daar miste je niets aan ;)

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Haha Liefzonnetje, zoiets had ik ook al, echt alles lijkt altijd aan mij voorbij te gaan ;)

En bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed en nu voelt het iets minder alsof ik gefaald heb.

5. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    zo, ik was ff 2 dagen de hort op met mn ukkie en heb ook alles gemist. wel een beetje gezocht wat er aan de hand is maar t gaat grotendeels aan me voorbij. ik doe niet mee aan die discussies, wordt niemand mee geholpen.

kiki: joh, je moet het toch regelen zoals voor jullie werkt. je hebt het hartstikke goed volgehouden en ik hoop voor jullie dat je nog lang een paar voedingen kunt geven.

liefzonnetje: begrijp ik goed dat je tegelijk met andere vrouwen zit te kolven dan? ik baal tegenwoordig steeds vaker als 'mijn' kolfruimte weeeer bezet is. ik was de eerste die ging kolven en heb de ruimte geregeld en nu zijn er meer mama's die hem gebruiken maar ze doen de deur op slot.. tssss. haha, maargoed, ik heb maar weer een ander hokje gezocht.

bolbuikje: lekker voor je dat ze zo goed gegroeid zijn!

hmm... en de rest vergeten... sorry girls!

hier alles goed, niks te melden eigenlijk :)

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Lijkt me leuk als er meerdere vrouwen zijn op je werk die kolven. Ik heb nu op 2 werkplekken gekolfd en ik ben steeds de enige.

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Kiki: je hebt het toch maar mooi 6 maanden gered, dat heb je toch maar mooi voor elkaar, mag je trots op zijn.

@Nemo: hoe is het met Sven zijn darmen?

Met Jelte alles prima, drinkt goed, poept goed, slaapt iets minder goed ;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, niet egoístich, gewoon stom dat er voor studenten geen goede regeling is!

Maar, je studeert toch geen 24/24 en 7/7?
    Ik zou proberen om de vroege ochtend, nacht en late avond lekker zelf te blijven doen. Van al die oxytocine die vrijkomt kun je zo heerlijk relaxen en snel in slaap vallen...

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    @DM, ik val juist heel erg moeilijk weer in slaap na de voeding. De eerste drie maanden super, maar nu, echt ik lig zo een uur wakker :rolleyes:.
    Maar ik hoop echt de ochtendvoeding en de avondvoeding zelf te kunnen blijven geven.
    En ik studeer nu veel te weinig. Maar vanaf maart wordt het weer drie volle dagen van 7 tot 22 en dan zijn de weekenden ook voor mij, dan mag mijn man als hij thuis is de kleine vermaken.

Verder gaat het met iedereen lekker zo te lezen. Heerlijk he, als het zo goed loopt, dan is het helemaal optimaal genieten.

10. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hallo dames
    Hoe is het momenteel met de BV?
    Hier 1 a 2 nachtvoedingen, en ook nog een flink aantal overdag varierend van 5 tot 20 minuten.
    Jelte krijg nog geen ander drinken ernaast, alleen op vrijdag bij oma een paar slokjes water ( wat ik dan altijd achteraf hoor,en niet blij mee ben,maarja.... :rolleyes: )

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hallo jingels,

Ik zit ook nog met 2 nachtvoedingen hier. In totaal kom ik op zo'n 8 voedingen. Te veel volgens het cb, maar dat kan in mijn ogen niet.
    Eergisteren had ik maar 1 nachtvoeding..... wat voelde ik me heerlijk uitgerust gisteren. Maar helaas was het niet voor herhaling vatbaar volgens meneer. ;)
    Jammer dat je ma wat anders geeft dan bv, al kan je het slechter treffen dan water..... ik hoor maar al te vaak dat oma's ongevraagd al suikers gaan voeren (appelsap enzo). Heb je periodes gehad dat je geen of één nachtvoeding gaf, of heb je weer twee voedingen? Lijkt me best zwaar zo'n lange tijd van die gebroken nachten. Maar ik merk aan mijzelf dat alles went.

Kevin is al bijna 4 maanden. Hopelijk hier geen 4-maanden-dip. Zoals het nu gaat dan kan ik me daar nog niets bij voorstellen. Zeker omdat die nachtvoedingen zo goed zijn voor mijn productie en de voeding er altijd flink uitspuit... :D.

