@Barbabintje, mooie foto. Erg mooi om te bewaren, vertederend. Hier is het onder de douche ook altijd raak. Meneer schuift altijd meteen door naar de borsten @Stranger, heerlijk dat het kolven zo goed blijft gaan, geweldig. @LZ, hoe is het nou? @Bolbuikje, en ik maar zeuren over die paar keer dat ik eruit moet, jij moet gewoon dubbelop eruit *gaap* Hier gaat het afbouwen prima, of beter gezegd niet, geen idee. Mijn borsten lijken zich aan alle situaties aan te passen. 10 uur niet voeden, geen probleem. Wel weer voeden 's nachts, geen probleem. Mooi dat het zich zo aanpast. Gisteren even naar het CB geweest. De kleine man duikt nu onder zijn lijntje, ook in de borstvoedingscurve is hij nu wel heel erg gedaald. Langzaam aan toch maar met hapjes beginnen, misschien dat hij daar iets meer energie uit haalt. We gaan half Rapleyen. Beetje geprakt en beetje doe het zelf.
Stranger, welkom terug . Appeltje, hoe is het? Alweer wat opgeknapt? Of nog steeds ziekjes, beterschap! Barbarintje, mooie foto hoor! Nynke, fijn zeg dat de bv weer voldoende is geworden en dat je nu weer kan gaan afbouwen met die domperidon. Geke, aha daar nog zo een gek kind dan? Whaha, baby-attack ! Joldeg, jammer he dat het dus niet zo hoeft te zijn dat ze door blijft slapen. Dus geniet van de nachten die je nu hebt! Kiki, gezellig, leuk, hapjes! Misschien dat hij daar idd wat meer energie uit krijgt. En die nachtvoedingen, ik ga geregeld smiddags nog even tukken en ik hoef nog niet te werken dus dat scheelt denk ik ook . Borsten die zich zo makkelijk aanpassen schijn ik ook te hebben ofzo, steeds veranderingen en toch 'doen' ze het nog steeds prima .
Ester wat een prachtige foto! echt heel lief..... en idd, iemand anders heeft het al geopperd... borstvoeding site.... ? haha als ik met mijn kleine man in bad ga, is de doucheslang vele male interessanter of zijn eendje... die is nog veel lekkerder... maar daarna, dan ben ik weer goed genoeg hier nog steeds een hangerige kleine man. Diaree lijkt iets minder aan het worden, we hebben zelfs 1 luier overgeslagen! maar toen wel wat plas! Alleen als hij naar zijn buik draait gaat hij hysterisch krijsen..... dat is nu al sinds vorige week donderdag, toen ook de diaree begon. Ach denk ik, als hij zich zo voelt als ik, dan heeft hij reden tot klagen! Nemo, hoe was het bij de ka? Stranger, dus jij bent ook weer een voorraad aan het aanmaken.... zullen we de noordpool afhuren? hebben we meer ruimte (of was je helemaal door je voorraad heen?) tomaten zijn hier favo... (niet bij mij ) maar ik haal wel het velletje eraf en de pitjes eruit...
@LZ; hoesten schijnt wel vaker voor te komen bij kleintjes. We mochten een ontstekingremmende pufje proberen maar de ka verwachte daar niets van. Omdat het momenteel redelijk is wachten we eerst af. Veel kindjes groeien er over heen. Voor het slechte poepen hebben we een laxeermiddel gekregen. Over 4 wk moeten we terug komen.
o, was het maar weer lente! al die virussen en regen en koude wind! BAH Beterschap allemaal! @nynke: ja, Jo slaapt al sinds ie 2 weken is op zn buik. hij 'moest' toen natuurlijk op zn rug liggen maar daar hield ie duidelijk niet van. Op z'n buik op mijn borst vond ie wel lekker (tegen de krampjes ook beter natuurlijk) en op een gegeven moment legde mijn vriend hem in bedje ook op z'n buik en ging ie heerlijk slapen. Dat hebben we toen maar zo gelaten, heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt. Enige nadeel was dat ie zelfs als klein ukje altijd al onder z'n dekentje uitschoof. haha, lag ie 's ochtends weer helemaal bovenin de wieg koud te zijn. Ach, wat lang geleden alweer! @kiki: ben benieuwd hoe het gaat met de hapjes. jammer dat t groeien wat minder was, geen idee hoe het komt? wel lekker dat je zo flexibel bent. ik geloof niet dat ik al zover ben, een hele dag niet kolven/voeden red ik nog niet.
