He Kathy, hopelijk krijg je het weer een beetje opgekrikt, succes! Britt, super hoor dat je dat durft, kolven achter een gordijntje! Nemo: hoop dat je mannetje lekker kan blijven poepen, had de ka geen idee waar het van zou kunnen komen? Hij heeft er toch niet altijd problemen mee gehad? Appeltje: hoop voor je dat je vanncht weer lekker mag slapen, en jij ook Geke! Nou mijn dame komt nog steeds 1 of twee keer 's nachts, maar dat vind ik niet zo erg is al beter als 5 Die hoeveelheden die jullie kolven heb ik nooit gekolfd moet ik zeggen hoor, jeetje mina! En van die lange nachten kan ik alleen maar dromen, ben wel een beetje jaloers hoor schaam...schaam... Lieve heeft nu ook twee boventanden, en heeft me eergisteren al slapend gruwelijk gebeten, bloeden joh! was echt een foutje, ze lag volgens mij te dromen en deed ineens haar kaken op elkaar, ze schrok er zelf ook van. Maar ik moet zeggen dat ik het nu wel een beetje in m'n broek doe steeds als ik haar ga voeden. Zeeuwsmeisje: wanneer is Gobe nou jarig, al bijna toch? Mocht het vandaag zijn, gefeliciteerd!
paprika, AUWWWWWWWWWWWWWW kan me voorstellen dat je tegen de volgende voeding op ziet..... maar het kan idd gewoon per ongeluk een eenmalige actie zijn.... (laten we het hopen!) hier 6 tanden en bijten heeft hij mooi na 2 keer afgeleerd.... alhoewel het spelletje ondeugend kijken, lachen met mijn borst in zijn mond en dan langzaam je kaken dichtdoen totdat mama "niet bijten" zegt.... erg leuk is (en dan stopt hij altijd! goed opgevoed he !
Hahahaha! Ja, ik ken dat gezicht ja haha! Nu moet ik zeggen dat ze niet vaak bijt, maar deze keer was echt zo hard! Kan het haar niet kwalijk nemen, ze lag zoals gezegd heerlijk te slapen toen ze het deed. Ze liet ook meteen los en schrok wakker.
@Britt: ja leuke naam he En het zelfde geboortegewicht ? Wel erug grappig (had je het stiekem even nagezocht van mij ?) Gisteravond dus het "poeppoedertje" gegeven. Nou dat hebben we geweten wat een buikpijn/kramp had/heeft ons mannetje. Hele nacht met hem bezig geweest, en daarna werken. En nog geen poep. Ik durf het hem eigenlijk niet weer te geven. Ik geef vrijdag wel een half zakje dan ben ik ook thuis.
Hallo Allemaal, Nou, ik lees veel herkenbare verhalen. Hier ook buikgriep (gehad, hoop ik). Sinds zaterdagnacht/zondagochtend gooide ik alles eruit, boven en onder zeg maar . Zelf dus thuisgebleven, maandag Mads wel naar het KDV met de melk van vrijdag. Hij had de ochtend vanaf 2 uur liggen clusteren dus ik was ziek, zwak, misselijk EN doodop. Overdag gekolfd en wel normale hoeveelheden (ik kolf altijd precies wat hij drinkt, of hij drinkt altijd precies wat ik kolf ). Dinsdag ik weer thuis gebleven, Mads weer KDV met de melk van maandag (2 * 125, 1 * 100). Was ie na zijn 2e flesje heel hard gaan huilen dat het op was, dus hadden ze even later toch maar 3de flesje gegeven. Nu schenk ik net de melk van dinsdag in de flesjes, alvast voor vrijdag, zie ik dat de melk veel blauwer is dan normaal en dat er ipv een cm vet maar een heel dun laagje op ligt. Niet zo gek, want heb zondag en maandag dus ook helemaal niets gegeten. Vandaag voel ik me beter en heeft hij ook om de 2 uur zo ongeveer gedronken, dus hij krikt het wel weer op. Plus dat ik ook weer een beetje normaal gegeten heb. En zelf heeft hij al een paar dagen veel meer poepluiers dan normaal (zo lastig te zien of het diarree is bij BV he.) en vandaag ook voor het eerst een beetje verhoging en erg hangerig/huilerig. Ik vond mezelf zielig, maar vind het voor hem toch veel zieliger. Gelukkig past vrijdag mijn moeder op en die kan zoveel melk uit de vriezer halen als nodig is. Beterschap voor allen!
