pijnlijke tepels

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Natja, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Al 4 maanden geef ik mijn dochtertje borstvoeding en al die tijd nergens last van. Nu ineens sinds een paar dagen doen mijn tepels behoorlijk pijn bij het aanleggen en ook na het voeden zijn ze nog vrij gevoelig (wel minder) Wat zou dit kunnen zijn?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Als ik je verhaal zo lees dan kunnen het een paar dingen zijn:
    Ik zal ze op een rijtje zetten, dan moet je voor jezelf kijken wat het meest in jullie plaatje past.

- ineens minder netjes aanleggen waardoor pijnlijke tepels ontstaan.
    - schimmelinfectie, tepels zijn branderig/jeukend/wat rood. Ben je bekend met schimmelinfecties? of heb je onlangs een antibioticakuur gehad?
    - kan het zijn dat je zwanger bent? 70% van de vrouwen krijgt dan erg gevoelige tepels. Dat is iets wat natuurlijk meteen opvalt als je al lange tijd probleemloos voedt.

Ik hoor het wel, mag ook prive,

Ilse

3. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    misschien dat ze de tepel de laatste tijd wat minder goed pakt, ik let er de laatste tijd ook weer beter op. De laatste tijd bijt ze ook af en toe vlak voordat ze los laat (ze heeft nog geen tanden)

zwanger, lijkt me niet

ik heb wel een week of 3 geleden een kuurtje gehad voor een baarmoeder ontsteking

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Houdt het aanleggen in de gaten. wordt het beter door goed aanleggen, dan komt het daardoor anders zou ik spruw wel in je achterhoofd houden. Je kunt meer info vinden over spruw op Vereniging Borstvoeding Natuurlijk kijk dan onder informatie / informatiebladen. Het 1ste blad gaat over spruw. hierin staat alles over symptomen, behandeling, hygiene etc Deze info is speciaal geschreven voor artsen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina