tja, echt vreemd idd. echt gewoon mondje open en zoekbeweging maken en smakken etc. Ze voelen natuurlijk dat huid contact en dat doet ze denken aan.....(denk ik tenminste).
Hihi, mijn mannetje hapt ook bij iedereen. Maar sabbelt ook gerust op iemands arm. 't Is gewoon een grote sabbelaar Marieke, ziet er goed uit, 3x BV is toch mooi meegenomen Nemo, succes bij KA, hoop dat er niets aan de hand is en dat het een 'onschuldige' opstopping is. Bolbuikje, om de twee uur drinken lijkt mij ook zwaar. Maar hopen dat hij er van aankomt. En die gebroken nachten, het lijkt er inderdaad op dat je er aan went. Maar ik moet zeggen dat ik afgelopen vrijdag voor het eerst de hele nacht heb kunnen doorslapen, en wauw, geweldig Mag ook wel een keertje vond ik zelf.
Geke, vaak kolf ik met 3 tegelijk, het "record" staat met 5 tegelijk... in het begin wel even wennen, maar we hebben de ongeschreven regel dat als iemand geen tsr krijgt en die er eerder zat, de rest weg gaat... maar eigenlijk is dat nooit gebeurd. EIgenlijk is het wel gezellig en relaxed kolven moet ik zeggen! Nemo, wat ontzettend zielig voor Sven. Ik hoop dat de ka jullie verder kan helpen. Hier absoluut niet het probleem van niet kunnen poepen.... het is echt verschrikkelijk, lijkt op diaree... je loopt zijn kamertje op en de hele ruimte is gevuld met een ranzige zure lucht.... vandaag 4 poepbroeken en gelijk ook weer romper /broek moeten verschonen... het vreemde is dat hij dus niet plast.. maar 1 keer geplast vandaag, een klein beetje... (we hebben een wc-papiertje in zijn luier gelegd, zodat we ook echt wisten of hij nou wel of niet geplast had....) maak me daar wel wat zorgen om.... nog maar even aanzien. Kan door zijn tandjes komen, vandaag is nr 6 doorgekomen. Vrijdag had hij ook 39gr koorts. Gisteren voor het eerst een pannekoek van mamamelk gemaakt hij heeft een halve opgepeuzeld (en ik de andere helft vriendlief wel 1 hapje gegeten, maar die begon te zeuren dat hij sowieso niet van pannenkoeken houdt... ) marieke, klinkt een relaxte manier voor je kindje... haha ze heeft het goed voor elkaar
@LZ: wat gek dat je mannetje niet plast. Had hij voordat hij tandjes kreeg daar ook al last van ? En is zijn 1e tandje toch ? Ons kereltje krijgt nu ook weer tandjes. Eigenlijk had ik stiekem wel gehoopt op "tandjesluiers". Heb je het recept voor ons van mamamelkpannekoeken ?
Hier krijgt Leander nog 2x bv per dag. 's morgens en 's avonds. Wanneer ik thuis ben, bied ik hem tussendoor de borst nog eens aan, maar hij heeft er helemaal geen zin in. Hij beslist echt zelf wanneer hij aan de borst wi.
@ Liefzonnetje, goed in de gaten houden hoor. Hij moet natuurlijk wel blijven plassen. Heb je vast al na gekeken, maar zat er bij die dunne poepluiers geen plasje? Succes met de tandjes (geldt ook voor Nemo) @ Kiki, heerlijk geslapen dus, nu hopen dat het zo blijft he. En bij ons dat elke 2 uur voeden, we zijn niet veel anders gewent dus komt helemaal goed. En die van jou zit dus ook bij iedereen te sabbelen? (hmmm, gelukkig zijn die van ons dus niet de enige). Owja, die nachtvoedingen, zijn hier ook nog altijd standaard aanwezig. Toch alletwee minimaal 1 keer snachts en met regelmaat gewoon 2 keer. Maarja, gaan we smiddags een dutje doen, en ik hoef gelukkig (nog) niet te werken.