Eergisteren kreeg ik weer last van mijn tepel. Ik natuurlijk in de stress dat die spruw weer terug was (waar ik de eerste 9 weken hard tegen geknokt heb). Maar meneertje rukt ook vaak hard aan mijn tepel en klemt zijn kaken daarbij flink vast. (hoe gaan jullie daarmee om overigens?) Voor de zekerheid maar weer 2 dagen een pil Diflucan geslikt (had ik nog liggen), flink lanoline, bepanthen en miconazolnitraatcreme gesmeerd en nu is het weer over.

Het genieten gaat dus door. Zeker nu Kevin op het kdv braaf zijn flesjes leegdrinkt. Daar had hij in het begin moeite mee wat resulteerde in clusteren in de avond en 2 a 3 nachtvoedingen. Nu valt hij mij niet meer meteen aan als wij thuis zijn, maar meldt zich dan netjes 3 uur na zijn laatste fles. Aan de andere kant had dat ook iets aandoenlijks hoor... als ik hem thuis uit de maxicosi tilde hapte hij meteen in mijn bloes. :)

Groetjes,
    Appeltje

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hai Appeltje,

Zo te horen doet je kleine man het prima.
    Die spruw lijkt mij inderdaad supervervelend, heb er zelf gelukkig geen last van gehad.
    Heel goed dat je doorgeknokt hebt trouwens en niet voor de weg van de minste weerstand gekozen hebt.
    Jelte clusterde ook altijd heel erg 's avonds maar na 6 maanden werd dat heel langzaam minder, en nu is het bijna over.
    We gaan om 19.00 uur naar boven want dan wrijft hij altijd in zijn oogjes, kan er bijna de klok op gelijk zetten. Dan kijkt hij naar de gangdeur en naar mij zo van: gaan we nu?
    Dan even lekker in bad of meteen pyama aan en dan hop op het grote bed drinken. Hij drinkt dan meestal 3 kwartier en valt tijdens het drinken in slaap,en dan leg ik hem in zijn bedje. Soms blijft hij wakker en leg ik hem wakker in bed, als ik dan na een minuut of 10 ga kijken is hij ook vertrokken.

Op woensdag bijv. dan werk ik tot 20.00 uur en dan blijft hij gewoon wakker tot ik thuis ben, mijn man krijgt hem dan met geen mogelijkheid naar bed. Dan kom ik thuis en neem hem mee naar boven waar hij met een grote glimlach en een snoekduik op de borst aanvalt.

Dat is gewoon zo genieten, echt een groot geluk.

Jelte sliep eigenlijk vanaf week 10 door tot ie 21 weken was en toen opeens was het over. Maar ik heb er geen moeite mee, ben het helemaal gewend.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Jingels, hier nog maar 3 voedingen op een dag, en dan alleen omdat ik het aanbied, want mevrouw vind eten veeeeeeel lekker dan mamamelk. Ik probeer haar naast de BV ook water en thee te geven, maar ze heeft nog niet door hoe een (tuit)beker werkt.

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kom nog heeeeel even inbreken ;) :p

bv gaat nu zoveel lekkerder nu mijn borsten geen pijn meer doen (krijgen meer rust zo...)dat ik denk ik 3 voedingen met de borst blijf doen zolang ik genoeg heb, het
    schema wordt dan als volgt...(ik kan echt niet meer tijd laten tussen de voedingen, dan wordt ze gek!

7.00 bv
    10.00 110cc(omdat ze 's ochtend dan nog een beetje slaapt is dat wél te rekken )
    12.00 110cc
    14.00 bv
    16.00 110cc
    18.00 110cc
    20.00 bv

Wat denken jullie daarvan? Dan krijgt ze toch nog wat bv, wel zo lekker hè? ;)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :oops: sorry ik bedoel natuurlijk nemo :oops: Hoe is het ondertussen?

@marieke, welkom terug! ;) Lijkt me een prima schema zo! Krijgt je kleine toch nog bv. En misschien kun je over een tijdje proberen je productie weer omhoog te krijgen (als je dat wilt natuurlijk hè) en haar weer 'fulltime' voeden. Drinkt ze jaar flesjes melk wel goed op/leeg?

@jingels, klinkt wel heel fijn en gezellig hoor! heerlijk samen genieten *smelt*. Lijkt me idd leuk als ze al wat ouder zijn en het echt zo kunnen aangeven.

@appeltje en loeki, fijn dat het bij jullie zo goed gaat.