Nog 2 nachtjes slapen paprika... lees nog wel veel mee hoor maar kom er niet aan toe om ff te zitten en iets zinnigs neer te tikken, komt wel weer. Zo grappig... ik werd vanochend wakker in een nat bed, was me al maanden niet meer gebeurt. Hij heeft de afgelopen dagen wel weer meer gedronken en dat merk ik dan meteen. Hier grote twijfels of ik als hij straks 1 is nog doorgan met kolven... normaal drinkt hij rond 19u voor het laatst en dan pas weer sochtends tussen 6 en 9 ergens en ik kolf dus nog op 22u ong. daarna ga ik naar bed. Die melk geef ik dan savonds nadat hij live heeft gedronken. Ben eigenlijk een beetje kolfmoe maar aan de andere kant zit er ander 12u tussen het `legen` van mn borsten. Twijfels hier dus. Nog ff wat reacties; @ Nemo, wat zielig joh. Verschrkkelijk als je kleintje zo'n last heeft. Hoop maar dat het gauw beter gaat. @paprika, bijten is idd auw! Hier zo afentoe eens... wel per ongeluk maar daarom doet het niet minder pijn. Sterkte! Nieuwste spelletje is hier met mn tepels spelen (lees: fijne motoriek oefenen en ze tussen zn vingetjes pakken en dan trekken, man man... daar zijn ze niet voor gemaakt) Voor alle zieken en kwakkelenden... beterschap!
@Britt: welkom hier. Knap hoor dat je het kolven en de bv zo goed volhoud. @Appeltje: jammer van je productie. Hopelijk knap je snel op en stabiliseerd het zich weer. @Kathy: Ik hoop ook dat het kolven lukt meis. @Paprika: auww ik voel met je mee. Heeft je meisje wel doorgeslapen of helemaal nog niet? Mijn jongste is 2,8 jaar en is vaak nog wakker s'nachts. @Nemo: zo te lezen is een heel zakje idd teveel voor je mannetje. Ik hoop dat een half zakje ook zijn werk doet. @Liefzonnetje: wat een wel opgevoed kind het jij zeg. @Ready: fijn dat je weer wat bent opgeknapt. Hopelijk is de bv weer snel op pijl. @Zeeuwsmeisje: dat is raar denk ik, ineens een nat bed. Lastig dilemma wbt het kolven. Hier alles weer ok. Kan het zijn dat na de 4 maanden dip je borsten zich weer aanpassen? Ik heb geen volle borsten maar er komt met kolven wel voldoende uit, terwijl ik voorheen echt harde borsten had als het weer tijd was. Ook lek ik niet meer maar Marijn is prima tevreden. Iemand een idee?
Britt, welkom! Super dat je kolft op je werk! Nynke, ik heb zelden harde borsten en ik lek nog minder vaak, maar Vincent groeit als kool en is tevreden. Ook kolf ik mooie mililiters. Dus ik neem aan dat het wel goed zit bij je!
Ja hoor is heel normaal. In het begin voelen je borsten echt vol ed maar na verloop van tijd veranderen ze weer langzaam aan terug naar normaal. Mijn borsten zijn/voelen op dit moment als voor ik zwanger werd/bv gaf. Zijn ook weer wat gekrompen (in mijn geval niet erg) en voelen bijna nooit vol. Alleen sochtends vroeg.
Ja is normaal hoor,na 4 maanden zijn die van mij ook veel minder vol,maar kolf evenveel als daarvoor. Mijn laatste officiele kolfdag was vandaag, dwz in de baas zijn tijd. We gaan natuurlijk gewoon door in eigen tijd. @Zeeuwsmeisje, ik hou die laatste kolfsessie er voorlopig ook nog in hoor. Jij bent natuurlijk wel 3 maanden verder....je zou het een uur kunnen vervroegen?
