KMA bij peuter - Novarice

Discussie in 'Voeding' gestart door Shakes, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter is nu anderhalf, met een zware KMA. Drinkt sinds ze 14 maand is soja groeimelk ipv neocate. Maar ze heeft nu al de hele winter slijmpjes en snot...

Gisteren bij de KA geweest om te praten over de mogelijkheid van een soja allergie bovenop die KMA. Het is een optie, maar het kan natuurlijk ook gewoon een 'zieke' winter zijn en niets meer dan dat.

Dus nu gaan we het uittesten. Vier weken Novarice, speciale melk obv rijst, voor kindjes tot 3 jaar. En dan weer provoceren.

Ik wou dit maar even meegeven omdat hier vaak de vraag gesteld wordt 'welke melk zonder koemelk en soja', en dan is het antwoord meestal amandelmelk, geitenmelk, rijstmelk uit het schap... Maar volgens KA is dat dus echt geen volwaardig alternatief voor een peuter.

En overigens: is iemand vertrouwd met die Novarice? Gisteren heeft ze haar eerste fles gekregen, maar ze wilt natuurlijk niet drinken. Het smaakt ook echt verschrikkelijk :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Drie dagen ver en ze lust die melk nog steeds niet. Pap ermee maken, warm/koud, druivensap toevoegen voor de smaak. Helpt allemaal niets. Iemand nog ideeën?

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Mijn zoontje had na zijn 1e jaar ook nog KMA. Uit de bloedtest met 9 maanden kwam geen soja allergie uit. Vanaf 1 jaar dus ook begonnen met sojayoghurt en melk. Echter had hij steeds zeer dunne ontlasting. Naar ons idee reageerde hij toch niet zo goed op soja. We wilde toen terug op de nutramigen aa, maar dat dronk hij absoluut niet. Niet gek ook, dat soja smaakte veel beter. Toen zijn we maar rijstemelk gaan geven. Is inderdaad geen volwaardige vervanging. Maar ondanks dat heeft hij toch geen tekorten van de vitaminen en mineralen wat in melk zit. Toen hij ongeveer 2.5 was ging soja goed en ver na zijn 3e jaar melk.

Heb je geen neocate meer staan? Misschien dat ze dat wel drinkt.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee de Neocate is op, en die is sowieso slechts geschikt tot anderhalf (volgens de producent). En rijstemelk is volgens de KA dus geen volwaardige zuivelvervanger. Dus dat durf ik niet zo goed te geven.

Hier heeft ze sinds de soja ook erg dunne ontlasting. Misschien dan toch ook een teken dat ze er niet goed op reageert?

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Shakes mijn dochter heeft tot 2 jaar Neocate gedronken omdat pas na haar 2e verjaardag de volgende test was. Ook soja kon ze niet tegen. Ik heb nog blikken staan want mij jongste is sinds 4 weken over op Nutrilon. Die kreeg Neocate preventief ivm prematuur zijn en zowel ik als dochter koemelkallergie. Als je wilt hebben 6 x houdbaar tot 21-5-2015 stuur dan een pb en als je de verzendkosten betaald zijn ze voor jou. Het lijkt er op dat ze geen Neocate meer nodig heeft.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Maar wat ik niet snap is dat vanaf 1 jaar de groeimelk toch niet meer hoeft? Dan mogen kinderen over op gewone melk dus ook geitenmelk. Mijn oudste is dat gaan drinken vanaf 1,5 naast de Neocate om alvast aan iets anders te wennen als de neocate zou stoppen. Volgens boze tongen is opvolgmelk/groeimelk nr. 3 en hoger grote onzin.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja en volgens verschillende kinderartsen en kind & gezin (ik woonin Vlaanderen) is groeimelk wel nodig, owv meer vitamines en mineralen en vooral owv minder eiwitten. Iets wat zeker bij een kind met KMA belangrijk is. En toen ik enkele maanden geleden contact had met de producent van Neocate, zei die me dat Neocate tot anderhalf geschikt is, maar daarna niet meer voldoet aan de voedingsvereisten van een peuter.

Uiteindelijk weet je niet meer wie te geloven...

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja jij bent Belgisch klopt heb je al eens verteld. Ja de richtlijnen zijn in België dus anders.
    Hier is het vanaf 11 mnd gewone melk en hoeft al het opvolg gebeuren niet meer.
    Mijn oudste is niks tekort gekomen hoor!
    Heb er altijd voor gezorgd dat we gevarieerd eten en ze voldoende aangeboden krijgt. Tegenwoordig is ze lastiger met eten trouwens maar dan komen de komkommer en tomaat tevoorschijn en heeftrze toch wat binnen.

Deel Deze Pagina