Ik begrijp dat t dus ookz o kan zijn, dat je al een tijd van de nachtvoedingen af bent, maar dat ze na verloop van tijd toch weer 's nachts om een voeding komt? Angelina slaapt namelijk al vanaf een week of 6 flink door, tegenwoordig wordt ze rond 8 uur wakker. Maar dat wil dus niet zeggen dat dat zo blijft? Das nou jammer
Ik denk dat het gewoon losstaat van voeding wel of niet doorslapen. Toevallig vannacht heeft meneer geslapen van 00.30 tot 07.15.
Hoi Meiden, hier even een berichtje van mij. De bv komt weer goed op gang, zo goed zelfs dat ik de domperidon aan het afbouwen ben ik kreeg er flinke stuwing van. Verder ben ik druk met werken, de kids en het huishouden. Ik merk dat ik weer even een ritme moet gaan vinden met alles. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Dikke knuffel Nynke
Hier gaat het wat minder. Ik ben ziek en merk dat direct in de productie. Normaal kolf ik zo'n 200 ml per keer, maar nu had ik na een kwartier 'pas' 180 ml. Geen nood, want Kevin drinkt 170 ml op het kdv. Ik had ook weinig gedronken, omdat het niet lekker in mijn maag aanvoelde, dus dat zal ook wel een reden zijn. Nu ben ik flink vocht aan het innemen. Hopelijk voel ik me vanmiddag beter... ik hoop vooralsnog dat iets verkeerd gevallen is en geen buikgriep...
o, ooh.. appeltje, hoop dat t meevalt! wij hebben al 2x buikgriep gehad en ja, dat merk je wel in de productie maar komt wel weer goed hoor. @bolbuikje/kiki: Jo hapt ook altijd maar dat is niet om de borst te zoeken volgens mij, is meer spelen/sabbelen. Hij hapt ook in je nek/gezicht/ op je schouder/arm etc. Wij noemen het altijd baby-attack Hij maakt er ook echt zo'n geluid bij: haarhg. @marieke: wat een goed idee om 3 voedingen te blijven geven. hoop dat dat gaat! @jingles: hier gaat t prima met de bv. op crechedagen drinkt Jo 4x maar als ik thuis ben zit ik op 6 voedingen denk ik. Ik laat hem ook wel wat water of thee uit een tuitbeker drinken maar dat is misschien 50cc op een dag. Meestal geen nachtvoedingen hier. Jo slaapt over t algemeen van 19.00 tot 7.00, hij is wel eens wakker van een nachtmerrie of als ie verkouden is en dan voed ik wel want dan slaapt ie daarna snel weer. Vanmorgen om 5.30 al een enorme poepluier, tja, dan maar even verschonen en voeden en weer doorslapen. Jo wilde toen ie kleiner was ook direct aan de borst als ie van t kdv kwam maar nu niet meer. En naar bed brengen kan papa ook prima doen maar als ik er ben doe ik het zelf want dan kan ie lekker zo van de borst zn bedje in. Meestal slaapt ie dan nog niet maar gaat ie lekker op zn buik liggen, duim in de mond en oogjes dicht Lief joh! @lz: op zich ook weer niet zo raar dat er geen vocht voor een plasje overbleef na die natte poepluier... maar moet wel weer komen natuurlijk. Maar hij drinkt wel he?! @nynke: mooi dat t weer beter gaat!
Nee het was tandje nummer 6 al weer...... en voor het eerst zulke vieze mega luiers... maar denk toch dat het niet van zijn tandjes komt, heb het net nog ff op het kdv gevraagd (ze belde dat ik hem op moest komen halen, weer koorst >38,5). Volgens hen duurt dat niet zo lang. Hij heeft het nu al vanaf donderdag, zijn eigenlijk gewoon diaree luiers volgens mij. En vandaag ben ik ook ziek thuis met buikgriep.... Iemand vroeg of hij niet wat plas erbij heeft zitten in die luiers... nou dat konden we niet zien en toen zijn we wcpapiertjes ertussen gaan doen... Vanochtend had hij wel weer een plasluier en hij heeft over de handen van 1 vd leidsterheen geplast dus het werkt gelukkig nog wel! Recept voor mamamelkpannenkoeken... nou dat heb ik niet, maar ik had gewoon een eitje, wat mamamelk en meel door elkaar geroerd totdat het leek op pannenkoekenbeslag.... gebakken in een beetje olijfolie en het smaakte gewoon naar pannenkoek. OVer nachtvoedingen, wij zitten nu weer op 1 a 2 nachtvoedingen nu hij ziek is. Daarvoor ging het ruim een week goed..... dat wil zeggen, wel wakker worden, maar een speentje geven was voldoende. Kathy, krijgt leander nog maar 2 voedingen per dag? Is dat niet veel te weinig? Nynke, fijn dat je bv weer loopt! Geke, oh wat klinkt dat lief hoe jouw kindje in slaap valt! hier wordt nog steedss de schade ingehaald na een dag creche.... nou mijn mannetje brult opeens.. ga maar weer ff kijken! arm schaapje
Hij wil echt niet meer dan die 2x aan de borst. We hebben al geprobeerd flesjes (afgekolfde) melk aan te bieden enzo, maar hij wil echt niks meer. Zowel bij de borst als de fles, houdt hij steevast de lippen op elkaar. Hij is nog steeds alert, heeft goede plasluiers en goede poepluiers, dus maak ik me (nog) geen zorgen.