Jeetje, 't is wel een beetje een ziekenboeg. Vooral de wat grotere kindjes hier. Ik strooi nog wel wat antistofjes rond *strooi*. Toch zo'n vermoeden dat het niet gaat werken . @Geke, Thorsten is altijd al een mager kereltje geweest. Vanaf het begin af aan al discussies bijhet CB moeten voeren over extra voeding etc. Ik verwacht zelf niet dat hij ooit richting gemiddeld gaat komen, het zit denk ik in de genen (alleen bij mij is het allemaal goedgekomen de laatste paar jaar, grmpf). Hij is actief, tevreden en de luiers zijn oke, ik zie wel wat er van gaat komen.
Dank voor de complimenten over de foto...ik heb 'em opgestuurd naar borstvoeding.com, dus ik ben heel benieuwd....!
aha, joh, maak je dan vooral geen zorgen. waarom zou ie gemiddeld moeten zijn? Zoals ze dan zeggen: je moet ook kleine en dunne kindjes hebben want anders is er geen gemiddelde! Jo zit ook altijd al onder gemiddeld, hij groeit wel sinds ie bijvoeding krijgt iets naar boven in de curves maar de laatste weging is alweer maanden geleden. Door een foutje gaan wij pas weer met 10 maanden ipv met 9 maar ik vind het wel prima. Gaat toch hartstikke goed met hem, wat de weegschaal ook zegt!
Nemo, je bent in ieder geval wel serieus genomen... beter dan de ha. Tja hoesten en pruttelen in de longen.... ik hoop dat de pufjes wel hun werk gaan doen en nog meer dat je heel snel een berg luiers moet halen omdat er eindelijk gepoept gaat worden! knuffel voor je ventje
Hello, Ik ben Britt, 29 jaar en mama van Sven (28-05-07). Ik geef ook nog steeds volledig BV. Verder eet Sven een boterham, fruithap en warm eten + yoghurt of kwark. Hij drinkt ongeveer 4 of 5 keer per dag bij mij. Ik ben Stewardess en kolf tijdens de vluchten in de pantry achter een gordijn. Passagiers kunnen zo de pantry in voor vragen. Zit altijd met mijn rug naar het gordijn. Op het toilet aan boord vind ik het smerig en zou dan de melk niet willen bewaren. Ik heb altijd een koeltas en een koelelement bij me. Mijn flesjes staan met het element in de ijslade. Ik probeer zodra ik thuis ben Sven direct bij me te laten drinken, maar vaak ligt hij al op bed. Ik lees dit topic vaak, maar wist niet dat jullie hier allemaal kletsen. Wil in ieder geval melden dat ik zeer onder de indruk ben van stranger en bolbuikje. Echt zo goed dat jullie het volhouden. Heb niet alles gelezen. Stap hier er in anders is het zoveel! Groetjes Britt
Hoi Britt, wel alles teruglezen he Nee hoor, heb ik ook nog nooit gedaan. Maar pittig hoor, kolven achter het gordijntje, ik zou het niet kunnen. Ik vond het al vervelend om aan boord te moeten voeden. Gelukkig mocht ik even achter zitten. Hadden we iets meer privacy.
Moet zeggen dat ik er nu aardig aan gewend ben. Toeschiet komt ook redelijk snel. Soms ben ik te druk bezig geweest of gespannen omdat we snel gaan landen en dan lukt het niet echt. Ik moet dan echt goed ademen en concentreren. Ben jij aan het afbouwen naar de voedingen van alleen ochtend en avond? Niets aantrekken van CB idd. Als er geen kindjes waren van onder de lijn dan hadden ze idd geen gemiddelde. Hoor het best veel dat ze bij het CB toch snel aanraden om te gaan bijvoeden met evt KV. Het heeft tot 7 maanden geduurd voor ze aan mij vroeg wat voor voeding ik gaf. Dacht dat ze er juist meer mee bezig waren.
