Ik ben de wanhoop nabij. Na eerst een lange periode gestreden te hebben voor pepti omdat we dachten dat mijn dochter (1 Jaar) allergies was voor melk en daardoor in de nachten constant spookte, huilen, onrustig. Nu heb ik de pech dat ze de pepti niet meer wil omdat het echt enorm vies smaakt. Ik dacht daarom over te gaan aan soya voor 1+, bleef 3 uurtjes zitten in de maag en kwam er met stralen weer uit. Koeienmelk blijft zitten en gaat goed maar blijft ze 3 x per nacht komen voor een fles.. Nu heb ik een pak Friso gekocht om te kijken hoe dat gaat.. Maar nu sinds een week wil ze weinig tot niks eten.. Geen brood geen onbijtkoek he-le-maal niks.. Maar als oma een snoepje voor der neus houdt gaat der mondje open!
Ik zou eerst 2 weken een soort melk aanhouden omdat je dan pas de effecten kan zien. Dus nu niet weer direct overschakelen op Friso. Verbeterde haar klachten wel met Pepti? At ze hiervoor wel goed van vaste voeding? Wat eet ze eigenlijk op een dag? Hoe vaak krijgt ze nog een melkvoeding aangeboden? Eet ze niks meer van vaste voeding, drinkt ze nog wel? Ik heb iets meer achtergrondinfo nodig eigenlijk. Zou nu ook geen snoepjes gaan aanbieden... is nergens voor nodig.
Snoep krijgt ze ook niet aangeboden, meestal bij mijn schoonmoeder, die is nogal "makkelijk" met mijn richtlijnen negeren. Haar klachten verbeterde niet geweldig met pepti. Maar aangezien ze dit nu echt niet meer wil schakelen op advies van consultatie bureau over naar Friso omdat ze nog 2x per dag een flesje drinkt voor het slapen. En omdat ik met soya niet kan doorgaan omdat haar Maag dat niet accepteerd heb ik geen keuze in iets anders. Normale melk is gewoon te weinig qua voedingstoffen nu nog. Verder met vast voedsel is ze enorm koppig en accepteert ze het niet als het niet naar haar zin is op dat moment.
Dat een kind niet eet voor een periode is wel normaal. Eet ze zelf? Wat at ze graag? Als bijv. fruit wel goed gaat zou je wat meer fruit aan kunnen bieden, of tussendoor eens vaker komkommertjes, snoeptomaatjes, etc. Verder met oma om de tafel dat het niet de bedoeling is dat een 1-jarige al snoep krijgt. Zeker als ze meerdere malen per week oppast is het echt belangrijk dat jullie hetzelfde patroon volgen. Als de klachten niet verbeterden met Pepti zou het nog kunnen dat je een zwaardere dieetvoeding nodig hebt. Maar ik weet niet hoe dat zit na 1 jaar.
Ja helaas is oma nogal dwars tegenover mij, hiervan hebben ik en mijn man vaak spanningen omdat ik heb der nodig maar als mijn dochter daar is geweest ben ik weer een even bezig met opnieuw in der ritme krijgen. Want ze krijgt daar niet haar middag fles voor het slapen als gevolg dat ze niet slaapt en in de nacht die fles komt halen en hele dag boos is. En ze heb een speentje met het slapen en die mag ze ook niet waardoor me dochter erg gestresst is.. Vaker al geprobeerd te overleggen maar oma's wil lijkt wet. Verder eet ze idd graag fruit en een wortel lichtjes koken en geven knabbelt ze ook graag op. Reepje onbijtkoek vind ze ook erg lekker ( speciaal voor haar leeftijd )
Ik zou uitkijken naar andere opvang als ik jou was. Een middagfles is heel normaal voor haar leeftijd en als ze die nodig heeft om lekker te slapen moet ze die gewoon krijgen! Ook een speen 'afleren' is gewoon veel te vroeg? Geeft oma ook een reden waarom ze zo doet?
Ik zou haar dan niet meer naar oma brengen. Werkelijk onbeschoft voor woorden dat ze gewoon negeert hoe jij het aanpakt! Ik zou het haar heel duidelijk maken dat ik dat niet respecteer. Ik zit hier echt met stomme verbazing dat er zulke mensen zijn zeg!
Oma's redenen zijn verschillend van " ze heb het niet nodig" en " haar opvoeding deed ze dat niet" maar zoals ik meestal zeg is dat het mijn kind is en niet de hare. Maar zo loop ik al een jaar te strijden
Oma neemt zelf nog maar een kindje die ze zo kan opvoeden! Ik begrijp dat je haar nodig hebt als oppas maar ik zou proberen andere opvang te regelen (weet hoe lastig dat is hoor) want zo gaat het absoluut niet werken voor je kindje (en jou), zeker nu met zo'n probleem met haar voeding . Heel jammer dat er zulke oma's/oppassen zijn, doe gewoon hoe moeder het wil,overleg als je iets zelf anders zou doen,jij hebt je tijd al gehad met opvoeden. Bah,echt respectloos zeg..... Verder geen oplossing voor je probleem,wel veel sterkte gewenst met deze situatie