I'm back! T gaat hier nog als een speer, drie keer drinken per dag en ik kolf ook 3x en houd over dus de diepvries wordt weer een beetje gespekt. Ook wel lekker. Verder eet ie alles wat los en vast zit, behalve tomaten .
Druk geweest hier Appeltje & liefzonnetje: beterschap! Geke: ik zie het helemaal voor me hoe Jo in slaap valt **smelt** Nynke: fijn dat alles weer goed op gang is. Hier ook nog wennen aan het werken en het vinden van de 'normale gang van zaken'. Vincent wil ook graag snel aan de borst als ik thuiskom van een dagje werken / weg. En dat dus ondanks dat hij gewoon thuis is met een hele lieve oppas. Hij had me schijnbaar erg gemist en was hangerig en huilerig. Bij thuiskomst heeft hij flink geclusterd en viel uiteindelijk in mijn armen in slaap om vervolgens 11 uur achtereen te pitten. Vanmorgen 7.00 uur weer flink drinken en hij ligt nu nog heerlijk vredig te slapen. Denk even rust inhalen van gisteren. Hebben jullie ook dat je met iedere keer kolven op een dag er een beetje minder uit krijgt? Gisteren was 1e keer 210ml, 2e keer 140ml en 3e keer 90ml. In totaal was het 440ml en Vincent heeft 300 gedronken, dus de voorraad groeit nog. Dan nog wat bijzonders. Van t weekend was ik met hem in bad gegaan en daar heb ik hem gevoed. Kijk maar:
Hoi Stranger! ja, barbabintje, dat heb ik ook: altijd 's ochtends meeste melk en dat wordt in de loop van de dag minder. jij durft hoor, met je badfoto heel lief! ik was laatst ook met Jotje in bad, voor het eerst! meestal gaat ie met papa en ik douche soms met Jo maar ik wilde ook wel eens in bad met hem. Nou, dat was vermoeiend Wat een druktemaker, maar wel gezellig!
@Stranger: welkom back! Fijn dat de bv nog goed loopt. @Lz: Hoe is het nu met je mannetje? @Geke: Is Jo altijd een buikslaper geweest? @Appeltje: hoe is het met je? Niet ziek geworden? @Barbabintje: mooie foto hoor. Ik kolf s'ochtend ook beter als de rest van de dag. Hier gaat alles weer goed. Marijn lijkt alleen zijn avond, nacht ritme om te gooien. Hij slaapt nu van 17.00 tot ergens in de nacht en komt dan om de 3 uur. Wakker maken heeft geen zin hij drinkt dan slecht en komt alsnog s'nachts. Ik heb een raar kind. Gelukkig is de bv weer volledig terug en ga ik stoppen met de domperidon. Ondanks alle verhalen ben ik blij dat ik het gedaan heb. Met nog twee kids, je huishouden en je werk is het lastig om regeldagen in te lassen omdat de tijd er voor ontbreekt. Ik heb het 5 dagen geprobeerd en nog kwam de bv niet terug en met de domperidon was het met drie dagen weer terug en door het goede drinken van Marijn kan mijn lijf het nu weer zelf.
mooie foto barbabintje. Heb ik ook nog eens gedaan met Leander toen hij nog kleiner was. Samen in het bad en hem daar dan laten eten, vond dit wel bijzonder. Wel geen foto gemaakt.