Yep, ik doe een poging tot. Alleen wil het niet lukken. BV is zo ongelooflijk makkelijk Kolven tijdens het landen, foei, dat mag toch niet
@Britt: even wat vraagjes hoor. Heb je alleen korte vluchten ? Heen en weertjes noemen ze dat toch ? Lijkt me anders toch wel moelijk om de melk goed te houden en je kindje zo lang te moeten missen. Houden ze er rekening mee met je vliegschema dat je bv geeft ? Super hoor dat jij zo kolft achter je gordijntje. Volgens mij herinder ik me dat je het eerst niet zo zag zitten dat kolven als stewardes, klopt dat ? Wat heeft je doen besluiten om het toch te doen ? Sorry heel nieuwsgierig hoor @lz: we gaan geen pufjes gebruiken omdat dat volgens de ka toch niet ging helpen. Hoe is het bij jullie met de poep ? @kiki80: dank voor je antistoffen. Als je kindje op de leeftijd is dat hij/zij gaat kruipen komen er weer meer antistoffen in de melk. Heeft de natuur wel handig bedacht he. Moeten die antistofjes nu maar even hun werk gaan doen. Dus ik wacht op die boost antistofjes.
Ik vind het dus ook zo makkelijk, maar voornamelijk erg gezellig. Zat laatst in een pashokje te voeden omdat Sven enorm overstuur was. Dan denk ik wel even, een flesje was ook wel handig. Maar het gaat te goed om te stoppen. Hij geniet er ook van als we lekker samen even rustig op bed gaan liggen. Of als ik naar bed ga en hem er soms uithaal om nog te drinken. Gewoon instinctief meteen opzoek gaan met zijn mondje. Hij heeft nu een tandje en daar heeft hij wel al twee keer mee gebeten. Jeez wat is dat tandje scherp. Ik kolf vlak na de service of tijdens de daling (zit iedereen weer in de riemen en kan ik rustig achter even zitten zonder gestoord te worden). Collega;s houden vaak het gordijn in de gaten. Nemo: Ik doe tot 9 maanden alleen korte vluchten en overdag tussen 8 en 20. Melk blijft in de koelers gelukkig erg koud. Ook a;s ik thuid kom is alles nog goed koud. Dacht eerst dat ik steeds op het toilet moest zitten, maar dat vond ik zo vies. Dan maar liever gestoord worden door een passagier. Geeft niet hoor die vragen.
Wat apart zeg Britt, zo kolven. Vind het wel heel goed van je, ik denk dat veel dames om die reden toch snel afhaken. Ik hoor uberhaupt veel om me heen dat vrouwen stoppen met BV omdat ze weer gaan werken. Vlieg je alleen in Europa en dan gelijk zelfde dag terug? Nooit ergens een overnachting dus? Ga je dat binnenkort wel weer doen eigenlijk? En dan ben ik ook nog zo nieuwsgierig dat ik me afvraag voor welke maatschappij je werkt
Dat moet wel een hemelsblauwe maatschappij zijn. Mijn schoonzusje kreeg precies hetzelfde rooster en bij andere maatschappijen zou ze dat niet krijgen. En bijten met tandjes....oei, ik moet er niet aan denken. Ik vind de kaakklem al pijnlijk genoeg.
Ik vlieg bij transavia. Ik mocht of op kantoor komen werken of tot 9 maanden op een beperkt inzetbaarlijst en dan vliegen. Aangezien we toch weinig tot geen overnachtingen hebben, kon ik korte vluchten op en neer doen. Dit mag tot eind feb en dan moet ik weer alles doen qua vluchten. Overnachten doen we soms in groningen, maastricht en eindhoven. Verder zelden ergens anders (malaga, egypte(soms)) Sven slaapt sinds kort meestal door, alleen heb ik dan tegen 5 uur echt twee mega ballonnen. Heeft er iemand tips hoe ik mijn (.)(.) hier aan kan laten wennen?
Komt vanzelf goed, je borsten moeten er even aan wennen. Als je echt knapt kun je Sven gewoon even op JOUW verzoek aanleggen.