Paprika, autch, dat lijkt me nou echt pijnlijk idd . Nu hopen dat het niet nog een keer gebeurt (al dan niet expres). Nemo, ach zielig ventje, nou misschien idd een half zakje doen. Misschien dat ie daar minder last van heeft. (en ook niet bevordelijk voor de nachtrust van papa en mama )Maar dsu nog altijd geen poepbroek ontdanks de buikpijn . Zeeuwsmeisje, nog heel eventjes geduld en dan FEEST! Alvast een hele fijne dag gewenst van ons. Ik snap je kolfding niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen dringt niet tot me door denk ik ofzo. Hij drinkt om rond 19.00 de laatste voeding, dan kolf jij rond 22.00 maar die gekolfde melk geef je dan na de laatste 'live' voeding (19.00) en daar volg ik het dus niet meer . In ieder geval succes met je keuze, ik vrees dat ik je daarin geen adviesje kan geven . Maar wanneer je kleine tevreden is met de 2 voedingen, en je hebt geen zin meer in dat kolven zou ik gewoon (maar ik heb natuurlijk lekker makkelijk praten) het kolfmoment laten vervallen. Kathy, oei dat gaat wel heel snel terug dan he! Hoop dat je productie snel weer wat beter afgestemd is om de vraag van Leander!
Misschien niet zo duidelijk uitgelegd; Ik geef om 19u de laatste bv, om 22u kolf. Wat ik dan kolf om 22u geef ik de volgende dag na de voeding van 19u als extraatje. Ik kolf dus elke dag 1 dag vooruit. zo beter?
Ik deed dat ook en gaf dan wat ik om 23 uur/00.00 had gekolft de volgende avond met rijstebloem. Maar was het kolven zat en hij sliep gewoon lekker op mijn melk zonder rijstebloem. vanaf toen dronk hij ook weer voor dat ik ging slapen bij mij (nu net ook even). Maar ik wil graag ook om 21 uur of 22 uur een keer naar bed en dan lig ik dus ook op twee ballonnen en lekker te lekken in bed. Daar wil ik ook graag vanaf. Maar denk je niet dat hij het redt op alleen jouw melk van 19 uur? Is dat niet voldoende? Nemo: Had me net aangesloten bij de meimama's en las het daar toen ik aan het terug lezen was. Maar iedereen is daar geloof ik ook vertrokken. Heb 8 maanden met de juni mama's meegeschreven, maar zijn allemaal vertrokken. Dus vandaar!
zeeuwsmeisje: misschien had je het niet gelezen, dat is ook mijn dilemma. ik kolf ook 's avonds maar gebruik die melk voor t kdv. ik ben van plan om over een maand ofzo of misschien als ie 1 is te stoppen. denk je dat Gobe zonder het extra flesje 's avonds niet doorslaapt? ik merk hier altijd dat wel of niet doorslapen geen kwestie is van hoeveel voeding Jo heeft gehad. maar ik begrijp dat je het ook qua volle borsten niet aandurft? dan is wat jingles oppert wel een idee: een uur vroeger kolven en zo langzaam afbouwen. jingles: jaaah 9 maanden! goed hoor, dat je zo vastberaden doorkolft. geen last van kolfmoeheid geloof ik? nemo: ach, wat zielig zeg. hoop dat t beter gaat met iets minder poeder. ready: beterschap, is ook niet niks he, zorgen voor een kind als je zelf ook ziek bent. fijn dat je moeder morgen oppast! paprika: AUCH! ja, ik ken dat bekkie ook gelukkig is mijn kind bijna net zo goed opgevoed als dat van liefzonnetje. al word ik af en toe nog gebeten, hij weet wel dat het niet mag. enige moment dat ie bijt is eigenlijk als de melk stopt en hij ongeduldig wordt. heb sinds gister ook zonder bijten wat last van mn ene tepel, die tandjes (onder) voel ik toch wat omdat Jo zo'n slechte luie happer is. hij heeft het liefst een klein puntje tepel en hij trekt ook best wel. ik heb ook