ft kolven prematuur geboren kindje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ise, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Twee weken terug ben ik bevallen bij een termijn van 28 weken. Ik kolf fulltime. Vanuit het ziekenhuis meegekregen 7x per dag te kolven, 15 minuten per keer (dubbele kolf). Dat komt neer dat ik elke 3 uur kolf en s nachts er 6 uur tussen zit. Mijn productie is rond de 400 per dag, wat ruim voldoende is want ze drinkt nu 180 per dag.

Ik vraag me af of ik niet meer moet kolven. Of moet ik meer gaan kolven als ze meer nodig heeft? Ik kolf nu namelijk al een aantal dagen dezelfde hoeveelheid, is het niet zo dat het wat op zou moeten lopen?

Sowieso zijn alle ervaringen entips welkom!

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    hai,

heftige tijd zit je in!
    gefeliciteerd met je kleintje, doet ze het goed?
    ik heb 11 maanden voor de oudste ft gekolfd... (ook prematuur).
    ik zou wanneer je op dit moment genoeg kolft, het even zo laten.
    400 is een mooie opbrengst voor nu.
    je kunt eventueel altijd een keer s'nachts gaan kolven, mocht je productie omhoog moeten straks.
    ik vind die 15 min. wel wat vreemd... ik ging gewoon door totdat er 1 min. geen melk meer kwam en ze helemaal "leeg" waren!
    Meestal was dat 20 min. bij mij.
    je hebt een dubbelzijdige kolf?
    verder vond ik de volgende zaken een must;
    kolfbustier, goede kolf, goede man die erachter staat, goede vriezer om melk in te bewaren en voorraad aan te leggen, magnetronsterilisator, veel buidelen (zoveel mogelijk), kolven bij de couveuse... etc.

succes en als je nog verdere vragen hebt, stel ze gerust!
    sterkte!

3. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Nee het is toch prima zo. Je kolfd ruim voldoende dus ik zou niet meer gaan kolven. Pas als jij niet meer genoeg kolfd voor de kleine zou ik meer gaan kolven. kinderen blijven een tijdje dezelfde hoeveelheid drinken en gaan op gegeven moment meer drinken, maar je borsten zijn afgestemd op de kleine dus die blijven dan ook een tijdje hetzelfde produceren. Ik zou gewoon zo doorgaan, wat je over hebt invriezen.

Hartstikke super trouwens dat je bent gaan kolven en je kleintje dat kan geven. Vind dat echt knap!

Deel Deze Pagina