Hier niet echt veranderingen. Malou regelt het allemaal zelf, heerlijk. Ruben krijgt elke 2 uur aangeboden, maar lijkt er helemaal geen zin in te hebben, 5 minuutjes aan de borst en meneer houd het voor gezien, flesjes 70cc gekolfde bv/kunstvoeding drinkt hij bij hoge uitzondering leeg. Maarja aan de andere kant denk ik wanneer je elke 2 uur eten krijgt kun je eigenlijk niet echt honger hebben. We zien wel wat de weegschaal zegt. Zal wel los lopen. ;)

En nog even een klein vraagje, zoeken jullie kleintjes ook bij iedereen waarbij ze op schoot zitten/liggen naar de borst?
    Wanneer die van ons bij iemand zitten/liggen gaan ze zoeken en happen en voor ik het weet zitten ze 'vast' aan de armen of in de nek van de gene waarbij ze op schoot zitten. (wat ik eigenlijk niet zo fris vind :( ). Enne kan ik hier soms iets aan doen? (behalve niet meer bij iemand op schoot laten?) Ik hoor het graag :D .

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@jingels/bolbuikje: eergisteren maar weer een klysma gegeven omdat hij al 1 week niet had gepoept en er flinke last van had. A.s. dinsdag naar de ka maar even kijken wat die er van zegt.

@Bolbuikje: nee ons kindje "hapt" niet naar anderen. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik mijn kindje niet zo veel uit handen gaf. Alleen allerbeste vrienden hebben in het begin ons kindje vast gehad en naaste familie natuurlijk.

17. Niet meer actief

@Bolbuikje, ja Angelina doet dat ook, vooral wanneer ze in een bepaalde houding wordt vastgehouden, dus zoals ze gevoed wordt zeg maar. Ik voed in Madonna houding meestal en veel mensen houden een baby ook zo vast. Dan heeft ze schijnbaar t idee dat ze gevoed wordt en gaat ze happen. En er als niks gevonden wordt, gaat ze jengelen. Ik geef dan ook als tip aan die personen om haar anders vast te houden en dat werkt meestal wel. Ténzij ze echt honger heeft, dan pak ik haar over en ga voeden.

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ah, heb DE manier gevonden tussen de voedingen als ze gaat huilen, in de wipstoel op een bepaald standje (en dan ook echt alleen maar DIE) en veeeeeel wiebelen, dan valt ze vanzelf in slaap na een 20 minuutjes of zo...Is ze dus gewoon moe ipv honger :(

Dus gaan we toch proberen 2x150 en 3xbv aan te houden, hoop dan wel dat ze met de bv genoeg drinkt.....

Bolbuikje: Ja, ze drinkt de 150cc zo weg, duurt hooguit 20min voor ze de fles leeg heeft, vind mijn meisje zoooo knap! ;) Eline doet het niet, dat happen naar iedereen ;) , maar ja, we wonen dan ook ver weg en heb hier niet zoveel vrienden, dus er zijn eigenlijk maar weinig mensen die haar vasthouden...En degene die haar veel vasthoudt geeft zelf bv dus snapt hoe ze haar vast moet houden...

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @nemo, ach zielig klein ventje! Nou, succes bij de ka, misschien dat hij/zij nog een advies/tip/oplossing voor jullie hebben. Owja, hier zijn ze de eerste tijd ook niet heel veel vast gehouden, eerst sliepen ze eigenlijk bijna de hele dag, nu worden ze steeds wakkerder, en ja, als ze wakker zijn en er is iemand, dan is het vast-hou-tijd ;) . (misschien dat het daarom ook pas nu is dat het me opvalt dat ze het doen)

@marieke, toch handig lijkt me, als dat verschil duidelijk word. Dus wiebbelse! Flesjes gaat idd goed zo. Hier is het huilen=honger/drinken en drinken=in slaap vallen.

@Joldeg, je stukje komt me heel bekend voor ja. Ik doe dat ook dan liggen ze idd in de madonna houding, dan gaan ze idd zoeken, vinden niets en gaan zeuren. Dus degene waarbij ze op schoot zitten houd de kleine dan rechtop tegen de borst aan (om te troosten ;) ) maar dan gaan ze vrolijk in hun nek verder met zoeken. Maar het stomme is dus dat ze dat ook gewoon doen als ze net gedronken hebben. Bij mij doen ze het eigenlijk nooit (behalve als ik mn borst blood heb/wil gaan voeden), wel bij papa :( hmm wat een gekke kinderen heb ik toch ook :D .

20. Niet meer actief

Haha dat zal er vast heel apart uitzien, dat zoeken in de nek. Angelina zoekt echt alleen op 'de juiste plek' zeg maar, dus dat heeft ze prima door. Lijkt me een koddig gezicht als ze in de nek gaat zitten zoeken ofzo ;)

Share This Page