kleine tepels, dat helpt ook niet mee denk ik. ik was er wel aan gewend maar nu is t niet zo lekker. kan ik hem nu nog leren beter te happen? Gelukkig vannacht geen gespook meer, weer lekker geslapen. oja, en over aanpassen borsten. ik heb in het begin heel veel last gehad van harde borsten, zo erg dat Jo 's ochtends niet kon drinken. Kan best dat dat rond 4 maanden veranderde, iets eerder dacht ik zelfs. Nu voel ik ook nog wel verschil tussen leeg en vol maar haast nooit meer echt hard. Maar ze zijn bepaald niet zoals voor de zwangerschap hoor.. haha, al is dat in mijn geval dan weer niet zo erg
Nemo: wat voor zakje was het ook alweer? Kan me herinneren dat ik tijdens m'n zwangerschap ook zo'n poedertje had gehad (Importal) omdat ik erg verstopt zat, maar ik werd er alleen maar erg misselijk van en had veel krampen, zonder het gewenste resultaat. Zo sneu voor je kleine man, hopelijk ben jij de dag ook nog enigszins goed door aan het komen vandaag Sara: hahaha, een nat bed joh! En dat na een jaar voeden! Alweer een jaar borstvoeden en Gobe een echte dreumes morgen, echt geweldig! Neem aan dat je wel even een topic opent waar we jullie kunnen feliciteren? Heb je toch nog wat zinnigs te schrijven Wat kolven betreft, drinkt hij alles op dan na de laatste voeding? Zo ja, zou ik denk wel even doorgaan nog. Al snap ik ook goed als je er geen zin meer in hebt. Misschien kan je het even proberen, dat je wel kolft maar het een paar dagen niet geeft en kijken wat hij doet 's nachts? Nynke: heel normaal hoor, wat je bemerkte met je borsten, had hetzelfde rond die tijd. En ik ging net wennen aan die cup haha! Lieve heeft in het begin wel doorgeslapen, maar toen was ze nog erg klein. Volgens mij vanaf een maand of 3 (maar weet ik niet zeker) kwam ze weer gewoon 's nachts. En nu ben ik al blij als het maar twee keer is! Vannacht wonder boven wonder maar 1 keer geweest, heb zo lekker geslapen! Hoop dat het sprongetje zo'n beetje genomen is nu, ze kan ineens zo veel meer! Ze probeert los te staan en zegt weer meer woordjes: uit (als ze uit de box wil) op (als haar bord leeg is) en ze zit met grote interesse haar speelgoed te bestuderen. Ben benieuwd wat ze er nu weer mee uit gaat halen
Geke: ik denk dat je Jonathan nog wel beter kan leren happen. Laat je hem zelf happen of stuur je ook nog wel? Misschien iets meer sturen nog en wat meer over je tepel heen slepen? (je weet vast wel wat ik bedoel) Lieve hapt meestal zelf, al stuur ik wel een beetje. 's Nachts heb ik geen licht aan en doet ze het helemaal zelf, dat gaat dan prima. Overdag is ze wat onrustiger en behoeft dan enige sturing
ja, ik stuur wel. zelf happen wordt helemaal niks, ik heb ook echt een beetje licht nodig. eigenlijk gaat t zo dat hij z'n mondje opendoet (wel wijd) en dat ik de tepel erin duw. en vervolgens trekt ie dan de helft er weer uit tot ie een klein stukje over heeft en zuigt ie met rukjes tot de melk komt. zal dan toch es gaan oefenen met hem of t niet wat beter kan want ben nu al bang voor boventandjes
Hoi allemaal, Nou ik hoop[ dat jullie mij nog kennen Ik zat net op dit forum en ik ben nu een paar weken niet meer geweest. Ik ben met vriend, hond en baby een paar weken naar Frankrijk geweest. Mijn ouders hebben daar een huisje, wel met internet aansluiting maar ik kwam op geen enkele site joh Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen en ik zal snel alles even bijlezen.